کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

حق انتخاب میان چند خودرو در بازار ایران

کدخبر:۲۲۶۳۸شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۲۴۸۱۸۱ بازدید

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا ...

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودروی خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده تا خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌ به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درخصوص خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند. در همین راستا سعی شده تا در هر شماره تنوع کلاس‌های قیمتی مختلف مدنظر قرار بگیرد تا صفحه «حق‌انتخاب» برای طیف بیشتری از مخاطبان کاربرد داشته باشد.
 



رنو اسکالا یا کیا سراتو

هر دو خودرو از موتور‌های 2 لیتری بهره می‌برند اما سراتو حدود 20اسب بخار قدرت بیشتر دارد. شتاب و سرعت سراتو نیز بیشتر از اسکالا است. طراحی دو خودرو زیباست اما کره‌ای‌ها در بازار‌ پر‌اقبال‌تر هستند. البته قیمت سراتو نیز بالاتر از اسکالا بوده و مصرف سوخت بالاتری نیز دارد. اسکالا خودروی هاچ‌بک بوده و سراتو صندوق‌دار و بالطبع فضای بار بیشتری در سراتو نهفته است. هر دو خودرو درون کابین جادار بوده و کیفیت قطعات نیز مناسب است اما شاید بتوان اسکالا را در این مورد با‌کیفیت‌تر دانست.


5xv9j0k33lh4zb6by7c.jpg

سواری اسکالا نیز به هر حال متفاوت از سراتو است چراکه اروپایی‌تر بوده و لذت بیشتری دارد البته با هیجان کمتر از سراتو. هر دو خودرو زیبا هستند و از امکانات خوبی بهره می‌برند اما در این رقابت نیز سراتو برنده می‌شود چراکه امکانات بیشتری دارد. در دراز مدت تجربه نشان داده که خودروهای کره‌ای از خودروهای فرانسوی کم‌استهلاک‌تر هستند اما نمی‌توان از کیفیت بالای ساخت اسکالا نیز به راحتی چشم‌پوشی کرد. به‌طور کلی هر دو خودرو انتخاب خوبی هستند اما گستردگی خدمات پس از فروش کیا سبب شده این خودرو در بازار موفق‌تر باشد و البته مطمئن‌تر. سراتو خودرویی است با شتاب و سرعت بالا و دربازار دست دوم پر اقبال و اسکالا خودرویی است با طراحی متفاوت، کیفیت سواری بالا و البته مصرف سوخت مناسب.



 




رنو داستر یا سانگ‌یانگ تیوولی

دو خودروی شاسی بلند که تقریبا هم قیمت هستند. این دو خودرو توانسته‌اند در بازار ایران تا حد زیادی موفق باشند که این موفقیت را نیز مدیون قیمت مناسبشان هستند. رنو داستر از موتوری پر‌حجم‌تر و البته پر‌قدرت‌تر برخوردار است اما در سوی دیگر تیوولی از مصرف سوخت پایین‌تری بهره می‌برد که البته قدرت کمتری هم دارد. در طراحی ظاهر حرف اول و آخر را تیوولی می‌زند و این برتری درون کابین نیز به همین منوال ادامه دارد. تیوولی در مدت زمان کمی که در بازار ایران حضور پیدا کرده توانسته طرفداران زیادی را به سمت خود بکشد، از این‌رو در بازار صفر کیلومتر و دست‌دوم موفق‌تر از داستر است.



 

از آن سو تیوولی تنها در نمونه تک دیفرانسیل به بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که داستر در نمونه‌های دو دیفرانسیل نیز در بازار قابل خریداری است. داستر از ابعاد بزرگتری نسبت به تیوولی برخوردار است و درون کابین آن نیز جای بیشتری دارد اما صندلی‌های تیوولی راحت‌تر از داستر هستند. از نظر کیفیت ساخت درون کابین کفه ترازو به سود تیوولی است اما از نظر هزینه نگهداری و خدمات پس از فروش داستر دست بالا را می‌گیرد. به‌طور کلی می‌توان داستر را پر قدرت با کارآیی بالا دانست و تیوولی را زیبا و با امکانات بیشتر.

 


 

کیا ریو یا هیوندای اکسنت

رقبای چند سال گذشته بازار ایران که اتفاقا بازار را نیز به دست گرفته‌اند، هیوندای و کیا هستند. هیوندای اکسنت چند سالی است که در بازار ایران حضور دارد این خودرو از نسل همان هیوندای ورنا‌های معروف است در سوی دیگر نیز کیا ریو وجود دارد که معرف حضور همگان است حال این دو خودرو که سال‌های قبل در شرکت‌های داخلی تولید می‌شدند به‌صورت وارداتی وارد کشور می‌شوند. اکسنت از موتور پر‌حجم‌تر و قوی‌تر برخوردار است اما در سوی دیگر ریو از مصرف سوخت کمتری بهره می‌برد.هر دو خودرو از نظر ظاهری زیبا بوده و درون کابین نیز طراحی زیبایی دارند همچنین امکانات این دو کره‌ای نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.


     

درون کابین مواد به کار رفته از کیفیت متوسطی برخوردارند اما طراحی کیا به نظر زیبا‌تر هیوندای است ولی در بازار اقبال بیشتر با هیوندای است چراکه چند سال از عرضه ان در بازار می‌گذرد. ریو خودرو با سواری جذاب‌تر از اکسنت است اما از نظر شتاب و سرعت در پس اکسنت قرار دارد به‌طور کلی می‌توان ریو را اسپرت‌تر و جذاب‌تر و اقتصادی‌تر از اکسنت دانست اما اکسنت قوی‌تر و با امکانات بیشتر و البته بازار بهتر به میدان آمده است.



 


 

هیوندای I20 یا ام‌جی 3

دو خودروی کوچک بازار ایران که هر دو وارداتی هستند یکی از چین و دیگری از کره البته در حدود 10میلیون تومان هیوندای گران‌تر از ام‌جی است اما به هر ترتیب دو خودروی هم کلاس هستند. I20 از موتوری قوی‌تر و قدرت بیشتر برخوردار بوده اما چهره MG3 زیبا‌تر یا بهتر بگوییم متفاوت‌تر است. هر دو خودرو از امکانات زیادی برخوردارند اما MG3 چند آپشن بیشتر دارد. شتاب و سرعت هیوندای بهتر از ام‌جی بوده و در مورد مصرف سوخت باید به این نکته توجه داشت که MG3 توانسته اقتصادی‌تر عمل کند.





در بازار دست دوم نیز هیوندای I20 موفق‌تر بوده و با اقبال بیشتری همراه است. فضای کابین هر دو خودرو کوچک است اما نوع طراحی کابین به شکلی است که صندلی‌ها راحت بوده و فضای زیادی برای پا وجود دارد اما در مورد صندوق بار هر دو خودرو ضعف دارند. کابین هر دو خودرو از نظر کیفی در سطح بالایی نیست اما طراحی مناسب و زیبایی دارد که در این مورد MG3 را می‌توان خاص‌تر دانست اما کیفیت مواد به کار رفته هر دو خودرو تعریفی ندارد. به‌طور کلی هر دو خودرو برای راندن در شهر مناسب هستند اما در بازار دست دوم هیوندای موفق‌تر است. در مصرف سوخت نیز ام‌جی اقتصادی‌تر، در دراز مدت هیوندای‌ کم‌استهلاک‌تر‌ و ام‌جی ارزان‌تر.




 


 

کیا سورنتو یا تویوتا روفور

دو خودروی شاسی بلند که هر دو در کلاس متوسط حضور دارند البته از نظر ابعاد سورنتو بزرگ‌تر از روفور است اما به هر حال در یک سایز قرار دارند.سورنتو در نسل جدید طراحی آمریکایی داشته و خودرویی با ابهت و زیباست. روفور نیز خودرویی است که در فیس لیفت جدید زیبا تر شده و موفقیت‌‌های زیادی را نیز تا به امروز در بازار ایران تجربه کرده است. هر دو خودرو از نظر موتور هم حجم هستند اما قدرت موتور سورنتو بیشتر از روفور است. از این‌رو شتاب و سرعت بالاتری را نیز تجربه می‌کند اما این قدرت بیشتر سبب نشده مصرف سوخت آن هم بیشتر باشد و باز هم در این زمینه از روفور اقتصادی‌تر است.
 




هر دو خودرو از طراحی زیبایی هم در بیرون و هم در کابین برخوردارند و کیفیت قطعات داخل کابین آنها نیز خوب است. سورنتو از امکانات بیشتری نسبت به روفور برخوردار بوده و البته کابینی جادار‌تر را تجربه می‌کند اما به واقع لذت سواری روفور را نمی‌توان به راحتی فراموش کرد، خودرویی که هم کم استهلاک است و هم در بازار دست دوم اقبال خیلی خوبی دارد و از سورنتو موفق‌تر است. هر دو خودرو در یک رنج قیمتی قرار دارند و خودروهای مناسبی هستند. به‌طور کلی زیبایی و لذت سواری را می‌توان در روفور تجربه کرد و ابهت و قدرت را در سورنتو.



 



مزدا 3 یا بایک سنوا

مزدا‌3 یکی از خودروهای اقتصادی بازار ایران به حساب می‌آید؛ خودرویی که طرفداران زیادی داشته و امتحان خود را پس داده است. در سوی دیگر خودرویی چینی خود‌نمایی می‌کند؛ نامش سنواست و با یک موتور پر‌قدرت به میدان آمده است. سنوا از موتوری پر‌حجم‌تر مجهز به توربو شارژ و قدرتی بسیار زیاد‌تر برخوردار است در سوی دیگر مزدا یک خودروی کم‌مصرف و کم‌استهلاک است سنوا اگرچه امکانات زیادی دارد اما مواد به کار رفته درون کابین این خودرو از کیفیت پایینی برخوردار بوده و در حد و اندازه‌های مزدا نیست. مزدا خودروی ارزان‌تری نسبت به سنوا است و درون کابین مزدا از صندلی‌هایی راحت‌تر از سنوا برخوردار بوده و همچنین در بازار نیز با اقبال زیادی همراه است مزدا ازخدمات پس از فروش گسترده‌تری نسبت به سنوا بهره می‌برد و توانسته در میان مردم برای خود محبوبیت کسب کند.


gkiqtmoho26l6q28b28x.jpg

طراحی هردو خودرو مناسب است اما سنوا نتوانسته آن‌طور که باید در بازار ایران جایی برای خود دست و پا کند سنوا با توجه به داشتن موتوری پر‌قدرت می‌تواند رقیب سر‌سختی برای خودروهای گران‌قیمت باشد اما با توجه کیفیت پایین مواد به کار رفته درون کابین و البته ظاهری نه چندان به روز و خدمات پس از فروش ضعیف بازار ایران را از دست داده است. در سوی دیگر مزدا با استهلاک پایین و خدمات پس از فروش مناسب و البته امکانات خوب توانسته جایگاه خوبی در بازار به دست آورد.


کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

آرش66: 1395/2/2510:52:22،
316
32
برای 99 درصد مردم اینطور هست:
انتخاب بین چند پراید صندوقدار مدل هفتاد یا هشتاد و چند
ياكوزا: 1395/2/2511:03:38،
49
278
فقط ام جي با اصالت بريتانيا
بب: 1395/2/2511:45:30،
109
25
تازه وانتش هم وارد بازار شده.......دیگه واقعا انتخاب کردنش سخت شده!!!!!!!!
ام جي سوار: 1395/2/2512:20:28،
46
173
اونا كه به ياكوزا منفي دادن برن راجب ام جي تحقيق كنن ببينن مال كدوم كشوره البته مطمعنا اونا كه منفي دادن همشون پرايد دارن
Ali jj: 1395/2/2514:23:12،
85
34
به جای اینکه تا اسم ماشین میاد 60 سطر در مدح اصالت این چینی mg بنویسید و هی قسم بخورید که چینی نیست ماشین رو بفروش برو يه کره ای یا ژاپنی بخر خیال راحت. این قدر هم جوش نزن
آخر ما قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا دم خروس رو؟
كامران: 1395/2/2517:19:10،
36
29
نويسنده محترم، شتاب ام جي ٣، ١٠.٤ هست و شتاب آي ٢٠ با اينكه ١٠٠ سي سي موتورش بزرگتره هست ١١.٤ لطفا در نظر بگيريد يا اصلاح كنيد البته ام جي و اي ٢٠ هر دو در انگليس هستند و سري آي هيوندا تو اروپا اجازه فروش داره و البته يكي دو تا مدل ديگه
ولو و ام جي با مالكيت چيني و توليد هم در چين تحت ليسانس توليد ميشن چون خط توليد و مهندسي اونها تو كشور مادر هست و اين اطلاعات تو سايت خودشان و... قابل دستيابي

سراتو نسل جديد البته بهتر از رنو
داستر 4wبهتر از تيولي مگه اينكه دنبال قيافه باشيد (مالكيت سانگ يانگ هم هندي هست)
ام جي ٣ بهتر از آي ٢٠ (مصرف بسيار پايين، شتاب بهتر هندلينگ و لذت سواري عالي)
مزدا بهتر از اسنوا
كيا سورنتو هم بهتر از راو ٤ ( مالكيت كيا بعد از برشكستگي، هيوندا شده)

پيشرفت خود چين هم عجيب هست و نميشه راجع بهش نظر داد ولي واقعا اينده بسيار بسيار روشن و البته خيلي نزديك دارن،.
پاسخ به ام جی سوار: 1395/2/2517:53:52،
25
26
خوش بحالت که مازراتی سواری. اونایی که منفی دادن منظورشون زیر سئوال بردن کل مطلب بوده اخوی. آخه مطلبی که محتواش به 90% مردم ارتباطی نداره به چه دردی میخوره. مقایسه ماشینای بالای صد میلیونی با هم؟!
نظر سنجى: 1395/2/2518:00:18،
39
31
وانت پرايد+++++
يا
تيوولى-------
؟؟؟؟؟؟؟؟
Hessam: 1395/2/2510:54:13،
188
88
Optima2015+++++++++
Jenesis2011_______
جنسیس : 1395/2/2511:07:06،
55
65
جنسیس
حامد: 1395/2/2511:37:59،
60
60
جنسیس رو با G مینوسن عزیزم درضمن هیچوقت برند لوکس هیوندای رو با محصول معمولی کیا مقایسه نکن درضمن قیمتشون هم حداقل 100 میلیون فرق داره! هیچ گرونی بی حکمت نیست
سلام: 1395/2/2512:49:40،
52
30
اين دوتا كه نوشتى زياد بهم مربوط نيستن!!!
جنسيس با كادنزا مياد....
خود دانى
خلیل: 1395/2/2510:56:40،
53
82
اصلا نویسنده علاقه ای به کره ای نداشته اصلا اصلا
اخه بابا تکنولوژی رنو-نیسان با کیا قابل مقایسه هست اخه؟؟
Mouris: 1395/2/2515:36:11،
29
29
تموم شد دوران این حرفها
محسن: 1395/2/2515:51:54،
30
42
اتفاقا تازه شروع شد
پر افتخار ترین خودرو ساز فرمول یک رنو هست یه سرچ ساده کن
اولین گیربکس اتو ماتیک تولید رنو هست
اولین گیربکس سی وی تی تولید نیسان هست
ضمنا به همه اینها ایمنی و دوام رو اضافه کن نه جنگولک بازیو کپی بدون مهندسی
حجت: 1395/2/2511:03:48،
64
79
اخه بابا تکنولوژی رنو نیسان با اسباب بازیهای کره ای قابل مقایسه هست.
moein: 1395/2/2511:07:30،
120
30
مورد آخر مزدا ۳ یا چی چی ؟؟!!!

بایک سنوا ؟؟؟! چجوری خونده میشه ؟! O_o
اشكان: 1395/2/2511:45:41،
78
31
همون اسنواي خودمونه لوازم خانگي اسنوا.خخخخخخخ
محسن: 1395/2/2514:53:56،
34
28
از بقال سرکوچه هم میپرسید این دو ماشین رو باهم مقایسه نمیکرد
اخه نه تو یک کلاسن نه اصلا اونیکی ماشینه!!!
شروین: 1395/2/2521:00:47،
25
26
دوستان انقدر سطحی قضاوت نکنید
یکم سرچ کنید
من یه مدتی به این ماشین علاقه مند شده بودم
انصافا قدرت موتورش 200(اسب!) و گیربکس دقیقش داشت قانعم میکرد که بخرمش
ولی خدمات پس از فروش ضعیف و نبودن مدل سال ( اخرین مدلش برای 2014) و همینطور مشکل اگزوزش ( اگزوزش نمایشیه!) منو منصرف کرد
هنوز که هنوز حسرت قدرت موتور و نرمیش رو میخورم
بعید میدونم تا 200 میلیون ماشینی باشه که سواری سنوا رو داشته باشه
هنرمندانه هدر رفت این ماشین
ضمنا این ماشین همه چیزش "ساب" هست، ساب سوئد
جلیل برادر خلیل: 1395/2/2511:25:49،
83
26
آخه مزدا ژاپنی ( حداقل توی ایران هنوز اسم ژاپنی روشه ) با یه خودروی بی نام و نشون چینی مقایسه میکنن ؟؟؟؟؟؟
ایرانی: 1395/2/2511:28:03،
62
81
رانا+++++++
۲۰۶تیپ۲_-----------
اکبر: 1395/2/2515:22:20،
35
26
سلام من تیپ۲ مدل۸۸دارم ماشین خوبیه ولی زورش کمه ولی تا حالاtu5نداشتم.یعنی ماشین خودم بهتره رانا و اس ال ایکس هست؟
بله+++++
خیر-------
محمد: 1395/2/2511:29:02،
54
77
۴۰۵slx+++++++
رانا---------------
مهدی: 1395/2/2511:42:15،
36
39
پس سانتافه کو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردی از دیار سیاست: 1395/2/2513:21:19،
43
27
وانتافه رو ما تولید میکنیم سال 2048
جوجو: 1395/2/2511:55:41،
56
28
تا تعرفه واردات حذف نشه و مافياي خودرو برچيده نشه، هيچ ماشيني نميخريم

تحريم ادامه داره

فرغون و لگن صفر نخرين
جمعش كنين
mohamad : 1395/2/2512:52:13،
43
27
حيف براي وقتم كه گذاشتم و اين مطلب و خوندم. مزدا٣ رو بايد با سراتو يا النترا يا حداقل ام جى مقايسه ميكردي و در بحث شاسى هم سانتافه بايد در اين مقايسه قرار ميگرفت چون از بازار دست دوم خوبي برخوردار و ،...
امیر: 1395/2/2513:27:49،
27
33
دوستانی که تجربه استفاده از ام جی 3 را داشته اند راجع به هندلینگ و کیفیت و هزینه های ان و اینکه خرید ان به صرفه است
یا خیر؟
saids: 1395/2/2513:50:37،
36
32
من نمیدونم روی چه حسابی میگه فرانسوی استهلاکش بیشتر از کره است؟؟؟اخه این چه طرز فکریه؟؟/از مالکان ال نود ومگان وکولیوس وداستر وفلوئنس و....بپرسید استهلاک یعنی چه؟؟ساخته های رنو نیسان بسیار بی دردسر وکم هزینه اند.ماشین اروپایی زاپنی را با کره مقایسه نکنید
پیمان: 1395/2/2514:13:28،
26
30
به ترتیب مقایسه از نظر من اسکالا داستر اکسنت i20 رافور مزدا۳
محسن: 1395/2/2514:55:34،
25
27
شما کاملا حرفه ای هستید
رنو اونم مگان که البته تو ایران بخاطر مسائل گمرک اسم اسکالا روش گذاشتن فوق العاده هست.
دیدگاه: 1395/2/2515:02:17،
44
37
مزدا ۳ نیو +++++
النترا - - - -
Amin: 1395/2/2516:00:02،
33
29
بايد قبول كرد كه النترا از نظر طراحي جلوتره مزدا براي سال٢٠٠٩-٢٠١٠ و النترا براي ٢٠١١-٢٠١٢ هر دو از بازار دست دوم خوبي برخوردارن ولي از نظر پرستيژ در يك سطح هستند و بايد قبول كرد كه تكنولوژي ٢سال قبل مزدا از تكنولوژي ٤ سال بعد هيوندايى جلوتره اگه دنبال ماشين اسپرت و رانندگي هيجاني هستي مزدا در غير اين صورت النترا من از جفتشون استفاده كردم و به صراحت ميگم النترا عمرش ٥٠ هزارتا سر مياد و با روز اولش قابل مقايسه نيست و از نظر قيمتي مزدا با حجم موتور بيشتر از النترا ارزونتره كه همين مسئله باعث افت قيمت سراتو و النترا شده.ختم كلام اگه من بودم بين سراتو و مزدا انتخاب ميكردم و دور النترا خط ميكشيدم.
پویا: 1395/2/2520:10:00،
30
28
مزدا 3 نیو سالار جاده هاست. شتاب عالی هندلینگ 20 مصرف کم موتور پرقدرت
النترا رو بی خیالش شو. ماشین جالبی نیست
ياكوزا: 1395/2/2603:50:37،
22
28
هيچ كدام برو ام جي بگير ماشين با كيفيت و پر اپشن
A: 1395/2/2608:57:00،
27
25
مزدا ماهههههههههههه ماه
فقط مزدا ژاپن .
یک ایرانی: 1395/2/2602:25:55،
26
26
یه زمانی خیابونها پر پیکان بود الان پر پراید تا چند سال دیگه پر پژو مثل اینکه ملت باید ماشینهای پ سوار شن به غیراز پولدارا
اشکان شهبازی : 1395/2/2609:43:55،
21
24
واقعا کی میاد حتی کم فروشترین ماشین ژاپنی و اروپایی رو با کره و چین مقایسه میکنه !!!!!!
حالا اگر با کره مقایسه میشد چون کره مستعمره آمریکا هستش میشد قبولش کرد ولی چین اونم با این آشغالاش اصلا وضعیتیه !!!!!!!!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل