کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی 8 گوشی موبایل در بازار که نباید بخریم


کد خبر : ۲۳۲۶۰جمعه، ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳:۴۷۹۶۸۰ بازدید

بازار خرید گوشی در ایران بسیار داغ است، اما چه ویژگی‌هایی برای خرید گوشی لازم دارید تا حداقل یک سال بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. معمولا عمر مفید ...

جی اس ام- بازار خرید گوشی در ایران بسیار داغ است، اما چه ویژگی‌هایی برای خرید گوشی لازم دارید تا حداقل یک سال بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. معمولا عمر مفید گوشی‌ها حدود یک تا دو سال است و پس از آن هم از ظاهر آن خسته می‌شوید و هم پیشرفت روزبه‌روز امکانات باعث می‌شود تا به فکر تعویض گوشی بیفتید.

بهتر است هنگام خرید گوشی جدید ویژگی‌ها و معایب آن را به‌دقت مطالعه کنید و ببینید آیا این ویژگی‌ها می‌تواند پاسخگوی شما باشد. در این پست قصد داریم تا گوشی‌هایی را به شما معرفی کنیم که ارزش خرید آن‌ها پایین است و بهتر است قید خریدشان را بزنید و به دنبال جایگزین باشید. ابتدا تعیین کنید که نیازتان برای خرید یک گوشی چیست؟ بازی کردن و سرگرمی؟ چت و شبکه‌های اجتماعی؟ پخش فیلم و موسیقی؟ فیلم‌برداری و عکاسی؟

از ارزان قیمت‌ها شروع می‌کنیم بازه‌ای بین 250 تا 400 هزار تومان، جایی که اکثر برندها فعالیت گسترده‌ای در این بازه قیمتی دارند. ال جی، هوآوی، سامسونگ، سونی، زد تی ای، ایسوس، ایسر، اچ تی سی، لنوو و برندهایی چون اسمارت و لیگو همه در این بازه نماینده دارند.
 



Nokia X

هنوز هم تعداد محدودی از این گوشی در بازار موجود است و اگر به چشمتان خورد، گول رنگ و لعابش را نخورید. صفحه نمایش آن علاوه بر کیفیت پایین، پاسخگویی لمس ضعیفی دارد. دوربین، کیفیت خوبی ندارد و بعد از مدتی کار و نصب برنامه سرعت گوشی به‌شدت پایین می‌آید. بهترین جایگزین برای این گوشی سری j1 از سامسونگ است.
 

hiojuh7k04jy0qy5q1.jpg
 



Sony Xperia E

این گوشی صفحه نمایشی بی‌کیفیت دارد و علاوه بر این به دلیل حافظه رم پایین قدرت زیادی ندارد و بعد از مدتی کار کردن با آن دشوار می‌شود. دوربین 3.2 مگاپیکسلی هم عکس‌های قابل قبولی نمی‌گیرد. سونی E4 و E3 را به‌عنوان نسل‌های بعدی این گوشی معرفی کرد اما این دو هم، دست کمی از برادر بزرگ‌تر خود ندارند. بهتر است در این بازه قیمتی هوآوی Y6 را انتخاب کنید.
 

2wjgbu30j8761vm2g0s.jpg
 




Samsung Galaxy Star

 یکی از پیرترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ Star است. این گوشی هم حافظه رم پایینی دارد و هنگام کار با آن قطعا کندی و افت سرعت را مشاهده می‌کنید. شاید J1mini بتواند جایگزین خوبی برای این گوشی باشد البته این گوشی هم مقدار رم پایینی دارد اما سیستم عامل به‌روزتر و حافظه داخلی بیشتری دارد.
 

qr4dovhuo7sqe3u0f0zv.jpg
 




Samsung Galaxy Ace 4

شاید سری ACE در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کرد اما این سری گوشی‌ها اصلا به درد کارهای سنگین می‌خورند و بعد از مدتی کار کردن با این گوشی حتما متوجه کندی و افت سرعت خواهید شد. بهتر است J1 را به‌جای این گوشی خریداری کنید.
 

nkcjcyoqydvrgjmye2t7.jpg
 




ZTE Blade C310

متاسفانه کیفیت بدنه این گوشی بسیار پایین است. علاوه بر این با این مقدار حافظه داخلی همیشه به مشکل پر شدن حافظه بر می‌خورید. میزان رم هم اصلا پاسخگوی نصب بازی نیست و شاید تنها برای گوش دادن به موسیقی و وب گردی آن‌هم با صفحه نمایش بی‌کیفیت مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم باکمی هزینه بیشتر J3 از سامسونگ را انتخاب کنید.
 

culoue6w3e4e368s2.jpg
 




ZTE Blade L2

گرچه رم گوشی یک گیگابایت است اما حافظه داخلی و عملکرد ضعیف رابط کاربری در گوشی‌های زد تی ای کاربر را کاملا کلافه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم از سامسونگ و یا هوآوی یک گوشی در این رنج قیمتی را انتخاب کنید.
 

020llcb5ukyz65xdbru.jpg
 



Huawei Y330

همانند دیگر گوشی‌های فهرستی که به شما معرفی کردیم Y330 هم از میزان رم پایین رنج می‌برد و همین موضوع باعث می‌شود تا بعد از اجرای برنامه‌های مختلف کندی آن شما را اذیت کند. حافظه داخلی هم بعد از مدتی پر می‌شود و باید آن را خالی کنید. بهتر است کمی آینده نگر باشید و با اضافه کردن مبلغی Y6 را به‌جای آن بخرید.
 

59vii007zu5h3o6ptxld.jpg
 




HTC Desire 320

باتری این گوشی عملکرد ضعیفی دارد و کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های دوربین پایین است. صفحه نمایش هم نمی‌تواند شما را راضی نگه دارد. پس بهتر است به فکر گزینه‌های دیگری چون J3 از سامسونگ باشید.
 

46cj77inbbp5sxo6azx.jpg
 



چند توصیه

  • در هنگام خرید گوشی‌های ارزان قیمت سعی کنید حداقل رم 1 گیگابایت و حداقل حافظه داخلی 8 گیگابایت جزو مشخصات گوشی انتخابی شما باشد.
  • سعی کنید از برندهای مطرح گوشی خریداری کنید. باتری، محافظ صفحه نمایش، کیف و کلا لوازم جانبی همه برندهای مطرح به‌وفور در هر فروشگاهی موجود است اما اگر بخواهید به دنبال لوازم جانبی یک برند غیر مطرح بگردید بعید است بتوانید چیزی پیدا کنید.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها