کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود چند عضو جدید به باشگاه یکصد هزار دلاری ها


کد خبر : ۲۳۴۹جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹:۳۲۷۴۰۸ بازدید

با آزادسازی واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بالا با اخذ گمرکی 140 درصدی ، گمرک از ترخیص 26 دستگاه خودروی با قیمت بیش از 100 هزار دلار در آبان ماه خبرداد.
ورود چند عضو جدید به باشگاه یکصد هزار دلاری هاورود چند عضو جدید به باشگاه یکصد هزار دلاری ها

 به دلیل بالاگرفتن حواشی مربوط به واردات خودروهای لوکس آن هم از محل ارز مرجع و مبادلاتی، دولت دهم در آخرین روزهای فعالیت خود واردات خودروهای لوکس را ممنوع کرد.

این مسئله ناگهانی باعث تل انبار شدن تعداد زیادی خودروهای گران قیمت در گمرکات کشور شد، اتفاقی که هیچ برنده ای نداشت، پول این خودروها از کشور خارج شده بود و امکان بازگشت نداشت، در صورت ادامه ممنوعیت دولت نمی توانست از بابت این واردات عوارض دریافت کند و سرمایه وارد کنندگان نیز که به هر شکل در چارپوب قانون عمل کرده و به صورت رسمی به واردات کالا پرداخته بودند از بین می رفت.در آبان ماه دولت ممنوعیت واردات خودروهای لوکس را لغو کرد، به ازای رساندن تعرفه گمرکی این خودروها به 140 درصد و این اقدام باعث یک مسابقه در ترخیص خودروهای تل انبار شده در گمرکات کشور شد.

براساس تازه ترین گزارش گمرک ایران طی آبان ماه بالغ بر 5672 دستگاه خودرو به کشور وارد شده است. قابل ذکر است که در این ماه بالاترین میزان واردات خودروهای لوکس با قیمت بیش از 100 هزار دلاری را طی سال جاری شاهد بودیم.در مسابقه ترخیص خودروهای لوکس که به دلیل آن اشاره کردیم آغاز شده طی ماه آبان 26 درستگاه خودروی لوکس با قیمت 102 تا 180 هزار دلار به کشور وارد شده است، رکورددار قیمت خودروی سواری در آبانماه یک دستگاه مرسدس بنز SL500 NEW  با قیمت 180 هزار دلار است که از مبدا امارات به کشور وارد و در گمرک یزد ترخیص شده است.

 

گرانترین خودروهای وارداتی آبانماه 1392


واردات بزرگترین محموله پورشه

همچنین در آبانماه گمرک یزد واردات بزرگترین محموله پورشه به کشور را نیز به ثبت رسانده است،  در آمار آبانماه 49 دستگاه پورشه کاین با قیمت متوسط هر دستگاه 80 هزار دلار از مبدا امارات در گمرک یزد ترخیص شده اند، ارزش کلی این محموله  نزدیک به 4 میلیون دلار بوده است، بزرگترین محموله پورشه وارداتی قبل از این در سال 90 به ثبت رسیده بود که شامل 31 دستگاه پورشه پانامرا با قیمت متوسط هر دستگاه 110 هزار دلار بوده است.قابل ذکر است در حال حاضر قیمت هر دستگاه پورشه کاین در بازار ایران بنابر مدل و آپشن های آن بین 690 میلیون تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها