کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود آسان به بازار کار به شرط کسب مهارت


کد خبر : ۲۳۰۲۷شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۳۳۳۱۷ بازدید

معاون وزیر کار معتقد است: اگر جوانان به سلاح مهارت تجهیز شوند و فرصت آموزشهای مهارتی را به دست آورند با چالش کمتری برای ...

معاون وزیر کار معتقد است: اگر جوانان به سلاح مهارت تجهیز شوند و فرصت آموزشهای مهارتی را به دست آورند با چالش کمتری برای ورود به بازار کار روبه رو خواهند شد.

محمدامین سازگار نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در وزارت کار طرح بزرگی در زمینه اشتغال در دست اجرا است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آن مشارکت دارد.

وی افزود: سیاست اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توانمندسازی بخش خصوصی است و معتقدیم که دولت نباید در کارهایی که بخش خصوصی از عهده انجام آن بر می آید ورود کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: طی سال های قبل به دلیل ورود بی رویه بخش دولتی در عرصه آموزشها، بسیاری از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تعطیل شدند که درصددیم با توانمندسازی دوباره آنها را به چرخه آموزشهای مهارتی برگردانیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال یکی از سیاستهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای را اجرای آموزش های سفارش محور عنوان کرد و از بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه اتاق‌های بازرگانی،تعاون و اصناف خواست تا نیازهای خود را اعلام کنند تا بر اساس سفارش‌ها و با استفاده از توان این مجموعه‌ها و همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی، کار آموزش اجرایی شود.

سازگارنژاد در پایان از ارائه آموزشهای سیار مهارتی در مناطق روستایی، عشایری و مرزی خبر داد و گفت: با بردن آموزشهای مهارتی به شکل سیار در این مناطق ظرفیتهای بومی شناسایی و آموزشهای مهارتی مرتبط با این ظرفیتها ارائه می شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها