کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دردسرهای تاجران در مرز مهران


کد خبر : ۲۳۲۴پنجشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹:۲۲۲۵۶۸ بازدید

یکی از تجار ایلامی معتقد است: همخوانی نداشتن تعداد کامیون‌های عراقی با کامیون‌های ایرانی و ناهماهنگی دستگاه‌های متولی و مشکلات مربوط به صدور کارت بازرگانی از مشکلات موجود بر سر راه تاجران فعال در مرز مهران است.

مجتبی ملکی‌زاده اظهار کرد: متاسفانه به دلیل همخوانی نداشتن تعداد کامیون‌های عراقی با کامیون‌های ایرانی حامل بار در مرز بین‌المللی مهران، صدور کالا به عراق به کندی صورت می‌گیرد.

این صادر کننده برتر با بیان این‌که این کمبود ماشین از سوی تجار عراقی موجب معطلی تاجران ایرانی و کندی صادرات در مرز مهران شده است، افزود: در برخی فصول این نقیصه موجب بروز خسارت به محموله‌ها و متضرر شدن تجار ایرانی می‌شود.

این فعال صادراتی با اشاره به ناهماهنگی برخی دستگاه‌های متولی در مرز در زمینه صدور کارت تردد تجار، اضافه کرد: هر تاجر برای تردد در پایانه مرزی باید از 3 فیلتر مرزبانی، گمرک و اتاق بازرگانی عبور کند که همین امر مشکلاتی را برای فعالان صادراتی در مرز ایجاد کرده است. در مرزهای زمینی کشور و حتی استان‌های همجوار، تردد تجار تنها از طریق ارایه کارت بازرگانی صورت می‌گیرد ولی در پایانه مرزی مهران این گونه نیست.

وی تصریح کرد: کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی در مرز حاوی مشخصات فردی و خودروی تاجر است که اگر تاجری خودروش را بفروشد یا عوض کند دیگر نمی‌تواند از آن کارت استفاده کند و از سوی ماموران مرزبانی ممکن است با مشکلاتی مواجه شود چرا که صدور کارت جدید با مشخصات ماشین جدید ممکن است مدت زیادی زمان نیاز داشته باشد و به نوعی فعالیت تاجر را تا زمان صدور کارت جدید متوقف کند.

این فعال تجاری که در چهار سال گذشته به عنوان صادر کننده برتر در کشور معرفی شده است، ادامه داد: چنانچه خودرو تاجری تحت هر شرایطی با مشکل مواجه شود در آن روز تردد وی در پایانه امکان‌پذیر نیست و این امر از مشکلات فعالان این مرز تلقی می‌شود، چرا که تا زمان صدور کارت جدید تردد جدید و درج مشخصات خودرو جدید نباید به مرز رود.

ملکی‌زاده در تشریح دیگر مشکلات پایانه مرزی مهران، گفت: نبود مکانی مناسب برای استراحت و استقرار و انتظار گروه‌های کارگری برای تخلیه و بارگیری محموله‌های صادراتی موجب شده که این افراد در جلوی غرفه‌های تجار بنشینند که پسندیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی و سرکشی هر چه بیشتر مسئولان از پایانه و بررسی مشکلات فعالان در مرز می‌تواند در پیشرفت فعالیت مرز بین‌المللی مهران موثر باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها