کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

سهم ایران از بازارخودرو منطقه در 1404

کدخبر:۲۲۸۷۱جمعه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۴۷۱۵۰۸ بازدید

اجرای طرح های تحقیقاتی با سود تسهیلات 30درصدی توجیه ندارد و تمامی بخش ها باید برای رونق و شکوفایی صنعت استراتژیک خودرو وارد عمل شوند.
سهم ایران از بازارخودرو منطقه در 1404

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که در نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی سخنرانی می کرد، با ارائه آمار و ارقامی تحلیلی از میزان تولید، واردات و فروش خودرو در منطقه پیرامون جمهوری اسلامی ایران گفت: تحلیل ها حاکی از آن است که در سال 1404کشورهای منطقه بازاری حدود 6میلیون و هفتصد هزار خودرویی خواهند داشت که 4میلیون از آن تقاضاي جديد خواهد بود. حال پرسش اساسی اینجاست که سهم خودروسازان ایرانی از این بازار چقدر خواهد بود؟

مهندس هاشم یکه زارع با اشاره به اسناد بالادستی کشور اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هدفگذاری کرده که صنعت خودرو ایران در سال 1404 سه میلیون دستگاه خودرو تولید و یک میلیون از آن را نیز صادر کند.

وی ادامه داد: ایران و 24 کشور اطراف بازاری با پتانسیل جمعیتی 575 میلیون نفر را تشکیل داده اند که در حال حاضر با تولید سالانه 2 میلیون و 700 هزار خودرویی، 4میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در آن به فروش می رود. یک میلیون و 700 هزار خودروی باقیمانده از طریق واردات تامین می شود که در نهایت تاسف باید گفت سهم تولیدکنندگان ایرانی از این بازار پرپتانسیل تاکنون صفر بوده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه باید سهم قابل توجهی از بازار کشورهای منطقه به خودروسازان ایرانی تعلق پیدا کند، افزود: تامین حداقل یک چهارم از نیاز بازار منطقه توسط خودروسازان ایرانی، رویدادی "شدنی" و قابل دستیابی است اما باید توجه داشت که تحقق این هدف فقط کار خودروسازان نیست و لازم است تمام مجموعه های تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور در آن نقش ایفا کنند.

مهندس یکه زارع به برخی اظهارنظرها در خصوص صنعت حودرو کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سال 1394 گردش مالی صنعت خودرو ایران حدود 23میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود این عدد در سال 2025 به 50میلیارد دلار برسد. آیا توصیه و نسخه آنانی که از تعطیلی صنعت خودرو سخن می گویند، این است که این 50میلیارد دلار را به خارجی ها تقدیم کنیم؟

 وی با بیان اینکه هیچ کشوری بازار مصرف خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار نمی دهد، افزود: پس از برجام و گشایش فضای همکاری های بین المللی، اتفاقات خوبی در صنعت خودرو روی داده است.
 
 مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: قرارداد ایران خودرو با پژو و تفاهم نامه با مرسدس بنز امضا شده و به زودی قرار داد مهم دیگری نیز با یکی از خودروسازان مطرح دنیا امضا خواهیم کرد اما باید به یک نکته اساسی توجه داشت که راه نجات صنعت خودرو، قرارداد با خارجی ها نیست بلکه تولید با برند داخلی، توليد قواي محركه و تمرکز بر تحقیق و توسعه باید در اولویت قرار گیرد.

 مهندس یکه زارع به نابرابر بودن زیرساخت های تولید داخل در مقایسه با رقبای خارجی نیز اشاره کرد و گفت: طراحی پلتفرم و تولید خودروی روی آن، حدود یک میلیارد دلار هزینه لازم دارد که کشورهای دیگر این اعتبار مورد نیاز خودروساز را با سودهای 2 و 3درصدی ارائه می کنند و اقساط آن را نیز پس از ورود خودروی جدید به بازار دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما اعطای تسهیلات بانکی به سختي انجام مي پذيرد و در صورت اعطای تسهیلات نیز سودهای بیش از 30درصدی دریافت می شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرودر پایان خطاب به اساتید دانشگاه و دانشجویان حاضر در همایش مدیریت صنعتی گفت: رتبه ایران در فروش خودرو سیزدهم و در تولید آن هجدهم دنیاست اما این رتبه را می توانیم به یاری یکدیگر تک رقمی کنیم به شرطی که ایستا نباشیم و پویایی را در پیش بگیریم.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

پدر پسر شجاع: 1395/2/3113:19:23،
63
5
اینا حسابایی بود که کوره واسه کیفش میکرد.

واقعا فک کردن سال 1404 قراره معجزه ای صورت بگیره؟
37 سال گذشت، چه اتفاقی افتاد؟ هیچ
در 10 سال آینده با توجه به مدیریت و خط مشی کنونی نیز اتفاقی نخواهد افتاد.
اگر کره پیشرفت کرد، پیش زمینه های آن را فراهم کرد، مسلما پیش زمینه پیشرفت ایران در ده سال آینده قرارداد مجدد با پژو و تولید خودروهای از رده خارج یا قرارداد با چینی ها نخواهد بود. از همین امروز مشخص است که سال 1404 اوضاع بر همین منوال است.
بهادری: 1395/2/3123:04:33،
25
8
1404که هیچ این ایران خودرو که ما شناختیم سال1444 هم محصولاتش 405 و سمند و دنا و چند مونتاژ چینی هستش
نیما: 1395/2/3123:45:04،
20
4
این لگن ساز ها تا همین الان هم که سر پا هستند از صدقه سری انحصار زورکی داخلی هست !

بعد چشم انداز صادرات در 1404 می ذارند برای خودشون ؟!

یعنی مثلا تیبا یک می خواد بره تو بازار جهانی با فورد و غیره رقابت کنه ؟
جک نگین
استاد : 1395/2/3113:35:24،
39
5
مهندس زارع، ایران خودرو، پلت فرم 405، چین،مردم، گارانتی؟؟؟؟؟
محمود: 1395/2/3114:07:00،
23
4
مهندس چقدر راحت عدد میگی، یک میلیارد دلار!
فقط به فکر وام هستند ، این مردم رو خوب شناختید ها!؟
م.م: 1395/2/3114:07:03،
31
4
هر کاری یه راهی داره
نهایتا نشد مفتی صادر میکنید به یمن ، عراق ، فلسطین و ... پولش رو رو حساب مردم میزنید
اینجور هم چشم انداز تون روشن میشه هم چشم و چراغ برادران دینی
استاد : 1395/2/3114:11:26،
18
7
مهندس زارع، ایران خودرو، پلت فرم 405، چین،مردم، گارانتی؟؟؟؟؟
آرش66: 1395/2/3114:21:02،
22
3
با تولید سی چهل ساله پلتفرم های تکراری 405 و 206، یک میلیون دستگاه که هیچ، حتا 100 دستگاه همی نمی تونید در افق خیالی - طلایی 1404 صادر کنید؛ حتا به عراق و سوریه جنگزده. این همه جوان تحصیل کرده ی مشتاق و صنعتگر باتجربه داریم، چرا اینقدر خودروی تکراری قدیمی تولید می کنید؟ از پتانسیل های موجود کشور بهره ببرید و مطمئن باشید با خیلی کمتر از یک میلیارد دلار، می توانید پلتفرم جدید با موتور جدید بسازید. (امیدوارم دست از سر کچل موتور مثلن ملی و معیوب EF7 بردارید).
جکی: 1395/2/3114:39:32،
18
4
بهتره بگین سهم اقازادها ,بعد همینکه اقازدها وارد کنن وبه دو سه برابر قیمت بفروشن راضین خدارو شکر,این سود ودرامد خدا نکرده از رانت یا اختلاس نیست از عبادت باباو دعای مادرشونه
غمگسار: 1395/2/3115:12:57،
25
4
یعنی توهم تا کجا ؟؟؟؟
وحید: 1395/2/3115:41:47،
21
3
صادرات...

فقط خندم میگیره...
بابک: 1395/2/3115:44:34،
18
5
در کشورهای دیگه بازار انحصاری و قیمت های نجومی و دست باز برای خودروساز که یه مدل را بیش از ۳۰ سال تولید کنه و مردم هم مجبور به خریدش باشن مثل ایران وجود داره؟
مردم: 1395/2/3116:29:14،
20
5
مسئولین همچین تاریخی رو هیچ وقت به یاد نخواهند آورد...
کی بر طبق نقشه راه به پیش رفته؟!!!
محمد مهدی: 1395/2/3116:32:23،
22
5
یعنی روش میشه این آشغال های ۳۰ سال پیش رو به کشور همسایه مثلا امارات صادر کنه؟! بماند که دیگه الان افغانستان و سوریه هم این لگنها رو نمی خوان. بنظرتون این آقای مسئول چی میزنه؟!
امین: 1395/2/3116:33:57،
20
4
اولاً انشااالله ورشکست میشین تا اون موقع بعد معلومه که اینا پشتشون واقعا گرمه خیلی هم پررو اند!!!!!
امیر: 1395/2/3116:57:12،
20
6
به یاری خدا و همت مردم امیدوارم تا اون زمان دیگه خبری از ایران خودرو و سایپا نباشه و یه ملتی از دست این خون خواران راحت بشن
جبرئیل گرجیان: 1395/2/3116:59:54،
20
7
ویران خودرو بهتر است با این خدمات پس از فروش برای مردم ایران فرغون بسازد بنده از 94/12/24 به علت خراب شدن کمربند راننده بدون کمربند رانندگی میکنم و با کد پیگیری 723780 نتیجه ای برای تعویض کمربند که مثلا شامل گارانتی است نشدم قرار است کمربند مستقیما از انبار پژو در فرانسه ارسال شود که بیش از تو ماه طول کشید!!! بیچاره خارجی که میخواهد این فرغونها را بخرد
سينا: 1395/2/3117:45:01،
17
5
دو عامل باعث پيشرفت انسان ميشه يكي حمايت ديگري مضيقه و نيازه كه متاسفانه در مورد ايرانخودرو تاكنون فقط حمايت بوده و از اين حمايت هم استفاده درستي نكرده و با اينكه بنده هم موافقم كه خودروي ايراني پيشرفت كنه و سهم قابل توجه بازار رو مال خودش كنه ولي الان فقط فشار و مضيقه قادر خواهد بود به صنعت تنبل خودروسازي تلنگر وارد كنه
احمد: 1395/2/3118:34:51،
19
7
انقدر كه با آمريكا و اسرائيل دشمني داريد به نظرم ١٠٠ هزار دستگاه پرايد صادر كنيد بهشون
صابر: 1395/2/3119:15:45،
15
7
بیشتر رو مونتاژ ماشین های فرانسوی این حرف زد
علی: 1395/2/3122:59:27،
10
5
مهندس ؛ آینده از آن خودروهای برقیست مثل تسلا موتور.فاتحه خودروهای با سوخت فسیلی خوندس.بدان و اگاه باش
دومان: 1395/3/101:47:50،
12
6
سال ١٦٥٠ رو هم ميگيد
شس: 1395/3/110:28:17،
8
4
ما تنها کشوری هستیم که فقط حرف میزنیم و کل برنامه کاریمان را برای تمام دنیای تعریف میکنیم 5 برنامه توسعه رو رد کردیم هنوز هیچ کاری انجام ندادیم مدیران ما فقط با امار بازی میکنن که بگن خیلی بلدن
احمد: 1395/3/111:34:33،
9
8
ایران خودرو به این سوالات جواب دهد:سایت تولیدی اش در ونزوئلا
چقدر تولید دارد!!؟در روسیه چطور!!؟ همه انها تعطیل هستند علیرغم
سرمایه گذاری هنگفتی که صورت گرفت.عمرا اگه کسی در منطقه
عربی از محصولات شما استفاده کند وقتی محصولات امریکایی و
ژاپنی با کیفیت و قیمت مناسب در ان بازارها وجود دارند!!
میثم: 1395/3/216:49:48،
6
6
مردم بیخودی به اینا فحش ندین خودتون گردن اینا رو کلفت کردین. عیب از خود درخته.
خودم کردم که لعنت بر خودم باد
فقط کافیه اون تقاضای کف بازار هم که الان مجبورن بخرن فقط و فقط شش ماه نخرن اونوقت بهون میگم آقای زارع و رییس آقای زارع به چه دست و پایی می افتن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما