کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سه شنبه بدون خودرو در آستارا


کد خبر : ۲۲۷۱۶یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۴۱۴۴۵ بازدید

هنرمندان و خبرنگاران شهرستان مرزی آستارا در حرکتی خود جوش و با همکاری علاقمندان به فرهنگ دوچرخه سواری، طرح سه شنبه های بدون خودرو را عملی کرده و برای احیای طبیعت رکاب می زنند.

هنرمندان و خبرنگاران شهرستان مرزی آستارا در حرکتی خود جوش و با همکاری علاقمندان به فرهنگ دوچرخه سواری، طرح سه شنبه های بدون خودرو را عملی کرده و برای احیای طبیعت رکاب می زنند.

به گزارش مهر، فعالان هنر و رسانه شهرستان مرزنشین آستارا  از 10 روز گذشته  و در راستای  طرح سه شنبه های بدون خودرو وهمچنین احیای طبیعت و توسعه  فرهنگ دوچرخه سواری  به عنوان وسیله نقلیه برتر، پروژه ای با نام «فرهنگ دوچرخه سواری -سلامت همگانی» را با هم رکابی علاقه مندان به ورزش مفرح دوچرخه سواری آغازکرده اند.

هم رکابان جوان و نوجوان اهل فرهنگ، هنر و رسانه آستارا در جریان اجرای این طرح ورزشی و محیط زیستی، عهد و پیمان کردند که هر رکابشان در خدمت احیای طبیعت  و ترویج  سلامت جسم و روان و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری  در راستای خدمت به امورات بشردوستانه ، حفاظت از محیط زیست و سلامت همگانی باشد.

هم رکاب با احیای طبیعت/ هر آستارایی یک دوچرخه

هنرمندان و اهالی رسانه  آستارا با این اقدام خود و شعار هر آستارایی یک دوچرخه، در تلاشند تا مردم این شهرستان مرزنشین را به دوچرخه سواری تشویق کرده و آستارا را به عنوان  شهردوچرخه ها به کشور معرفی کنند.

هنرمندان  و خبرنگاران  آستارایی  معتقدند که با افزایش  جمعیت در شهرها و جابه جایی زیاد مردم برای رفتن به محل کار همه به دنبال راحتی هستند و استفاده از دوچرخه  و کمک به حفظ  طبیعت  اطراف، سلامتی  و شادابی و مقابله  با کم تحرکی را به ارمغان خواهد آورد.

دعوت از مردم آستارا  برای پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا درباره اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو در آستارا به خبرنگار مهر توضیح می دهد: شهروندان آستارایی می توانند در راستای اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو، در این روز به جای استفاده از خودروهای شخصی، از دوچرخه استفاده کنند.

محمد رضا روشنی می افزاید: اداره حفاظت محیط زیست آستارا این اقدام فرهنگی را آغاز کرده و از تمامی اقشار مختلف جامعه و گروه های مردم نهاد درخواست دارد  تا برای داشتن هوایی پاک، یکصدا شده و از کمپین سه شنبه های بدون خودرو  حمایت کنند .

رکاب زنی مرزنشینان آستارایی نشانه ارج و اهمیت آنان به ورزش و تندرستی

دوچرخه سوار جهانگرد آستارایی که سفیر صلح و دوستی و عضو حرفه ای فدراسیون  دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران است در باره اجرای این طرح به خبرنگار مهر می گوید: رکابزنی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آستارا در کنار دوستداران ورزش مفرح دوچرخه سواری، بی شک  نشانه ارج و اهمیتی است که مردمان این دیار برای ورزش  و تندرستی  قایل اند.

کرامت عزیز زاده ، پیام دوچرخه سواری را پیام نشاط و سر زندگی عنوان کرده و می افزاید:  امیدواریم با اتحاد ورزشی  و رعایت اخلاق  و روحیه  اصیل پهلوانی، ضمن  کمک به حفاظت از محیط  اطراف  خود، شاهد رشد و توسعه  ورزش و روحیه  ورزشکاری و تندرستی در میان اقشار مختلف  جامعه  به ویژه جوانان باشیم.

هنر در خدمت ورزش و محیط زیست

عکاس، بازیگر و کارگردان آستارایی که یکی از شرکت کنندگان در طرح سه شنبه های بدون خودرو است، به خبرنگار مهر می گوید: از استعداد و ظرفیت  هنر باید در خدمت به ورزش و محیط زیست استفاده کامل کامل و مفید کرد.

فرشاد فاضلی مقدم با تاکید براینکه استفاده از دوچرخه علاوه بر بخشیدن روحیه  نشاط و شادابی به انسان باعث می شود  تا محیط زیست برای انسان های آینده پاک و سالم باقی بماند ادامه می دهد:  مردم و جوانان آستارایی عاشق ورزش  دوچرخه سواری هستند.

وی خواستار توجه ویژه مسئولین به حوزه ورزش و تجهیز اماکن ورزشی شهرستان مرزی آستارا شده و می افزاید:  آستارا به عنوان شهرستانی مرزی در تیررس تهاجمات فرهنگی  دشمنان قرار دارد و مسئولان باید نگاه  ویژه ای  به تقویت  زیر ساخت ها و حمایت از ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی داشته باشند.

نهادینه کردن ورزش در جامعه

رییس هیئت شنای شهرستان آستارا که خود با تهیه دوچرخه به جمع  دوستداران محیط زیست و طرح سه شنبه های  بدون خودرو پیوسته است نیز در این رابطه به خبرنگار مهر می گوید: بسیاری از رشته های ورزشی مرتبط به یکدیگر هستند و همین اصل سبب شده است که در کل هیچ رشته ای را مجزا از یکدیگر ندانیم.

رامین بشرویه با تاکید بر اینکه باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود می افزاید: محیط زیست مسئول و غیر مسئول نمی شناسد و باید در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی زمین درهر شکل و ظاهری اقدام تاثیر گذار انجام داد.

وی در خصوص اقدام هنرمندان و اهالی رسانه آستارا در پرداختن به ورزش دوچرخه سواری و تشویق  اقشار مختلف جامعه  به این امر تصریح می کند: اینگونه رفتارها مسئولیت های دست اندرکاران ورزش را افزایش می دهد و پیام ها و شعارهای  زیست محیطی را از دستور العمل  به عمل تبدیل می کند که امری ستودنی است.

تضمین سلامت جامعه با ورزش

یک روانشناس نیز در رابطه با تاثیرات ورزش بر روح و روان به خبرنگار مهر توضیح می دهد: برخی نظریات روانشناسان مطرح دنیا در مورد سلامتی جامعه تاکید دارد که سلامت، حالت کامل آسایش و کامیابی زیستی،روانی و اجتماعی افراد است.

سارا یوسف زاده خمسی با تاکید بر اینکه در سایه سلامت حقیقی جامعه با بسیاری از ناهنجاری های موجود مقابله سهل و بهینه می شود، تاکید می کند: یکی از مهمترین عواملی که این سلامت را تضمین  می کند، ورزش است که نباید از این امرغافل شد و در دین مبین اسلام نیز همواره به آن  سفارش شده است.

وی به نظر سازمان  بهداشت جهانی در خصوص سلامتی و تندرستی اشاره کرده و می افزاید: تندرستی  صرفاً  نداشتن بیماری و ضعف نیست بلکه منظور از آن سلامتی کامل جسمی، ذهنی، اجتماعی و روحی است.

یک کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز در این رابطه به خبرنگار مهر می گوید: تاثیر ورزش در سلامت جسم و روح به حدی است که تمام جوامع در نهادینه کردن این فرهنگ تلاش می کنند.

مریم حسین نژادی با بیان اینکه اعتلای ورزش و تربیت بدنی زمانی میسر است که جامعه حرکتی سازنده و جهشی در مسیر تامین سلامت جسم و روح نوجوانان و جوانان و تبلور اخلاق و فرهنگ اسلامی داشته باشد اظهار می کند:  رشته ورزشی  دوچرخه سواری  که حقیقتاً  ورزشی مفرح  است، نقش و تاثیر ویژه ای در ایجاد نشاط و سلامتی افراد دارد.

وی ورزش را پیام آور نشاط و تندرستی و پویایی افراد جامعه  دانسته و تصریح می کند:  تربیت بدنی و ورزش تا جایی اهمیت دارد که  در اصل سوم قانون اساسی  جمهوری اسلامی ایران برای انجام  دادن آن به عنوان یکی از امور روزمره زندگی و توسعه آن در میان همگان تاکید شده است.

انجام  و ترویج  تمامی ورزش ها در مجموع  با هدف سلامتی جامعه  صورت می گیرد و با توجه به اینکه  ورزش همگانی یک مساله و نیاز همیشگی  برای ارتقاء  سلامت جامعه است، ضروری است که همایش های عمومی ورزشی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری  با حضور تمام گروه های سنی مختلف و تمام آحاد جامعه و با حمایت  جدی مسئولان وهمچنین با هدف های حقیقی و اثر گذار اجرایی شده تا ضمن حفظ  سلامتی، جنبه های دیگر ورزش و تاثیر آن بر جامعه نیزعملی شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها