کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعطیلی 25 درصد واحدهای صنعتیِ در تملک بانکها


کد خبر : ۲۲۷۰۷یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۳۶۸۸۲ بازدید

مدیرعامل سازمان صنایع و شهرکهای صنعتی ایران گفت: از 1099 واحد دارای پروانه بهره برداری در نواحی و شهرکهای صنعتی که توسط بانکهای عامل ...

مدیرعامل سازمان صنایع و شهرکهای صنعتی ایران گفت: از 1099 واحد دارای پروانه بهره برداری در نواحی و شهرکهای صنعتی که توسط بانکهای عامل تملک شده اند 25 درصد به طور کامل تعطیل و 75 درصد آنها عموماً زیر ظرفیت مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا در منطقه خلیج فارس، علی یزدانی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان افزود: با توجه به ساز و کار صنایع کوچک 42 درصد اشتغال کشور را این صنایع به خود اختصاص داده اند.

وی استان هرمزگان را از استانهای مهم صنعتی کشور در حوزه سرمایه گذاری در بخش صنایع بزرگ کشور عنوان کرد و گفت: 905 واحد صنعتی در استان هرمزگان مستقر هستند که از این تعداد 855 واحد آن صنایع کوچک، 24 واحد صنایع متوسط و 26 واحد آن را صنایع بزرگ تشکیل می دهند.

این مسوول در ادامه گفت: مسئولیت راه اندازی واحدهای تعطیل و یا به ظرفیت رساندن واحدهای زیر 50 درصد چه در داخل شهرکها و نواحی صنعتی و چه بیرون از جمله ماموریت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان کارگروه اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.

وی دیگر ماموریت این کارگروه را راه اندازی طرحهای بالای 60 درصد عنوان کرد و گفت: از تعداد 99 هزار و 840 طرح صنعتی که جواز تاسیس آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است، 1006 طرح در استان هرمزگان مستقر هستند که از این تعداد 288 طرح به شهرکها و نواحی صنعتی استان مراجعه کرده اند.

یزدانی در ادامه تعداد طرحهایی که در شمار ماموریتهای اقتصاد مقاومتی هستند را 9325 طرح در کل کشوراعلام کرد و بیان داشت: 10 درصد این طرح ها امسال می تواند به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: از تعداد کل این طرح ها، برش استانی هرمزگان در طرحهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی بالغ بر 130 طرح است که 13 درصد کل کشور رو به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع و شهرکهای صنعتی ایران در پایان اظهار کرد: با توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای موجود در استان هرمزگان و سیاستهای جدید دولت قطعاً این استان یکی از استانهای بسیار مستعد برای توسعه صنعتی خواهد بود و می تواند نرخ بیکاری را در استان به حداقل برساند.

استاندار هرمزگان نیز در این جلسه گفت: مایه افتخار است که استان هرمزگان در سال 94 در بین 31 استان کشور رتبه سوم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به خود اختصاص دهد.

جاسم جادری افزود: استان هرمزگان با 72 جلسه و 708 مصوبه که از این تعداد مصوبات 72 درصد آن اجرایی و تعیین تکلیف شده است، توانست در بین سایر استانها، شاخص باشد.

استاندار هرمزگان محور اصلی اقتصاد مقاومتی را مردمی بودن آن دانست و اظهار داشت: نمی شود حرف از مقاومت در برابر استکبار جهانی بزنیم ولی اقتصادمان، اقتصادمقاومتی نباشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها