کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضوابط جدید دریافت کارت بازرگانی


کد خبر : ۲۳۳۷۵یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۳۸۳۶۴ بازدید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اصلاح ضوابط دریافت کارت بازرگانی تا پایان نیمه اول امسال گفت: بر اساس ضوابط جدید، کارت‌های ...

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اصلاح ضوابط دریافت کارت بازرگانی تا پایان نیمه اول امسال گفت: بر اساس ضوابط جدید، کارت‌های بازرگانی طبقه بندی می شود و مدرک حداقل دیپلم و سن ۲۵ سال از جمله شرایط جدید دریافت این کارت ها خواهد بود.

ولی اله افخمی راد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: تمایل داریم نظارت بر صدور کارت بازرگانی به طور کلی بر عهده ی اتاق بازرگانی باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و تجارت، صدور کارت بازرگانی را براساس قوانین مربوط به صادرات و واردات، وظیفه اتاق های بازرگانی صنایع و معادن کشور اعلام و خاطر نشان کرد:کارت های بازرگانی بعد از امضا توسط رئیس اتاق بازرگانی هر استان و امضای دوم سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان به رسمیت خواهد رسید.

افخمی راد در خصوص بعضی اتفاقات نظیر دریافت کارت بازرگانی توسط افراد غیر حقیقی گفت:حرکت ما باید به سمتی باشد که حتی المقدور اشخاص  حقیقی و حقوقی اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنند.

وی در این رابطه به مجموعه اصلاحاتی که برای ضوابط و مقرارت کارت بازرگانی در دست انجام است اشاره کرد و افزود:کسانی که داوطلب دریافت کارت بازرگانی هستند حداقل باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و سن 25سال باشند.

افخمی راد همچنین شرکت در کلاسهای آموزش امور بازرگانی و آشنایی با ضوابط و مقرارت مربوط به تجارت خارجی را از دیگر شرایط دریافت این کارت عنوان کرد.

رئیس سازمان توسعه و تجارت تصریح کرد: در اصلاحیه ای که در دست انجام است به نوعی به طبقه بندی کارتهای بازرگانی پرداخته ایم.

وی در این باره افزود: به عبارتی کسانی که کارت بازرگانی دریافت می کنند برای سالهای اولیه ی فعالیت تجاری خود مادامی که خوش حسابی فرد دارنده ی کارت برای دستگاههای اجرایی به اثبات نرسد مجبوریم در اقلام کمتری اجازه ی ورود کالا بدهیم.

افخمی راد خاطر نشان کرد:هنوز این تصمیم به مرحله ی اجرا نرسیده و مراحل قانونی خود را طی می کند اما امیدواریم تا قبل از نیمه ی اول سال جاری این طرح عملیاتی شود



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها