کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

انتخابی مناسب در محدوده 80 میلیون تومان

کدخبر:۲۳۴۲جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴:۳۴۱۸۸۵۶ بازدید

چه کسی باور می‌کند این همان ورنا باشد؟ همان ورنای ساده و بی‌آلایش هیوندای. فقط با این تفاوت که آن ورنایی که ما می‌شناسیم نسل 2 بود اما آن ورنایی که دنیا می‌شناسد نسل 4 است.
انتخابی مناسب در محدوده 80 میلیون تومان

حالا دری به تخته خورده است و قرار است در کنار خیل عظیم هیوندای‌هایی که به ایران می‌آیند، ویرایش 2013 هیوندای اکسنت نیز وارد شود. اکسنت نام دیگر ورنا بود، یادتان که هست؟ نمی‌شود درست و حسابی پیش‌بینی کرد که قیمت این خودرو دقیقاً در چه بازه‌ای خواهد بود. ولی به طور حتم این کره‌ای نه چندان سطح بالا رقیبی می‌شود برای دیگر آسیایی‌های نه چندان سطح پایین.
 

خودروی هزار چهره

19 سال پیش، در روزهایی که هیوندای و دیگر خودروسازان کره‌ای با شدت هرچه تمام‌تر کار می‌کردند تا جهانی شوند، اکسنت متولد شد. سدان سایز کوچکی که در بازار استرالیا به آن اکسِل می‌گفتند. در حالی که خود اکسنت به عنوان جانشین اکسل توسط هیوندای روی کار آمده بود. از همه این‌ها گذشته، این خودرو در بازار کره جنوبی به اسم ورنا عرضه می‌شود. همین خودرو با همین اسامی توسط هیوندای بیجینگ در چین، توسط تگ‌آز در روسیه و توسط تاگان‌روگ در مکزیک ساخته می‌شد. در دوره‌ای شرکت آمریکایی کرایسلر آن را تحت برند خودش با نام Attetude و تحت برند دوج با نام Brisa راهی بازار می‌کرد. این‌ها منهای آن خط تولیدهایی است که توسط میتسوبیشی ژاپن در اسپانیا و ونزوئلا تاسیس شده بود. در پورتوریکو آن را با نام هیوندای Solaris و Brio روی هوا می‌زنند. اینکه چرا ورنا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته بود (و البته گرفته است) برمی‌گردد به کیفیت خوب، قدرت مناسب و صد در صد قیمت مقرون به صرفه آن. سه ضلع مثلثی که موفقیت آن را تا چهار نسل تضمین کرد. خیلی کوتاه بگوییم و بگذریم. آن ورنایی که در ایران می‌بینیم و چند سالی است دیگر نمی‌بینیم،‌ مربوط می‌شد به نسل دوم که بین 2000 تا 2005 روی خط تولید می‌رفت. 


49baftja3e8iusv69j3x.jpg


آخرین ورنا

سال 2010 هیوندای طبق معمول نتوانست تکرار را تحمل کند و خیلی زود رفت سراغ یک مدل و اساساً یک نسل جدید. چهره آن برداشتی بود از روند مدرن طراحی‌های این شرکت. از نظر ابعاد می‌شد گفت یک سر و گردن بزرگ‌تر شده است. اما بدون تردید بزرگ‌ترین اقبال آن، پیشرانه 1.6 لیتری‌اش بود. پیشرانه به ظاهر قدیمی که این بار به لطف فناوری GDI توانسته بود به قدرت 138 اسب‌بخار برسد. یعنی توانی برابر با بسیاری از 1.8 لیتری‌های بازار. از این خودرو نمونه 1.4 لیتری 107 اسب‌بخاری نیز تولید شده است که خدا را شکر راهی به ایران ندارد. نسخه 5 درب و به عبارتی هاچ‌بک آن بی‌اندازه شبیه به i30 شده است. شاید به همین خاطر بوده باشد که در برخی از بازارها از آن به اسم i25‌ یاد می‌شود. از نظر ایمنی ورنای نسل جدید با کسب نمره Good از موسسه IIHS و به دست آوردن 5 ستاره از موسسه NHTSA تعهد خود به حفظ جان مشتری را تضمین کرده است. 


6otefiwl5nz1fvx2udh.jpg


امکانات

سیستم‌های ایمنی توقف این خودرو با وجود ABS (ترمز ضدقفل) و EBD (توزیع نیروی ترمز) کامل به نظر می‌رسد ولی‌ای کاش روی آن BA‌ (ترمز کمکی) نیز نصب می‌شد تا این پکیج کامل شود. اگرچه با این وزن و آن کشش پیشرانه، سیستم کنترل کشش TCS آنقدرها لازم به نظر نمی‌رسید و حضور آن برای مانورهای جوان‌پسندانه خالی از لطف نیست. سیستم صوتی شامل DVD و VCD هم می‌شود. بنا بر این در صورت نصب یک نمایشگر LCD‌ می‌توان از پخش فیلم برای سرنشینان نیز بهره برد. کنترل اتوماتیک آب و هوا یا آنطور که خارجی‌ها می‌گویند کلایمیت کنترل آن شما را یاد سوناتا می‌اندازد. فقط با قدرت کمتر و هوش ضعیف‌تر. کنترل صدا روی فرمان از آن آپشن‌هایی است که مشتری را حداقل برای چند ماه اول درگیر خودش می‌کند. مکانیزم کروز کنترل برای حفظ سرعت خودرو بدون نگاه داشتن پدال گاز هم چیز بدی نیست. سیستم دسترسی بدون کلید، شاید جالب و مدرن باشد ولی خاص و استثنایی نیست. ورنا چهار کیسه هوا دارد. راننده، سرنشین و دو عدد برای هر یک از طرفین. صندلی راننده و شاگرد هر دو برقی و حافظه‌دار است. روی کنسول مرکزی می‌توان پورت‌های اتصال USB، AUX و iPod را مشاهده کرد. این روزها اگر خودروی شما USBخور نباشد، هیچ به درد نمی‌خورد. البته این را هم در نظر بگیریم که ورنا یکی از ارزان‌ترین تولیدات هیوندای است. پس خیلی توقع آپشن‌ها و ملزومات لوکس را نداشته باشید. دست آخر یادتان باشد ورنا توسط سازنده‌اش در آن‌سوی آب‌ها 60 هزار کیلومتر و تا 5 سال گارانتی شده است. 


uzcxx09uyvdxcdvs9dje.jpg

 

چگونه خودرویی است؟

بیایید نگاهی بیندازیم به مثبت‌ها و منفی‌های این خودرو که از سوی سایت‌ها و مجلات معتبر پس از بررسی آن داده شده است. سایت «سی‌نت» لذت رانندگی با ورنای جدید را عالی توصیف می‌کند. تکنولوژی‌های داخل کابین را دور از انتظار و سیستم‌های رفاهی‌اش را در حد سدان‌های کلاس بالاتر ارزیابی می‌کند. در مقابل مهم‌ترین ایراد آن را ضعف سیستم‌های برقی و مهم‌تر از همه ایراد نرم‌افزاری نقشه‌خوان ماهواره‌ای‌اش عنوان می‌کند. سایت «اتو تریدر» اکسنت یا همان ورنا را از نظر مصرف سوخت، طراحی، کیفیت مواد و فضای صندلی‌های عقب می‌ستاید ولی همین خودرو را بابت فرمان غیر تلسکوپی و ترمزهایی که روی همه مدل‌ها دیسکی نیستند مورد عتاب قرار می‌دهد. 

سایت «ادموندز» برتری‌های ورنا را در پیشرانه پربازده، امکانات استاندارد و فضای داخلی‌اش می‌داند که از حد تصور بزرگ‌تر است. سپس ایرادهای آن را مطرح می‌کند که شامل دید محدود عقب و آپشن‌هایی کمتر از رقبا می‌شود. بخش خودرویی سایت «یاهو» نیز پس از بررسی ورنا 2013 به این نتیجه رسید که مثبت‌های آن مربوط می‌شوند به طراحی، مصرف سوخت و راندن راحت. منفی‌هایش نیز مربوط می‌شوند به صدادار بودن پیشرانه در دورهای بالا و افت کشش در سربالایی‌ها. سایت دیگر «اتو123» است که در گام اول به تعریف از چهره ورنا پرداخته است. سپس آن را خودرویی قلمداد می‌کند که نسبت به پول پرداختی ارزشمند است. دست آخر این خودرو را برترین در کلاس خودش نام‌گذاری می‌کند. سایت فوق همان بحث پیشرانه صدادار را وسط می‌کشد. قدرت پایین سیستم صوتی نیز چیزی است که مشتریان جوان را خواهد آزرد. سایت «درایو» پس از تست میدانی ورنا، نقاط قوت آن را مصرف سوخت پایین، کابین فانتزی، فضای مناسب و ایمنی بالا نام برد. نقاط ضعف نیز فرمان‌پذیری کند و سیستم تعلیق غیرمعمولی در ناهمواری‌ها عنوان شد. سایت دیگر «کارز گاید» بود که در یک جمع‌بندی ورنا را محصول کوچک دوست‌داشتنی قلمداد می‌کند. امکانات و ایمنی آن را ستایش می‌کند و از گارانتی خیره‌کننده‌اش تمجید به عمل می‌آورد. اما این را هم می‌گوید که هیوندای می‌توانست بیش از آنکه روی آپشن‌هایش کار کند، روی سیستم هندلینگ و فرمان‌پذیری آن تمرکز کند.


2a6ra2k677rtasans3d.jpg


در ایران

خبر می‌رسد این خودرو همین امروز در بازار آزاد به قیمت 84 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمتی بی‌نظیر برای رقابت با آنهایی که فکرش را نمی‌کنید. با این پول می‌شود دست گذاشت روی تویوتا یاریس هاچ‌بک که با پیشرانه 1.3 لیتری‌اش 85 اسب‌بخار بیشتر نیرو تولید نمی‌کند. دلیل قیمت گران آن فقط ژاپنی بودنش است و بس. راستی ورنا در حالی قدرتش هم‌اندازه تویوتا کرولا است که پیشرانه‌اش 200 سی‌سی کم حجم‌تر شده. کرولایی که برای خودش 120 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مشتری ورنا می‌تواند قید همه‌چیز را بزند و برود سراغ هاچ‌بک دخترانه کیا پیکانتو که 67 میلیون قیمت دارد. تازه یک چیزی هم برایش می‌ماند تا درون اتاق را با صندلی‌های صورتی و انبوهی از عروسک‌های Hello Kitty پُر کند. به عنوان آخرین توصیه اگر یک روز شنیدید به جای ورنای 2013 به شما مزدا3 پیشنهاد شد، یادتان باشد آن مزدا با پیشرانه 1.6 لیتری است و قیمتش 82 میلیون تومان می‌شود.


mjcrl4u5mpsywz4ub1m.jpg
 


ما چه می‌گوییم؟

ما می‌گوییم اکسنت، ورنا یا هرچه نامش است، واقعاً خرید خوبی محسوب می‌شود. به نسبت رقبایش از امکانات بیشتر، قیافه بهتر، ایمنی بالاتر و فناوری جدیدتر برخوردار است. حتی می‌توان او را یکی از به روزترین تولیدات بازار دانست. اما نظر ما این است که هیوندای اکسنت نباید توسط این افراد خریداری شود: افرادی که فکر می‌کنند ورنا همان سوناتای کوچک است. افرادی که فکر می‌کنند چون ایمن است،‌ پس هامر است. افرادی که فکر می‌کنند چون کوچک است پس ضعیف است. افرادی که فکر می‌کنند چون هیوندای است پس فوق‌العاده باکیفیت است. افرادی که فکر می‌کنند چون 5 سال گارانتی دارد پس خراب نمی‌شود و دست آخر افرادی که تعریفی از خودروی فانتزی ندارند. در مقابل، ما می‌گوییم ورنا برای این افراد است: آنهایی که هیوندای می‌خواهند ولی پولشان فقط به این مدل می‌رسد. خانم‌های جوان با یک فرزند کوچک که فقط او را به مدرسه می‌رسانند و نهایتاً خرید روزانه انجام می‌دهد. آقایانی که یک ماشین دیگر دارند. آنهایی که زود به زود ماشین عوض می‌کنند و در نهایت آنهایی که با تویوتا کرولا کل‌کل دارند.


ix3s40h28epred4qctf.jpg

 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

کامران: 1392/9/1511:05:31،
114
64
الان قیمتش 89 میلیون هست.یه تویوتا کرولا مدل 2012 یا 2013 کار کرده با همین قیمت از این بهتره.
تن: 1392/9/1516:58:23،
39
41
تو بازار 83م میشه خرید.
بهنام: 1392/9/1609:52:13،
39
40
ماشین ژاپنی باشه گاری باشه!
من به هیوندای ترجیح میدم
(باشد که فعلا خوابشو میبینم)
شاهرخ: 1392/9/1511:05:49،
199
34
یه تایرش صد شرف داره به ماشینای چینی 60الی70 تومنی...
Map: 1392/9/1511:06:09،
127
37
كرولا با النترا مقايسه مى شود نه با اكسنت يا ورنا!
رضا: 1392/9/1511:13:39،
96
47
واقعا اتاق نامناسبی داره
قبلا خرید حتما توش بشینید
موتورش هم ضعیفه
فکر نکنید چون هیونداس پس حتما خوبه!!!!!!!
فربد ایرانی: 1392/9/1513:05:06،
82
33
یه جوری تبلیغ این ماشینو کردن اینجا هر کی ندونه فکر میکنه هممون یه 100 میلیون گذاشتیم توی بانک منتظریم این آقای نویسنده بگه بریم چی بخریم . خودمون میدونیم این ماشین خوبیه و کرولا هم خوبه شما حرص نخور عزیزم
ali: 1392/9/1511:19:01،
75
56
اینطور که شما گفتین پس مگان در برابر این ماشین صفرم نیست ولی قیمتش تو همین حده
رضا: 1392/9/1512:31:13،
99
36
مگان بنظرم 60 بیشتر نمی ارزه . من خودم داشتم هیچ آپشن خوبی نداره
رضا: 1392/9/1523:40:26،
29
40
مگان صندلیهای کوچکی داره. قبلا فکر میکردم ماشین خوبیه اما همینکه نشستم توش نظرم عوض شد.
مبين: 1392/9/1511:21:17،
48
31
بنظر من الانترا با توجه به اختلاف قيمت كم نسبت به اين مدل ارزش خريد بيشتري دارد،مدل٢٠١٤ elantra تك ايربگ را ميشه غير شركتي ٩٢ تومن خريد.
مجتبي: 1392/9/1511:27:47،
145
34
یه استادی داشتیم میگفت ، توی ژاپن از هر 4 نفر یه نفر باهوشو بقیه مخشون تعطیله ، توی ایران برعکسه و از هر 4 نفر یه نفر مخ تعطیله.
اما نکتش اینحاس توی ژاپن اون یه نفر باهوش رو میزارن مدیر ، توی ایران اون یه نفر مخ تطیه رو مدیرش میکنن.
همشهری: 1392/9/1518:50:38،
54
45
اونوقت اون سه نفر باهوش که میشن زیر دست اون یه نفر مخ تعطیل و میشن بله قربان گوی اون مدیر(البته بابت دو قران سود بیشتر)، آیا با هوشن یا ....
نه عزیزم تو ایران فعلا با هوشی باقی نمونده چون ایرانیای با هوش ترجیح دادن بله قربان گو نباشن و الان اون طرف آبها دارن از هوششون استفاده بهینه می کنن.
علی: 1392/9/1913:34:35،
24
32
گل گفتی
البته اون یه نفر مخ تعطیل پارتیش کلفته
غیر همشهری: 1392/9/2123:43:57،
19
24
لابد آشناهای شما که اون ورن بهت گفتن که همه مخ دنیا دستشونه و توی بی مخ این ور نشستی و غصه می خوری.... نه! اونی که مخ داشته باشه لازم نیس جایی بره .. هرجا که باشه کاسه به دس میرن سراغش...
غلام: 1392/9/1511:47:07،
72
26
داداش همینم گرونه با این وضعیت نمیتونیم بخریمش
بهمن: 1392/9/1520:16:18،
29
28
اینهمه خودمونو به در دیوار میزنیم که عزیز کلا گرونه نخرید تحریم کنید خرید خودرو را و........اما مثل اینکه همش کشک بود-خود من پولشو دارم اما نمیخرم تا ارزون شه چه تحریم باشیم چه نباشیم. یاعلی
مهدی: 1392/9/1511:49:32،
73
60
اینم تبلیغ دیگری برای هیوندای. معلوم نیست چقدر دادن که این مقاله چاپ بشه. من پژو دارم ولی یه چیز رو خوب می دونم: TOYOTA ژاپنی هیچ وقت قابل مقایسه با HYUNDAI کره ای نبوده و نیست.
شهرام: 1392/9/2021:24:15،
9
23
دنيا روز ب روز در حال تغييره
كسي فكرشو نميكرد كه مثلا چين بتونه شكم مردمشو سير كنه ولي الان اگه اقتصاد اول دنيا نباشه دوميش هست
مجید.ح: 1392/9/1512:05:23،
51
41
یعنی 80 ماه حقوق بنده !!! مگر قیمت ان به دلار چقدر است ؟ اگر اشتباه نکنم بیشتر از 20000 دلار نیست البته کاملا فول اپشنش نه خودرویی بدون اپشن
مسعود: 1392/9/1512:07:24،
87
27
ممنون ایرانجیب جان!
پس ازین به بعد برای رسوندن بچه هامون به مدرسه و خرید گوجه و سبزی توی بازار از خودرو 80 میلیونی استفاده میکنیم. :)
خداییش گرفتی مارو؟
علی: 1392/9/1512:11:49،
46
34
ظاهر 20
کیفیت و خدمات - 0 -
در ضمن این اسباب بازی ها با کوچکترین تصادف لگن میشن.
سمنی: 1392/9/1512:15:15،
91
50
شرف داره به ماشینای چینی چون جیلی یا
60x
اگه شرایط بدن عالیه
علی: 1392/9/1512:27:44،
59
27
روزی که بشه یه خودرو با قیمت مناسب و با کیفیت رو خرید،
اون روز شر مسئولان بی کفایت و دلالان عزیز کنده شده!
masoud13: 1392/9/1512:37:57،
33
37
من دارم همه چیش خوبه فقط صدای موترش در دور بالا یکم زیاده ولی داخلش فوقالعاده شیک و باحاله دوسش دارم.
بهزاد: 1392/9/1513:03:00،
35
28
مسولای عزیز و گرامی اگه میتوانید لطفا برندهای بزرگ دنیا رو با قیمت جهانی بیارید تو کشور تا این ماشین هایی که تو اروپا باهاش میرن سر زمین کشاورزیشون واسه مردم ایران آرزو نباشه.
بنام: 1392/9/1513:12:18،
33
41
به نظر من یک مزدا نیو ۹۰ با ۸۵ تومن بهتر از اینه اکسنت هست...!
Map: 1392/9/1517:45:18،
31
28
مزدا ٣ تر تميز و كم كاركرد گيرت بياد ٩٥ كمه كم ٩٠ برات آب مى خوره،بعد چشم بسته غيب گفتى مزدا كه تازه توسط بهمن دست كارى مى شه يه موتورش شرف داره به كل هيكل النترا چه برسه به اين!!!
mostafa: 1392/9/1513:24:05،
33
20
اگر این ماشین 5سال پیش بود قیمتش خیلی که می شد 30 تومن ولی الان چی 80 به بالا
راحیل: 1392/9/1610:17:34،
26
36
5 سال پیش این 30 تومن ارزش همین 80 میلیونو داشت!چشم بسته غیب گفتی
ابي: 1392/9/1514:24:20،
34
34
اينو كه از رو دنا خودمون كپي كردن.(خطر عقب)...:d
M: 1392/9/1514:29:05،
32
42
بهتره بجای نظرات عوام گرایانه بحث فنی بفرمایید. یادتون هست همون اوائل نسبت به رنو و خود هیوندای هم میگفتن آهن پاره. ما ایرانیا فقط حرف میزنیم. قول میدم5 سال دیگه مردم فقط خودروی چینی میخرند و همه خوب چینی ها رو میگن. چون ایرانی ها دیر حقیقت رو می پذیرند
Majid : 1392/9/1514:34:41،
38
34
من با نظر M موافقم.الان توی دنیا پژو اصلا مطرح نیست و خریدار نداره.این خودروساز از صحنه بین المللی اوت شده. اما ایرانیها هنوز در آرزوی 405 و 206 هستند. مطمئنا روی احساسات صنعت شکل نمی گیره. صنعت زیرساختارش تکامل تفکر و نیازهای یک جامعه است. چینی ها واقعا قابل ستایش هستند
چوسان قدیم: 1392/9/1600:19:03،
23
44
]چینیها باید از بین برن باور نداری از جومونگ بپرس
Majid : 1392/9/1514:57:01،
31
41
چینی ها بخاطر اینکه تمام مردم دنیا رو مشتری کالای خودشون فرض میکنند بسرعت با خواست مشتریان تولیدشون رو تطبیق میدن و قول میدم اگر مردم ما بازار خودروهای خوب چینی رو بخواهند چین محصولات خوبی مثل ام جی و بهتر رو میاره که هیوندای و کیا رو کسی نگاه نکنه. من خودروی چینی رو ترجیح میدم
نون: 1392/9/1517:49:49،
37
29
حقيقتا ، ما مردم ايران فقط بلديم يه جا بشينيم و فقط غر بزنيم و از اينو و آن ايراد بگيريمو همه رو مسخره كنيم و عقده گشايى كنيم ، مردمى هستيم بيش از حد تنبل، ايرادگير ، مغرور و حراف ، بطورى كه در عمل ، به راحتى ناتوانيهاى خودمون رو تقصير اين و آن ميگذاريم ،
نون: 1392/9/1518:06:09،
38
23
حتى يك لحظه فكر نميكنيم كه كشورهاى صاحب صنعت ، بدون كمترين تعصب و غرورى ميپذيرند كه كشورى همچون چين در مسير پيشرفت صنعتى قرار گرفته ولى ما همچنان خود بزرگ بين ، ناتوانيم و فقط بلديم بدون اطلاعات و با چشم بسته و پرتعصب ، ديگران رو مسخره كنيم ، در صورتيكه هيچ نقش مثبتى در پيشرفت بشر نداريم و فقط مصرف كننده پر ادعا هستيم
خالو كريم: 1392/9/1515:28:49،
35
22
خداااااا قربون كريميت خدا مردم ما تو خريد پرايد موندن ،داداشم وام گرفته پرايد بگيره اونم هر جا رفته پولش نرسيد وامشو پس داد !
ایرانی: 1392/9/1516:21:48،
30
29
اون جا دستی رانندش خیلی ضایس مثل صندلی اتوبوسه
حميد: 1392/9/1518:37:26،
16
35
اخرين انتخاب شايد برند هيوندا يا كيا ميتونه باشه
حسین: 1392/9/1609:05:33،
22
29
انتخابی مناسب در حد 20میلیون بدهید مردم ایران 95درصدش قدرت خرید بیشتر از این را ندارند.تازه اگر هم داشته باشند.
باما: 1392/9/1619:36:04،
49
34
هیچی پراید خودم نمیشه
ali: 1392/9/1810:41:23،
18
24
پیچش مو رو ببینین.
کره از چه سالی شروع کرد به مونتاژ ماشین و بعد ساخت ماشین؟
ما از چه سالی شروع کردیم به مونتاژ ماشین و بعد هم ساخت اتاقک ماشین.که موتور اون ماشینو به اتاقک این ماشین وصل کنیم و یا برعکس.
ما کجاییمو اونا کجا.
ما تا سال 1410 همین میمونیمو بزور میخوایم مثل پیکان پراید رو از بازار حذف کنیم.اونا کجا میرن خدا عالمه.
دانشجو: 1392/9/1812:23:12،
22
32
این چیه! واقعا متاسفم برای مظلومیت ما ایرانیا! بیرونش بد نیست ولی توش افتضاحه خواهش میکنم از خودروسازهای ایرانیه توی بنز و ب ام و دعوت کنید بخدا قلبشون برای ایران میتپه! میان به داد این صنعت از داخل میرسن این گاری ها رو وارد نکنیم!
ebi tik: 1392/9/2008:27:14،
21
31
عزیزان به تابلوهای پشت تصویرها نگاه کنید.اخه این عربها چیشون از ما سرتره که باید اینا رو سوارشن اونوقت تو ایران پسرای کوروش و سهراب و زال واسفندیار خودروی چینی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما