کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

بازار خودرو کشور همچنان در حالت کما

کدخبر:۲۳۴۹۴سه شنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۴۴۲۸۲۱ بازدید

تحلیلگر بازار خودرو با بیان این که بازار خودروی داخلی از ابتدای سال تاکنون دارای ثبات نسبی بوده و قیمت خودرو در این مدت افزایش نیافته ...

تحلیلگر بازار خودرو با بیان این که بازار خودروی داخلی از ابتدای سال تاکنون دارای ثبات نسبی بوده و قیمت خودرو در این مدت افزایش نیافته است گفت: رکود فصلی همچنان در بازار خودرو حاکم است.

علیرضا پور حسنی تحلیلگر بازار خودرو در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : اواخر سال گذشته قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو به دلیل افزایش تقاضای خرید ، یک تا یک و نیم میلیون تومان افزایش یافت اما این افزایش قیمت طولی نکشید در بازه زمانی فروردین ، اردیبهشت و خرداد سالجاری به دلیل فقر تقاضا و رکود فصلی بازار پاپس گذاشت و به سر خانه اول بازگشت.

پورحسنی با اشاره به اینکه " رکود در بازار خودرو همچنان حاکم است"، گفت: بخشی از این رکود، فصلی است و همیشه در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد بازار کشور با کاهش تقاضای خرید خودرو مواجه است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، خودروهای با کیفیت و همچنین خودروهای که بصورت لیزینگ با اقساط بلند مدت از سوی خودروسازان عرضه می شود متقاضی بیشتری در بازار دارد.

تحلیلگر بازار خودرو با اشاره به اینکه بازار خودروهای وارداتی نیز در این مدت به دلیل رکود فصلی پررونق نبوده است، گفت: قیمت برخی از خودروهای وارداتی به دلیل بسته بودن سامانه ثبت سفارش و کمبود عرضه بر مدار افزایشی است.

وی خاطرنشان کرد : در زمان خرید خودرو عوامل مختلفی از قبیل عرضه و تقاضا ، نوسان ارزی ، تغییرات هزینه های گمرکی، شماره گذاری خودروهای وارداتی، نحوه قیمت گذاری و عرضه محصولات شرکت های تولید کننده خودروی داخلی و ...در قیمت خودرو تاثیرگذار هستند اما مهمترین این عوامل عرضه و تقاضا است.

پورحسنی ادامه داد: هر سال بازار در اواسط مرداد و اواخر اسفند ماه بیشترین تقاضای خرید خودرو و همینطور فروردین و اردیبهشت ماه با کمترین تقاضا برای خرید خودرو روبروست.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

علیرضا: 1395/3/1110:02:40،
148
13
چه انتظاری دارید با این قیمت های نجومی که رو چهارتا چرخ گذاشتید مگه دیگه کسی زورش می رسه ماشینی که نصف این هم قیمت بذاری براش زیاده رو بخره
اینقدر هزینه های دیگه تو زندگی هست که مردم باید مایحتاج روزانشون رو تامین کنن و دیگه فکر ماشین خریدن از سرشون بیرون اومده
درخواب : 1395/3/1111:08:01،
24
61
سلام
فرض محال که محال نیست
زحمت بکشند قیمت ها را اینگونه کنند، ببینند بازار باچه سرعتی به حرکت می افتد و رونق می گیرد
محدوده قیمت ماشین بر حسب ( آپشن و کیفیت جهانی)
70-90 --> اکسنت، مزدا 3 و یاریس
90-110 --> النترا،سراتو، کرولا و سیویک،اسپرتیج ،توسان
110-140 --> اپتیما، کمری، سوناتا، آکورد و سانتافه،
150-200 --> انواع لکسوس و 328 و c200
200-250 --> 528-e250 ,آئودی و ولو c90
250-350 --> پورشه و S , CLS و سری 7
ایران: 1395/3/1111:24:19،
68
11

غیرازرانت ونوندونی واسه ی نورچشمی هاو... چه چیزمملکت نفسای آخرشونمیکشه!
شکور: 1395/3/1111:53:57،
31
15
میدونی چرا؟
چون خودرو ساز میخواد ماشیناشو به راننده تاکسی ها و به ادارات و واحدهای صنفی بندازه!!
الان به راننده تاکسیا اعلام کردن باید ماشیناتونو عوض کنید وگرنه مجوزتون باطل!!
بعدش یه طرح هم میذارن همه مشکلات کما رفتن بازار حل میشه!!
حتی کمپین خریدن خودرو صفر ممنوع کار همین خودرو سازها بود تا همه ارگان ها و نهادها و اصنافو بچاپن.
بعدش یه طرح فروش گذاشتن مابقی خودروها رو به ملت انداختن.
شما هنوز این خودروسازها رو نشناختید.
قربانی: 1395/3/1115:01:50،
25
10
همچنان در کما ؟!!!
عجب
ما مردم مظلوم ایران
نمیخریم
یعنی بازار خودرو همیشه در کما / همیشه در کما
حتی با ترفند وام 100 میلیونی هم درست نمیشه
و این کما به مرگ زودرس تبدیل میشه
کارخانه ها را باید برای کاشت گوجه و سیب زمینی آماده کنین
چرا
چون در سال 2016 دیگر سوار ماشینهای 1987 آنهم
به 3 برابر قیمت تولیدی نمیشویم
باید گمرکی آزاد بدون مالیات شود
قیمتها داخلی هم یکسوم شوند
در عوض میشود عوارض تردد سالانه را متعادلانه
نمود
اره: 1395/3/1115:42:08،
23
11
ایشاالله درکما بمونه واعضای بدنشو هدیه اوراقچی های شوش کنن .
رامین: 1395/3/1120:28:31،
18
10
از بس گرانیه بیچاره مردم به کما رفته
ممل: 1395/3/1110:07:44،
125
12
شما میگی خودرو کل مملکت تو کماست یه نگاه به خودتون و دوروبرتون بندازین با 10 سال پیش مقایسه کنید این مملکتو سرطان گرفته نفسای آخرشه هی
سامان ساسانی: 1395/3/1204:28:58،
13
11
مشکل اصلی علاوه بر بالا بودن قیمت خودرو و نبود درآمد خانوار.بالا بودن هزینه های روزانه ی زندگی افراد میباشد.وقتی برای تهیه حداقل خوراک ماهانه یک خانواده 4 نفره مبلغی 2 میلیونی لازم میباشد و با احتساب سایر هزینه ها این مبلغ افزایش میابد دیگری پولی جهت پس انداز و حتی دریافت وام و پرداخت اقساط میلیونی باقی نمی ماند.در نتیجه آنهایی که خودرو دارند به همان اکتفا میکنند و آنهایی که با تمام فشارها به سمت تعویض خودرو می روند نهایتا با چند میلیون بیشتر خودرویی متفاوت و به اصطلاح آپشن دار آن هم از نوع دست دوم میخرند.و متاسفانه این رکود به مرور از اجسام به افراد منقل شده و شاهد حذف عنصر امید و رشد پدیده های ترسناک اجتماعی نظیر خودکشی نزاع خ*د فروشی و.. خواهیم بود.و مسئولان بهاری و کلیددار و سایرین.. قادر به نجات این کشتی درحال شکستن نخواهند بود.
امین: 1395/3/1110:07:47،
84
14
اگه همین افزایش جزئی باعث میشد همه هجوم ببرند به خرید الان باز افزایش داده بودند! دمتون گرم نخرید
بهزاد تحریم: 1395/3/1110:13:48،
107
15
خیلی وقته تو کماست. بهتره اینهمه هزینه ای که داره برا نگهداریه بیمار تو کما میشه رو قطع کنید و اجزای قابل استفاده بیمار رو اهدا کنید. به خدا ثواب بیشتری داره. بعدشم ایشالا یه فرزند جدید خدا بهتون میده.
ن: 1395/3/1110:30:29،
88
10
اخرش متوجه نشديم در كدام ماه از ركود در ميات. ٢ سال كه همش ميگيد دو ماه ميشه در ركود هستيم. ملت رو چي فرض كردين. جمع كنيد اين لگن ها رو
آرش: 1395/3/1110:54:53،
42
9
با اين مديران نالايق همه بازارها تو كماست بازار خودرو هم يكي از آنها
مستضعف: 1395/3/1110:58:11،
36
9
اگر مسئولین و مدیران نالایق از صنعت خودرو سازی کشور کنار گذاشته شوند و این امر از خود دولت شروع شود در عرض 5 سال ایران به جایگاه اصلی خود در صنعت خودرو سازی تبدیل میشود . قیمت ها حداقل 20 تا 25 درصد در حال حاضر گرانتر به دست مشتری میرسد که در وهله اول باید این امر اصلاح گردد . وگرنه رکود همچنان پابرجاست .
mehdi: 1395/3/1111:03:01،
42
14
با این قیمتها همچنان در کما خواهد بود
چاره کار فقط نخریدن هست تا شما گرانفروشها هم برید کما
678: 1395/3/1111:09:07،
31
13
خودرویی که طرف 4 سال باید بادرامد سالی 24 میلیون یا ماهی 2 میلیون که همه اینهاهم محاله حتی یک عدد نان هم نخرد تا پولش جور بشه چطور باید رونق داشته باشه
درامدمردم خیلی خوبش یک سوم جهانی
فیمت خودرو اشغالش سه برابر جهانی
22 میلیون نفر: 1395/3/1111:14:45،
44
13
زمین خودروسازی ها باید تبدیل به زمین کشاورزی بشه.
زنده باد ایران آباد و سبز و پرمزرعه!
mehdi: 1395/3/1111:41:53،
57
12
مرغداری و گاوداری هم خوبه
سوله زیاد دارن
1234: 1395/3/1111:18:40،
42
11
با كما شروع شده و به مرگ ختم ميشه

مردم ديگه لگن نميخرن
مردم ايران: 1395/3/1111:19:57،
37
15
ديگه نفسهاي آخرشه.فرغون سازا جمع كنن برن

ورشكستگي دير و زود داره ولي سوخت و سوز نداره
پوریا: 1395/3/1111:23:16،
42
14
بیش از 90% خودروهای تولید داخل بی کیفیت و پرمصرف
هستند.خودروهای خارجی هم به لطف حمایت دولت از تولید همان خودروهای بنجل , بیش از حد گران هستند.
بنابراین با خودروی دست دوم خودم سر خواهم کرد به امید
اینده بهتر!!
Amir: 1395/3/1111:24:00،
34
15
اون یه نفری که به این کامنتا منفی داده میشه علتشو بگه واقعا برام مهمه
هموطن: 1395/3/1114:50:47،
25
15
هیچی نوعی مرز استوایی بنام منفی دادن خواسته یه چیزی گفته باشه همین
حامد: 1395/3/1111:41:17،
35
9
پارسال 120 هزار ماشین فروخته شد ، آنهم بصورت قسطی ، یعنی اینکه ضعیفترین افراد در خرید ماشین هم ماشین خریدند و تقریبا میشه گفت که تقریبا اکثر مصرف کنندگان ماشین دار شدند ، حال کدوم مصرف کننده ها برای خرید مانده اند؟ ، خودروسازان باید منتظر قشر نوجوان باشند که سریع رشد کند و به بلوغ برسند و خواهان ماشین باشند
inzagi: 1395/3/1111:41:34،
41
16
سلامتی نابودیش +
بابا: 1395/3/1111:55:55،
32
13
وقتی اصول اولیه تولید صنعتی و نو آوری و مشتری مداری و اصول اقتصاد سالم در کشور اصلا وجود ندارد به هیچ پیشرفتی نخواهیم رسید بنده مدیریت ارشد میخوانم باور کنید اصول اولیه مدیریت که در 200 سال قبل توسط دانشمندان بنام جهان بوجود آمده در ایران اصلا بکار نمیره
استاد دلشکسته: 1395/3/1208:14:35،
11
12
پسرم شما برو درسات رو خوب بخون تا مثه هم کلاسی های سابقت بادکنک فروش نشی. اونایی که خبر دیروز رو خوندن میدونن منظورم چیه.
آرش66: 1395/3/1112:02:24،
36
11
به جز مسئله ی رکود و کاهش قدرت خرید مردم، هیچ گونه تنوعی در محصولات خودروسازان ابدن وجود نداره. از سال69 تاکنون پژو 405 و مشتقاتش (پارس و سمند)، از سال 79 تاکنون 206 و مشتقاتش (صندوقدار و بی صندوق و 207 و رانا و V1 و V2 و ... و V20) و پراید (با صندوق و بی صندوق و تیبا و 131 و 121 و 111 و 112 و 115 و 141 و 151 و ........ ) رمق بازار رو گرفتن. برای کسی که سال 70 پژو 405 فرانسوی خریده به قیمت 1.900 میلیون، الآن باید همان پژو رو با کیفیت پایین تر و مجهز به قطعات هندوچین بخره 30 میلیون تومن. بدین ترتیب خود به خود قشر بزرگی از مالکین سابق پژو، جهت تنوع هم که شده به سراغ برندهای دیگه مخصوصن چینی ها میرن. پژو 301 هم نمی تونه ایران خودرو رو نجات بده چون که همان پلتفرم رانا هست و با همون موتور شبیه به TU5 فقط با ظاهر و چراغهای متفاوت.
سامان: 1395/3/1113:19:17،
18
10
بالاخره یک روزی ما هم خودرو ساز میشویم اگر مدیران لایق و دلسوز مسئول شوند و چینی ها و روس ها دست از سر ما بردارند
123: 1395/3/1114:55:34،
24
11
پپول نیست پولا نیستش حالا هی بگو رکود
کاربر مهمان: 1395/3/1115:08:35،
18
12
جالب است علاوه بر اینکه مالیات و عوارض بدو خرید روی فاکتور حساب می کنن و از مردم می گیرن یکبار هم مالیات بر در آمد در ادارات دارایی می گیرن.در کجای دنیا این قانون هست؟؟؟؟؟
احسان: 1395/3/1115:42:46،
13
27
کسی که نیاز به خودرو داره میخره به حرف شماها هم نیست خیالتون راحت پس برید به زندگیتون برسید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل