کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

چرا هواپیمایی ایرانی برای سفر بهتر است؟

کدخبر:۲۳۳۹۶یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۱۷۳۳۰۲ بازدید

اگر از مبناهای مرغ همسایه غاز است، تاثیرهای منفی تحریم‌های چند سال گذشته بر شئون اقتصادی و اجتماعی کشور ازجمله بر صنعت هوایی ...
چرا هواپیمایی ایرانی برای سفر بهتر است؟

اگر از مبناهای مرغ همسایه غاز است، تاثیرهای منفی تحریم‌های چند سال گذشته بر شئون اقتصادی و اجتماعی کشور ازجمله بر صنعت هوایی، و همچنین برخی سابقه‌های ناامدیکننده‌ی ناشی از حمایت و مصرف تولید داخلی که بگدذریم، به‌دلایلی می‌توان یقین کرد که استفاده از هواپیمایی‌های داخلی برای گردشگران ایرانی در مسیرهای خارجی به‌صرفه و منطقی‌ تر است.

چرا؟ یکی به این دلیل که پروازهای هواپیمایی‌های داخلی در قیاس با ایرلاین‌های خارجی، عموما ارزان‌تر بوده، هزینه‌ی سفر را برای مسافر ایرانی یا مسافر خارجی به مقصد ایران، کم‌تر می‌کند.

دیگر این‌که سر و کار داشتن با مهمان‌دارها و خدمه‌ی پرواز ایرانی، معمولا حس راحتی بیشتری برای مسافر ایرانی داشته، در صورت بروز برخی مشکلات در مقصد خارجی هم برقراری ارتباط با پرسنل ایرانی هواپیمایی‌ها، راحت‌تر است.

علاوه بر این، غذاهای سروشده در هواپیمایی‌های داخلی، طبعا با مزاج ایرانی سازگارتر بوده، احساس بهتری ایجاد می‌کند.

اما مهم‌ترین مشکل ایرلاین‌های خارجی برای گردشگران و مسافران ایرانی، توقف‌ها ترانزیتی بعضا جانکاهی است که علاوه بر دشواری‌های خاص خود و سرگردانی در فرودگاه‌ها، هزینه‌ی پرواز را هم معمولا به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

برای نمونه، به چند مورد جالب اما واقعی می‌پردازیم:

1- تصور کنید که به روسیه می‌خواهید سفر کنید. علاوه بر برخی ایرلان‌های روس، چند هواپیمایی داخلی هم به این مقصد، پروازهای بدون اتلاف وقت و کم‌هزینه‌تر دارند. این پروازها با بلیت بین یک میلیون و چهارصد و بعضا پایین‌تر تا یک میلیون و هفتصد هزار تومان ممکن است شما را به مقصد مسکو یا سنت‌پترزبورگ برسانند. با این حال، برخی مسافران، بویژه آن‌ها که در ماموریت‌های دولتی به سر می‌برند، هواپیمایی‌های امارات و قطر را انتخاب می‌کنند!

حال علاوه بر این‌که استفاده از این هواپیمایی‌ها در چنین مسیرهایی، عملا تصمیم و حرکت ملانصرالدینی است که شما از تهران تا دوبی یا دوحه بروید، بعد همین مسافت قابل توجه را بعد از چند ساعت توقف طی کنید، دوباره بیایید از بالای تهران به سمت مسکو عزیمت کنید.

ضمن آن‌که علاوه بر این‌که قیمت‌های بلیت هواپیمایی امارات از یک میلیون و نهصدهزار تومان به بالا و هواپیمایی قطر از دو میلیون و دویست هزارتومان به بالا برای شما آب می‌خورد، بعضا از زمان حرکت در فرودگاه امام تهران، سفر شما تا رسیدن به مقصد مسکو، بیش از 18 ساعت طول می‌کشد؛ چون فقط بیش از 11 ساعت توقف ترانزیتی در فرودگاه‌های دبی یا دوحه دارید.

2- از تهران به مقصد آستانه، پایتخت قزاقستان می‌خواهید سفر کنید. یکی از گزینه‌ها، استفاده از هواپیمایی روس ایرفلوت است. قیمت بلیت، حدود دو میلیون و پانصد هزارتومان می‌شود، ازفرودگاه امام تهران که حرکت می‌کنید، بیش از 27 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید، چون یک توقف 18 ساعته را در فرودگاه مسکو باید تحمل کنید.

گزینه‌های غیرمنطقی‌تری هم بویژه ازسوی ماشین‌های جست‌وجوگر خرید آنلاین به شما پیشنهاد می‌شود که که گاه قیمت بلیت را تا چند برابر برای پیشنهادهای همین مسیر تهران - آستانه تعیین می‌کند. گاهی مسیر تعریف شده، با هواپیمایی لوفت‌هانزا از تهران به مثلا فرانکفورت و از آن‌جه به آستانه است که تا حدود 6 میلیون تومان آب می‌خورد و بیش از 24 ساعت طول می‌کشد، گاهی هم مثلا هواپیمایی آل‌ایتالیا پیشنهاد می‌شود که شما را ابتدا به رُم ایتالیا، سپس به استانبول ترکیه می‌برد و از آن جا با استفاه از پروازهای آل‌ایتالیا یا ترکیش، شما را به آستانه می‌رساند که برای نمونه، 12 میلیون تومان قیمت بلیت پرواز تعریف می‌شود.

3- از تهران برای یک تور طبیعت‌گردی، به ویتنام در شرق آسیا می‌خواهید سفر کنید؛ یکی از پیشنهادها، ترکیش‌ایر است که با شما را به غرب می‌برد و پس از توقفی چندساعته، شما را به سمت شرق آسیا با یک توقف دیگر عازم می‌کند!

یکی از گزینه‌های پیشنهادی هم هواپیمایی قطر است که دو حالت اتفاق می‌افتد:

تا حدود 3 میلیون تومان هزینه‌ی بلیت پرداخت می‌کنید و 28 ساعت طول می‌کشد تا به هانوی، پایتخت ویتانم برسید؛ چون فقط یک توقف 8-7 ساعته در دوحه و سپس یک توقف 8-7 ساعته هم در بانکوک خواهید داشت که زمان پروازی تهران تا دوحه، دوحه تا بانکوک و بانکوک تا هانوی هم به آن اضافه می‌شود.

دیگر پیشنهاد، حدود 4 میلیون تومان آب می‌خورد و شما را از تهران به دوحه، بعد پس از یک توقف بالای 20 ساعته، شما را از دوحه به هو چی می‌نه می‌رساند. یا از ابوظبی به سنگاپور و سپس ویتنام می‌برد که چیزی حدود 33 ساعت به طول می‌انجامد.

با این حال، گردشگران ایرانی در استفاده از هواپیمایی‌های داخلی با رویکرد صرفه‌ی بیشتر، راحتی در سفر و حمایت از تولید ملی، تجربه‌هایی دارند که آن‌ها را در این زمینه نباید از نظر دور داشت. درواقع این واقعیت‌ها، زمانی ما را به استفاده از هواپیمایی‌های ایرانی ترقیب می‌کند که تعهد و احترام ناشی از ضعف هواپیمایی‌های بعضا دولتی و نیز شرایط ناشی از برخی انحصارها به اسم حمایت از تولید و خدمات داخلی، آزاردهنده نبوده، بلکه شرایط مطلوب‌تری را برای مسافران و گردشگران ایجاد کند؛ وگرنه با توجه به این‌که حق آزادی حقوق شهروندی را نمی‌توان گرفت، ممکن است که مشتریان ایرانی، سختی راه طولانی‌تر و هزینه‌ی بیشتر را به دلایلی، به جان بخرند و از هواپیمایی‌های خارجی استفاده کنند. ضمن آن‌که وجود داشتن یا نداشتن پروازهای روزانه در مسیرها هم یکی از دلیل‌های مؤثر بر این انتخاب‌هاست.
 

علیرضا بهرامی - روزنامه‌نگار

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سالار: 1395/3/912:48:11،
145
35
"برخی مسافران، بویژه آن‌ها که در ماموریت‌های دولتی به سر می‌برند، هواپیمایی‌های امارات و قطر را انتخاب می‌کنند!"
میدونید چرا؟
چون حقوق مفت ، سفر مفت ، هزینه سفر هم مفت ؛ اونجا هم که کاری نیست، خانواده و زن و بچه هم که نیست ، پس باید دلی از عذا درآورد!!!
اکثر کارمندا همینطور هستن چونکه اون پولی رو که بدست میارن براش زحمت نکشیدن که بنابریان در راه خلاف و نامشروع هم خرجش میکنن....
نیما: 1395/3/913:39:56،
97
21
چرا هواپیمایی ایرانی برای سفر بهتر است؟

چون هیچ ماست فروشی نمی گه ماست من ترشه !
سوال: 1395/3/914:05:51،
43
43
کدوم کارمندا اینجورین؟ شما خودت شغل شریفت چیه عزیزم میشه تو چهار خط گلهایی که شما یکی به سر کشورمون زدین رو لیست کنید؟ شما که کارمند نیستید در کدام زمینه دارید فعالیت می کنید؟ چجوری تونستید مفید باشید برای مردم و کشورتون؟بنویسید تا مردم یاد بگیرن. تمامی ماها افراد جامعه ایران در یک سیکل معیوب قرار گرفتیم و وابسته به اجتماعی هستیم که اجزای این اجتماع شما، من و بقیه افراد جامعه هستیم. کارمندی که میگی زحمت نمیکشه مگر در اضای همون کارش زندگیش در رفاهه؟ همه مثل همیم کدوم قسمت کشور داره درست کار میکنه و راندمان مفید داره؟ شما مگر جزو همین کشور نیستید؟ از گرسنگی و نداری سر بجون هم گذاشتید و شکایت دارید.همه مشکل داریم پزشکان با درامدای خارج از کنترل مشکل ندارند؟ دلالای ملک که یه شبه تو سه سال گذشته میلیاردر شدن کارشون بی مشکل بود؟ احتمالا پسرخالتون یا باجناغت کارمنده و حسادت شما رو برانگیخته
بوئينگ: 1395/3/914:29:02،
60
23
چون مسافران رو در سريعترين زمان ممكن انتقال ميده اوون دنيا
حسن: 1395/3/914:39:27،
43
17
چرا بهتر است چون کار رو یه سره میکنه
بهادری: 1395/3/914:40:33،
27
23
با توجه به موضوع نظر بده سالار...
ایران جیب هرچی بنویسه از مالیات تا هواپیما یه عده میان به کارمندها گیر میدن
محمد: 1395/3/914:41:51،
51
21
یکبار تو هواپیمای ایران ایر بویم خوب خواب بودم غذا اوردن و بیدار شدم و خوردم دیدم مهماندار جمع نمیکنه گفتم لطفا جمع کنید گفت به من چه خودت جمع کن . قسم میخورم . مهماندارای مرد انگار دعوا دارن .
حالا با پرواز قطری برو ببین چه رفتاری ...........
جواد: 1395/3/914:43:34،
54
21
دوستان فقط پرواز خارجی هر چه طول بکشه بهتر . رفتار خدمه اینقدر مودبانه و خوبه که پشیمون نمیشین . من بیش از 30 بار پرواز داشتم .
ایران جیب لطفا نشر کنید
dadahamid: 1395/3/914:50:37،
60
17
ماکه خدارو شکر عادت به هواپیما نداریم و اگر هم سفر بریم با ماشین شخصی میریم ولی درکل بگم اگه برنامه پیام اضطراری رو دیده باشین میدونین یه قطعه به ظاهر کم اهمیت چطور باعث فاجعه بزرگ میشه!یه روز به باجناقم که تو امنیت پرواز هست گفتم شما با این هواپیماهای از رده خارج و قطعات معیوب چجوری پرواز میکنین!؟ در جواب گفت مملکت مارو خدا نگه داشته
بهزاد تحریم: 1395/3/915:23:54،
43
14
دوستان نظرات خیلی خوبی در مورد اینکه چرا پروازهای خارجی با توجه به اضافه بودن هزینه و وقت بهتره نوشتند. به نظر من هم بهتره، چون کادر پرواز خارجی به مسافر بعنوان یک انسان که از یکسری حقوق قانونی برخورداره نگاه میکنه. اصلاً هم مهم نیست که شما از اون قوانین مطلع هستید یانه، چون اونا باید به تعهداتشون قانونیشون در قبال مسافر عمل کنند.
Cyrus: 1395/3/915:57:01،
37
16
سال گذشته خواستم یه آشنای فامیل رو که کانادائی است ببرم ایران باره گردش . برا ویزا بایست از وزارت امور خارجه در تهران مجوز میگرفتیم و میفرستادیم دفتر امور ایران در واشینگتن . مسولین وزارت امور خارجه برادر من رو پاس دادن به آژانس های مسافرتی که این تقاضا رو انجام بده . در صورتی که در ۵ خط اول فرم نوشته که هر ایرانی این اجازه رو داره که خودش این کار رو انجام بده . خلاصه هرچی برادر من جر و بحس کرد فایده نداشت. آخرش مجبور شدم ۸۰۰,۰۰۰ تومان بدیم به یه آژانس مسافرتی که این کار انجام بشه و من تونستم این دوست فامیلی رو با خودم بیارم ایران . این احتمالش هست که این آژانس هم ی مقداری پول داده به ی کارمند وزارت امور خارجه تا ما بتونیم این آشنا رو بدون استفاده از تور توسط آژانس بیاریم ایران که منزل خودمون باشه . اینم از احساس مسولیت کردن کارمند وزارت امور خارجه در پایتخت کشور . آبرو ریزی از این بیشتر ؟
پدرام: 1395/3/916:05:07،
38
14
مخالف هستم
شما در بسیاری از ایام میبینید که بلیط سفر به استانبول با پرواز ترک ارزانتر از پرواز ایرانی هست.
بارها برای خود من پیش اومده و من با پرواز ترک رفتم.
پروازهای ایرانی اصلا تو تخفیف نمیرند که آدم بتونه ازشون استفاده کنه.
بعدشم خیلی از ایرلاین های خارجی اگر بلیط رو زودتر بگیری کلی بهت تخفیف میدن اما ایرلاین های داخلی برنامه هفته آیندشون رو خودشون هم نمیدونن چه برسه به پیش فروش کردن اون
بنده خدا: 1395/3/921:22:59،
11
14
بدترین غذاها. مهمانداران بی اعصاب که انگار عضو سازمان cia یا دانشمند ارشد ناسا هستند انقدر غرور دارن و تند حرف میزنن. هواپیماهای قدیمی که تداعی کننده ی رنجر و چرخ و فلک شهربازی ها هستند. هواپیمای ایران بهترینه. وطنم پاره ی تنم.
سالار: 1395/3/1002:12:36،
23
12
در جواب به "سوال" فقط یک جمله عارضم که اگر بنده بازدهی در شغل ندارم یا کار مفیدی برای ایران نمیکنم لااقل دستم توی کیسه بیت المال و جیب ملت ایران نیست...
یا حق.
فرزاد: 1395/3/1008:37:56،
15
13
این دوستمون سالار خان برخی از افراد خاص رو با کارمندان اشتباه گرفته.
معلومه اصلا نمیدونه تو ادارات به کی میگن کارمند به کی میگن مدیرعامل به کی میگن افراد خاص اونم نه توی همه ادارات!
فرزاد: 1395/3/1008:40:53،
23
11
با ایرلاین ایرانی شاد بروید شادروان برگردید.
یادش بخیر یک زمانی ایران ایر سلطان آسمونها بود!
22 میلیون نفر: 1395/3/1009:04:25،
21
13
آقا سالار حرف بی پایه و اساس زدن ممنوع!
شما برای خرجی خودت 3 راه بیشتر نداری یا دولتی باشه که دستت در جیب بیت الماله یا کار آزاد که دستت تو جیب ملته یا اسکناس چاپ کنی اگر دو حالت بالا نیست پس لابد حالت سومه وگرنه از آسمون که زر به سرت نمیباره!
سهيل: 1395/3/1016:34:37،
26
15
با سلام خدمت دوستان و سايت خوب ايرانجيب. تمامي متن را با دقت مورد بررسي قرار دادم ولي ايرانجيب عزيز در مورد سفرهايي به تركيه دبي ارمنستان بلغارستان و قبرس هيچ موضوعي و بحثي قرار ندادند در صورتي كه بيشتر پروازهاي خارجي ايرانيان اين كشور ميباشد و اكثر كشورهايي كه نام بردم با پرواز خارجي خيلي به صرفه تر ميباشد. مثلا شما اگر سفري به انتاليا داشته باشيد هواپيما ايراني فقط اجازه در فرودگاه نظامي اسپارتا خواهد داشت و بقيه مسير ٣ ساعت بايد با اتوبوس برويد بقيه مسايل ديگر بماند از سايت ايرانجيب خواهشمندم توضيح بيشتري راجب مطالب بگذارد تا هموطنان بهتر قضاوت و نتيجه گيري كنند.
توحيدي: 1395/3/912:51:41،
133
22
آره با ماهان و ايران اير سفر كنيم كه مهمانداراش ميخوان آدمو خفه كن بوي گند توالت هم خفه مون كنه از اول تا آخرشم تو يه تلويزيون شكسته مال ٥٠ سال پيش يه فيلم فرمايشي نشون بدن و هر ٥ دقيقه براي اين و اون آرزوي طول عمر بكنن
آتیلا: 1395/3/913:00:31،
112
13
یکی دیگه از مزایاش هم اینه که آسون از جیب در میاد مثل گوشی GLX.
تو یه سفر از آلمان به ایران ،با توقف تو استانبول، هواپیما با تاخیر تو استانبول نشست و پرواز استانبول تبریز رو از دست دادم ، هواپیمایی تورکیش ایر در عرض نیم ساعت بلیط تازه واسه فردا شبش صادر کرد و بعد به یه هتل (که شبی 150 یورو قیمتش بود با صبحانه و ناهار وشام ) منتقلم کرد و فردا شبش راس ساعت مشخص شده با ماشین اومد دنبالم و به فرودگاه برم گردوند. یه روز هم به حساب تورکیش ایر تو استانبول خوش گذروندم .حالا شما بگید هواپیماهای ایرانی واسه تاخیرهاشون چیکار میکنن غیر اینه که باید تو فرودگاه رو نیمکت بشینی تا ببینی آقایون کی دلشون به رحم میاد و راهیت میکنن و حتی لیاقت ندارن حداقل یه کیک و آبمیوه بهت بدن چه برسه به هتل و ماشین و غذا.
سیفی: 1395/3/913:06:45،
79
18
مهمترین مسئله ایمنی است که در خطوط هوایی ایران بخاطر سن بالای ناوگان خیلی پایین است ومسافر حاضر است مشکلات ترانزیت وتاخير را قبول کند ولی با خطوط هوایی امن سفرکند
آتیلا: 1395/3/913:06:47،
68
21
همین دو سه ماه پیش تو یکی از پروازها بعد از تاخیر و انتظار 4.5 ساعته تعدادی از مسافرها دیدن که بلیطهای فروخته شده تو خود فرودگاه واسه یه پرواز داخلی، کنسل شدن چون هواپیما جا نداشته و بلیطها معلوم نبود رو چه حسابی صادر شده بودن. موقعی هم که این مسافرها اعتراض کردن گفتن برید به اونی که بلیط فروخته اعتراض کنید .
علی: 1395/3/913:11:17،
55
22
نویسنده محترم دلایلی که شما نوشتید به نظر خودتون مسافر این رو نمیدونه؟ یعنی یک مسافر اینقدر کند ذهن هستش که ندونه برای رفتن به شمال لازم نیست ایرلاینی رو در جنوب بیس داره انتخاب کنه؟!!!!!!!
چهار سال پیش باید به ژنو سفر میکردم ایران ایر اون زمان به ژنو پرواز داشت و قیمت پرواز در تاریخ مورد نظر من رو 2300 میداد در حالی که من با قطر ایرویز یا ترکیش نرخ بین 1700 تا 1900 میتونستم سفر کنم.
لازم به ذکر نیست که سرویس هایی داخل پرواز های خارجی به مراتب بهتر و با کیفیت تر هسند نسبت به ایرلاین های داخلی. کدوم ایرلاین داخلی سیستم سرگرمی داره؟ ماهان یه سری ایرباس A346 خرید که این سیستم رو داشتن اما همه رو از کار انداخت!!!! فرودگاه های ترانزیت به حدی امکانات دارن که مسافر گذرزمان رو احساس نمیکنه. مزیت ایرلاین های داخلی فقط پرواز مستقیم هستش و کوتاه تر بودن پرواز ها برای دوساعت(به طور متوسط)
معصوم: 1395/3/913:12:53،
86
23
من حاضرم 10 ساعت از وقتمو توی ترانزیت خارج بگذرونم تا اینکه با ناوگان بدون امنیت و کهنه ایرونی برم مسافرت... بحث ارزش جون انسانه.. . اینکه سرویس دهی هواپیما های خارجی و امکانتشون زمین تا آسمون فرق داره با هواپیماهای ایران.. آدم چند ساعت تو پرواز خارجی میشینه از امکانات مولتی مدیا و همینطور منو های متنوعشون استفاده میکنه... لذت پرواز رو هم در نظر داشته باشید
آریا: 1395/3/913:31:32،
47
17
یکی از هواپیمایی های ایرانی داره منفی میده
ایرانی: 1395/3/913:13:37،
68
21
هواپیماهای ایرانی هم تا دلت بخواد تاخییر چند ساعته داره و خدمه بد اخلاق قیمتش هم زیاد ارزون نیست
بهنام: 1395/3/913:17:59،
62
17
چرا اطلاعات غلط میدید؟
هفته پیش با آذربایجان ایر به مسکو رفتم توقف ۱ ساعته داشتم و با مبلغ ۱۱۲۰۰۰۰ تومان رفتم مسکو و برگشتم
در حالیکه ایران ایر قیمت ۲۵۰۰۰۰۰ میداد و ماهان ۱۶۰۰۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰۰
از طرفی خدمات و احترامی که ایرلاین خارجی به مسافر میذارن قابل مقایسه نیست
ایرلاین خارجی همیشه بهتر بوده و هست
بهنام: 1395/3/913:20:13،
51
18
یا مثال دیگه سفر چین دو ماه پیش من بود که هواپیمایی ماهان ۳۵۰۰۰۰۰ تومان قیمت داد و هواپیمایی چین جنوبی ۲۵۱۰۰۰۰ تومان رفتم و برگشتم ۱ میلیون پول کمی نیست و واسه ۱ میلیون توقف کوتاه ۲ ساعته از نظر من ایرادی نداره
بهنام: 1395/3/913:28:25،
50
16
در تکذیب حرفت همین الان چک کردم ایرفلوت روسیه پرواز مستقیم تهران مسکو با قیمت ۱ میلیون و هفتاد هزار تومان راه انداخته
مدت زمان پرواز ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه و مستقیم بدون توقف

سه تا نظر گذاشتم لطفا هر سه را منتشر کن
EBRAHIM: 1395/3/913:29:40،
34
15
ترغیب به نظرم کلمه ی درست تری است تا ترقیب
احمد: 1395/3/913:34:33،
50
18
نویسنده کاملا یکطرفه و به نفع ایرلاین های داخلی مطلب رو نوشته اونهم در زمانیکه ایرلاین های خارجی دوباره دارن تو کشور فعال میشن و فضای رقابتی بخصوص در مورد قیمت ایجاد میشه که ایرلاینهای وطنی خوششون نمیاد. درستش این بود که مزایا و معایب باهم گفته بشه. بنظر من چند مورد از مزیت های عمده ایرلاین های خارجی :
1- ایمنی بالا و نو بودن هواپیماها
2- برخورد احترام آمیز با مسافر از جانب مهمانداران آموزش دیده
3- استاندارد بالای نظافت و تمیزی در داخل هواپیما
4- امکانات سرگرمی (صوتی و تصویری) متنوع برای مسافر در طی پرواز (بخصوص در پروازهای بلند مدت)
ناشناس: 1395/3/913:34:49،
32
18
ایرانی ترقیب می‌کند
مجید جان دلبندم ترغیب درسته فارسی را پاس بداریم
کیوان: 1395/3/913:51:59،
50
18
فکر کنم خود نویسنده اومده داره به همه منفی میده !!!!!!!! خخخخخ
شنگول: 1395/3/913:53:21،
54
15
من تا حالا مسافرت خارجی نرفته ام ولی می دونم هواپیمایی ایران هم مثل بقیه کارای مملکت می مونه!!!
هر وقت ایران خودرو و سایپا ماشین خوب درست کنن و دست مردم بدن یا تو ادارات دولتی کار مردم سریع و بی دردسر و بدون توهین و تحقیر راه بیفته و هر چیز دیگه ای شبیه اینا پیش بیاد

اونوقت هواپیمایی ایران هم خدمات خوب و به صرفه به مردم ارائه می کنه.

عجب خواب خوبی دیدم وقتشه بیدار شم !!!!!
علی رضا : 1395/3/914:00:28،
38
19
من تابستان سال پیش با پرواز ایران ایر به مقصد امستردام پرواز داشتم حدود 2 ساعت داخل تهران تاخیر داشت پذیرایی فاجعه بود برخورد مهمان دار هم انگار ارث باباش خورده بودم که داشتم می رفتم مسافرت این از پرواز رفت پرواز برگشت هم 1 . 2 ساعت امستردام تاخیر داشت 1.30 برای سوخت گیری وسط راه توقف داشت به علت تحویل ندادن سوخت در فرودگاه های اورپایی. روی بیلیط زمان رسیدن به مقصد زده بود 8.30 به وقت تهران من ساعت 24 رسیدم حالا نویسنده محترم خودت بودی سری دیگه ترجیح می دادی با ایران ایر بری یا با هواپیما خارجی ؟؟؟
پرویز : 1395/3/914:01:55،
49
18
آقا جان علت استفاده ایرانیها از ایرلاین های خارجی و تحمل ساعت‌ها اتلاف وقت و هزینه، تنها ایمنی بیشتر اونها هست. مگر پیش از انقلاب هیچ کسی اینکار رو میکرد؟؟
رضا: 1395/3/914:13:37،
27
27
بنده چندین سفر خارجی با ایران ایر و ماهان به اروپا داشته ام و تجربه پرواز با easy jet در خطوط داخلی اروپا. علیرغم سن بالای
هواپیما های خطوط کشور ولی تجربه و مهارت بالای خلبانان ایرانی
در نشست و برخاست و در طول سفر به نظرم فوق العاده است
طوری که احساس نمی کنید با هواپیمای بیست یا سی ساله
در حال پرواز هستید.
حامد: 1395/3/915:17:16،
29
17
خوبه که ایران ایر و ماهان رو با easy jet مقایسه کردید که یک ایرلاین ارزون و چیپ هستش یا همون LCC !!!!
نه ایران ایر و نه ماهان در حد فلگ کریر نیستند!!!!!!!!
آتیلا: 1395/3/915:19:25،
38
17
علتش عدم مهارت خلبان خارجی نیست ،علتش دقیقا فرسوده بودن هواپیماهای ایران هست . خلبان خارجی از هواپیماش مطمئن هست و ترسی از اینکه هواپیماش رو تو فشار بذاره نداره ولی خلبان ایرانی به علت قدیمی بودن پرندش میترسه زیادی بهش فشار بیاره چرخش در بره.
باربد: 1395/3/915:42:05،
27
18
Easyjet به مراتب سرويس دهي بهتري داره نسبت به ايران اير كه flag carrier يه مملكت ٨٠ ميليون نفريه
ایرانی: 1395/3/915:00:40،
24
13
با همه بدیها مایلم از هواپیمای کشورم استفاده کنم اما هربار نا امید تر از کذشته می شم
درسته که هواپیما نداریم اما خدمات رو که دست خودمون هست چرا بهتر نمی کنید
مدتی پیش با ایران ایر رفتم دبی در پرواز برگشت نصف هواپیما خالی بود
ما اخر هواپیما بودیم و اخرین نفر برای ما غذا سرو کردن
مهماندار برای ناهار پرسید چلو گوشت یا جوجه کباب
ما گفتیم چلو گوشت
خنده دار اینکه گفتن نداریم تموم شده
پرسیدم اگر ندارید چرا سوال می کنید
سوال دوم نصف هواپیما خالی هست چطور گزینه دوم غذای شما تموم شده مگر همچین چیزی ممکنه خلاصه هزار جور بهانه اوردن
در اخر یه غذای گوشتی به ما دادن ولی با هزار منت این. مال خودمون بود دادیم به شما و این حرفا
اینم از ایران ایر
ویلبرت رایت: 1395/3/915:43:47،
42
17
هواپیمایی داخلی بهتره زیرا
هواپیماهای داخلی به علت کهولت سن تجربه بیشتری دارند وراه راگم نمی کنند.
دوما موتور پیکان روش سوار. وabs و شیشه برقی داره.
اگه یه روز هم دیر به پرواز برسی هنوز هواپیما نرفته و...
حمید: 1395/3/919:01:03،
24
12
دیروز از آژانس بلیط گرفتم واسه مشهد رفت و برگشت امروز زنگ زدن هر دوتا پرواز رو ساعتاشو تغییر دادن !!!

حالا شما خودتون قضاوت کنید چرا مردم ایرلاین خارجی رو ترجیح میدن

هیچ ارزشی برای وقت و پول مردم قائل نیستند

من بلیطم برای هواپیمایی زاگرسه
پشت دست داغ کرده: 1395/5/2418:55:04،
19
7
پارسال با ایران آید رفتیم استانبول .....خدا خیرشان بده ،بدون کشتن ،پشت دست ما رو داغ کردن ديگه سوار هواپیمای ایرانی نشین. .... اشتباه در صدور تاریخ برگشت و پاره کردن چمدان ها زمان و دزدیدن لوازم ، در راه هم که چندین بار اشهدان رو خواندیم بماند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما