کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امسال چه رنگی مد است؟


کد خبر : ۲۲۸۶۶سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹:۰۰۶۰۷ بازدید

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر، نزدیک‌ترین پارچه به رنگ فیروزه‌ای را که رنگی ایرانی است، برای مسابقه زنده ...

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر، نزدیک‌ترین پارچه به رنگ فیروزه‌ای را که رنگی ایرانی است، برای مسابقه زنده طراحی لباس انتخاب کردیم. گرچه باید بیشتر به این موضوع می‌پرداختیم و پارچه با دقت بیشتری انتخاب می‌شد اما به نظر من، تلاشی که برای نخستین‌بار در این زمینه انجام شد، ارزشمند بود.

حمید قبادی درباره «رنگ سال» اظهار کرد: انتخاب «رنگ سال» یک فرآیند پیچیده‌ دارد که در دنیا اهداف متعددی پشت آن قرار گرفته است، اما ما در نهایت ظاهر کار را می‌بینیم.

او ادامه داد: شاید یکی از مهم‌ترین اهداف انتخاب رنگ سال در کشورهای دیگر، علاوه بر جنبه‌های فرهنگی، جنبه اقتصادی باشد که افزایش مصرف و به نوعی تأکید بر نوگرایی و مدگرایی را به‌دنبال دارد. اما در کشور ما، هدف از انتخاب رنگ سال این موضوع نیست.

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: اهداف ما در موضوع رنگ سال، ایجاد نشاط، رفتارهای منطقی و پرداختن به ارزش‌ها در جامعه است. طبیعتا اهدافی که کشورهای غربی از انتخاب رنگ سال دارند، مورد نظر ما نیست.

قبادی بیان کرد: جامعه‌شناسان می‌توانند دیدگاه‌های خود را در این زمینه برای نشاط جامعه مطرح کنند. به عبارتی استفاده از رنگ واحد زیبای ایرانی مستلزم فعالیت فرابخشی است و محدود به کارگروه مد و لباس نیست. کما آن‌که در اسفندماه گذشته موفقیت نسبتا محدودی در این زمینه به‌دست آوردیم.

قبادی درباره دلیل این موفقیت توضیح داد: ما این کار را محدود به کارگروه مد و لباس ندانستیم و از مشارکت کارخانه پارچه گرفته تا طراح، تولیدکننده و تشکل‌ها در این زمینه استفاده کردیم. در نتیجه نیز دیدیم که همان پارچه‌ای که ما در پنجمین جشنواره مد و لباس از آن استفاده کردیم، در اوایل سال به بازار وارد شد. در حال حاضر هم رنگ ایرانی که مد نظر ما است، در بازار وجود دارد.

او گفت: رنگی که در ایران انتخاب شده، با موسسات معرفی‌کننده رنگ سال در کشورهای غربی متفاوت است. ما این روند را با توجه به موفقیت نسبی حاصله، در سال ۹۶ نیز ادامه خواهیم داد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها