کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تصویب منطقه آزاد تجاری کردستان در اولویت


کد خبر : ۲۲۸۶۷سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲:۲۲۱۹۰۹ بازدید

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی بانه - مریوان در استان کردستان را یکی از ...
تصویب منطقه آزاد تجاری کردستان در اولویتتصویب منطقه آزاد تجاری کردستان در اولویت

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی بانه - مریوان در استان کردستان را یکی از مطالبه های جدی مردم و فعالان اقتصادی دانست و از مجلس دهم خواست این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

حامد رنجبر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی کردستان را در گرو ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان دانست و افزود: کردستان از روند توسعه کشور عقب مانده و ایجاد منطقه آزاد می تواند به این روند شتاب بیشتری ببخشد. او ایجاد منطقه آزاد در کردستان را در کنترل و مهار قاچاق نیز بسیار موثر دانست و گفت: اگر شرایط و زمینه برای فعالیت های اقتصادی به صورت رسمی در مناطق مرزی استان فراهم شود دیگر کسی به سوی قاچاق نمی رود.

او با بیان اینکه در سال های اخیر در شهرستان های مرزی بانه و مریوان سرمایه گذاری های کلانی در زمینه ایجاد مراکز بزرگ تجاری و ایجاد ارتباط با بازارهای جهانی و منطقه ای انجام شده است گفت: اکنون بستر در این دو شهرستان از نظر فضای اقتصادی و تجاری برای ایجاد منطقه آزاد فراهم است.او از دولت تدبیر و امید به عنوان دولتی قانون مدار نام برد و افزود: انتظار ما از دولت برخورد با قاچاق زیرزمینی و مدیریت شده در کشور است. 

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در ادامه سخنان خود به انتخاب کردستان به عنوان پایلوت اجرای طرح توسعه نرم افزار در کشور اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی سنندج در راستای تحقق این طرح دو هیات را امسال به اروپا و کشور هند اعزام می کند. او با اعلام اینکه اجرای این طرح منجر به ایجاد هفت هزار و 500 شغل می شود از فعالان این حوزه خواست ارتباط خود را با اتاق بازرگانی بیشتر کنند. 

رنجبر به حضور 10هزار دانش آموخته دانشگاهی رشته IT در کردستان اشاره کرد و افزود: کردستان از نظر نیروی انسانی در حوزه نرم افزار و IT، جزو استان های برتر کشور است. 

وی با اعلام اینکه فعالیت در حوزه نرم افزار نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد گفت: با تقویت دانش دانش آموختگان رشته IT می توان در استان کردستان شغل و رونق اقتصادی ایجاد کرد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها