کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تولید 2 خودرو فرانسوی در کشور با 1 پلتفرم قدیمی

کدخبر:۲۳۴۶۶دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶:۱۳۱۲۲۶۸ بازدید

دو خودروساز کشور طی قراردادهای جداگانه قرار است 2 خودروی فرانسوی با نام های متفاوت اما با پلتفرم مشترک تولید کنند که مزیتی از نظر انتقال ...
تولید 2 خودرو فرانسوی در کشور با 1 پلتفرم قدیمی

دو خودروساز کشور طی قراردادهای جداگانه قرار است 2 خودروی فرانسوی با نام های متفاوت اما با پلتفرم مشترک تولید کنند که مزیتی از نظر انتقال تکنولوژی برای کشور به دنبال نخواهد داشت.

شرکت خودروسازی سایپا قصد دارد با انعقاد قراردادی با شرکت فرانسوی سیتروئن که از چهل سال پیش به تصاحب پژو درآمده است خودروهای این شرکت را مونتاژ کند.

بر این اساس یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 بین سایپا و سیتروئن شکل می‌گیرد که آورده‌ی سایپا در این شراکت کارخانه‌ی سایپا کاشان خواهد بود. در واقع شرکت سیتروئن با آوردن نقشه های طراحی و به اصطلاح "دانش فنی" و مختصری سرمایه گذاری در اصلاح خط تولید مالک نیمی از کارخانه بزرگ سایپا در کاشان خواهد شد.

به گفته کارشناسان خودروهای سیتروئن و پژو دارای پلتفرم مشترک هستند و به جز طراحی بدنه عینا مشابه یکدیگر هستند. ایران خودرو قصد دارد در آینده یکی از محصولات پژو به نام 301 را روانه خطوط تولید خود کند و این در حالی است که سایپایی‌ها نیز همین محصول را با شکل و شمایلی دیگر به تولید خواهند رساند. خودرویی که سایپا قرار است تولید کند، «الیزه» نام دارد و محصول سیتروئن فرانسه به شمار می‌رود. در واقع، الیزه و 301 به‌نوعی یک خودرو به شمار می‌روند و پلت‌فرمی مشترک و یکسان دارند. این پلتفرم PF1 نام دارد و همان پلتفرم خودروی پژو206 است.

این مسئله مختص خودروی الیزه نیست. پژو و سیتروئن برای تمامی محصولات خود از پلت‌فرم مشترک استفاده می کنند. جدول زیر محصولات 20سال اخیر این دو شرکت را نشان می‌دهد که همگی بر روی 3 پلتفرم مشترک تولید شده‌اند.
 

4fss1tk52i13ohz1u8tu.jpg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

صابر: 1395/3/1017:40:45،
269
24
ینی همون پلتفرم قدیمی با همون موتور tu5 ولی قیمت 58م ک قبلا تو همین ایرانجیب اعلام کردن...کشتن خودشونو بعد از رفع تحریما!!!!!!!
سینا: 1395/3/1020:19:42،
132
30
این 301 یه فیس لیفت از راناس . پلتفرم و موتورم که همونه فقط قیمتش شده دو برابر .
مقصر اصلي ملت هميشه در صحنه: 1395/3/1021:26:39،
76
18
داداش من تا وقتي كه مردم به اين درجه از فهم نرسند كه نبايد خودرو صفر بنجل بخرند ،خودرو ساز هم دلش نميسوزه و تا جا داره ميكنه تو پاچه ملت،مقصر خود ملت هستن،خب عزيز جان بازار پر ماشين دست ٢ يارو تو سر خودش ميزنه و زير قيمت ميفروشه خب مگه حالت خوب نيس صفر ثبتنام ميكني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن: 1395/3/1100:12:21،
60
24
بازم به کشور دوست و برادر چین که الحق کپی کاری های تمیز انجام میده ولی گران فروشی نمکنه
مردم: 1395/3/1101:35:27،
57
16
صنعت ما هیچ چیزش به خودروسازی نرفته...
مگه صنعت خودروسازی جهان:
مافیای خودروسازی داره؟
دولت مگه دخالتی تو صنعت خودروسازی باید بکنه؟
مگه تعرفه جایی تو خودروسازی داره؟
مگه اینطور هم میشه که مشتری رو تخریب کرد؟
مگه میشه اشغال داد دست مردم؟
مگه ملزومات خودرو اونم حداقلش آپشن میشه؟
مگه صنعت انقدر به در و پیکر میشه؟
دولت بدون و ببین مردم دلشون خودروی ملی نمیخواد...
اینها هرچی بیارن محکوم به شکست...تعرفه باید صفر بشه ...تمام
عباس: 1395/3/1101:39:41،
45
25
خودرو فرانسه خرابی زیادی داره نخرید
25 تومن: 1395/3/1102:43:23،
51
17
25 تومن میارزه
اگه باشه یه دونه میخرم
حتی 30 تومن هم نمی ارزه!!
منتقد: 1395/3/1108:51:23،
38
14
عزیران تا مجبور نشدید خودرو نخرید و با همون قدیمی ها سر کنید. نتیجه اش را کم کم خواهید دید همانطور که با اجازه شورای رفاقت، جرات به ازدیاد قیمت نکردند.
محمد: 1395/3/1017:41:26،
154
15
مبارک باشه. من هنوزم نمی فهمم. شما همون پلتفرم 206 ( رانا ) رو بده به یه شرکت طراحی خارجی, نهایتا 20 - 30 میلیون دلار ازت می گیرن یه ماشین کاملا جدید + یه پلتفرم بهبود یافته تحویلت میدن. همه نقشه های قالب ها و ... رو هم روش بهتون میدن. فقط باید تشریف ببرید بدید شرکت های خارجی براتون قالب هارو بسازن و بیارین ببندین. 4 تا مهندس هم می تونید بفرستید ور دستشون که یاد بگیرن دفعه دیگه لازم هم نیست سراغ خارجی ها برید.
عین همون کاری که کره ای ها کردند ! حتما باید پول مفت بدید به امثال پژو و سیتروئن ؟
کارمند: 1395/3/1116:19:04،
19
13
داداش اینا تمام سودشون تو همین ناآگاه بودن مهندسا و مردمه. اگه حرف شما رو گوش بدن که دیگه اسم اینجا ایران نیست. ایران یعنی بچاپ بچاپ
ali: 1395/3/1017:41:31،
33
81
پژو 2008 چه زمان تولید میشه؟
سلام مردم ایران : 1395/3/1109:02:23،
29
27
فوش ناموسی نداد خوب سوال کرد جوابشو بدید ..
من ازطرف مردم از علی اقا معزرت میخواهم ....
جوابیه: 1395/3/1115:16:00،
26
13
احتمالا سال 2008 !!
امین: 1395/3/1017:43:33،
102
16
مبارکه!
به خدا اگر اینها میرفتن با چینی های با اصل و نسب قرارداد امضا می کردن بهتر از این وضع بود.
واقعیت اینه که برای خودرو سازهای معتبر ایران دیگر جذابیتی نداره. تازه فهمیدن ایران تشنه همکاری با اونا هست کلا هرکاری بخوان دارن می کنن. حیف سرمایه های مملکت که با تاراج داره می ره. حیف این همه خون ریخته شده تو جاده ها برای حمایت از خودروسازی داخلی! حیف حیف حیف ...............صد حیف.
کلا سیاست ایرانخودرو و سایپا: تولید هر خودرویی که موتور تی یو فایو و کی ای 4 بهش بخوره. چرا: چون باید 40 درصد داخلی سازی داشته باشن و این راحترین کاره برای این دوشرکت. راحترین کار! دقت بفرمائید: راحترین کار ممکن.


محمد: 1395/3/1019:46:20،
57
51
چینی با اصل و نسب هم داریم مگه ؟ خود چینی ها همشون مونتاژ کار شرکت های خارجی هستند و در کنارش 4 تا ماشین هم خودشون می سازن.
سبزه میدان: 1395/3/1017:46:10،
124
23
پژو و سیترون نداره .....نمیخریم تا تعرفه صفر بشه...///
پول هم داریم
400 تومن تو قوامین داریم ///
خرید خودرو با قیمت 2 برابر یعنی توهین به شعور مصرف کننده یعنی پول باد اورده ...یعنی فقط تظاهر!!!!!!!!!!
مجید: 1395/3/1101:07:13،
32
14
واالا منم اصلا مشکلی نیستش هزینه ماشین بکنم ولی دو سال دست نگه داشتم نخریدم تا شاید این فرقون سازا آدم بشن
امیرآقا: 1395/3/1101:21:55،
25
17
لندکروز بخر!
افشین: 1395/3/1018:31:04،
86
22
فرانسه استعمارگر.....
افسوس برای کشور و مردمم.....
یزدان هادیزاده : 1395/3/1018:32:40،
100
20
من منطقه آزاد اروند _اهواز زندگی میکنم نیسان قشقائی 2014 با قیمت حدود 55 میلیون سوار میشم لذت هم میبرم نمیدونم مکانیکی یعنی چی. اگه خودرو ساز های ما راست میگن ماشین با کیفیت و قیمت نیسان قشقائی بدن دست مردم. ضمنا تویوتا کرولا فول 65 میلیون .اگه مردی بیا جلو گاری مونتاژ کار.
Ramin: 1395/3/1018:35:32،
89
14
من موندم چرا مسولای ما اینقدر پا فشاری میکنن به خودرو سازی.
خوب مصرف گوشی موبایل از خودرو بیشتره از بچه ۵ ساله بگیر تا ادم ۹۰ ساله گوشی داره .به غیر از سود دهی بالا فک کنم مسولین محترم ما با ملت ضد افتادن و دوس ندارن ملت تو رفاه و امنیت باشن.
داعش اگه میومد ایران اندازه این ماشینای داخل تلفات و کشته پس نمیداد اون دفاع از مرز و هم به خاطر خودتونو رو قدرت موندنتون میکنید نه ملت.گندشو دیگه در اوردین بسه دیگه خیلی لوس شد
محمد: 1395/3/1019:48:13،
36
20
موبایل سازی هم داریم برادر من. جی ال ایکس چیه پس ؟ منتها کی میره بخره.
خودرو سازی خیلی صنایع زیر دستش هستند, از پتروشیمی بگیر تا ذوب آهن. ساده نگری نکن عزیز من.
ايراني بيچاره: 1395/3/1018:51:03،
59
13
سلام به همه ايرانيان تازماني كه همه ما خريدار صف بگير هر نوع محصولي كه توليد ميشه هستيم بهتر ازاين نخواهد شد شايد كمي تفكر وعمل بد نباشد .پاينده باشيد
ZAVOSH: 1395/3/1018:51:05،
68
17
مگه تا حالا قراردادهای ننگین تر از ترکمن چای شرکتهای خودروساز وطنی از نظر دانش فنی برای این مملکت عایدی هم داشته ...
تنها چیزی که بهش فکر میشه اینه که چطور با انحصار طلبی ظالمانه جیب ملت خالی بشه و الا نه جون مردم مهمه نه ایمنی نه کیفیت نه شخصیت و نه دانش فنی و دانشگاهی...
محمدرضا: 1395/3/1019:55:55،
42
25
بجای اینکه با پژو قرارداد ببندید میرفتید با المانی ها همکاری میکردید بهتر بود کاری که هیوندا و زیرمجموعه خودش کیا کرد رفت با دوتا مهندس فولکس واگن یکی بنام پیتر شرایدر که طراح آئودی TT هست قرارداد بست اونها با همکاری فولکس پلت فرم طراحی کردند همه ش هم داخلی سازی شد الان بیشتر صادرات به کل دنیا دارند هم اشتغال زایی شد برای کره هم انتقال دانش فنی شد هم ارز اور شد
شهروند: 1395/3/1022:11:35،
24
15
ینی هیچ امیدی به شفای این دو خودرو ساز نیست!
شناس: 1395/3/1023:20:06،
27
15
بستگی داره چطور به قضیه نگاه کنی
اول مایی که داریم 405 رو با کیفیت بسیار کمتر از 1989 می زنیم یا وانت نیسان جونیور رو هنوز داریم عین مرغ مقلد تولید می کنیم برای ما مدل سال 2012 غنیمت هست! ما هنوز نمی تونیم پلتفرم یه فرغون رو بزنیم...سیستم تعلیق همه گیر فنر لول-مک فرسون رو نمی تونیم بسازیم ...موتور پراید رو تا پارسال از چین میاوردن این تولید خودش یه جورایی نویدبخشه
دوم با وجود اینکه مدل 2015 رو می تونستن بیارن که نیاوردن، ظاهرن باز هم فرانسوی ها ما رو مستعمره می دونن و این رفتار مدیران باعث می شه اونا مطمئن بشن هیچی حالیمون نیست
پرهامک: 1395/3/1109:24:41،
23
21
مردم خیلی متن این مقاله را جدی نگیرید، احتمالا به سفارش دوستان دلال و مونتاژ کار خودروی چینی نوشته شده است.
اتفاقا این سیاست درستی است که شرکتها با همکاری، به پلتفرم مشترک برسند. کیفیت را بالا برده و هزینه را پایین بیاورند. گذشته از آن، این خودروها امتحانشان را پس داده اند، قیمتشان مناسب است و ...
معتدل: 1395/3/1109:33:09،
26
14
35 تا 40 دنده ای و 47 تا 52 اتوماتیک میارزه . غیر این باشه خیلی محصولات الان تو بازار هست .
حاج رضا: 1395/3/1112:56:17،
19
14
یک سوال فنی:
یعنی پلتفرم پژو 206 (هاچ بک) با پژو 2008 (کراس اوور) یکیه!!?????
چرا???
چطور????
محمد: 1395/3/1116:20:54،
18
13
ساندروبهتره یا 301؟؟؟
مردم مظلوم: 1395/3/1117:04:50،
20
12
لگن سازي ادامه داره فقط شكلش عوض ميشه

نميخريم

مچكريم
مشتري: 1395/3/1117:07:22،
20
15
ديگه مردم به صنايع لگن سازي اعتماد ندارن و تا مجبور نباشن نميخرن

با وعده دادن و ساخت لگنهاي قديمي گرون بجايي نميرسيد

ورشكستگي فرغونسازا با شيب ملايم ادامه داره
زاپاتا: 1395/3/1117:09:00،
21
11
ديگه كسي 3 برابر بابت لگن قديمي پول نميده مگه مغز...خورده باشه

جمعش كنين

كليد هم مشكل خودروي كشورو حل نكرد!!
حامد: 1395/3/1219:36:08،
21
11
هیچی نخرید تا این ایران خودرو بمیره ... و وارداتیا فقط بفروشن اونم با مالیاته صفر %
بابا بنزه ا ۳۰۰ توی منطقه ازاد صفر گذاشته ۱۵۰ تومن بابا تا کی همه دنیا ماشین خوب سوار شن ما با همون پول لگنای اینارو سوار شیم .....
شیب ملایم: 1395/3/1316:49:02،
16
14
مسوولان بعد از ماجرای مجله ی شارلی ابدو اصلا خودرو فرانسوی سوار نمیشوند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل