کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

چرا کالاها در فروشگاه‌ها ارزان‌تر فروخته می‌شوند؟

کدخبر:۲۲۶۳۹شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۶۳۰۹ بازدید

به گفته مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در فروشگاه‌های بزرگ که حلقه های ...

به گفته مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در فروشگاه‌های بزرگ که حلقه های توزیع کم است و کالا مستقیم از کارخانه به فروشگاه می‌آید، تخفیف بیشتری به مردم داده می‌شود.

علیرضا رستمی درباره تخفیف‌های که برخی فروشگاه‌ها روی کالاها می‌دهند اما همان کالا در برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به نرخ درج شده عرضه می‌شود، گفت: در فروشگاه‌های بزرگ که حلقه های توزیع کم است و کالا مستقیما از کارخانه به فروشگاه می‌آید، تخفیف بیشتری به مردم داده می‌شود. این در حالی است که در شبکه های توزیع سنتی و خرد به دلیل وجود حلقه های واسط و توزیعی بیشتر، مصرف کننده از تخفیفات در فضای سنتی بهره نمی‌برد بلکه فقط حلقه های توزیعی از این تخفیف ها منتفع می‌شوند.

وی تاکید کرد: نظارت بر شبکه های سنتی سخت تر از فروشگاه‌های زنجیره ای متمرکز است و این ها مشکلات ساختاری و اساسی نظام توزیع ماست که باید مورد توجه قرار گیرد.

رستمی اظهار کرد: تخفیفی که کارخانه‌ها برای برخی کالاها در نظر می‌گیرند، در شبکه های سنتی و خرد، عاید مصرف کننده و فروشنده سنتی نمی‌شود که تدوین این راهکار که قیمت مصرف کننده را از برخی کالاها حذف کنیم امر بسیار ساده ای نیست که بتوان به طور قطعی در این زمینه نظر داد.

وی ادامه داد: شبکه های توزیع سنتی و سوپرمارکت ها هزینه های بیشتری دارند و از تخفیفاتی که کارخانه ها می‌دهند به دلیل هزینه های بالایی که دارند و از طرفی وجود حلقه های واسط نمی توانند بهره مند شوند و در نهایت خریدار نهایی نیز از این موضوع منتفع نمی‌شود.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: بحث حدف قیمت مصرف کننده از برخی کالاها در کشور ما در قیاس با سایر کشورهای پیشرفته به دلایلی درست نیست و در ابتدا باید فضای اجرای این کار ایجاد شود.

وی در عین حال بیان کرد: 95 درصد از واحدهای فروش در کشور ما سنتی است و فقط پنج درصد از شبکه توزیع را فروشگاه‌های زنجیره ای تشکیل می‌دهند؛ بنابراین شبکه فروش در کشور ما با دیگر کشورها متفاوت است.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه در کشور ما به ازای هر 35 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته جایگاه فروشگاه‌های زنجیره ای بیشتر است، عنوان کرد: ممکن است کالاها در فروشگاه‌های زنجیره ای پایین تر از قیمت مصرف کننده عرضه شود، چون کالا مستقیما از کارخانه می‌آید و از تخفیفات کارخانه ها بهره مند می‌شود لذا طبیعی است با کم شدن حلقه های توزیعی از افزایش قیمت نیز جلوگیری می‌شود.

همراه مکانیک



تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما