کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روابط بانکی ایران با دنیا همچنان غیررسمی است


کد خبر : ۲۲۸۸۸سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۴۷۷۷۴ بازدید

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، مشکل نقل‌ و انتقالات پولی را از مهم‌ترین مشکلات تجار دانست و گفت: هنوز روابط بانکی ایران با دیگر ...

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، مشکل نقل‌ و انتقالات پولی را از مهم‌ترین مشکلات تجار دانست و گفت: هنوز روابط بانکی ایران با دیگر کشورها به صورت رسمی نیست و باید از راه‌های غیررسمی انجام شود.

یحیی آل‌اسحاق گفت: مشکل نقل‌ و انتقالات پولی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مشکلات تجار و بازرگانان است و هنوز روابط بانکی ایران با دیگر کشورها به صورت رسمی نیست و باید از راه‌های غیررسمی انجام شود و در مورد صادرات خدمات فنی ـ مهندسی نیز موضوع ضمانت‌نامه‌ها و تضمین‌های بانکی، بازرگانان را با مشکل مواجه کرده که البته همه این موارد در حال برطرف شدن است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: جنوب عراق از جمله بصره بازار مناسبی برای محصولاتی مانند نفت، گاز، مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی است و زمینه بسیار خوبی برای فعالیت در این منطقه از عراق وجود دارد. بر این اساس فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف خدمات فنی ـ مهندسی، پروژه‌های ساختمانی، عمرانی و موادغذایی در بازار عراق حضور دارند و پیش‌بینی این است که استقبال خوبی از کالاهای ایرانی در بصره عراق صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: استان بصره شیعه‌نشین است و مردم این منطقه نسبت به خرید و استفاده از کالای ایرانی بسیار علاقه‌مند هستند و بارها درخواست خود را به ما ارائه کرده‌اند و اکنون با توجه به این فرصت باید تلاش خود را بیشتر کنیم، ضمن اینکه بصره پایگاه نفتی عراق است و در رابطه با فعالیت‌های نفتی بازار خوبی محسوب می‌شود و درآمد اقتصادی بصره نسبت به مناطق دیگر عراق بالاتر است و امنیت نسبی آن نیز بیشتر بوده و امن‌تر است و از طرفی به دلیل نزدیکی با ایران، پیوند‌ها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی مردمان عراق به ویژه استان‌های جنوبی آن با ایران زیاد است.

وی، تشنگی بازار عراق، شناخت مردم این کشور از محصولات و کالاهای ایرانی و حضور مهندسان و فعالان اقتصادی ایران در عراق را از جمله عواملی برشمرد که موجب ترغیب سرمایه‌گذاری در آن کشور می‌شود و تصریح کرد: قرار است تسهیلاتی برای تجار و بازرگانان دو کشور فراهم شود، البته مشکلاتی نیز در زمینه روادید و صدور ویزاهای تجار وجود داشت که در حال برطرف شدن است و مشکلات مرتبط با گمرک و ساعات کار کارمندان آن، حمل‌ونقل، تخلیه و بارگیری و استاندارد نیز در دست بررسی است که البته بخشی از آن حل شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها