کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تهران در آستانه صف های طولانی بنزین

کدخبر:۲۳۰۲۳شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۱۴۵۵۰ بازدید

ایجاد جایگاه‌های عرضه سوخت در تهران و سایر کلان‌شهرها به مرحله‌ای رسیده که با توجه به قیمت زمین در این شهر‌ها ...
تهران در آستانه صف های طولانی بنزین

ایجاد جایگاه‌های عرضه سوخت در تهران و سایر کلان‌شهرها به مرحله‌ای رسیده که با توجه به قیمت زمین در این شهر‌ها، به مانند گذشته صرفه اقتصادی را ندارد و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند امیدوار باشند که در کوتاه مدت سرمایه خود را باز‌گردانده و جایگاه را اقتصادی کنند.

به گزارش ایران جیب به نقل از اقتصادنیوز، مدیر عامل پیشین شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران گفت: عرضه سوخت در تهران و سایر کلان‌شهرها به مرحله‌ای رسیده که با توجه به قیمت زمین در این شهر‌ها، به مانند گذشته صرفه اقتصادی را ندارد و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند امیدوار باشند که در کوتاه مدت سرمایه خود را باز‌گردانده و جایگاه را اقتصادی کنند.

علی‌اکبر دربندی افزود: این موضوع سبب خواهد شد که در آینده شاهد صف های طولانی در کلان‌شهرها برای بنزین باشیم چرا که متناسب با ورودی خودرو به خیابان‌ها و جاده‌های کشور، جایگاه‌های جدید در خیابان‌های پرتردد، بزرگراه‌ها و شریان‌های ارتباطی به وجود نیامده است. این کار همت مدیران عالیرتبه شهری و وزارت نفت را می‌طلبد که با هم‌فکری یکدیگر فکر برای آینده عرضه سوخت در شهرهای بزرگ کنند.

این مدیر نفتی گفت: شاید یکی از بهترین روش‌ها این باشد که ما از ساخت جایگا‌های بزرگ سوخت فاصله بگیریم و در زمین‌های 200 متری پمپ بنزین‌های تک‌جایگاهی را ایجاد کنیم. طبیعتا چنین پمپ بنزین‌هایی را می‌توان حتی در محلات و خیابان‌های فرعی به وجود آورد تا دارندگان خودرو بتوانند با کمترین مسافت، باک خود را از بنزین پر کنند. این راهکار با توجه به نبود زمین‌های بزرگ و یا گران بودن آن‌ها می تواند راهگشا باشد تا در آینده کلان‌شهرهای ما دچار مشکل سوخت رسانی نشوند و عرضه‌کنندگان خرد در عرصه سوخت‌رسانی به وجود آید تا هم اشتغال‌های کوچک مقیاس شکل گیرد و هم با راه‌اندازی این پمپ‌بنزین‌ها با صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت‌رسانی بزرگ مواجه نشویم.
او افزود: طبیعتا شهرداری‌ها در این راه نقش تعیین کننده‌ای دارند و بهتر است با عرضه‌کنندگان سوخت به تعامل برسند تا زمین مناسب و ارزان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا بتوانند جایگاه‌های سوخت‌رسانی سودده را به وجود آورند.

دربندی که با پیشه و تجارت گفت‌و‌گو کرده افزود: در حال حاضر ساخت جایگاه‌های بزرگ و لوکس عرضه‌کننده بنزین در ایران توجیه اقتصادی ندارد و شرکت‌هایی اقدام به این کار می‌کنند که یا پروژه‌های بزرگ را در دست احداث دارند و ایجاد این واحدها را به نوعی جزو مسوولیت‌های اجتماعی و یا تبلیغات خود می‌دانند و یا اینکه به طور غیر مستقیم به دولت وابسته‌اند. 

او افزود: امروزه جایگاه‌هایی در تهران و سایر شهرهای بزرگ را می‌توان موفق و سودده دانست که روزانه 250 هزار لیتر بنزین را به فروش برساند. طبیعتا چنین جایگاهی دارای قدرت اقتصادی خواهد شد و برایش صرف می‌کند که به کسب وکار خود ادامه دارد. جایگاه‌های عرضه بنزین در بزرگراه یادگار امام و ابتدای ولنجک در تهران چنین وضعی را دارند و قادرند تا ماهانه درآمد مناسبی را داشته باشند و از پس هزینه‌های جاری خود بر بیایند. اما جایگاه‌هایی که روزانه 40 هزار لیتر بیشتر بنزین را نمی توانند به فروش برسانند در این بازار نمی‌توانند بازیگر اقتصادی موفقی باشند چرا که درآمد آنها به چند ده میلیون تومان در ماه نمی‌رسد که ناچیز بوده و کفاف هزینه‌های جاری جایگاه را نمی‌دهد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

کیارش: 1395/3/110:23:23،
96
36
باید از خودرو هیبریدی استفاده کرد !
مهران: 1395/3/110:48:41،
69
43
باید از خودرو برقی استفاده کرد
خودروی هیبردی آلودگی ایجاد میکند ولی آلودگی خودرو برقی صفر است و امکان شارژ دز پارکینگ منازل وجود دارد
خودشم: 1395/3/111:31:03،
43
30
فعلا با توجه به ضعف در تکنولوژی باتری ها خودرو های برقی نمیصرفن به خاطر وزن زیاد باتری ها و برد کمی که خودرو پیدا میکنه البته در ضمینه شارژ سریع خودرو کارهایی شده ولی به زمان بنزین زدن نمیرسه
قوی ترین شرکت که صرفا تو کار خودرو های برقی و لوکس است تسلا نام داره و فعلا شرکت ضرر دهی است البته چند میلیارد دلار معافیت مالیاتی گرفته تا سرمایه گذاری بیشتری کنه و در اینده سود ده بشه
حمید: 1395/3/112:24:10،
51
26
مهران خان

خودروی هیبریدی خودروی دوگانه سوزه از بنزین و برق استفاده میکنه
مملی: 1395/3/112:59:22،
49
31
دوستان قرار نشد دیگه انقدر سخت بگیرید قیمت بنزین رو میکنیم 5000 هزار تومن یه چند وقتی پمپ بنزینا خلوت میشه تا شلوغی بعدی هم خدا بزرگ
سالار: 1395/3/110:28:53،
113
32
شما نگران جایگاه داران نباش...
لیتری حداقل 100 تومن براشون سود داره (20 تومن قانونی + 80 تومن هوا)
مهدی: 1395/3/110:41:08،
60
31
ماها که لوله کشی آب و گاز و فاضلاب و برق و غیره رو داریم!
پیشنهاد میکنم یه لوله نفت و بنزین هم بکشیم خیال خودمون رو راحت کنیم.
اینطوری هم شهرداری پول خوبی گیرش میاد و هم لوله ساز ها ها لوله گذارها :)
آریا: 1395/3/110:48:04،
53
26
مسئولین شهری تهران و کلان شهرها که الکی القاب پرطمطراق دکتر فلان و مهندس بهمان را یدک میکشند هیچ چیزی از شهرسازی و شهرداری درک نمیکنند والا که میدانستند این حجم عظیم از تراکم جمعیت در یک منطقه برای کل کشور سمی مهلک است و سبب میشود لحظه به لحظه کیفیت زندگی در این مناطق کاسته و مناطق مهاجر فرست هم ثانیه به ثانیه بسمت متروکه شدن پیش بروند یعنی هم شهر مهاجر فرست آسیب میبیند و هم شهر مهاجر پذیر و این بسیار تاسف آور است! ایکاش تا از این دیرتر نشده است از تجربیات سایر بلاد متمدن در طرحهای آمایش سرزمینی و تقسیم جمعیتی بهره بگیریم تا این بار مضاعفی که بر دوش تهران و برخی دیگر از شهرها تحمیل شده است برداشته شود و همه آحاد ملت بتوانند در رفاه و آسایش که این روزها در شهرها و بالاخص تهران کیمیا شده است زندگی کنند
خودشم: 1395/3/111:32:37،
44
34
اوج مهارت شهر سازی رو توی مسکن مهر دیدیم که عملا فقط خود مسکن ساخته میشد و هیچ امکاناتی پیش بینی نمیشد
حرف حساب !: 1395/3/111:13:06،
50
36
جايگاه داران بنزين هم آرزو دارند اتومبيل مازراتي و بي او و و پروشه سوار شوند . سود كمتر و فروش بيشتر = سود بيشتر .
جايگاه داران سوخت در تمام شب و روز قادر هستند كسب و كار مستمر و مداوم را داشته باشند و هيچ وقت بيكاري ندارند اما مشاغلي هستند مخصوصا توليدكنندگان كشور كه با بيكاري و ركود مواجه شدند و در آستانه ورشكست شدن هستند كه با ميليونها و بعضا ميلياردها سرمايه كه به اتكاي توان فكر و انديشه و سرمايه و نيروي انساني خود در جهت رونق اقتصادي به كشور هستند با توقف و بحران جدي مواجه هستند . جايگاه داران سوخت حداقل ميدانند هيچ وقت فروش آنها متوقف نمي شود و هميشه كار آنها فعال است و قادر هستند ادامه بقا دهند .
موافق ++++
مخالف ------
Parsa: 1395/3/111:16:02،
42
27
من توى آخرين مجتمع رفاهى توى اتوبان ساوه به سمت تهران بنزنين گرفتم قبلش ماشينم هيچ مشكلى نداشت درست بعد ار بنزين زدن چراغ چكش روشن شد و ماشين فقط ريپ ميزد و سنسور اكسيژنم رو سوزوند،كاملا معلوم بود از بنيزين بى كيفيتش هستش!به نظرتون كجا ازشون شكايت كنم؟
ali: 1395/3/111:39:13،
50
26
به درگاه خداوند متعال
عابر: 1395/3/111:47:30،
46
32
به خدا شکایت کن چون کار دیگه ای از دستت بر نمیاد
آریا: 1395/3/111:56:16،
46
35
بایست بری سوییس شکایت کنی چون اینجا ایرانه!!!!!!!!!!!
اشكان: 1395/3/112:16:12،
41
29
دقيقا واسه كيفيت غيرمطلوب بنزينه.فكر كنم صنف داشته باشن از شركت فرآورده هاي نفتي شهر محل جايگاه سوال كني ميگن.ضمنا بعضي از ماشينا اصلاحا با سوخت بد واكنش نشون ميدن مثل تويوتا جي تي86-ماشينهاي توربو دار كلي خرج رو دستتون ميزاره...من موندم كشور با وجود اين همه مهندس دكتر كه ادعاشونم ميشه ما فلانيم بهمانيم اينجوريه حتي خودمون به خودمون رحم نميكنيم...
میثم: 1395/3/116:44:49،
34
36
هیچ کجا . چون کاری برات نمیکنن . اینجا ایرانه . ژاپن نیست . کره جنوبی هم نیست . آمریکا . اروپا هم نیست . بسپارش به خدا
وحید یوسفی: 1395/3/112:41:05،
34
39
دوستان به این نکته ای که من اشاره میکنم توجه کنید.
یک روز رفتم یافت آباد.
بنزینم تموم شده بود. رفتم و به یک پمپ بنزین رسیدم تا بنزین بزنم.
سه ردیف جایگاه تعبیه شده بود واسه بنزین زدن و من رفتم به اون جایگاهی که خلوته. رفتم و وقتی کارت سوخت رو زدم به دستگاه دستگاه خراب بود. متصدی جایگاه گفت. برو اونور بزن. رفتم اونور بازم خراب بود.
دوباره رفتم اونور زدم و درست بود. وقتی خواستم پول بنزینو حساب کنم حتی جایگاه یک کارتخوان هم نداشت واسه کارت کشیدن.
رفتم کلی وقتم تلف شد واسه 30 هزار تومان و از خودپرداز گرفتم و اومدم دادم
وحید یوسفی: 1395/3/112:43:35،
31
42
یه چیز جالب دیگه هم تعریف کنم واستون
یه روزی رفتم دوباره بنزین بزنم توو خیابون شریعتی یه پمپ بنزینیه نرسیده به همت.
رفتم زدم با موتور بودم.
موتور من معمولا 3 لیتر بنزین بیشتر جا نمیگیره.
جایگاه دار گفت کارت نمیخواد بذاری. وقتی موتور بغلی زد تو هم بقیشو بزن.
منم این کار رو کردم.
گفتم چقدر میشه گفت: 4 تومن.
در صورتی که 3000 هرار تومن شده بود.
هیچی دیگه
به همین راحتی 1000 تومان به همین سادگی از ما گرفت.
شما حساب کنید در روز کلی از این 1000 تومانها کاسب میشند.
فرزاد: 1395/3/115:32:39،
32
27
سلام
ظاهراً ایشان بی اطلاع هستند که شهر اصفهان به عنوان پیشتاز در احداث جایگاههای کوچک پیش قدم شده و تعداد 50 جایگاه کوچک تک نازله یا تک تلمبه در خیابان های پر ترافیک شهر اصفهان با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده که از اسفند ماه 94 تعداد 17 باب از این جایگاهها به بهره برداری رسیده اند و نقش به سزایی در کاهش حرکت خودروها در رسیدن به پمپ بنزین داشته اند
Iran: 1395/3/115:37:41،
36
38
یک مهندس اهوازی توانست خودروی پژو پارس خود را با سوخت نیتروژن که با ریختن آب لوله در باک ماشین واستفاده از دستگاه تبدیل آب به گاز بجای پمپ بنزین روشن و راهندازی کند چرا از اختراع ایشان استفاده نمیکنید . ولی تجارت فروش 95 میلیون لیتر بنزین روزانه بطور کلی منقرض میشود مگه نه ؟
من: 1395/3/317:01:05،
30
26
چون اون مهندس هم مثل شما بیسواد بوده. اولا نیتروژن از نظر قدرت انفجاری خنثی است و اصلا نمیشه به عنوان سوخت ازش استفاده کرد. اون هیدروژنه که سوخته.
دوما تهیه چنین دستگاهی و نصبش در ماشین بسیار هزینه بره، و خودش نیاز به برق داره برای کار کردن که باید از دینام تامین بشه. با توجه به بقای انرژی و پرت موتورها هم اون برقی که واسه تولید گاز مصرف می کنی از انرژی ای که اون گاز با سوختنش و تبدیل شدن به حرکت مکانیکی ایجاد می کنه بیشتره. در کل برو دبیرستانت رو تموم کن طرح ارائه نکن عزیز من.
عباس: 1395/3/201:22:23،
32
28
همانند اصفهان رو به جایگاههای سه تایی در کنار خیابانها شوند ...در اصفهان چند ماهه که فعال شده ودر خیابانهای شلوع قرار دارند که تماما الکترونیکی هست و به نظر من عالیه ..چون دیگه نیاز به تو صف ایستادن و محاسبه نقدی پول نداره و کارتت جابمونه و...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل