کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

بررسی کامل چانگان CS35، محصول جدید شرکت سایپا/ تصاویر

کدخبر:۲۲۹۵۸چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۴۷۱۴۳۳۹ بازدید

بعداز ظهر پنج شنبه بود که شرایطی فراهم شد تا از محصول جدید مونتاژی گروه سایپا در کاشان، چند تست و آزمون به عمل بیاوریم. برای این کار ...
بررسی کامل چانگان CS35، محصول جدید شرکت سایپا/ تصاویر

بعداز ظهر پنج شنبه بود که شرایطی فراهم شد تا از محصول جدید مونتاژی گروه سایپا در کاشان، چند تست و آزمون به عمل بیاوریم. برای این کار 5 دستگاه چانگان CS35 به جاده تست خودرو آمدند و گروه های خبری یک به یک این محصولات را مورد آزمایش قرار دادند. این محصول که به نوعی جدید در بازار ایران به حساب می آید، برخی ویژگی ها و عکس العمل هایی از خود نشان داد که قبل از اعلام آن ها، نیاز به معرفی و واشگافی برخی مسائل دارد. لذا در این بخش به معرفی CS35 می پردازیم.

چانگان را بهتر بشناسیم

گروه خودرو سازی چانگان از سال ۱۹۶۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در زمینه های مختلف صنعتی تولیداتی را از خود به جای گذاشته است. همکاری با سوزوکی، فورد و PSA بود که باعث شد تا این کمپانی چینی به یک خودروساز مطرح در چین و کشورهای در حال توسعه تبدیل شود. شاید برای شما جای سوال باشد که مگر چانگان چه شهرتی دارد؟ باید گفت که اگر به لیست محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای بازار چین مراجعه کنید، در دفعات مختلف نام چانگان را مشاهده می کنید. حال چه مونتاژ کار محصولات فورد و دیگران باشد و یا محصولاتی با برند چینی خود تولید کند. لذا در بازار چین، چانگان را به عنوان یک برند چینی قابل اعتماد معرفی می کنند.


mbxoyd86w3glfxwb156.jpg


چرا سایپا CS35 را برای مونتاژ انتخاب کرد؟

شاید باور آن سخت باشد که کراس اوور CS35 در خانواده چانگان به عنوان یک محصول پرفروش به حساب می آید. آمار فروش سالانه نشان می دهد، کمپانی چانگان در سال ۲۰۱۵، ۱۶۹ هزار و ۳۳۲ دستگاه از CS35 را در بازار جهانی فروخته است که آمار بسیار موفقیت آمیزی به حساب می آید. به واسطه این فروش خوب، CS35 امروز در رده پنجم محبوبیت در بازار کراس اوورهای چین دارد. لذا آمار فروش قوی می تواند نشانه ای از کیفیت قابل قبول، عملکرد مناسب، ایمنی مورد تایید و طراحی به نسبت روز داشته باشد. برای همین است که امروز سایپا در سایت کاشان خط تولید CS35 را راه اندازی کرده تا بتواند نیاز بخشی از جامعه را به واسطه حضور یک خودرو پرفروش در بازار چین برطرف کند. به غیر از این کراس اوور، چانگان خودروهای پرفروش دیگری چون CS75، EADO و… را در سبد محصولات خود دارد.


چانگان CS35 با چه مشخصاتی مونتاژ می شود؟

چانگان CS35، خودرویی کراس اوور است و به خاطر ظاهر توپُرش، خیلی ها آن را شاسی بلند می دانند. ولی در واقع این خودرو به بیان فارسی یک شاسی بلند کوچک شهری به حساب می آید که توقع قابلیت های خارج جاده ای را نباید از آن داشت. CS35 به موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز است. این موتور به فناوری Blue Core مجهز است که باعث شده از یک موتور به صورت بهینه تری به واسطه پاشش سوخت صحیح تر بهره برداری شود. این موتور توان تولید ۱۲۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۰ نیوتون متر دارد. گیربکس CS35 در دو مدل دستی و اتوماتیک طراحی شده است. مدل دستی پنج دنده بوده و برای نسخه اتوماتیک یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به روش تیپترونیک انتخاب شده است. قدرت تولیدی این موتور از طریق این انتقال دهنده های نیرو به چرخ های جلو منتقل می شود. فرمان CS35 از نوع برقی مجهز به سنسور سرعت بوده که میزان سفتی آن را نسبت به سرعت خودرو تنظیم می کند.


ewjhrj2y2jc4u3ayfrf3.jpg


چهار چرخ این خودرو چینی به ترمزهای دیسکی مجهز بوده که با سامانه های عملگر ABS، EBD و BAS است. همچنین در تکمیل فرایند ایمن سازی CS35، چهار کیسه هوا برای آن طراحی شده است که دو عدد روی داشبرد و فرمان و دو عدد داخل صندلی های جلو تعبیه شده است. سیستم تعلیق در جلوی خودرو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع Trialing Arm بوده که به نسبت معمولی و معقول برای این خودرو به نظر می رسد. فاصله محوری ۲۵۶۰ میلی متری تاییدی است بر اینکه CS35 یک کراس اوور یا شاسی بلند کوچک شهری به حساب می آید. وزن ۱۲۷۰ کیلوگرمی می تواند برای این خودرو چینی منطقی به نظر آید. در این خودرو امکاناتی وجود دارد که شاید برای مشتریان آن جذاب باشد. نکته جالب این است که CS35 مونتاژی نسبت به مدل وارداتی یا CBU که قبلا وارد بازار شده است، از امکانات بیشتری به صورت استاندارد برخوردار است. سانروف، سنسور نور،کروزکنترل، دکمه های تنظیم صدا از روی فرمان، صندلی شش حالته راننده، تودوزی چرم، آینه های تاشو برقی، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ و… از امکانات این خودرو به نسبت جدید محسوب می شود. مه شکن جلو و دی لایت جز آپشن هایی است که در مدل مونتاژي بوده و سبب ایجاد تمایز نسبت به مدل وارداتی می شود.


h01byqj4gzt841uo37cp.jpg


CS35 با Road Test چه می کند؟

قبل از این که وارد مقوله تست فنی شوید، به طراحی این خودرو می پردازیم. ظاهر خودرو در جلو و عقب و هر نمایی دارای سبک خاص چانگان بوده و زیاد نمی توان نکاتی در آن پیدا کرد که آن را با لقب «کپی چینی» صدا کرد. رینگ های ۱۷ اینچی با لاستیک ۵۰/۲۱۵ کمی به هیکل CS35 اضافه کرده است و باعث می شود تا خیلی ها آن را خودرویی بزرگ بدانند. ولی با نگاه از نمای نزدیک و لمس آن می توان فهمید که آنچنان ابعاد بزرگی ندارد و برای همین است که می گویند برای شهر مورد استفاده است. دی لایت های اضافه شده به خودرو طراحی خوب و زیبایی را به خودرو می دهند و باعث شده تا جذابیتی در نقطه نمای جلو CS35 ایجاد شود. خطوط طراحی که از عقب خودرو آغاز شده و روی درب جلو آن رها شده است زیبایی نسبی به خودرو داره و حس عضلانی بودن واهی را به مخاطب در برخورد اول می دهد. وقتی به داخل خودرو نگاه می کنید، طراحی به نسبت ساده و کاربردی می بینید که تا حدی آرامش بخش و از آن طرف جذاب است. فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب کافی بوده و باه رغم فاصله محوری ۲۵۶۰ میلی متری شاهد هستیم که CS35 در داخل کابین فضای پای خوبی را برای تمام سرنشینان فراهم کرده است. تودوزی مشکی داخل با نخ دوخت قرمز حسی محرک را به انسان منتقل می کند که در نگاه اول جذاب و گیرا است.

ddkajfevk6bgonw6hk4.jpg

j3ha9vdn5eprszkdjvsf.jpg


حال وقت آن رسیده که پشت فرمان چانگان CS35 مونتاژ بنشنیم و رانندگی با آن را تست آزمایش فنی سایپا کاشان تجربه کنیم. اکثر افراد می دانند که پیست های آزمایشی قوانین خاص خود را دارند و برای کار و هدفی خاص تعبیه شده است. ولی وقتی پای خودرونویسان و خبرنگاران به این تست ها باز می شود، شرایط سخت تری بر روی دوش خودروها است. زیرا قرار است به مراتب فشار بیشتری به خودرو آید و بهره برداری بهتری از تست ها صورت گیرد.

استارت می زنیم و می بینیم خودرو به نرمی روشن می شود که جز آن نباید باشد. چند گاز خلاص به خودرو می دهیم. صدای موتور آنچنان در حالت بدون درگیری بالا نیست و غرش و ناله آن از بالای دور ۴۵۰۰rpm است که به داخل اتاق می پیچید. وقتی خودرو را در حالت D قرار دادیم، شروع نرمی را شاهد بودیم و با توجه به اینکه گیربکس CS35 از نوع چهار دنده اتوماتیک است، کمترین احساس از تعویض دنده در خودرو متوجه می شدیم که کمی جای تعجب دارد. با فشردن پا به روی پدال گاز پر کردن دور موتور را شاهد بودیم تا معکوس کشیدن و جالب هم این بود که گیربکس برای شتابگیری در حالت D زیر بار مسئولیت نمی رفت. همین مسئله باعث می شود که خیلی ها باز بگویند که موتور ۱٫۶ لیتری برای یک کراس اوور کم است و اصلا به یاد نیاورند که امروز سانگ یانگ تیوولی با موتور ۱٫۶ لیتری ۱۲۸ اسب بخار، کیا سول با موتور ۱٫۶ لیتر ۱۲۴ اسب بخار، پژو ۲۰۰۸ با موتور ۱٫۶ لیتری ۱۲۰ اسب بخار و… وجود دارند که احتمالا امسال حضورشان در بازار ایران پر رنگ می شود.


7bnvtup7z865hqocob9.jpg


در شتابگیری های مقطعی که با CS35 انجام دادیم، متوجه شدیم که در بحث شتابگیری آنچنان چابک نیست و خیلی از راننده های تست هم به این مسئله اشاره می کردند. ولی نکته اصلی این است که در اکثر تست ها حداقل سه نفر در خودرو بودیم شاید همین مسئله نمی تواند نتیجه واقعی را به ما القا کند.

وقتی با CS35 به روی قسمت های ناهموار می رفتیم، سیستم تعلیق خودرو به نسبت خوب ظاهر می شد و ضربه را به اتاق و شاسی وارد نمی کرد. با اینکه فاق لاستیک ها ۵۰ بود، ولی نرمی مناسبی را در بخش جلو و عقب شاهد بودیم. تنها ایراد این بود که زاویه ورود CS35 به شیب به نسبت یک کراس اوور کم بوده و در برخی عکس العمل ها احتمال ضربه خوردن جلوی خودرو به روی زمین موجود دارد. البته که این اتفاق در صورتی است که شما با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت بخواهید از لبه جدول برخی خیابان ها عبور کنید. نکته جالب در تست اندازها، صدای کمی بود که از ادوات داخلی شنیده می شد. آن هم به خاطر طراحی یک پارچه داشبورد بود که باعث می شود CS35 در بخش اتاق بسیار دیرتر از برخی رقبا به صدا بی افتد. صندلی های خودرو هم به نسبت نرم بود و کمتری ضربه را از این دست اندازها منتقل می کردند.


qf4i5ilqvnvr0tb35.jpg


وقتی از سیستم تعلیق خودرو رضایت نسبی را کسب کردیم، گیربکس را در حالت دستی قرار داده و با دنده یک، دور موتور را به ۵۰۰۰rpm رساندیم تا بتوانیم حداکثر گشتاور داشت باشیم. وقتی به مطلوب خود رسیدیم به میدانی به محدوده قطر ۲۰ الی ۲۵ متر حمله کردیم و به CS35 فرمان دادیم. با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در قطر اعلام شده شاهد کم فرمانی از خودرو بودیم. با اینکه شرایط کم فرمانی حاکم بود و نمی شد نقطه خروج را به درستی تشخیص داد، باز هم به خودرو فشار آوردیم و دور موتور را برای گرفتن اسب بخار بیشتر کمی بالا بردیم. صدای جیغ لاستیک ها بالا گرفت و جالب بود که چرخ داخلی محور عقب سعی بر ماندن روی زمین داشت. کمی برای کنترل خودرو ترمز را فشردیم و متوجه شدیم که CS35 در شرایط اضطراری نیاز به یک سیستم پایداری کارکشته دارد. زیرا با فشردن ترمز به خاطر سیستم Trailing Arm در محور عقب، تعادل خودرو به هم خودرو و احتمال چرخیدن خودرو وجود دارد. سیستم های کنترل پایداری الکتریکی تا حد زیادی می توانند از این مشکل کم کنند و تعادل بهتری را در مواقع اضطراری به خودرو بدهند. در مسیری دیگر ترمزهای خودرو را با سرعت بین ۶۰ الی ۸۰ کیلومتر بر ساعت آزمودیم. عملکرد سیستم ABS آنچنان عالی به نظر نمی رسید. ولی در مواقع اضطراری BAS به کمک CS35 آمده و به مراتب خط ترمز را به ناگاه کوتاه می کند. همچنین عملکرد EBD خودرو خوب بود و نمی شد آن را فریب داد. زیرا در صورت فریب خوردن از ما، باید در تست EBD حرکت الکلنگی از خود نشان می داد. وقتی به شیب ۱۰ و ۲۰ درجه رفتیم و ترمز دستی خودرو را چک کردیم، عملکرد خوبی را در آن دیدیم. ولی با توجه به توان ۱۲۳ اسب بخاری CS35، احساس می شود وجود سیستم کنترل شروع حرکت در سر بالایی برای این خودرو الزامی است.


3eeimb5krkljeqfrdqnx.jpg


در آخر چه؟

چانگان CS35 خودرویی است که می توان به عنوان یک با کیفیت چینی به بازار ایران معرفی کرد. زیرا این خودرو با توجه به قیمت ۶۲ میلیونی، ایمنی، کیفیت و راحتی بیشتری نسبت به رقبایی چون لیفان X60 و ام وی ام X33 دارد. برخی می گویند که عملکرد موتور این خودرو قوی نیست. باید بگوییم که درست می گویید و لازم نیست که شما سوار بر CS35 باشید. ولی افرادی هستند که شتاب صفر تا ۱۰۰، پنج ثانیه ای جز آرمان هایشان نیست و قرار نیست با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در جاده های ایران حرکت کنند. می توان به آن افراد CS35 را پیشنهاد کرد. زیرا با چهار سرنشین به راحتی حرکت می کند، گیربکس نرمی دارد، مصرف سوخت کمتر از ۷٫۵لیتر را به صورت ترکیبی دارد، ایمنی خوبی دارد، امکانات مناسبی برای آن تعبیه شده است و جوابگوی استفاده افراد در شهر و خارج از شهر است. ولی باید به همین افراد توصیه کرد که حواستان باشد در جاده های خیس تند نروید و زیاد فرمان خودرو را در سرعت بالا نپیچانید.


روزنامه دنیای خودرو- حسین دلاور

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

صادق: 1395/2/2915:24:29،
166
35
دادش هر كار كني مشتري نداره
نیما: 1395/2/2918:28:31،
129
23
"گروه خودرو سازی چانگان از سال ۱۹۶۲ فعالیت خود را آغاز کرده است"

کلا تا 10 سال پیش تو چین فقط موتور سه چرخه تولید می شد

حالا این گروه خودرو سازی 50 سال پیش کجای چین داشته چی کار می کرده ؟!
فردا: 1395/2/2919:22:13،
44
51
این ماشین تماما با شراکت فورد آمریکا تولید می شه تو گوگل سرچ کنید چانگان وفورد اطلاعات خوبی هست ودر روسیه مدت 1سال هست داره مونتاژ می شه ولی جک ولیفان وبرلیانس و دانگ فنگ حتی در خود چین هم برندهای معتبری نیستند
خطاب به وزير صنعت: 1395/2/2919:32:18،
42
9
خخخخخخخخخ
خيلى جوكه صنعت ميهنم با مديران و رييساى ارشدش :))))))خداوكيلي، كلى بايد گريست به حال مردم مظلوم
خب حالا باهوشا و نابغه هاى صنعت؟!!!!!!!!!!!!!
اون يكى هايما ئه چى شد اين همه مانور دادين روشو دروغ و دغل بافتين واسه خالى كردن جيب مردم؟!!!!!!
علی: 1395/2/2920:38:57،
42
58
اتفاقا مشتری داره خوبم داره.از جک اس5 تو بازار ایران موفق تر خواهد بود.
سینا: 1395/2/3011:47:47،
20
14
کی میخواین از گیربکس عهد بوق چهار دنده مارو خلاص کنین . بابام جان الان دارن گیربکس هشت دنده تولید میکنن شما تو چهار دنده موندین .
نظری: 1395/2/3016:18:56،
16
7
هر کسی نظری خاص دارد
اما من بای تولید کننده هاش میگم
در این بازار خراب و رکود کامل
در این بازار مرگ
تنها راه فروش این هست
چند ساله بدون سود از دم قسط
فقط اینجوری میتونین بفروشین
حداقل به کارمندای رسمی میتونین بفروشین
5 ساله بدون سود
خردار شاید شاید اینگونه پیدا کنین
ناشناس: 1395/2/2915:27:56،
126
28
این مقاله به ما ثابت می کند


طبق اصل موضوع :

محصولات سایپا به سمت قهقرا می روند و چانگان از پراید بدتر است

احتمال چپ شدن 100 %
رد نشدن حتی از ارتفاع 5 سانت
شتاب ندارد
در سربالایی احتمال سر خوردن دارد
در بارندگی و برف قابلیت استفاده هم ندارد



الاغ از این بیشتر کاربرد دارد و خرج آب و یونجه اش هم کمتر است
ترمز ندارد
سرعت ندارد
فرزاد : 1395/2/2919:51:36،
51
14
جالبه تو سرعت 50 به پیچ حمله کردن خخخخخ تازه نزدیک بوده چپ کنه خخخخخخ
آرش : 1395/2/2915:29:38،
43
17
اگه این خودرو سازهای داخلی خصوصی بودن و دولت سرلاک (خون مردم) رو تو دهنشون نمیریخت، اول میومدن از ملت یه نظر میگرفتند، بعد دیگه اشغال هم تولید میکردند باز هم طرفدار داشت!!! طرف میخواد آفتابه تولید کنه یه نگاه به سبک و سیاق خریدار میکنه بعد میره قالب لوله و دسته شو میسازه یا تغییر میده!!!
123: 1395/2/2915:30:28،
25
65
در کل سایپا و پارس خودرو نسبت به ikco بهترن
محمد: 1395/2/2915:31:39،
71
18
حالا بعد از همه این حرف ها سایپا چقدر خرج کرد که شما این مقاله رو بنویسید ؟؟؟؟
آرش: 1395/2/2915:37:01،
49
17
اين ماشين چينيه چرا عنوان ميشه محصول جديد سايپا ؟ !! شايد هم سايپا چيني شده !!
اراکی: 1395/2/2915:41:51،
33
18
خیلی خوبه...ولی حیف خیلی دارن گران می فروشند....گرانفروشی. به قیمتش نمی ارزد.
علی: 1395/2/2915:45:16،
40
71
چینی شاسی بلند فقط جک اس5
شهریار: 1395/2/2915:46:33،
42
16
آشغال به تمام معنی....
من بهیچ عنوان لگن داخلی و آشغال چینی نمیخرم...زیرا ی دونه لگن دارم.همین کافیه.
علی: 1395/2/2915:47:05،
27
62
من چانگان ایدو دارم حرف نداره واقعا عالی بدون تعصب ماشین موهاوی هم دارم ولی واقعا این عالی یه
محمدرضا: 1395/2/3002:47:31،
25
14
دمت گرم کلی خندیدم. موهاوی خخخخخخخ
امیر : 1395/2/3015:06:46،
19
14
فکر کنم آرم چانگان و موهاوی رو یه از خدا بیخبری برات عوض کرده الان گیج شدی!
هاچین: 1395/2/2915:49:51،
53
14
ضفر تا دهش زیر 6 ثانیه است. دز سرازیری قدرت حمل بارش عالیه. اگه پول اضافه دارید و عمرتان به انتها نزدیک شده بشتابید. با ترمز ای بایست ای بایست.
رامین: 1395/2/2915:51:15،
37
16
جنس داخل کابین و قطعات پلاستیکی موتور من رو یاد حکایت گنجشک رنگ کرده میندازه
اخطار: 1395/2/2919:10:02،
33
22
اتفاقا از نظر کیفیت قطعات داخلی کاملا قبل قبول است من این ماشینو نمونه وارداتیشو دارم خیلی ماشین تمام عیاری نیست ولی اول از نزدیک بازدید کنید بعد قضاوت کنید یا حق
وحید: 1395/2/2915:52:07،
29
20
این آقای دلاور اصلا کارشناس کاربلد و منصفی نیستن
اگر ویدیوهاشون رو تو اپارات ببینید متوجه میشید ک سواد آنچنانی ندارن

لطفا نقد و بررسی ایشونو نذارید چون گروه های قویتر هم هستن...
رضا: 1395/2/2919:48:07،
19
16
دقیقا
خیلی واسه ماشینای چینی به به و چه چه میزنه
البته خودشم بسترن داره
حق داره تبلیغشونو کنه خب
حسین دلاور: 1395/2/2923:28:49،
26
10
ممنون از نظر دوستان. ولی مطالب رپورتاژ و غیر رپورتاژ من در تمام سایت ها مشخص هست. بنده برای تست این ماشین هم از مردم دعوت کردم و بارها در سایت ها اطلاع رسانی کردم که در برگزاری چنین تست هایی شرکت کنید. روز دوشنبه هم این خودرو توی تهران بود هر فرد می تونست 15 دقیقه با اون رانندگی کنه. چیزی که خبرنگاران خودرویی ما گاهی کمتر از این زمان به نتیجه مطلق می رسن. من نظر خودم رو میگم و افراد آزاد هستن در مورد قضاوت. ولی قضاوت بدون تجربه واقعا کار درستی نیست. این مطلب هم برمبنا نظر افراد حاضر در تست عمومی بوده. بهتر هست که حداقل از هر ماشین تجربه ای داشته باشیم. واقعا اگه کسی ماشین چینی دوست نداره نباید بخره، چون قرار نیست اون ماشین بهش آرامش بده.
Aria: 1395/2/3012:43:39،
16
5
اتفاقا مطلب مفیدی بود و نقاط قوت و ضعف هردو رو گفته بود.
نقاط قوت : طراحی زیبا ، کیفیت خوب خودرو ، نرم و روان بودن گیربکس ، کیفیت مناسب داشبورد
نقاط ضعف : نداشتن سیستمهای hac و esp
123: 1395/2/2915:52:39،
33
15
خیلی هم عالیه فقط قیمتش باید 20 تا بیاد پایین و بالتبع بقیه خودروها هم
فردا: 1395/2/2915:55:05،
34
16
موفقیعت چانگانcs35فقط به دلیل این است که این خودرو در روسیه مونتاژ می شه بیشتر آمارهای صادرات مربوط به روسیه است البته این خودروساز همکاری گسترده ای با فورد آمریکا ومزدا رادارد در بخش اصالت از مابقی چینی های در ایران بهتر است
مسلمان: 1395/2/2915:56:30،
32
21
دربازاریک میلیاردودویست وپنجاه میلیون نفری کشورچین درسال۲۰۱۵فقط ۱۶۹.۳۳۲دستگاه ازاین ماشین فروخته شده ؟! ویک محصول پرفروش بحساب میاد؟ این کجاش پرفروشه؟ایرانجیب ازشماتوقع نداشتم این مقاله یک تبلیغ بسیارخوب برای این ماشین چینی محسوب میشه. حالا باکیفیت محصول کاری ندارم چون دراین زمینه کارشناس نیستم .تعجب میکنم سایت ایرانجیب یک کارشناس آمارنداره ؟ ولی کارشناس آمارهستم و نسبت وتناسب خوب بلدم.لطفا سانسورنکنیدوانتشاربدید.
مهدی: 1395/2/2916:04:28،
34
23
باسلام
با اعلام مخالفتم با اجناس کم کیفیت باید بگم که هرچی این داره H30 هم داره اختلاف قیمتش منطقی نیست نسبت به قیمت h30 این فوقش 50، نظرتون چیه؟
آریا: 1395/2/2916:07:30،
29
17
اگه روزی بنا شد چینی بخرم گزینه های خیلی بهتری ازین چینی کریه با کیفیت مونتاژ مثال زدنی سایپا (!!) تو بازار هست که لااقل ترجیح میدم پولم رو بالای اونها بدم!
سیامک: 1395/2/2916:09:05،
38
21
تمام ارقام و اعداد مربوط به این خودرو دروغ بوده و بازده فنی آن بسیار کمتر است دلیل اینکه فاقد هر گونه گواهینامه استاندارد معتبر است.
کلیه آپشنهای ایمنی این خودرو غیر مطمین بوده و هیچکدام عملکرد درستی ندارند دلیل فاقد هر گونه گواهینامه معتبر ایمنی است.
آمار فروش و محبوبیت این خودرو کاملا چرند است دلیل اینکه هیچ برند چینی چه خودرو و چه هر چیز دیگری در بین دویست و حتی سیصد برند مطرح دنیا وجود ندارد.
کلام آخر اینکه این خودرو باید روی مردم ایران آزمایش انسانی شود چون باج در قرارداد آمده است و چون ....
فاروق: 1395/2/2916:20:21،
37
16
به این می گویند رپرتاژ آگهی
اوایل وقتی x60 تازه آمده بود همین طور به به و چه چه می کردید ولی الان به نصف قیمت هم دست دومش فروش نمیره
اینم همینه همین که از نمایندگی تحویل بگیری 10 میلیون از قیمتش افتاده
حالا بماند که قطعات ساده مثله فیلتر روغن و هوا هیچ جا پیدا نمیشه اگرم تصادف کنی باید قطعات بدنه به علت کمیاب بودن به قیمت بنز خریداراری کنید.
اخطار: 1395/2/2916:20:56،
37
14
من این ماشین رو خریدم ماشین من واداتی با مدل 2015هست تا بحال که خوب بوده نقاط قوت *کابینش جاداره صندلی های خوبی داره واز نظر موتور وگیربکس از 207اتومات که ماشین قبلیم بوده بهتره انصافا کنترل وهدایتش وترمز خوبی داره ونقاط ضعفش دید کم از ناحیه عقب *کولرش قوی نیست *لاستیک هاش خیلی بده *در صندوقش زود خراب می شه*در سر بالایی ها ی طولانی چندان قدرتمند نیست * ارتفاعش نسبت شاسی بلندهای دیگر کمی کمتراست *در مجموع خودرویی قابل قبول است * از نظر خدمات در تهران تعمیرگاه شماره4 سایپا باید رفت که خدمات قابل قبولی داره
V: 1395/2/3013:57:47،
14
15
برادر نصف حرفات من دراوردیه
کولرش وحشتناک عالیه
درب هاش هم کوچکترین سر و صدایی تو ۳۰ هزار کیلومتری که من روندمش نداشته
ضمنا اگه با کروزش بیرون شهر رانندگی کنی توان واقعیش رو میبینی .
اخطار: 1395/2/3017:50:42،
15
9
پاسخ به Vشما حتی نظرمن رو کامل نخوندی وگرنه از صدای در هاش نمی گفتی بله باز هم تکرار می کنم قفل در صندوق عقبش زود خراب می شه کولرش هم خیلی خوب نیست البته برای بار دوم به نمایندگی مراجعه می کنم شاید درست شد فرمان ماشین من کمی می زد که مجدا دادم بالانسش کردند ومتوجه شدم جنس لاستیک هاش خیلی خشکه 205/50/17بعد کروز چه ربطی به کشش داره تااونجایی که من می دونم برای کنترل سرعت است من اگر نظری دادم فقط خواستم تجربیات در زمان 3ماه استفاده در اختیار هموطن هایم بگذارم و همین طوری از روی هوا نظری ندادم درضمن ارتفاعش سایت168اعلام نموده در صورتی که در خیابان کنار توسان 167سانتی قرار می گیرم متوجه شدم خودرو ی من ارتفاش کمتره یا حق
V: 1395/2/3020:39:37،
17
12
برای بهره بردن از بالاترین توان خودروتون مخصوصا تو سربالایی ها در مسافرت های خارج شهر حتما کروز ببند اونوقت ecu شگفت زدت میکنه.
درب صندوق عقب رو محکم ببند . طراحیش اینجوریه
لاستیک هاش به دلیل اینکه بیش از ۷ ماه از تولید تا تحویلش به من و شما به خاطر بی برنامه بودن سایپا تو بدترین شرایط اب و هوایی تو پارکینگ نگه داری شد .بهتر بود سایپا فراخوان میداد و تعویض میشدند.
برای دید کم به قول شما در ناحیه عقب هم مالتی مدیا با دوربین عقب کاملا راضیت میکنه.
باید مردم بدونن که خودروی خوبیه.
باید از اینها بهترشو بیارن
باید وارد کنندگان بهترین ها با قیمت مناسب رو وارد کنند داخلی سازیش کنند و با احترام به مردم بسپارن.
رضا: 1395/2/2916:21:11،
13
13
واااااااای دلم کباب شد
با تجربه: 1395/2/2916:24:22،
17
25
قیمتش خوبه
حمید: 1395/2/2916:43:02،
35
17
به این گزارش توصیه ای توجه نکنید . مردم بخدای احد و واحد نخرید که بد جوری پشیمان میشوید . پولتون رو که اسان بدست نیاوردید بخواهید با یک مقاله و گزارش سراسر کذب و بی محتوا به درون جیب این از خدا بی خبرها سرازیر کنید و جانتان را هم خدای ناکرده در راهش بدهید . کمی عاقل باشیم و تامل کنیم . نخریم نخرید نخرند
حاج غلام كل عباسي: 1395/2/2916:53:44،
26
26
با توجه به قيمت و درنظر گرفتن رقيبها بين چين و كره، با درنظر گرفتن فاكتور قيمت گزينه مناسبي به نظر ميرسه
اراکی: 1395/2/2919:23:53،
16
13
اتفاقا اشکال اصلی این خودرو که اصلا قابل دفاع نیست....قیمتش است....حدود 20 تومن باید بیاد پایین...
عبدلي: 1395/2/3000:51:50،
22
14
اونايي ك هنوز ماشين كره اي نداشتند بالاخره ي روز ميفهن چقدر تو ذهنشون بزرگ كردن
كره وچين فرقي با هم ندارن، يك روز ميفهميد چين در ازاي پولي ك ميدي گزينه بهتري هست البته بايد خودروهاشون رو يكم با كيفيت تر بزنن
جلال: 1395/2/2917:08:37،
27
15
قیمت بالا و چینی بودن. نشانه شکست است.فروش خوبی نخواهد داشت.
محمد: 1395/2/2917:12:43،
21
13
در آخر چه؟
در آخر اینکه پس از سال ها خودرو های فرانسوی و... رو منتاژ می کردیم و با قطعات چینی به اسم داخلی می فروختیم حالا داریم یه سری چینی های آشغال تر از اونها رو با اسم اصلی چین مونتاژ می کنیم...
ن: 1395/2/2917:14:42،
18
20
بررسی فنی اشغال چینی

با خرید این اسباب بازی چینی جان خود و خانواده خود و دیگر هموطنانتان را به خطر بیاندازید.....
امیر: 1395/2/2917:16:07،
28
17
عقب افتادگی صنعت و اقتصاد کشور را از شنیدن این خبر هم میشود
حس کرد!!سایپایی که پنجاه سال یا نیم قرن پیش شروع به ساخت
خودرو کرد هم اکنون باید محصولات شرکت چینی چانگان را که تا
بیست سال پیش وجود خارجی نداشت را مونتاژ کند!!
یکی: 1395/2/2917:40:04،
18
14
کیفیت و راحتی بیشتری نسبت به رقبایی چون لیفان X60 و ام وی ام X33 دارد. برادر من آخه یه ایرانی که سهام شورلت را داشته حقش اینه؟ حالا سهام شورلت هیچی به قول مستند "تهران خیابان سئول"ما با کره جنوبی شروع کردیم ولی حالا ما باید آشغالای چینی(ببخشید محصول با کیفیت چینی)را مونتاژ کنیم ولی اونا دارن کیا و و...... تولید میکنند.
سامان: 1395/2/2918:28:23،
15
12
این ماشین هایی که تست کردین و پدرشون رو در آوردین رو باز میزارین جای ماشین صفر و به امت میفروشید؟ تو پارکینگه سایپا ست دیگه آب از آب هم تکون نمیخوره
از دست میخریم وسایلش رو جابجا کردن یا تعویضی و چپی میندازن از پارکینگ سایپا هم که تحویل بگیریم موتور رو واسه تست ترکوندن
علي: 1395/2/2918:30:52،
32
18
نتيجه ميگيريم اين ماشين براي مسافراني كه مجموع وزنشون زير ٢٢ كيلوگرم هست ماشين پرشتابي هست. بيشتر مناسب يك خانم باربي و نهايتا يك نوزاد تا 3.5 ماهه هست٠
ثنايي: 1395/2/2918:53:33،
18
17
مگه پخمه باشيم بريم بخريم .
هیچکاک: 1395/2/2918:56:09،
20
9
اگ خودرو ها با قیمت اصلیشون وارد شن بجای این خودروهای اشغال ک مشتری ندارن میتونستیم تویوتا راو یا کیا اپتیما یا سوناتا سوار شیم والاااا
احسان: 1395/2/2919:03:03،
19
19
ادم عاقل ماشين چيني نمي خره ...فروختن اينا مصيبته...صاحاب اول و اخرشي...ادم عاقل ٦٠ تومن جمع كرده٢٠ تومن ديگه ميذاره روش ميره لنسر ژاپن ميخره
ز: 1395/2/2920:16:49،
8
14
بازم برادراي چيني... پس سيتروئن و فيات چي شد... مرگ بر دلال
على آباد: 1395/2/2920:17:42،
16
11
چينيها ميرن بااروپاييها شراكت ميكنن،لگن سازاى ما با چينيها،چه مردم بدبختى هستيم ما
وحید@@@@: 1395/2/2921:17:59،
13
26
من اینو تو خیابون دیدم خیلی مضحکه.
مصطفی: 1395/2/2921:31:08،
16
22
متاسفانه سایت ایران جیب به جای منعکس کردن واقعیات وبالا بردن اگاهی مردم به ابزاری برای تبلیغ محصولات بی کیفیت شده است
آفرود: 1395/2/2923:49:16،
17
16
به نظر بنده با تشکر از نگارنده فهیم بنده تجربه 18 ماهه این خودرو را دارا می باشم.کروز کنترل در سراشیبی بمانند گار عمل میکند.موتور کشش لازم را ندارد.تعداد کم دنده ها باعث نیاز به دنده ای بین 2 و 3 را در سبقت نمایانگر است.در مانور سریع بدلیل عدم وجود سیستم های روز پشت ماشین استعداد عجیبی در بلند شدن و خالی کردن دارا می باشد.نبود تهویه اتومات و باقی آپشن های همرده های خود باعث مهر مردودی بر پیشانی این زیبای کوچک چینی است با ایرانیزه شدن ئ افت قیمت تا 45 میلیون ممکن است جایگاهی برای ام وی ام 315 و لیفان ایکس 50 و با ترس و گمان ساندرو و 205 و 207 جدید ایرانخودرو داشته باشد.افت شدید قیمت و عدم کشش را در خرید لحاظ فرمایید
V: 1395/2/3013:54:15،
17
13
تا نرونیش باورت نمیشه که اینهایی که نوشته شده توهم نگارندست .
دوست گرام این ماشین تو رده قیمتی خودش واقعا خوب میفروشه
خواهیم دید.
مسعود: 1395/2/3009:12:56،
10
10
با چهار سرنشین به راحتی حرکت می کند....
مثل تبلیغ موبایل تو جیب جا میشه....
همدل: 1395/2/3011:01:12،
23
12
با عرض سلام عزیزان
بهتره بجای اینهمه خرده گرفتن.مسخره کردن،و سعی درتخریب محصولات چینی بیایم ببینیم چین کجای خودروسازی دنیا است و ما کجا.همون کشوری که به قول خودتون ده دوازده ساله خودروسازشده،کشوری که الان داره به آمریکا و اروپا خودرو صادرمیکنه،کشوری که شاید بیش از دویست سیصد مدل ماشین داره تولید میکنه،به این میگن آفرین نه مسخره کردن،روز به روز داره ارتقائ میده محصولاتشو.عیبهاشو برطرف میکنه.داره تلاش میکنه به حرف منو شما هم کارنداره.تا چهار پنج سال آینده مطمئنا بزرگترین تولید کننده خودرو تو دنیاست.اگه اینقدرکه شما میگید بده چرا هرچی تولید میکنه میفروشه.آره دوست عزیز ماخودمون مشکل داریم.ماشین ده میلیونی رو میدیم سی میلیون.سی رومیدیم هفتاد.به همدیگه رحم نمیکنیم.انتظارچی رو داریم.پیشرفت کنیم!
زاپن هم یه زمانی کپی کار محض بوده.اونا بجای حرف عمل میکنن.شما اگه مرد عملی بسم الله بساز
T: 1395/2/3018:45:59،
14
11
اولا هیچ برند چینی ماشین به آمریکا صادر نکرده ومجوز ورود نداره این خودروها درحال تست می باشند برای بازار آمریکا هر روزی که دیدی برند چینی ماشین به امریکا صادر شد همون برند ماشین خوبیه وقطعا به ایران صادر نخواهد شد ویا قیمتش فضایی می شه مثل هیواندای دوم اینکه مردم ماشین 10تومانی رو می دهند 30؟؟؟
Aria: 1395/2/3012:48:11،
12
10
این خودرو برای بازار چین و کشورهایی که زیاد به قدرت و کشش موتور اهمیت نمیدهند خودرویی مناسبی است. ای کاش مدیران سایپا بجای این مدل ضعیف ، مدل CS75 رو وارد و تولید میکردن که میتونست با هایما و S7 رقابت کنه.
V: 1395/2/3013:51:50،
19
12
چانگان لوگوی خودروی ژاپنی اکورا رو بر عکس کرده و لوگوی خودش قرار داده
من cs35 وارداتی رو دارم بسیار با کیفیته
عملکرد ماشین کاملا راضی کننده هستش.
طراحی درون اتاقش هم شبه اکوراست
والا از ایکس ۶۰ و جی ۵ و x33 سره .
پیشنهاد من رنگ نقره ای . قرمز . سفید
ارش: 1395/2/3018:22:38،
14
12
آخه چه ربطی به اکورا داره ؟؟نکنه اینوRDXبرعکس می بینی ؟؟من این ماشینو داشتم اولش که مصرفش وحشتناک بود پارسال69میلیون خریدم صفرخشک رنگ قرمز وبرخلاف شما راضی نبودم کلا بیشتر مناسب خانوم هاست با زحمت زیاد فروختمش 68روش چندان ضرریی نکردم چون خودم با قیمت خوبی خریده بودم 10تومان گذاشتم روش 78تومان هیوندای ولستر2014خریدم کمی رنگ داره ولی با این ماشین نمی تونی مقایسش کنی
ناشناس: 1395/2/3016:21:43،
17
9
ماشین خوبی بهتر از لگنهای داخلی.
مسافر: 1395/4/102:06:51،
25
17
سلام من سوار شدم تو نرمی یک سر و گردن بالاتر از
x60.X33. S5 ولی به لحاظ قدرتی و شتابی متوسط هست که دنده های دستی ش مشکل و حل کرده به قیمتش می ارزه
مطمئنا جای خودش و تو بازار ایران باز میکنه و یکی از مهمترين فاکتورهای که آدم و وسوسه میکنه برای خریدش دیزاین خارجی و داخلی خودرو ست که شبیه و کپی از چیز دیگه ای نیست
دا وود: 1395/4/501:48:10،
21
16
الان با ۶۲ میلیون کسی پیشنهاد بهتری داره!!!!!؟؟؟!!!!؟؟؟؟
جون هر کی دوس دارین نگین سوناتا ۲۰۰۵ و مزدا۳ با ۱۰۰هزار کارکرد و....
امیر: 1395/6/1003:06:47،
26
14
اون آدما که میگفتن افت قیمت داره، نمیفروشه، آشغاله الان کدوم سوراخی رفتن؟ این ماشین اگه آشغال بود چرا قیمت بازار کارکردش 5-4 میلیون بالای قیمته کمپانیه؟!!!

ایرانی جماعت فقط مثل طوطی بدون سواد فقط دهنو باز میکنه گوشو میبنده حرف میزنه، 99.9% منتقدا کسایی هستن که توانایی خریدشو به خاطر فروش نقدی ندارن

کاش به جای حرف اول میدیدن ماشینو لااقل بعد نظریه صادر می کردن.
باقري : 1395/6/1012:23:43،
26
15
از نظر من اين ماشين عاليه نسبت به قيمت و امكانات ....هر كي ميخواد بخره معطل نكنه
م.م: 1395/6/1500:24:32،
21
14
دوستان عزیز لطفا وقتی اطلاعاتی نسبت به این خودرو ندارید حرفی نزنید من تحویل مرداد بودم ماشینو گرفتم پدر هم راو4 2015 داره اینو میگم که نگید ماشین ندیده و این حرفا از نظر کیفیت اصلا له ماشین ژاپنی نمیرسه ولی نسبت به پولی که دارید واسه این ماشین میدید واقعا ارزش داره اونایی که میگن کم میاره بشینن پشت فرمون دنده ماشینو بدن رو حالت اسپرت سمته چپه حالت درایو قرار داره مشکل شتاب گیریش حل میشه.به مراتب خیلی بهتر و منطقی تر از خرید خودرو های کار کرده ی کره ایه اگه تا 70 تومن ماشین خوبی میخواید بخرید واقعا انتخاب خوبیه.
فرزاد : 1395/6/2513:33:39،
23
12
وقتی کامنت هارو خوندم قشنگ فهمیدم کسائیکه نقد کردن فقططط عکس ماشین رو دیدن خخخخخ اینا رو ولشون کنید اینا پول پراید هم ندارن سوال من اینه ماشین 64 میلیونی صفر کیلومتر با این اپشن ها چی باید بخریم ؟ جک اس 5 چند تا اپشن اضافی داره 80 میلیونه که دوست خودم بخاطر سوختن توربوش فروختش چانگان ماشین خوبیه سواری نرمی داره و مشکل تعادل هم نداره سیستم ترمزش هم خوبه اینو با تجربه 20 هزار کیلومتر رانندگی گفتم برای دوستانی که قصد خرید دارن کیفیت ماشین خیلی خوبه شتاب کمش هم بخاطر اینه این ماشین رو حالت D کلا علاقه ای به شتاب زیاد نداره ولی با تیپترونیک راحت جبرانش میکنید بنظر من ماشین خوبیه و فروش بالایی خواهد داشت ..موفق باشید یاعلی مدد
رامین: 1395/7/1209:01:47،
6
9
اقا تورو خدا جیلی امگرند رو هم بذارین
من میخوام بخرم منتظر نقد و بررسی شما هستم
محمدرضا: 1395/7/2215:23:43،
4
3
هر خودرویی رو باید با هم کلاسهای خودش مقایسه کرد. همکلاس های این خودرو ام وی ام ایکس 33 و لیفان ایکس 60 هستند. من این دو خودرو رو سوار نشدم ولی وقتی مشخصات فنی و قیمت این دو رو با چانگان مقایسه کردم ترجیح دادم چانگان بخرم. الان هم حدود دو ماه هست که دارم. یک سری ضعفهایی که تو مطلب هم اومده منم تجربه کردم مثل نداشتن شتاب در مسیرهای شیبدار. خب اگر قرار بود این ضعف رو هم نداشته باشه که قیمتش این نبود. از طرفی این خودرو برای جاهایی که بیشتر کوهستانی است به دلیل همان ضعف بالا که گفته شد مناسب نیست ولی برای مناطق دشت که جاده ها بیشتر کفی است حرف نداره.
شهروز: 1395/7/2322:33:47،
4
5
در جاده کوهستانی در حالت دستی رانندگی کنید خواهیید دید این ضعف هم برطرف میشه
شهروز: 1395/7/2321:51:01،
5
4
من 207 اتومات دارم با موتور 1600.سوار سی اس شدم.ماشین خوبیه با بودجم میخوند نوشتم تحویل دی ماهو
عباس: 1395/7/2421:32:49،
6
3
سلام.از دوستانی که این ماشین رو دارن میخام بپرسم تا حالا برا قطعه یا تعمیرات به نمایندگی مراجعه کردن؟خدمات دهی خوبه؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل