کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران رتبه اول تلفن همراه در خاورمیانه


کد خبر : ۲۳۰۶۱دوشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۱۹۹۴۴ بازدید

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در حال حاضر 30 میلیون و 250 هزار مشترک تلفن ثابت در کشور ...

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در حال حاضر 30 میلیون و 250 هزار مشترک تلفن ثابت در کشور وجود دارد، گفت: ایران در دانش ICT رده نهم جهان و در تلفن همراه هم بین 67 اپراتور در خاورمیانه رتبه اول را دارد.

لطیف وصلی، عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح 447 پروژه شرکت مخابرات استان گیلان که در سالن اجتماعات مخابرات رشت برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های نخست پیداش بشریت، افراد پیام‌ها را از طریق دود، پرچم، کبوتر و ... منتقل می‌کردند.

وی افزود: 600 سال قبل از میلاد مسیح انتقال خبر از طریق ایستادن در بلندی‌ها مخابره می‌شد، 200 سال بعد در یونان حروف الفبایی طراحی شد که با روشن کردن آتش و گرفتن پشت این حروف کلمات شکل می‌گرفت. تا اینکه تلگراف بی سیم و پس از آن هم تلفن ثابت و سیار اختراع شد.

وصلی گفت: در سال 2002 تعداد تلفن همراه از تلفن ثابت در جهان بیشتر شد، در سال 2005 تعداد تلفن همراه به دو بیلیون مشترک در دنیا رسید و نیاز روزافزون به تلفن همراه کماکان ادامه داشت تا اینکه بحث انتقال اطلاعات و دیتا نیاز ضروری بشر شد و به همین دلیل نسل سوم تلفن همراه مطرح گردید و با توجه به حجم کم انتقال اطلاعات توسط نسل سوم، نیاز به نسل چهارم بود که بین 10 تا 100 مگابیت اطلاعات را انتقال دهد.

عضو هیات مدیره مخابرات ایران با بیان اینکه در سال 1350 مخابرات ایران با سرمایه 500 میلیون تومانی تاسیس شد، گفت: در سال 1383 شرکت ارتباطات سیار تاسیس شد، در سال 1393 شرکت مخابرات ایران مجوز استفاده از نسل سوم را دریافت کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 30 میلیون و 250 هزار مشترک تلفن ثابت در کشور وجود دارد که از هر صد نفر، 38 نفر تلفن ثابت دارند، همچنین 67 میلیون و 600 هزار نفر مشترک تلفن همراه با ضریب نفوذ 80.2 درصد در کشور هستند که در مقایسه با دیگر اپراتورها 60 درصد تلفن همراه در دست مخابرات کشور است.

وصلی اضافه کرد: 4 میلیون و 800 هزار پورت ADSL در کشور به بهره برداری رسیده است که 48 هزار پورت آن در روستاهای کشور فعال است. ایران در دانش ICT رده نهم جهان و در تلفن همراه هم بین 67 اپراتور در خاورمیانه رتبه اول را دارد.

عضو هیات مدیره مخابرات ایران اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران در تدوین چشم‌انداز 1404، پیش‌بینی کرده تا شرکتی پیشرو در ارائه خدمات دیجیتال بر اساس سفارش مشتری طبق کلاس جهانی باشد و حدود 27 برنامه در دست تدوین است تا به استان‌ها ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران شامل 30 شرکت مخابرات استانی است، تصریح کرد: در خانواده مخابرات ایران 17 هزار و 537 نفر به صورت رسمی، 3670 نفر به صورت قراردادی، 5 هزار نفر هم به صورت کارگزار، بیش از3000 نفر هم به صورت پیمانکاری ارتزاق می‌کنند.

وصلی ادامه داد: استان گیلان با 14 هزار کیلومتر وسعت، 16 شهرستان، بیش از 2000 روستا و 2 میلیون و 480 هزار جمعیت، حدود یک میلیون و 100 هزار مشترکین تلفن ثابت، دو میلیون و 234 هزار مشترک تلفن همراه دارد طبق آمار اعلام شده، شاخص‌های مخابراتی در استان بالاست.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران بیان کرد: درآمد هر خط مشترک تلفن شرکت مخابرات در کشور ماهانه 5000 تومان است این در حالیست که درآمد هر مشترک تلفن در استان گیلان 5590 تومان است.

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات استان گیلان 13 میلیارد و 600 میلیون تومان از مردم طلب وصول نشده دارد و به دلیل سرعت در توسعه زیرساخت‌ها از شرکت مخابرات ایران حدود 26 میلیارد تومان قرض گرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها