کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرداخت الکترونیکی با تلفن همراه ممکن شد


کد خبر : ۲۳۳۵جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰:۲۰۳۲۰۰ بازدید

سامانه پرداخت 770 بر پایه فناوری USSD در الکامپ نوزدهم به طور رسمی رونمایی می‌شود که بر اساس آن امکان پرداخت الکترونیکی از طریق تلفن همراه و با هدف کاهش هزینه‌ها و حذف پول نقد فراهم شده است.
پرداخت الکترونیکی با تلفن همراه ممکن شدپرداخت الکترونیکی با تلفن همراه ممکن شد

 با استفاده از سامانه پرداخت الکترونیک *770#  مشترکان تلفن همراه تمامی اپراتورهای سیار کشور می‌توانند علاوه بر خرید شارژ و پرداخت قبوض خود از طریق تلفن همراه، خرید‌های غیر حضوری خود را نیز از طریق تلفن همراه پرداخت نمایند.

با استفاده از این سامانه که براساس فناوری کد دستوری USSD کار می‌کند، امکان ذخیره‌سازی امن شماره کارت از طریق شبکه موبایل با هدف تامین امنیت در سامانه پرداخت مهیا شده است، با استفاده از این ویژگی امکان سوء استفاده از کارت از بین می‌رود چرا که در جریان این عملیات شماره کارت با استفاده از دستگاه HSM(Hardware Security Module) رمزنگاری و Tokenized شده و به این صورت امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

امیرحسام حسنی مدیر بازاریابی شرکت اینفوتک درباره سرویس‌های این سامانه گفت که در حال حاضر سرویس‌های استعلام موجودی کارت، شارژ مستقیم تلفن‌های همراه، پرداخت قبوض خدماتی، شارژ وایمکس و سرویس خرید غیر حضوری در این سامانه فعال است و به زودی با رونمایی از سرویس‌های جدید و متنوع، نیازهای کاربران تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

در ادامه مازیار مواج مدیر ارشد پروژه این شرکت که این سرویس را راه‌اندازی نموده است در نشست خبری رونمایی از این سرویس با اشاره به اینکه این خدمات با استفاده از بستر پرداخت شرکت مبنا کارت آریا ارائه می‌شود و این شرکت با اخذ مجوز تامین خدمات پرداخت PSP از بانک مرکزی و شاپرک در زمینه تامین، پشتیبانی و بازاریابی پایانه‌‌‌های فروش فعالیت می‌کند، گفت: سرویس پرداخت 770 با توانمندی بومی مبتنی بر USSD بر بستر موبایل برای جامعه کاربران پرداخت الکترونیک کشور طراحی شده است.

وی افزود: این فناوری این امکان را به دارندگان کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب می‌دهد که بدون نیاز به بسترهای اینترنت و پیامک بتوانند خدمات پرداخت را انجام دهند و علاوه بر آن به خدمات استعلام موجودی، خرید شارژ و پرداخت قبوض خدماتی نیز دسترسی داشته باشند.

او خاطر نشان کرد: استفاده از این سرویس با توجه به تعرفه‌های مشخص شده از سمت شاپرک و اپراتورهای تلفن همراه برای کاربران کاملا رایگان است.

مواج با تاکید براینکه خدمات پرداخت بر پایه فناوری USSD بستر پرداخت الکترونیکی است که مدت کوتاهی است در عرصه خدمات پرداخت الکترونیک روی تلفن‌های همراه مورد توجه قرار گرفته است و در کمتر از یک سال بیش از 10 شرکت اقدام به ارائه خدمات پرداخت الکترونیک مبتنی بر فناوری USSD نموده‌اند، تصریح کرد: پوشش معایب شیوه‌های پیشین پرداخت الکترونیکی و بهینه بودن این سرویس، مزیت رقابتی این سرویس نسبت به سایر سرویس‌های مشابه است.

وی با بیان اینکه در صنعت پرداخت الکترونیک از این بستر برای ایجاد یک شیوه جدید پرداخت استفاده شده است، گفت: با استفاده از این شیوه ارائه شده، فاصله مشتری با فروشنده کالا یا خدمات و بانکی که نیازمند پرداخت بهای خدمات یا کالا به وی باشد تنها به اندازه فاصله مشتری با تلفن همراهش خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها