کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

حاشیه قیمت به بازار خودرو بازگشت

کدخبر:۲۳۰۶۴دوشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۲۹۸۲۱۸ بازدید

دولت با سیاست خود مبنی بر آزادسازی قیمت برخی خودروها، بازار را تحریک به افزایش قیمت کرده و اکنون، قیمت‌ برخی ...

دولت با سیاست خود مبنی بر آزادسازی قیمت برخی خودروها، بازار را تحریک به افزایش قیمت کرده و اکنون، قیمت‌ برخی خودروها، ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان حاشیه بازار پیدا کرده و بساط دلالی پهن شده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از مهر، بازار خودرو حتی در آخرین ماه فصل بهار هم گویا قصد ندارد از رکود خارج شود، این را فعالان بازار خودرو می‌گویند، یعنی پیش‌بینی‌شان این است که اتفاق خاصی با توجه به سابقه‌ای که یکی دو سالی است مشتریان در بازار برای خرید و فروش‌های خودرو رقم زده‌اند، رخ ندهد و بازار در آستانه فصل اوج‌گیری مسافرت‌های تابستانی، تکان جدی به خود ندهد.

گویا رکود در بازار خودرو دیگر برای همه یک داستان قدیمی شده است. نه خرید گسترده و استقبال شایان توجهی از سوی مردم نسبت به طرح‌های فروش خودروسازان به مناسبت‌های مختلف شکل می‌گیرد و نه دیگر، در بازار خودرو تحرکی مبنی بر خرید و فروش‌های مردم از بازار آزاد مشاهده می‌شود، همه چیز دست به دست هم داده تا رکود سرسختانه بازار خودرو، همچنان پابرجا باقی بماند. اکنون حتی بسیاری از نمایشگاههای اتومبیل نیز یکی یکی تغییر کاربری می‌دهند، برخی میوه‌فروش می‌شوند و برخی دیگر، فروشگاههای کوچک و سوپرمارکت‌ها را به عنوان حرفه جدید خود انتخاب می‌کنند.

دولت البته کمر همت بسته تا قیمت خودرو را آزاد و رقابتی کند، موضوعی که مصرف‌کنندگان چندان اعتقادی به آن ندارند و بعید هم به نظر می‌رسد که قیمت خودرو در بازار کاهش یابد، یعنی با رقابت، به سمت کاهش و واقعی شدن پیش رود، در حالیکه تجربه آزادسازی قیمت بارها و بارها در کالاهای مختلف و بازارهای متفاوت کالایی وجود داشته و به نظر هم نمی رسد قیمتی که در مورد کالایی در بازار ایران بالا رفت، به این راحتی‌ها پایین آید.

نکته حائز اهمیت در این میان واکنش بازار نسبت به آزادسازی قیمت برخی از مدلهای خودرو است که حاشیه بازار ۱.۵ تا ۲ میلیون تومانی را رقم زده است. بسیاری از نمایشگاههای خودرو نیز بازار سیاهی برای این مدلهای خودرو تشکیل داده و قیمتها را تا جایی که مشتری کشش داشته باشد، بالا می‌برند. البته خرید و فروش‌ها هم اندک است و به نظر هم می‌رسد که خودروسازان توزیع را به بازار قطره‌چکانی تر از قبل کرده‌اند.

یکی از فعالان بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: بازار همچنان کساد است و اتفاق خاصی نمی‌افتد. مردم کمتر برای پرس و جو از قیمت به نمایشگاههای خودرو مراجعه می‌کنند و اگر هم دقتی به ویترین فروش نمایندگی‌های خودروسازان شود، می‌بینیم که طرح‌های فروش فوری و اقساطی آنها ماهها و ماهها پشت شیشه نصب می‌شود و مردم ولی، کمتر از آن استقبال می‌کنند.

او می‌افزاید: قیمت خودرو در بازار راکد است و تغییر چندانی ندارد، این در حالی است که اکنون طرح‌هایی که خودروسازان برای فروش‌های نقدی و اعتباری به مناسبت‌های مختلف ارایه می‌دهند، رقیبی برای فروش‌های نقدی خودروهای دست دوم شده است، البته اگر مردم از آنها استقبالی داشته باشند.

البته شوک ناشی از آزادسازی قیمت برخی خودروها از سوی شورای رقابت طی هفته‌های گذشته، شرایط را برای افزایش قیمت این خودروهای آزادسازی شده، فراهم کرد، اما آنگونه که فعالان بازار می‌گویند، این شوک موقتی بوده و تنها چند روز بیشتر طول نکشید، یعنی قیمت‌ها بالا رفت، اما خریداری وجود نداشت. به هرحال هر ساله انتظار می‌رود که قیمت انواع خودرو در آستانه فصل تابستان که شروع دور دوم مسافرتهای مردم بعد از نوروز است، افزایش یابد، اما پیش‌بینی‌ها خلاف آن را می‌گویند و فعالان بازار هم معتقدند که اتفاق خاصی در خرید و فروش‌ها رخ نخواهد داد.

قیمت انواع خودرو در بازار

نوع خودرو قیمت نمایندگی قیمت بازار
پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
تندر۹۰E۲ اتومات ۴۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ۴۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان
تندر ۹۰E۲ دستی ۳۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ۳۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان
دنا EF۷ ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
رانا LX ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ۳۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان
سمند LX ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
تیبا EX ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
سایپا ۱۱۱ ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۲۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان
پارس تندر ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۴۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
تیبا ۲ ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
رنو ساندرو ۴۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
بلیط هواپیما



دیدگاه ها

حسین: 1395/3/311:38:19،
45
206
حالا مردم بیشتر میخرن
مسلمان: 1395/3/311:47:39،
141
21
لطفاقیمت همه خودروها را آزادشودتاقانون عرضه وتقاضاقیمت راتعیین کندوهرشخصی با،،تفکر،،خودروبخردمتشکرم.
جیمی: 1395/3/311:51:03،
119
18
بیخود جو سازی میکنید که چی بشه، مردم مگه شعور ندارن، هر کس یه سر به نمایشگاه ها بزنه خددش میفهمه چه خبره، وقتی مشتری نیست حالا فروشنده قیمت رو دو برابر کنه، به این که نمی گن حاشیه سود، در ضمن کدام عاقلی ماشین صفر نمایندگی که داره التماس میکنه رو ول میکنه بره از بازار آزاد ماشین سند دست 2 با کمیسیون بنگاه اضافه بخره
میلاد 1223: 1395/3/311:51:37،
78
16
ماشینایی که حاشیه بازار دارن
تندر 90 e2
پارس دوگانه و lx
دنا
حوالهای سورن توربو و h30
ساندرو
رنو کپچر

4 تای آخر مقصر خودروسازه که اصلن نمیده تو بازار
4 تای اول هم متاسفانه مشتریش زیاده به هر دلیلی که من نمیدونم
پراید: 1395/3/312:00:23،
110
21
پراید گذاشتم فروش به قیمت خوب هیشکی از خودم نخرید دادم نمایشگاه ۵۰۰ تومن بیشتر از قیمت خودم فروخت .این مردم لیاقتشون همینه
رضا: 1395/3/312:14:19،
35
112
چند وقت پیش گفتم.بازم میگم.تنها راه خروج از رکود گرون کردن هستش.الان خیلی ها دست نگه داشتن فکر میکنن فردا پراید میشه 2 میلیون تومن.به نظرم تحت هر شرایط قیمت خودرو باید افزایش پیدا کنه.چون با کوچکترین ارزانی مردم منتظر ارزانیه بیشتر هستند.بنابراین بازار خودرو هیچ وقت رونق نمیگیره.تو همین سایت رو نگاه کنید.یکی میگه 10 درصد ارزون بشه.یکی میگه 80 درصد ارزون بشه.
طمع این مردم تمومی نداره.بجای کار کردن و پول در آوردن میخوان به قیمت ضرر و زیان بقیه از روی سرمایشون ماشین خوب سوار بشن.
الهه: 1395/3/312:28:38،
42
28
یعنی به این بهانه
افزایش را بر گردن دلالان و نمایشگاه داران انداخته اند
چقدر زرنگی دارند ×!!!؟؟
اما ما مردم مظلوم ایران نمیخریم
حالا قیمتشان هم به 88 میلیون تومان برسه
نمیخریم
با همین ماشینهایی که داریم زندگی میکنیم
هر زمانی قیمتها یکسوم شد میخرم
هموطن عزیز
این نکته مهم را بدان که
اونها به مشتریها محتاجند
اگر نخریم بزودی زود نابود میشوند
نمیخریم
کمال: 1395/3/312:45:22،
42
16
آرزو هایم:
کاش پول داشتم یه ماشین بخرم با زن بچه ها یه سفر میرفتیم، الان خریدن ماشین خیلی سخته و برای اکثر مردم غیر ممکن. 40 میلیون پول کمی نیست خیلی پول زیادیه
علي: 1395/3/312:55:56،
61
19
وقتي سود بانکي حدود 20% باشه نه توليد بصرفه است و نه مصرف. همون پولي که طرف بابت يه ماشين بايد خرج کنه رو در بانک بذاره کلي سود بهش ميده که از دردسرهاي ماشين داشتن بهتره. اين رکود فقط در خودرو نيست. تمام اقتصاد دچار رکود شده و با اين سودهاي بالاي بانکي ممکنه يک سونامي تورم در راه باشه. آخه وقتي اقتصاد در رکوده اين بانک ها اين سود هاي سنگين رو از کجا درميارن؟
22 میلیون نفر: 1395/3/312:56:05،
59
17
آقا رضا شما معلومه پیامها رو خوب نمیخونی و خوب ملتفت اوضاع نشدی.
امثال من و من نوعی که تعیین کننده هستیم هیچوقت نگفتیم 10 درصد ارزون بشه یا 80 درصد.
فقط گفتیم این خودروسازها باید ورشکسته کامل بشن و با خاک یکسان بشن و زمین خودروسازی های به زمین های کشاورزی تبدیل بشه و خودرو خوب خارجی به قیمت جهانی وارد بشه اونوقت شاااااید خودرو خریدیم.
ایندفعه برات اختصاصی نوشتم که خووووب ملتفت بشی!
پاسخ به رضا: 1395/3/313:08:25،
38
12
این ایده شما زمانی کارساز بود که ماشین ارزون بود.الان دیگه

جایی واسه گرون کردن نمونده.

بزرگترین اشتباه خودروسازان همین گرون کردن خودروها بود که

براشون باتلاق شد.

شعار اروپایی ها:

سود کمتر/فروش بیشتر/فروش بیشتر/سودبیشتر
ساکن مسکو: 1395/3/313:13:57،
50
23
تمام خودرهای چینی که سایپا و ایران خودرو و زیر مجموعه هاشون به مردم میندازند اینجا یک چهارم قیمت ماشین چینی 80 میلیونی تو ایران اینجا با ارز ازاد ایران 20 میلیونه ایرانه

مردم گاو شیرده دیگر نیستند

قیمت ها باید به یک چهارم تقلیل پیدا کنه
matin: 1395/3/313:25:05،
42
15
این دفعه اگه خدا بخواد مردم آگاه شدن تحریم تحریمه مقاومتیه اگه هم بخرن که دیگه خود کرده را تدبیر نیست
مهران: 1395/3/313:50:39،
45
12
هر موقع یک چیزی حکومتی و دولتی و دستوری بشه همینه نگاه کنید صدا و سیما ورشکست شده چون شده دستوری و جناحی و حکومتی، خودروسازی ها هم ورشکسته شده اند چون حکومتی و دولتی اند . متاسفانه یک عده هنوز اینو نفهمیدن که اگه می خوان خودروسازی پیشرفت کنه باید دست از سر خودروسازی بکشن کنار و اجازه بدن بخش خصوصی و رقابت آزاد تعیین کننده بشه .
رضا: 1395/3/313:59:54،
22
44
آقای 22 میلیون نفر.
دوست عزیز شما و دوستان و همفکران شما دنبال ورشکستگی ایران خودرو و سایپا هستند به انضمام صفر شدن تعرفه واردات.حالا من از شما یه سوالی دارم.شما دوست داشتی کل سرمایت مثلا همون ماشین 100 تومنیت بود و 1 شبه بخاطر اینکه یه تعداد از دوستان تو خونه نشستن و کاری انجام ندادن و پولشون به خرید خودروی خوب نمیرسه به قیمت نصف شدن سرمایه شما بیان خودروی خوب سوار بشن؟؟؟؟
به شخصه از خدامه که همه ماشین خوب سوار بشن چون هم چهره شهر رو قشنگ میکنه هم در خور شخصیت خیلی ها هستش.ولی نه به قیمت ضرر و زیان خیلی های دیگه.
رضا: 1395/3/314:03:58،
29
40
این رکود برای هیچ کسی مفید نیست.مردم که به قول خودتون نمیخرن.یه عده هم که فروشنده هستند.پس این وسط اون فروشنده باید به دلال بفروشه.دلال هم مثلا میاد یه ماشین 70 تومنی رو 55 تومن میخره.بعدش همون 70 ردش میکنه بره.یعنی این موضوع رو به چشم خودم دیدم که میگم.سانتافه سفید 2008 فول شرکتی رو از رفیقم 98 خریدن.1 روزه 105 تومن فروختنش.خود رفیقم 108 خریده بود.به نظرم تنها راه چاره گرونیه بیشتر و کاهش هر چه سریعتر و بیشتر سود بانکی هستش.باید پول به بازار برگرده.چاره ای جز این نیست.
22 میلیون نفر: 1395/3/314:10:44،
43
27
یه سری از دوستان تو خونه نشستن و هیچ کاری انجام ندادن و میخوان ماشین خوب سوار بشن؟!!! از کدوم بقالی و عطاری شما خریدی این استدلالت رو شما؟!!!
اون کارگری که تو کارخونه ذوب آهن و فولاد داره عرق میریزه اون کارگری که توی ادارت آب و برق و گاز داره با لوله و اتصال و چدن و فلز و آب و گل سرو کله میزنه اینها تو خونه نشستن هیچ کاری هم انجام ندادن میخوان ماشین خوب سوار بشن؟!!!
و لابد شمایی که از این دست میخری از اون دست میفروشی و پول تو جیبت از این کارخونه های مال مردم خور تامین میشه کار میکنی و مملکت رو میگردونی؟!!!
سرمایه های تو جیب ملت و کارمندان و کارگران عملا با این نرخ تورم ها نصف و نصف تر هم میشه مگه این کارخونه های خودروسازی شخصی و مال پدر کسی هستند که نباید نصف بشن یا ورشکسته؟!!
کارگر و کارمند و مهندس و صنعتگر ایرانی باید ماشین خوب بتونه سوار بشه به قیمت جهانی اینه حرف ما!
اراکی: 1395/3/314:33:07،
32
23
آزاد سازی قیمت یک سیاست شکست خورده در دولتهای قبل در تمام کالاهاست....آزاد سازی قیمت زمانی به نفع مردم است که امکان "کم فروشی- توقف تولید-کاهش تولید-انحصارتولید-محدودیت در واردات" هیچکدام وجود نداشته باشد.....پس این سیاست نیز علیه مردم و در جهت گران کردن و تامین سود دولت و سرمایه دار فقط از جیب مردم است وبس!!!! خداوند ازتان نگذرد که اینطور از مردم سواستفاده اقتصادی می کنید...
رضا: 1395/3/316:29:30،
15
17
جالبه.زوزی که همین حقوق قانون کار ۲۹۰هزار تومن بود پراید ۶تومن بود.اون موقع هیچی گرون نبود.حالا حقوق ها رسیده به ۱تومن و پراید شده ۲۰تومن گرون شده؟با یه تناسب ساده میبینی که به هیچ وجه چیزی گرون نشده.و قیمت خودرو دقیقا مطایث با همون افزایش حقوق پیش رفته.در حالی که خیلی چیزای دیگه سرعت گرونیش بیشتر از این حرفا بوده.حتی من جمله اپارتمان و کلا ملک.مگه کارخونه دیوانست که حقوق کارگر رو بدون گرون کردن محصولش ۳برابر کنه.یک مقدار بشینی پیش خودت دو دوتا چارتا کنی به اصل مطلب پی میبری.
رضا: 1395/3/316:32:44،
29
28
چرا فقط خودرو ازاد بشه.پوشاک ازاد بشه و خیلی از اقلام دیگه.بعدش ببینم هیچ صنعتی تو این کشور می مونه.دوست عزیز فقط خودزو نیست که از قافله هقب افتاده.تمام صنایع و تولیدات همینن.پس لطف کن اگه نظری هم داری کلی بگو.اینکه صرفا دل شما ماشین لوکس و ارزون میخواد.نگو که فقط تعرفه واردات خودرو باید حذف بشه.
وحید یوسفی: 1395/3/321:43:53،
12
10
پراید گرون میشه
مسعود: 1395/3/322:17:21،
28
18
من موندم چرا یه سریا اطلاعات غلط میدن . من خودم دنبال ماشین کارکرده بودم و یه سر به مرکز خرید و فروش چیتگر زدم و به چشم دیدم ۹۹ درصد افراد اونجا دلال و واسطه هستند و خودرو های تصادفی و چپی رو خیلی راحت به مردم بیچاره به اسم بدون رنگ میفروشند ! برای همین تصمیم گرفتم فعلا یه پراید صفر بگیرم و یه مدت بگذرونم تا ماشین بهتری بگیرم. با یه چرخ تو اینترنت به خودروهای صفر زیر قیمت برخوردم و یه ۱۳۱ نفره ای با قیمت ۱۹/۴۰۰ دیدم که حتی سر قولنامه فروشنده رو به ۱۸/۹۰۰ راضی کردم و خریدم و بلافاصله به ۲ تا نمایندگی سایپا و ۲ خبره مکانیک و صافکار نشون دادم و همه اصالت صفر خشک و عادی بودن ماشین رو تایید کردند. حتی از خود شرکت سایپا هم استعلام گرفتم و گفتند خودرو سالم و عادی و دارای گارانتیه . فقط میخواستم بگم لطفا جو ندید ماشین بیرون گرونه. من خودم ۱/۴۰۰ زیر قیمت کارخونه خریدم !!!
22 میلیون نفر: 1395/3/408:26:43،
18
11
آقا رضا همون موقع هم که پراید 6 میلیون و 8 میلیون بود گرون بود و قشر متوسط و ضعیف جامعه و کارگران و زحمتکشان جامعه توان خرید نداشتند همون موقع هم گرون بود.
این ماشین زمانی قیمتش مناسبه که مثل عراق و سوریه کارگر حقوق بگیره 1500 و پراید بخره 4 میلیون تومن.
اصلا بحث مقایسه صنایع دیگه مثل پوشاک با خودرو غیر متناسبه چون وقتی که پوشاک چینی وارد میشه ارزون تر از پوشاک داخلیه ولی در خودرو مافیایی هست که هم قیمت داخلی رو بالا نگه میداره و هم چینی رو مجبور میکنه بالاتر از داخلی قیمت بذاره برای همینه که ما یه ماشین چینی 20 میلیونی رو 60 میلیون میخریم پس نشون میده وضع این صنعت مافیایی با دیگر صنایع متفاوته و شما با این وضع چرا اصلا صنعت خودرو داری که بخوایی کسی رو درش مشغول کنی و بهش حقوق سه برابر بدی؟! صنعتی که که اساسش بر خون مردم باشه باید تعطیل بشه.
کارشناس: 1395/3/311:41:16،
89
29
رکوووود وتحریم ادامه دارد تابهبود کیفیت و کاهش قیمت
کمال: 1395/3/312:07:11،
49
23
نمیدانم چرا هر روز مشکلات فربه تر ، شکمهای ما گشنه تر میشوند؟؟؟
روزی یه بسته سیگار میکشم تا برای لحظه ای مشکلاتم کمتر بشه
حق و صبر: 1395/3/313:28:20،
29
22
آزادسازی!!؟
تو بازاری که تعرفه های بالای 100 درصدی برای خودروهای با کیفیت و ارزان گذاشته میشه آزادسازی قیمت معنایی نداره
معنای دقیقش میشه باز گذاشتن دست خودروسازهایی که سابقه شون تو مکیدن خون مردم مشخصه
نمی خریم تا هم خودروسازها و هم دولت حامیشون از خواب غفلت بیدار بشن
صبر و پایداری تا رسیدن به حق
"و تواسعو بالحق و تواسعو بالصبر"
مسافرکش: 1395/3/311:44:08،
62
11
چه مقاله چرتی !!
وقتی یک ماشین مشتری زیادتر از عرضه باشه حاشیه بازار درست میشه
تکلیفتو با خودت مشخص کن مشتری زیاده یا رکوده و مشتری نیست
اراکی: 1395/3/314:35:18،
17
7
آزاد سازی قیمت یک سیاست شکست خورده در دولتهای قبل در تمام کالاهاست....آزاد سازی قیمت زمانی به نفع مردم است که امکان "کم فروشی- توقف تولید-کاهش تولید-انحصارتولید-محدودیت در واردات" هیچکدام وجود نداشته باشد.....پس این سیاست نیز علیه مردم و در جهت گران کردن و تامین سود دولت و سرمایه دار فقط از جیب مردم است وبس!!!! خداوند ازتان نگذرد که اینطور از مردم سواستفاده اقتصادی می کنید...
محمد: 1395/3/311:48:07،
33
23
بازار خوب هم کشش داره اینجا رو میگن ایران پراید 60 میلیون هم برا این جماعت کشش داره این جماعت اب ندارن ولی شنا باز قابلی هستن یه وام 60 میلیونی بدن ببین اونوقت سایپا چند هزارتا پراید میفروشه
Ali: 1395/3/313:22:59،
28
14
احسنت به تو ای ایرانی غیور
خوبیش اینه مسئولین هم از خود این ملت هستند و میدونن شترشون رو کجا بخوابونن :D
عقب ماندگی: 1395/3/311:52:42،
35
27
تا وقتیکه انحصار و دلالی وجود داره و از طرفی مدیرهای نا لایق و بی مسیولیت با حقوق ها و پاداش های میلیونی سر کارند ، همین اتفاقات خواهد افتاد . در قرنی که تمام خودروسازهای برتر دنیا در تلاشند با فن آوری های مدرن و کیفیت خوب و قیمت پایین محصولاتشان را بفروشند خودروسازهای بی کفایت ما محصولات از رده خارج را به دو برابر قیمت جهانی به این ملت مظلوم میفروشند .؟؟؟؟؟؟ و متاسفانه هیچ مسئولی چه از دولت چه از مجلس و چه ارگان ها و نهاده به داد این ملت نمی رسند !!
عباس آقا: 1395/3/311:54:14،
39
13
به امید خدا خود خودروسازها دارند تیشه به ریشه خودشون میزنند ! به امید ورشکستگی کامل خودروسازها و محاکمه مدیران بی کفایت و نالایق خودروسازها .
Ali: 1395/3/313:24:40،
30
19
با این ملت ما حتما میشه این کار
مردم ما پوست کلفت تر از این چیزا شدن
هر چقدر هم گرون بدن مردم میخرن که مسئولین فکر نکنن یه وقت مردم کم آوردن
سعید: 1395/3/312:01:23،
54
15
این مسولین ما هر کاری میکنن غیر از اون کار درست

الان یه دانش آموز پنجم ابتدایی هم میدونه مشکل خودروسازی کشور چیه مسئولین هم میدونن ولی محاله بخوان از راه درستش حل کنن.
فرهاد: 1395/3/312:02:45،
57
21
از سال 92 رانا داشتم و آخر سال 93 فروختم. 29.5

تا اطلاع ثانوی هم پول به این آشغال ها نمیدم.

بخوام جایی برم موتور یا ماشین میگیرم.

پولم تو بانکه، هم سود میگیرم هم پول جریمه، بیمه، خسارت و تعمیر نمیدم.

حساب کردم با ضرری که از افت قیمت ماشینم نکردم 9 میلیون سود کردم!!!
در صورتی که ماهانه نهایت 350 خرج رفت و آمدم میدم.
استاد: 1395/3/312:12:06،
40
52
چرت ترین استدلالی که تا حالا شنیدم
ناهار نخور پولشو بذار بانک سود کنی % ماشین ایرانی بد ولی افت قیمت دلیل نمیشه آدم ماشین نگیره
Ali: 1395/3/313:26:10،
41
16
حرفش درسته برادر من
قضیه ناهار و ماشین خیلی فرق میکنه
همون ناهار رو هم اگه درست بخوری هم سیر میشی هم از بانک سود میگیری
منطقی منطقی
در ارزوی ارامش: 1395/3/312:12:00،
40
16
هیچ دلالی وجود نداره همش از طریق واسطه مدیران ایرانخودرو و سایپا عرضه میشه و اون کسی که سود حاشیه گیرش میاد2 تا 3 ماه
پولش میخوابه 1.5 میلیون روی 45 میلیون طی 3 ماه ضرر هم میکنه اما اون که توسط واسطه مدیران داخلی فروش میره طی یک روز سود
میکنه تمام راه ها برای حتی سود ناچیز برای مردم را بسته اند حتی
مصرف کننده
اینجا ایران است کشور سواستفاده ها
سيدمحمدرضا حيدري: 1395/3/312:54:10،
23
33
اگه ماشینی میخواین که به این سادگیا کارش به تعمیرگاه نیفته توصیه من ، رنو مگانه.افسر وظیفه پلیس راه بودم.هرکاری بگی با مگان میکردم.هرجور فشار موتورو تحمل میکرد..تعقیب ماشینا.تعقیب دزدا.تعقیب قاچاقچیا.تو کوهستان.تو اتوبان.تو خاکی.تو جاده.همشون چه با زانتیا چه با سمند چه با پارس ای ال ایکس،چه مزدا3،... تو مشتمون بودن.
محمد: 1395/3/314:03:00،
22
20
کلا رنو ماشین هاش خوبن - تندر هم کم اذیته .
محمدرضا : 1395/3/314:15:05،
45
16
برادر من کاشکی چراغ گردون و علائم دیگر پلیس رو از ماشین می کندی می دیدی باز هم ماشین هایی که می گفتی تو مشتت بودن ؟
محمد: 1395/3/314:53:30،
24
11
از کی تا حالا وظیفه مگان راهنمایی و رانندگی تعقیب دزد و قاچاقچی شده اونم تو کوهستان؟!
سيدمحمدرضا حيدري: 1395/3/315:02:03،
31
11
در جواب محمدرضا:
عزيز من ماشين ما گشت نامحسوس بود اصلا علائم پليسي نداشت.چراغ گردون نداشت.حتي پلاكشم شخصي سفيد مربوط به بنياد تعاون ناجا بود.مگانهاي پليس راه از نوع 2000سي سي 4دنده اتوماتيك(جلو) يا 7دنده دستي(جلو و عقب) ميباشند كه بخاطر ضرايب فوق العاده مهندسي شده گيربكساشون به جرات در تعقيب ماشيناي تا حجم 2400سي سي تنفس طبيعي با موفقيت ماموريتو تموم ميكنن و براحتي به خودروي خلافكار ميرسن.ولي براي خودروهاي با حجم بالاتر از 2400 از ماكسيما يا تيانا يا الگانس استفاده ميشه.
حداكثر سرعت مگان اتوماتيك4دنده=225كيلومتر
حداكثر سرعت مگان 7دنده دستي=240كيلومتر
امین: 1395/3/316:55:43،
17
9
داداش منم با ef7 شخصی همینجور نامحسوس بودم به قول تو هیچ ماشینی از زیر دستم در نمیرفت اما الان مث... پشیمونم. ادم جونشو واسه چی باید به خطر بندازه اونم با این جاده ها و ماشینا
کوکی: 1395/3/316:57:48،
12
21
احیانا ماکسیما رو هم گرفتی با مگان؟خصوصا دنده ایش رو.اگه گرفتی پس مگان شما از اون خوباش بوده
مسافرکش: 1395/3/318:03:19،
28
26
محمد رضا حیدری
مگان اتاقش سنگینه
واسه همین تو شتاب تو مناطقی که سرعت هی باید بیاری پایین باز دوباره تا 80 تا یا 100 اصلن خوب نیست
درضمن عمرن اگه مگان به گرد مزدا 3 برسه مگانای مردم که نمیرسید
اصلن مگان ماشین سرعت و شتاب نیست
پاسخ به امين: 1395/3/410:06:31،
13
10
داداش بزرگوارم جهت اطلاع بگم در كل مجموعه ناجا از سمندهاي ef7 به هيچ وجه استفاده نميشه.اوني كه سوار شدي xu7 بوده.هيچكدوم از مجموعه هاي ناجا سمند با موتور ef7 تهيه و خريداري نكردن
کورش: 1395/3/313:00:35،
38
15
واقعا عجیبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مسوولین کشور تمام تلاششان را میکنن تا هر چه بیشتر مردم از

رفاه کمتری برخوردار باشن . باید شک کرد به هموطن بودنشان؟؟؟؟
امیر: 1395/3/313:12:39،
29
14
دولت با سیاست ازاد سازی قیمت , بازار را به افزایش قیمت تحریک
کرده است!!!؟دولت باید همیشه حامی خودروساز باشد تا مردم
و خبری یا اخطاری به انها برای تولید خودروی روز در میان نیست!!
سامان: 1395/3/313:29:31،
32
13
محال ممکن است قیمت ها برای این خودرو های بی کیفیت بالا بره بازار گرمی است گول نخورید
رضا : 1395/3/314:09:14،
47
12
من توکار ماشینم .الان یکساله که اوضاع به این وخامت رسیده.وتمام بچه های تو این کارمیگندکه بازار بهترکه نمیشه هیچ.از این بدترم میشه.و واقعا میشه
اکبر: 1395/3/314:22:44،
17
17
سلام راهنماییم کنید.من ۲۰۶تیپ۵رو از نظر قیافه خیلی بیشتر از وی۸میپسندم.ولی اکثرا میگن وی۸نرمتره و بهتر میپیچه کدومش بخرم.
تیپ۵+++++++++
وی۸-------------------
رضا: 1395/3/314:26:08،
16
19
سلام کدام: شتاب.کشش در سربالایی.و ترمز بهتری دارد؟؟؟؟؟
۲۰۶تیپ۲++++++
رانا--------------
r: 1395/3/317:05:25،
16
35
هرکدوم بخری باید بری تو تعمیرگاه بخوابی خود دانی
....: 1395/3/314:33:36،
16
23
lمردم عزیز ایران ماشین نو نخرید اگر ماشین خیلی نیاز دارید دست دوم بخرید
تا این ها قدر ما را بدونن که ما لیاقتمان بیشتر ازاین هاست با این ماشین هایی که هیچی آپشن نداره شیشه برقی یا آینه ها برقی به این ها میشه گفت آپشن خدا وکیلی مردم ما را چی فرض کردن تو فشار گذاشتن آن ها را مردم عزیز ایران موفق باشید .
r: 1395/3/317:07:17،
19
23
تا کیفیت خوب نشه ماشین نخرید
محمد: 1395/3/315:40:47،
18
27
مملکت شده پر از شاسی بلند اونوقت شماها می نالید که پول نداریم و ... الان تو خیابون چشم که میندازی هر ننه قمری یه شاسی بلند گرفته و پزش رو به ما میده . مردم ماشین زیر 100 میلیون واسشون افت داره داشته باشن
رامین: 1395/3/315:57:23،
14
17
پیاده میرم ولی این اشغال ها را نمیخرم
m@jid: 1395/3/315:59:16،
16
11
در تیتر پیشین بابت آزاد سازی قیمت خودرو نظر من از آزاد سازی خودرو در این زمان افزایش خودرو بود که درست حدس زده بودم
مهدی: 1395/3/316:23:23،
17
13
من هیچوقت ماشین صفر نخریدم، بعد از این هم نمیخرم، انقدر کارشون اشکال داره که هیچوقت مشتری اینا نمیشم. هر کسی برای خودش حق انتخاب داره.
بهزاد تحریم: 1395/3/316:37:09،
29
9
حالم از هر جور مطلب خودرویی بهم میخوره.
پارسا: 1395/3/316:37:40،
31
11
شمایی که میگیید نمیخریم نمیخریم همونهایی هستین که دوباره یه وام اعلام کنن میرید واسه خرید صف میکشید.یا اگه یه خورده گرون کنن به جای یکی 2 تا میخرید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار