کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقاضای جواهرات طلا در ایران پس از لغو تحریمها افزایش یافت


کد خبر : ۲۲۷۵۲یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۵۲۱۸۳ بازدید

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که علی رغم افت 20 درصدی خرید جواهرات، تقاضای جهانی طلا در سه ماه نخست ...

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که علی رغم افت 20 درصدی خرید جواهرات، تقاضای جهانی طلا در سه ماه نخست 2016 میلادی به بیش از 1290 تن رسیده است.

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش روند تقاضای طلا در سال 2016 میلادی اعلام کرد: تقاضای جهانی طلا در سه ماه نخست امسال به رکورد 1290 تن رسیده است که این دومین عملکرد عالی تقاضای طلا در بازارهای بین المللی از زمان انتشار آمارهای شورای جهانی طلا به شمار می رود.

بر اساس این گزارش تقاضای سرمایه گذاری از سوی صندوق های بزرگ مالی، سکه و شمش طلا با دو برابر افزایش به بیش از 618 تن رسیده است که این معادل 28 درصد کل تقاضای جهانی بوده است. قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال بیش از 16 درصد رشد داشته که این بهترین عملکرد قیمت این فلز زرد در 30 سال اخیر بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی شورای جهانی طلا 2 عامل مهم بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال موثر بوده است. نخستین عامل افزایش نگرانی های بین المللی نسبت به نرخ بهره منفی از سوی بانک های مرکزی بزرگ از جمله ژاپن و اروپا و عامل دوم رشد تقاضای سرمایه گذاری که تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای جهانی داشته است.

این گزارش افزود: تقاضای جواهرات طلا در سه ماه نخست امسال با کاهش روبرو شده که علت اصلی این مساله نیز افت اعتماد مصرف کنندگان به خاطر کاهش رشد اقتصادی چین و اعتصاب 42 روزه فعالان صنعت جواهرسازی در هند بوده است.

تقاضای جواهرات در بازار چین در این مدت با افت 17 درصدی روبرو شده و به کمتر از 179 تن رسیده است. افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر زیادی بر افت تقاضای جواهرات داشته است.

تقاضای سکه و شمش طلا در بازار چین با افزایش 5 درصدی روبرو شده ولی این رقم در بازار هند بیش از 31 درصد کاهش داشته است. افت تقاضای جواهرات در بازار هند در شرایطی است که فعالان صنعت جواهر در این کشور طی ماه مارس دست به اعتصاب سراسری زدند.

برپایه گزارش سایت طلا، برخی کشورها نیز با افزایش تقاضای جواهرات روبرو شدند. لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران موجب شده تا تقاضای جواهرات در این کشور با رشد 10 درصدی روبرو شود.

بانکهای مرکزی جهان نیز همچنان به خرید طلا ادامه می دهند و در سه ماه نخست امسال به خریدار خالص طلا تبدیل شده اند. چین و روسیه در این مدت بیش از 109.4 تن طلا خریداری کرده اند. البته این ضعیف ترین خرید طلا از سوی بانک های مرکزی روسیه و چین از سه ماه پایانی 2013 میلادی به شمار می رود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها