کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

در یورو 4 بودن خودروهای داخلی تردید وجود دارد

کدخبر:۲۳۱۱۴سه شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۱۶۱۴۸۶ بازدید

درحالی نگاهی به آمارهای انجمن جهانی خودرو از تنزل جایگاه ایران در زمینه میزان تولید حکایت می‌کند که کیفیت خودروهای تولید شده در ...

در آخرین رده‌بندی خودروسازان جهان که ‌سال گذشته انجام شد، تویوتا با تولید 10 میلیون و 500 هزار خودرو رتبه اول را از آن خود کرد و شرکت‌های فولکس واگن، جنرال‌موتورز، هیوندای و فورد هم به ترتیب با تولید ٩9 میلیون و 800 هزار، 9 میلیون و 600 هزار، 8 میلیون و 5 میلیون و  969 هزار دستگاه در رتبه‌های بعدی قرارگرفتند. در این رده‌بندی ایران‌خودرو با تولید 586 هزار دستگاه در مکان 25 و سایپا با تولید 401 هزار دستگاه در رده 32 جهان جا خوش کردند.

به گزارش ایران جیب به نقل از شهروند، درحالی نگاهی به آمارهای انجمن جهانی خودرو از تنزل جایگاه ایران در زمینه میزان تولید حکایت می‌کند که کیفیت خودروهای تولید شده در سال‌های گذشته وضع اسفبارتری داشته است. در شرایطی که افت کیفیت خودروهای داخلی و قیمت‌های نه‌چندان منطقی آن همچنان دغدغه اصلی مشتریان است؛ برخی مدیران تولید یک‌میلیون دستگاه خودرو یا تکمیل ۸۰‌هزار خودرو ناقص و حتی توليد بدون كسری در دو سال گذشته را نمونه اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی دانسته و به اعلام آمار آن می‌بالند، بی‌آن‌که بگویند جایگاه تولیدات ایرانی در بازارهای جهانی چه تغییری داشته و آیا توانسته‌اند سهم بیشتری از بازار جهانی را از آن خود کنند یا خیر.

افت کیفیت خودروهای تولید داخل که سال‌های تحریم به اوج خود رسیده بود، انتظار می‌رفت با برداشته شدن تحریم‌ها، تا حدودی بهبود یابد، اما توافق هسته‌ای هم در این صنعت کارساز نشد و جنجال دیرینه مقصر کیفیت پایین خودروهای داخلی همچنان به قوت خود باقی است و به نوعی قطعه‌سازان و خودروسازان را در مقابل هم قرارداده است. هرچند این‌بار قطعه‌سازان در تیررس بهانه‌جویی‌های خودروسازان قرار گرفته‌اند، ولی قطعه‌سازان نظری متفاوت دارند. آنها معتقدند که خودروسازان موظف به ارزیابی کیفیت قطعات تولید شده و حتی ارتقای استانداردهای آنها هستند. درحالي‌كه برخي خودروسازان بر سهم بالاي قطعات بي‌كيفيت داخلي در نارضايتي مشتريان و عرضه خودروهاي معيوب تاكيد دارند، اظهارات اخير قطعه‌سازان اين ادعا را رد مي‌كند.


واردات لوازم یدکی بی‌کیفیت

کاظمی، نایب رئیس انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران با طرح این سوال که اگر کیفیت قطعات تولید شده در داخل مشکل دارد، چرا هیچ‌گاه این قطعات مرجوع نشده و این قطعات معیوب بر روی خودروها سوار می‌شود. اظهار کرد: در شرايطي كه هيچ‌گاه خودروسازان به قطعات توليد داخل ايراد نگرفته و اين قطعات مورد تاييد شركت‌هاي تامين‌كننده آنها نيز قرار گرفته است، نمي‌دانيم چرا وقتي از قطعات توليدي در خودرو استفاده مي‌شود، در نهايت يك خودرو معيوب به مردم تحويل مي‌دهند. او ضرورت حمایت از صنعت قطعه‌سازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: از زمان برداشته شدن تحریم‌ها، متاسفانه محدودیت‌های واردات انواع قطعات خودرو به‌ویژه کم‌کیفیت و بی‌کیفیت کاملا رفع شده، به‌گونه‌ای که امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد واردات بی‌رویه و بی‌حساب و کتاب لوازم یدکی خارجی به کشور هستیم.

خودروسازان پاسخگو باشند

روان، عضو شورای سیاستگذاری صنعت قطعه‌سازی نیز در حالی‌که خودروسازان را مسئول ارتقای کیفیت استانداردهای قطعات می‌داند، گفت: چرایی پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی را خودروسازان باید پاسخگو باشند البته این به اين معنا نیست که قطعه‌سازان در این خصوص نقشی ندارند، اما این خودروسازان هستند که باید محصولات سفارش داده شده را براساس استانداردهای مدنظر خود دریافت کنند. او با اشاره به این‌که قطعات تولیدی درنهایت مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و مشخصات اولیه و خصوصیات فنی آن بررسی می‌شود، افزود: ما قطعات را طبق سفارش شرکت‌های خودروساز می‌سازیم و در قرارداد مربوطه نیز جزییات هر قطعه‌ای به‌طور کامل مشخص می‌شود؛ به‌ نحوی‌ که خودروسازان پیش از ارسال قطعات به خطوط تولید خود، آنها را از حیث مطابقت با سطح کیفی مورد نظر و مشخصات اعلام شده در نقشه طراحی چک می‌کنند. او که عدم شفاف‌سازی را مشکل اصلی صنعت خودروسازی عنوان می‌کند، نسبت به استاندارد خودروهای تولید داخلی ابراز تردید کرد و گفت: شک دارم که خودروهای داخلی استاندارد یورو ٤ داشته باشد.

تحریم تکنولوژی ادامه دارد

این مقام مسئول بر این باور است که دولت می‌بایست همزمان با برداشته شدن تحریم‌ها، حمایت‌های خود را از بخش قطعه‌ساز چند برابر کند؛ درحالی‌که عملا می‌بینیم با رفع تحریم‌ها شرایط برای واردات بی‌رویه بیش از گذشته مساعد‌تر شده است. او با تاکید بر این نکته که در حال حاضر تحریم تکنولوژی به کشور ادامه دارد، گفت: به دلیل کاربردهای چندگانه‌ای که تکنولوژی‌های صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی دارد، کشورهای اروپایی نگران استفاده از این تکنولوژی‌ها در صنایع نظامی بوده و در این خصوص بسیار با احتیاط عمل می‌کنند.

ادامه تحریم برای خودروسازان

صرف‌نظر از چرایی ورود قطعات بی‌کیفیت به خطوط تولید، بسیاری از مشتریان امیدوارند که با برداشته شدن تحریم‌ها و قراردادهای منعقد شده صنعت خودروسازی با نوعی دگردیسی مواجه شود و رونق تا حدودی به این صنعت بازگردد. این درحالی است که ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه‌سازان نسبت به اجرایی شدن تفاهمنامه‌های پسا‌برجام ابراز نگرانی می‌کند. او با بیان این‌که مانند شرایط قبل از رفع تحریم‌ها با ابزارهای خاص و به‌سختی فعالیت انتقال پول را انجام می‌دهیم، گفت: نگران آن هستیم با استمرار مشکلات انتقال پول تفاهمنامه‌هایی که برای تنظیم آنها زحمت بسیاری کشیده شده از بین برود. او با اشاره به این‌که هنوز نقل و انتقال پول بین بانک‌های بزرگ اروپایی با مشکلاتی همراه است، اظهار داشت: اما این محدودیت‌ها به این معنا نیست که دست روی دست گذاشته و اقدام کارآمدی را برای اجرایی شدن تفاهمنامه‌ها انجام ندهیم؛ بلکه مانند شرایط قبل از رفع تحریم‌ها با ابزارهای خاص و به‌سختی فعالیت انتقال پول را انجام می‌دهیم. او گفت: در بحث سرمایه‌گذاری، اجرایی شدن تفاهمنامه‌ها و سفارش‌‌ها با شرکای خارجی با مشکلات زیادی همراه هستیم.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

#: 1395/3/411:00:28،
63
99
بچه ها ۳۵ دارم

ماشین بخرم یا ارزون میشه ؟ یا راکد میمونه تا دو سه سال دیگه؟
تورو خدا منطقی جواب بدید . گرون نشه بدبخت بشم

بخرم +++++++×
نخرم - - - - - - - - -
امین: 1395/3/411:24:13،
85
56
ارزون که نمیشه شک نکن اگه پول داری بخر بابا مگه چند سال جوونی
#: 1395/3/411:32:12،
40
30
تعرفه برداشته نشه ؟
محسن: 1395/3/412:55:20،
44
34
ارزونی درکار نیس. برو بخر .ساده نباش
کارشناس: 1395/3/413:29:27،
36
37
35 سال سنته يا مبلغ بودجته ؟
کریم: 1395/3/413:38:41،
36
32
یه شب پیش ازین که خوابت ببره 40 50 سال دیگه رو تو ذهنت بیار ببین بچت بزرگ شده تو چشمت نیگا میکنه بهت میگه : بابا چرا از ایران خودرو و سایپا و بنجل فروش چینی ماشین خریدی؟
قانونی: 1395/3/415:08:29،
34
28
در ماشین بودن - در خودرو بودن
تولیدات داخلی شک داریم
یورو مورو بماند پیش کش
احسان: 1395/3/415:44:59،
38
26
بخر اما يه ماشين دسته دوم خوب بخر كه هم كارت راه بيفته هم پول به خودروساز نداده باشي يه ال٩٠ ٩٢/٩٣ بخر يا يه ٢٠٦تيپ٥ باز هم ٩٢/٩٣ كه هم افت قيمتشو كرده باشه هم عيباي ماشينهاي ايراني كه از كارخونه ميان رو نفرقبل درست كرده باشه زحمتش فقط يه كارشناسي رنگه
زارع : 1395/3/420:51:29،
26
27
1-اینها به مشتری ها احتیاج دارند و ما هیچ احتیاجی به این لگن سازان نداریم
2-عرضه فروش و بازاریابی در هیچ کشوری ندارند حتی در چین
3-بزودی انبارهایشان لبریز میشه زیر آفتاب و خاک و باران میپوسند
4-مدلهای 1987 را در سال 2016 به 3 برابر قیمت میفروشند
5-رفتار زشت و بی احترامی در 30 سال گذشته

به هزاران دلیل دیگر
ما مردم مظلوم ایران دیگر خودرو نمیخریم
حال شما قیمتها را 90 میلیون اعلام کن
کوووو خریدار
بسه دست از سر ما بردارین
ما نمیخریم
میتونین برین دیگر کشورها بفروشین
تا قیمتها یکسوم نشه و قسطی بدون سود 5 ساله نفروشین
ما نمی خریم
اهنگر: 1395/3/423:55:00،
25
26
اگه ایران خودرو در مقام25 باشه پس منم در ردیف 26 هستم منهم گهگاهی آهن قراضه یدک جوشکاری میکنم .مشتریهام هم کلی راضیه و تا حالا ایراد نگرفتن.تازه دارد میگفتم 24 هستم
بهادری: 1395/3/500:47:37،
23
21
عزیزم رو کدوم مشخصه ماشینای ایرانی میشه قسم خورد؟
ترمز abs یا ایربگ یا مصرف سوخت یا گارانتی ....
رضا: 1395/3/411:00:45،
75
30
در خودرو ساز بودن ایران شک هست
pepan: 1395/3/411:08:48،
29
32
خب حالا بدنه ماشینم که مدل 94 هست مدل 206 اس دی هست زنگ زده. حالا باید چیکار کنم تا شامل حال ما هم بشه..
آیا میتونم با شکایت به ارگانهای مربوطه ماشین رو تعویض کنم..یعنی 4 در و کاپوت جلو و عقب داره زنگ میزنه کم کم..
چاره ایی هست واسه محکوم کردن این ویران خودرو؟
رضا: 1395/3/411:09:11،
47
28
مرد حسابی این که خوبه ما ماشینمون تو جاده ترمزش نگرفت تصادف خیلی بدی کردم با نود تا سرعت زدم به گاردریل ماشین داغون شد شانس اوردم کامیون پشت سرم نبود وگرنه مرده بودم... ده میلیون تومان به ما خسارت وارد شد تقاضای تعویض را دادیم.. به همه جا شکایت کردم از وزارت صنعت و معدن تا ایرانخودرو و دفتر ریاست جمهوری کسی پاسخگو نشد... ماشین مدل 94 سمند کارکرد 23000 تا.... نخرید تو رو قرآن نخرید.... برو خدارو شکر که فقط بدنش زنگ زده
هادی: 1395/3/411:33:44،
48
23
در خودروساز نبودن ایران اطمینان هست
حسام: 1395/3/422:04:39،
20
25
pepan ماشین من هم پارس 94 هست مشکل زنگ زدگی دارم میگن باید کارشناسی بشه بله کلن ماشین رو هم حتی تعویض میکنن قعلا ک پیگیری نکردم کم کم بیشتر هم میشه!!تا بیشتر بشه بعد شکایت میکنم.اینطور ک میگن تا سه سال رنگ ضماننت داره
امین: 1395/3/411:03:34،
37
23
اصلا در خودرو بودنشون تردید وجود داره حالا چه برسه به استاندارد بودن و یورو چهار بودن...
پوریا: 1395/3/411:05:03،
32
21
به قول بابا پنجعلی الکی میگه!!!!!اخه کجای دنیا خودرویی که بالای
ده لیتر در صد کیلیومتر مصرف دارد برچسب یورو 4 نصب می کنند!!؟
کجای دنیا خودرویی با یک ایربگ یورو 4 شناخته میشود!!؟تولید به هر
بهایی شعار امروز خودروسازان کشور است و خروجی کارشان هم
خودروهای بیست ساله دنیاست!!
mohammad: 1395/3/411:17:52،
40
30
کلا تیتر خبر خنده داره
بهمنچی: 1395/3/411:26:50،
29
36
اگه یورو 4 نباشه بهتره بنده 94یورو 4 دارم غیر از باکش تموم قطعات یورو4 را باز کرده ام تازه داره 150تا سرعت میره قبلا 120دیگه صدا بولدوزر میداد
ایرج: 1395/3/411:56:01،
30
26
یورو 2 هم نیست که 4 باشه
دلخور: 1395/3/412:08:28،
49
30
همین خودروساز برن دقیق زیر زمین خانه شاگردان کلاس پنجم یا ششم دبستانی رو بگردن .یه موقع دیدید که اونا با چند تیکه تسمه و پلاستیک و بطری اب و قوطی خالی کنسرو لوبیا اتومبیل یورو چهار هم درست کرده باشن . باور نمی کنید . ما نمونه اش رو تو انرژی هسته ای زیاد داشتیم .دیگه ساخت ماشین یورو چهار که براشون کاردستی هم نیست
آریا: 1395/3/413:38:02،
29
26
دقیقا کی رو دارید گول میزنید؟!خوبه خودتون دارید میگید تو این سالها دانشگاه های ما رکورد فارغ التحصیل سازی رو تو دنیا جابجا کردند اونوقت شما فکر کردید هنوز عصر حجره که شما ادعا کنید موتور فسیل پراید با یه تغییر خیلی کوچیک روی سرسیلندر و منیفولد از یورو صفر رسیده به یورو چهار و همه هم بپذیرن؟!؟
آرش66: 1395/3/414:31:14،
19
29
اتفاقن یورو2 ها کیفیت موتور بهتری دارند. هم مصرفشون هم کمتره صدای موتورشون.
بی نام ماشین شناس: 1395/3/415:03:47،
23
18
من هیچ تردیدی ندارم فقط مشکل در اعشار است 4/0 یور
ایران دوست: 1395/3/415:05:51،
33
22
نگران نباش کلاً در مورد "داخلی بودن" خودرو های داخلی، تردید وجود دارد!
یورو 4 بودن که دیگه جای خود داره!
farzad: 1395/3/415:30:16،
26
29
منظور یورو منهای چهارهه (4 - )
NSM: 1395/3/418:23:34،
24
33
تردید وجود داشت واقعا عجیب بود!
ش: 1395/3/422:33:07،
26
26
اقایون عزیز میدونید چه طور یورو چهار 4 میکنن.
به این ترتیب که به جای استفاده از یک موتور بهینه و با کار کرد ایده ال با کامپیوتر هوشمند میان تو ایران یه کاتالیزوز بزرگتر میزارن نتیجه میشه فاجعه.همه میدونن هر چه قدر بازدم موتور بهتر باشه سرعت و شتاب بیشتر و مصرف به شدت کم میشود.به همین دلیل اولین کار در اسپرت ماشین بستن هدرز هست و کندن کاتالیزور.ما با این کار شتاب ماشین رو کم میکنیم و سرعت حداکثر هم به شدت میاد پایین مصرف هم میره بالا .به دلیل ناتوانی در تخلیه دود خروجی موتور و به موتور فشار میاد نمیتونه بهینه کار کنه .یعنی یکی جلوی بازدم شما رو بگیره.کاتالیزور یک مکان با چند لایه کاهش الاینده هست که دود توش معطل میشه تا الاینده هاش گرفته بشه.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل