کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رتبه بندی بانکها عاملی برای نظم سیستم بانکی


کد خبر : ۲۲۶۸۳شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲:۲۲۱۸۹ بازدید

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برای نظام مندکردن سیستم بانکی رتبه بندی آنها ضروری است گفت: چرا که رتبه بندی بانکها بر عملکرد آنها ...
کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برای نظام مندکردن سیستم بانکی رتبه بندی آنها ضروری است گفت: چرا که رتبه بندی بانکها بر عملکرد آنها تأثیر مستقیم دارد.
 
ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درخصوص رتبه بندی بانکها گفت: برای نظام مند کردن سیستم بانکی رتبه بندی آنها ضروری است.
 
وی افزود: در حال حاضر از یک سیستم رتبه بندی در بانکها بصورت حسابرسی داخلی پیروی می کنیم اما این موضوع از لحاظ اعتباردهی و اعتبار بندی در سیستم بانکی هنوز اجرایی نشده است.
 
شاه ویسی همچنین تصریح کرد: برای مشتریان، سپرده گذاران و فعالان اقتصادی باید مشخص شود که کدام بانک با چه ظرفیت و قابلیتی درحال فعالیت است تا تصمیم گیری برای آنها در خصوص وارد شدن به سیستم بانکی به راحتی و سهولت امکان پذیر باشد.
 
وی ادامه داد: متأسفانه شفافیت اطلاع رسانی در این خصوص بصورت رسمی و بیرونی وجود ندارد و این موضوع سبب شده تا رقابت بین سیستم بانکی کاهش یابد.
 
این کارشناس اقتصادی همچنین تأکید کرد: ضرورت هایی که بانکداری دولتی بوجود آورده چه بسا استاندارسازی ها را زیاد ضروری نمی داند اما در بانکداری خصوصی بدلیل وجود نرخ بهره وری و تعمیم قابلیت بانکداری مدرن مبتنی بر فن آوری های نوین می توانند رابطه با مشتریان را تحکیم بخشند.
 
 وی در پایان اظهار داشت: رتبه بندی بانکها بر عملکرد آنها تأثیر بسزایی دارد و این موضوع در بانکهای دولتی و خصوصی بدلیل وجود آمره ها و باید و نباید های موجود متفاوت است.


اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها