کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

سوالی به نام جایگزین مهرآباد

کدخبر:۲۳۲۸۱جمعه، ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۴۷۲۲۷۴ بازدید

افزایش ساخت و سازها اطراف فرودگاهی که عمرش از بسیاری از ساختمان‌های فعلی تهران بیشتر است باعث شده وزارت راه با یک سوال بسیار مهم ...
سوالی به نام جایگزین مهرآباد

افزایش ساخت و سازها اطراف فرودگاهی که عمرش از بسیاری از ساختمان‌های فعلی تهران بیشتر است باعث شده وزارت راه با یک سوال بسیار مهم مواجه شود: عقب نشینی از برنامه‌های پروازی فعلی و تعطیل کردن مهرآباد یا تلاش برای حفظ جایگاهی که در طول چند دهه‌ی گذشته برای این فرودگاه به وجود آمده است؟

محاصره شدن مهرآباد از سوی ساختمان‌های بلند مسکونی که در اطراف آن ساخته شده هرچند در طول دورانی طولانی با سکوت ادامه پیدا کرد اما با حادثه سقوط ایران 140 در خیابان‌های اطراف این فرودگاه، به بحثی داغ و جدی تبدیل شد.

شهرداری تهران به عنوان اصلی‌ترین طرفردار تعطیل کردن مهرآباد خیلی زود وارد عمل شد تا با ارائه پیشنهادهایی آمادگی خود برای جابجا کردن این فرودگاه را نشان دهد. موضوعی که از سوی وزارت راه با واکنشی جدی مواجه شد تا با مخالفت مسولان صنعت هوانوردی کشور پرونده انتقال این فرودگاه مختومه شود.

با وجود رای قطعی به باز ماندن مهرآباد اما هنوز بحث محدود کردن پروازهای این فرودگاه با جدیت مطرح است. پس از آنکه پروازهای بین المللی و پروازهای حج از این فرودگاه رفتند و با دستور آخوندی پروازها از ساعت 12 شب تا 5 صبح ممنوع شدند، حالا بار دیگر خبرها حاکی از افزایشی شدن تعداد پروازها در این فرودگاه قدیمی دارد.

وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی میزان پروازهای این فرودگاه در سال ۹۵ جز پیش‌بینی‌های قطعی است و از این رو حتی بحث برای ساخت ترمینال‌های جدید مسافرتی نیز با جدیت ادامه دارد.

هرچند بحث برای توسعه امکانات زیرساختی مهرآباد از سال‌ها پیش مطرح شده و به نظر می‌رسد همین روند ادامه خواهد داشت، اما هنوز صحبت از انتقال برخی پروازها به فرودگاه‌ امام نیز جدی است.

رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد در این باره گفته طبق دستور وزیر راه و شهرسازی به محض اینکه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برای انجام پروازهای داخلی ظرفیت‌سازی شود بخشی از پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی مهرآباد به فرودگاه بین المللی امام(ره) انتقال می‌یابد.پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۳ میلیون ظرفیت مسافری فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منتقل شود.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که دو ابهام بزرگ هنوز در این مسیر باقی است. نخست آنکه فرودگاه امام طرح‌های توسعه‌ای را به خود می‌بیند که برای نتیجه بخش شدن آنها حداقل به چند سال زمان احتیاج خواهد داشت و از این رو مهرآباد باید روند افزایشی مسافران خود در سال‌های آتی را برای چند سال تحمل کند، موضوعی که مشخص نیست با توجه به اشباع بسیاری بخش ها در این فرودگاه چگونه باید تداوم یابد.

از سوی دیگر حتی در صورت آمادگی فرودگاه امام (ره) نیز بحثی جدی همچنان باقی است و آن چگونگی انتقال پروازهایی با زمان کوتاه به خارج از شهر است. حتی طولانی‌ترین پرواز در مرزهای داخلی ایران نیز بیش از دو ساعت زمان نمی‌برد و این بدان معناست که مسافران تهران برای انجام یک پرواز داخلی در فرودگاه امام که به طور میانگین یک ساعت زمان می‌برد، باید زمانی بیش از آن را برای رسیدن به فرودگاه مبدا طی کنند. موضوعی که شاید در سال‌های آینده نیز راه حل جامعی برای آن پیدا نشود.

باید دید با وجود این دو ابهام بزرگ آیا وزارت راه ترجیح می‌دهد با موج رو به افزایش تعداد مسافران هوایی کنار بیاید یا با تصمیم پر از ریسک دماغه هواپیماها را از مهرآباد به سمت فرودگاه امام بچرخاند، تصمیمی که حتی اگر بنا بر اتخاذ آن باشد نیز لااقل به چند سال صبر نیاز دارد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

سالار: 1395/3/711:59:40،
156
37
خدایش بیامرزد...
استادیوم آزادی - فرودگاه مهرآباد - نمایشگاه تهران و.... اثر بیادماندنی که الان عرضه نگه داری آنها رو هم ندارند...
کریم: 1395/3/718:51:45،
47
26
خیلی از شهرهای بزرگ دنیا مثل لندن فرودگاه رو در قلب خود دارند و ساختمان های بزرگ هم اطراف اون هست. مهم اینه که اونها از هواپیماههای استاندارد استفاده میکنن و از 727 که غول الودگی صوتی و تنفسیه. صنعت هوایی ایران مرده و مردم با ریسک بالا سوار هواپیما میشن. البته این رو بدونید که تحریم ها درین زمینه کارایی نداشتند. اصلا تحریم نه منه!
محسن: 1395/3/720:52:07،
35
32
منطقه مرق در اصفهان در اینده فرود گاه می شه از منبع موسغ خبر دارم
nm: 1395/3/809:23:38،
36
47
بايد پروازهاي فرودگاه مهرآباد رو به فرودگاه پيام كرج منتقل كنند و اين فرودگاه رو مسافري كنند با توجه به قابليت باند پروازي............
بیرونی: 1395/3/810:31:47،
28
41
یعنی میخواهند که فرودگاهرا بردارند و
یک خرج زیاد زیاد از بیت المال هم هزینه کنند
توسط قرارگاه .....
انجام شود که فرودگاه بیرون شهر برود
قبول
اما این مترویی که شهرداری برای فرودگاه درست کرده
چی میشه ؟!!!
محسن: 1395/3/712:44:34،
102
40
ايرلاين ها و فرودگاه هامون شرم آوره بسيار شرم آور


تو سفرهاي خارجي وقتي برخورد شرم آور مهماندارا با مسافران بعضا خارجي رو ميبينم عرق شرم از ايراني كه تو اين ٣٧ سال درست شده به پيشونيم ميشينه
محمد: 1395/3/714:39:00،
45
61
عزیزم واقعیت ایران و ایرانی همینه. مردم ما در پس ظاهر نمایی هاشون, اخلاقشون واقعا همونه, پس چرا انتظار داری ایرلاین هامون طور دیگری باشن ؟ هر وقت رفتی آلمان بعد انتظار برخورد آلمانی داشته باش.
شما معلومه آمریکا هم نرفتی, وگرنه یبار توی لاین TSA بهتون گیر میدادن می گفتم بهتون شرم آور یعنی چی.
شهردار دوست داشتني: 1395/3/712:51:01،
68
34
اين آخر دوره اي شهردار مادام العمر تهران واسه اين تكه زمين هم نقشه داره يه كانال نصفه نيمه هوا رو از سمت كرج به مركز تهران مي فرستد كه دكتر قاليباف قصد داره اون رو هم مثل منطقه ٢٢ بسازه و ديگه ٣٦٥ روز سال هوا آلوده بشه و از همه مهمتر جيب شهرداري تهران و شهرداري چيهاش پر تر بشه و گرنه فرودگاه دبي كه پر ترافيك ترين فرودگاه منطقه است وسط دل شهر تو ديره است و هزاران برابر تهران اطرافش برج هست و هر بيست ثانيه يه پرواز بلند ميشه يعني مشاوران اروپايي و آمريكايي شهرسازي دبي اندازه شهرداري تهران نيستند تازه قرار شده به جهت گسترش فضاي فرودگاهي و نفوذ بيشتر بر منطقه يكي ديگه بسازند كه بعلت نبود جا در چند كيلومتري دبي باشه اونهم باهمهزير ساخت ها نه مثل ايران كه باند فرودگاه رو ساختند هنوز ترمينال و مترو و پاركينگ هاش راه اندازي نشده
محمد: 1395/3/714:09:10،
63
41
خیلی از فرودگاه ها این حالت رو دارند. حتی فرودگاهی مثل جی اف کی هم دقیقا همینطوره و بسیاری از پرواز ها باید از بغل ساختمون های بسیار بلند نیویورک اوج بگیرن.
حتی, حتی, حتی یکدرصد هم اگه باید مهرآباد تخریب و پروازهاش به فرودگاه بین المللی منتقل بشه, به جاش باید یه پارک بسیار بزرگ حالت سنترال پارک های شهرهای جهانی دیگه جایگزین بشه که هم در تصفیه و تلطیف هوا نقش بسیار بزرگی بازی می کنه, هم اون کانال های هوایی مد نظر شما رو درش خللی ایجاد نمی کنه.
منتها این نیازمنده اینه که قالیباف بره کنار و شورای شهر هم به جای به فکر سود بودن از فروش زمین و تراکم, واقعا به فکر شهر باشن.
؟.: 1395/3/722:20:41،
31
35
خب این کجاش مسله داره که پخش نمیکنی ؟
گفتم جایگزین مهرآباد ، اسلام آباد هست
الناز: 1395/3/722:22:01،
46
37
کدوم منطقه برای سرمایه گذاری روی ملک کلنگی تو محدوده قیمت 2 میلیارد صرفه اقتصادی داره ؟ یکی از بنگاههای املاک منطقه 9 و اطراف فرودگاه مهراباد را پیشنهاد میداد نظرتون چیه؟
فرزاد: 1395/3/808:40:28،
29
37
خیلی کار و هنر میخواد که شما یک فرودگاه داخلی رو تبدیل به بین المللی کنید و از اونطرف هم خیلی زحمت و کار و هنر میخواد که شما یک فرودگاه بین المللی رو مثل هلو تحویل بگیرید و اونو تبدیل به داخلی کنید! والا!
آریا: 1395/3/808:44:58،
32
35
واقعا مضحکه!!فضاهایی مثل فرودگاه مهرآباد یا ایستگاه راه آهن مرکزی تهران به نوعی سند هویت و نشانه ای از تاریخ معاصر تهران اند و باید با تمام قوا در راه حفظ و بازسازی اونها تلاش بشه اما اینجا یا به دلیل ولع سیری ناپذیر شهرداری در تراکم فروشی و ساخت و ساز و یا از آن بدتر برای پاک کردن خاطرات و نشانه های دوران شکوه تهران و ایران میخواهند تمام این سمبلها را متروکه کنند!!!آخر شما مگر زمانی که قدم به قدم مجوز ساخت لانه مرغهایی باسم آپارتمان را در آن حوالی صادر میکردید نمیدانستید مهرآبادی آنجا هست که هم بعنوان یک فرودگاه کماکان استاندارد پذیرای بار اصلی ترافیک هوایی آسمان تهران است و هم بعنوان یک پایگاه هوایی تامین کننده امنیت آسمان تهران پس چه شده امروز به صرافت افتاده اید؟!؟
مسعود: 1395/3/812:43:10،
24
31
یه سری به فرودگاه امام بزنید . سرویسهای بهداشتیش آنقدر فرسوده و داغونه انگار ساخت 50 سال پیشه !!
اون ستونهای بتونی گرد را هم ظاهرا قصد ندارند نما سازی کنند !!
سالار: 1395/3/813:11:47،
25
41
کارمندان فرودگاه امام مجموعا ماهی 30 تا 50 میلیارد به جیب میزنن
ولی برای خود فرودگاه تا الان اینقدر خرج نکردن!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
فروش خودروی ساینا اتوماتیک برای اولین‌بار تا چند روز دیگر - شهریور 96
تولید چند خودرو سواری در کشور متوقف شد
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما