کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رنگ هایی که در مصاحبه‌های کاری نباید بپوشید


کد خبر : ۲۲۷۸۲دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰:۳۶۴۹۳ بازدید

برگزاری یک مصاحبه شغلی کار آسانی نیست. گرفتن کار از آن نیز سخت‌تر است. شما باید نسبت به آنچه می‌گویید، مدل مویتان، لباسی که ...

برگزاری یک مصاحبه شغلی کار آسانی نیست. گرفتن کار از آن نیز سخت‌تر است. شما باید نسبت به آنچه می‌گویید، مدل مویتان، لباسی که می‌پوشید و حتی رنگ لباستان دقت کنید. رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید تاثیر بسیار زیادی روی دیگران می‌گذارد پس مهم است که رنگ لباس خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

جانت اسکرابور سیویتلی، روانشاس و مربی حرفه‌ای در گفت‌وگو با چیت‌شیت اعلام کرد: «در صنایع خلاق مانند تبلیغات یا روابط عمومی، محدوده وسیع‌تری از رنگ‌ها قابل قبول است. بنابراین تحقیق در مورد عرف‌های کاری شرکت، هوشمندانه خواهد بود. از دوستانتان که با شرکت آشنا هستند در مورد ویژگی‌های و عرف‌های شرکت بپرسید.»

در حالی که انتخاب رنگ به نوع کاری که به دنبال آن هستید، بستگی دارد، برخی از رنگ‌ها هستند که شما نباید آنها را در هیچ مصاحبه‌ شغلی‌ای بپوشید.

نارنجی
مهم نیست که شما چقدر این رنگ را دوست دارید، اما در مصاحبه‌ شغلی از آن استفاده نکنید. بر اساس سخنان بن پار، نویسنده کتاب کپتیوولوژی  دانش جلب توجه دیگران)، مردم عکس‌العمل خودکاری به نشانه‌ها، اصوات و رنگ‌های ویژه‌ نشان می‌دهند. پار اظهار داشت که رنگ نارنجی کمترین ارتباط را با اعتماد با طرف مقابل برقرار می‌کند. عدم اعتماد آخرین چیزی است که شما می‌خواهید کارفرما نسبت به شما داشته باشد. علاوه بر این، در بررسی انجام شده توسط شرکت سلامت هریس، 25 درصد از کارفرمایان اعلام کردند نارنجی بدترین رنگی است که کاندیداهای مشاغل می‌توانند بپوشند. 

قرمز
رنگ‌های روشن نظیر قرمز می‌تواند احساسات قدرتمندی را برانگیزد و اغلب در مصاحبه‌های شغلی مثبت تلقی نمی‌شود. بهترین پیشنهاد برای شما این است که از رنگ‌های این چنینی دوری کنید. سیویتلی اعلام کرد: «مدیران استخدام یا عاشق رنگ قرمزند یا از آن متنفرند بنابراین انتخاب رنگ قرمز در مصاحبه کاری با ریسک همراه خواهد بود.»
 
قهوه‌ای
به نظر می‌رسد قهوه‌ای رنگ مطمئنی باشد، اما سیویتلی می‌گوید مدیران استخدام عموما چنین نظری ندارند. هر چند قهوه‌ای رنگی قابل‌اطمینان و راحت به شمار می‌آید ممکن است در مصاحبه کاری یک شرکت نوپا نتیجه معکوس دهد. مصاحبه‌کننده می‌تواند از این رنگ شما را شخصیتی تغییرناپذیر تفسیر کند کسی که روی انجام کارها را از راهی که همیشه انجام داده پافشاری می‌کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها