کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

رنو تالیزمان؛ جادوی فرانسوی در راه ایران

کدخبر:۲۲۶۰۶شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸:۴۷۸۸۷۹ بازدید

این روزها در کشور ما بحث‌های زیادی بین موافقان و مخالفان خودروهای فرانسوی صورت می‌پذیرد و بسیاری از افراد چندان علاقه‌ای به ...
رنو تالیزمان؛ جادوی فرانسوی در راه ایران

پدال- این روزها در کشور ما بحث‌های زیادی بین موافقان و مخالفان خودروهای فرانسوی صورت می‌پذیرد و بسیاری از افراد چندان علاقه‌ای به حضور خودروهای فرانسوی در کشورمان نشان نمی‌دهند. البته این افراد تا حدودی هم حق دارند، چرا که از بس مونتاژکاران داخلی پژو 405 و 206 ایرانی-چینی و داچیا لوگان و ساندروی رومانیایی را به اسم خودروهای فرانسوی به ما قالب کرده‌اند که در ذهن بسیاری از افراد خودروهای فرانسوی خودروهایی قدیمی، زشت و پرخرج معنی شده‌اند.

این در حالی است که مردم هر روز جدیدترین مدل‌های خودروهای آسیایی را در خیابان‌های کشور می‌بینند و وقتی آن‌ها را با خودروهای قدیمی فرانسوی که به بلای داخلی سازی ایرانی و قطعات چینی نیز مبتلا شده‌اند مقایسه می‌کنند، این تصور در ذهن مردم پیش می‌آید که خودروهای فرانسوی به درد نمی‌خورند. اما رنو-نیسان دومین سازنده خودروی اروپا و چهارمین سازنده در جهان است و خود رنو به‌تنهایی سومین برند پرفروش در اروپا و هم‌وطنش پژو پنجمین برند پرفروش حال حاضر در اروپا هستند.

باوجود اینکه برندهای فرانسوی در سطح اروپا بسیار معتبر و قدرتمند هستند، اما در کشور ما این دو خودروساز به‌گونه‌ای برند خود را خراب کرده‌اند. رنو با عرضه محصولات ارزان‌قیمت و بدقیافه زیرمجموعه رومانیایی‌اش یعنی داچیا تحت برند خود، تا حد زیادی تصویری که از یک رنو باید وجود داشته باشد را خراب کرده است. من به شخصه نه‌تنها خودروهایی مانند لوگان، ساندرو و داستر را به دلیل ماهیت و طراحی رومانیایی آن‌ها یک رنوی اصل نمی‌دانم، بلکه خودروهایی مانند فلوئنس و سفران نیز به دلیل اینکه مخصوص کشورهای در حال توسعه ساخته شده و در اروپا به طور قابل ملاحظه ای عرضه نمی‌شوند را نیز در زمره خودروهای فرانسوی اصیل نمی‌دانم.

پس شاید بپرسید که با این حساب کدام خودروهای رنو، واقعاً رنو هستند؟ یک نمونه خوب آن چند سالی در کشورمان مونتاژ می‌شد، یعنی مگان! هنوز که هنوز است در سال 2016 هیچ‌کدام از برندهای آسیایی در کشورمان نتوانسته‌اند خودرویی در این کلاس را وارد کشور ما کنند که از نظر کیفیت رانندگی و عملکرد فنی قابل رقابت با مگان باشد. تازه به یاد داشته باشید که مگان‌های وارد شده به کشور ما تکنولوژی سال 2002 فرانسه را دارند و مگان‌های جدید که در اروپا ساخته می‌شوند هزاران درجه بهتر، زیباتر و قوی‌تر از خودرویی هستند که ما با نام مگان می‌شناسیم.
 

5lv0500eusfo2yytqxmd.jpg

اما رنو اخیراً یک محصول جدید را وارد بازارهای جهانی کرده است که آن هم نمونه بارز یک خودروی اصیل فرانسوی است. این خودرو که قرار است به کشور ما نیز وارد شود، در سگمنت خودروهای خانوادگی بزرگ (سگمنت D) قرار می‌گیرد و تالیزمان (به معنی طلسم و جادو) نام دارد.

اجازه دهید تا تعارفات معمول را کنار گذاشته و در همین ابتدا آنچه که در آخر می‌خواهیم نتیجه‌گیری کنیم را بگوییم. شاید کمی تعجب کنید یا بر ما خرده بگیرید، اما از نظر ما تالیزمان بهترین خودروی موجود در کلاس خود است. لطفاً کمی با ما همراه باشید تا بگوییم که چرا رنو تالیزمان بهترین خودرو در یکی از رقابتی‌ترین کلاس‌هاست که رقبای قدری مانند تویوتا کمری، هوندا آکورد، مزدا 6، فولکس‌واگن پاسات، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما دارد.


طراحی:

زمانی که رنو در سال 1898 شروع به ساخت خودرو کرد، کیشیرو تویودا مؤسس کمپانی تویوتا تنها 4 سال داشته و در همان سال فردیناند پورشه مؤسس فولکس‌واگن به‌عنوان یک جوان تازه فارغ‌التحصیل شده برای اولین بار در یک کارخانه استخدام شده بود. در آن سال حتی هنوز بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا یعنی جنرال‌موتورز متولد نشده بود و احتمالاً در آن زمان کره جنوبی حتی فکر اینکه بتواند روزی خودروساز شود را هم نمی‌کرد!
 

1d9vmzg5y709zix9q.jpg

تفاوت میزان پختگی و زیبایی طراحی رنو تالیزمان با رقبا، دقیقاً به‌اندازه اختلاف قدمت رنو و سایر خودروسازانی است که از آن‌ها نام برده شد. هر چقدر که تویوتا کمری از طراحی بدون احساسی بهره می‌برد که معلوم نیست با خودش چند چند است، تالیزمان باشکوه، زیبا و جذاب است و حس اشرافیت را به بیننده منتقل می‌کند. همچنین هر چقدر که هیوندای سوناتا و کیا اپتیما خود را با طرح‌های فضایی درگیر کرده‌اند که هر 2-3 سال مجبور به اصلاح آن هستند، تالیزمان یک طرح منحصربه‌فرد و ماندگار را در این کلاس ثبت کرده است و هر چقدر که فولکس‌واگن پاسات از سادگی بیش از اندازه رنج می‌برد، رنو تالیزمان همانند شوالیه‌ای قدرتمند و پرغرور دل به جاده می‌زند.

طراحی تالیزمان فوق‌العاده هماهنگ و متوازن و یک سر و گردن بالاتر از سایر همکلاسانش است. استفاده از خطوط کرومی در بخش جلو پرستیژ خاصی را به این خودرو بخشیده است. آرم بزرگ رنو از جنس کروم در پس‌زمینه سیاه رنگ خودنمایی می‌کند و چهار خط موازی کرومی آن را احاطه کرده‌اند. خط کرومی دیگری منحنی با پایین چراغ‌های جلو مماس می‌شود.

یکی از جالب‌توجه‌ترین بخش‌های طراحی خودرو چراغ‌های جلو هستند. چراغ‌ها طرحی باریک و کشیده داشته و به دو بخش تشکیل شده‌اند و لامپ‌های آن‌ها از نوع LED است. اما بخش مهم آن خط چراغ‌های روشنایی روز است که از کنار چراغ اصلی شروع شده و به داخل سپر پایین می‌آید و در نهایت به سمت جلوپنجره متمایل می‌شود. پایین‌تر از این خط نیز می‌توان چراغ‌های مه شکن را مشاهده کرد.

در نمای کناری آنچه مشهود است این نکته است که طراحان سعی کرده‌اند به خودرو ظاهری عضلانی و قدرتمند بدهند. این هدف با استفاده از گلگیرهای برجسته، خطوط فرو رفته و رینگ‌های آلومینیومی اسپرت به دست آمده است. برای این خودرو درتریم های مختلف 6 نوع رینگ از 15 اینچی تا 19 اینچی قابل انتخاب است که مخصوصاً در نسخه فول طراحی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد دارد.
 

togxy7pe6hw2cjnnnqzh.jpg

در عقب نیز چیدمان اجزا بسیار ابتکاری، جذاب و هماهنگ با سایر اجزای خودرو است؛ جایی که چراغ‌های عقب به شکل یک منحنی بسته خودنمایی می‌کنند که ضلع بالایی آن‌ها به سمت یکدیگر کشیده شده و در مرکز به آرم رنو می‌رسند. در وسط آرم رنو، دوربین دید در عقب قرار دارد و نوشته کرومی تالیزمان در زیر آن دیده می‌شود. در پایین نیز دو خروجی اگزوز دیده می‌شود که طرح آن بسیار شبیه و هماهنگ با چراغ‌های عقب است.

به طور کلی در عقب خودرو نیز سعی شده است که طرح عضلانی و قدرتمند بخش‌های دیگر، با ایجاد فرورفتگی‌ها و برجستگی‌هایی در سپر و درب صندوق عقب حفظ گردد.

در داخل کابین نیز همه چیز در حد کمال است. جنس متریال اجزای داخلی بسیار خوب و طراحی و چیدمان اجزا منطقی و بسیار اصولی است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ عمودی دیده می‌شود که علاوه بر کنترل سیستم صوتی، وظیفه کنترل سیستم تهویه و انتخاب مدهای رانندگی را بر عهده دارد.
 

Renault Talisman

نورپردازی کابین با استفاده از لامپ‌های مخفی به‌خوبی انجام شده است و محیطی چشم‌نواز و جذاب را برای سرنشینان فراهم شده است.

برای راننده یک فرمان سه پره با روکش چرم با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی آن قرار دارد. صفحه کیلومتر نیز دارای نورپردازی زنده و جذابی است که از یک دایره بزرگ در وسط و دو نیم‌دایره کوچک در وسط تشکیل شده است. دایره بزرگ وسط وظیفه نمایش دور موتور را بر عهده دارد و در وسط آن سرعت به‌صورت دیجیتالی نمایش داده می‌شود. در اطراف آن نشانه‌هایی برای وضعیت دنده، دستورات رهیاب GPS، حداکثر سرعت مجاز که توسط GPS به دست می‌آید و اطلاعاتی دیگر قرار دارد. دو نیم‌دایره کوچک در اطراف نیز برای نمایش میزان سوخت موجود در باک خودرو و دمای مایع خنک‌کننده موتور اختصاص داده شده‌اند. نکته جذاب در صفحه کیلومتر تالیزمان این است که میزان توان و گشتاور لحظه‌ای که توسط موتور تولید می‌شود را نیز برای راننده به نمایش می‌گذارد و در نتیجه راننده می‌تواند بداند که در هر زمان چقدر از قدرت موتور را استفاده می‌کند.
 

9vmn19dclti32xdz12z7.jpg

مشخصات فنی

تالیزمان در حال حاضر با پنج گزینه برای پیشرانه و 3 گزینه برای جعبه‌دنده عرضه می‌شود. پنج گزینه پیشرانه شامل دو گزینه بنزینی و سه گزینه دیزلی می‌شوند. در این میان قدرتمندترین آن‌ها، که احتمالاً به کشور ما نیز وارد خواهد شد، پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی است. حال شاید با لبخندی بر لب از ما بپرسید که چگونه با یک پیشرانه 1.6 لیتری، تالیزمان قادر به رقابت با پیشرانه‌های 2.4 لیتری و بالاتر رقبا خواهد بود؟ پاسخ در تکنولوژی بالای موتور تالیزمان نهفته است، چرا که این موتور 1.6 لیتری علیرغم مصرف بسیار پایین، با بهره‌گیری از دو توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت را دارد (در برخی منابع توان تولیدی موتور تالیزمان به اشتباه 190 اسب بخار ذکر شده است). عددی که هیچ‌کدام از رقبا با موتورهای بسیار پرحجم‌تر نیز به آن نرسیده‌اند. این پیشرانه مدرن و قدرتمند با یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه همراه شده است که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل کرده و لذت بالای رانندگی را برای راننده فراهم می‌نماید.
 

sfmkw4b22iskokq5674p.jpg

اما موتور قدرتمند و جعبه‌دنده مدرن و دقیق همه آنچه تالیزمان ارائه می‌کند نیست. رنو تالیزمان از سیستم فرماندهی به چهارچرخ منحصربه‌فردی به نام 4Control استفاده می‌کند که باعث ارتقای هندلینگ خودرو می‌شود. ضمن آنکه شعاع گردش این خودروی بزرگ را به‌اندازه هاچ‌بک کوچکی مانند رنو کلیو پایین می‌آورد. همچنین تالیزمان از سیستم دمپینگ فعال استفاده می‌کند و می‌توان در این خودرو نوع رانندگی را از بین حالت‌های Comfort، Sport، Eco، Neutral و Perso انتخاب کرد.

در نهایت درزمینهٔ ایمنی این خودرو لازم به ذکر است که رنو تالیزمان موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP در سال 2015 گردیده است.

m43jgw70x2rfkrbk9z3.jpg

تجهیزات

کامل‌ترین تریم تالیزمان INITIALE PARIS نام دارد که با سفارش این تریم می‌توانید از رینگ‌های 19 اینچی فوق‌العاده زیبا و کامل‌ترین سطح امکانات رفاهی خودرو بهره‌مند شوید. ضمن اینکه اگر تریم INITIALE PARIS را بخرید، چندان زحمتی برای فهماندن آن به سایرین نخواهید داشت، چرا که عبارت INITIALE در بخش‌های مختلف خودرو حک شده است.


در فول ترین نسخه تالیزمان، که امیدواریم شرکت واردکننده خساست به خرج نداده و آن را وارد کشور کند، امکانات بسیار زیادی در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌گیرد. صندلی‌های جلو در 10 جهت، که 8 تای آن‌ها برقی هستند، امکان حرکت دارند و مجهز به ماساژور، سردکن و گرم‌کن صندلی هستند. صفحه‌نمایش تبلت شکل در مرکز کنسول که از نسخه دوم سیستم R-link بهره می‌برد و امکان دریافت اپلیکیشن از R-Store را دارد. همچنین سرنشینان تالیزمان می‌توانند از صدای فوق‌العاده سیستم صوتی BOSE لذت بی‌حدوحصری ببرند. صدای فراگیر این سیستم صوتی قدرتمند توسط 13 بلندگو تأمین می‌شود و این سیستم مجهز به اکولایزر ویژه و تبدیل صدای استریو به چندکاناله است.

رنو تالیزمان همچنین مجهز به سیستم پارک کاملاً خودکار است و برای راننده گستره کاملی از سیستم‌های کمکی رانندگی از جمله سیستم کنترل پایداری الکتریکی را فراهم می‌سازد. ضمناً چراغ‌های جلوی تالیزمان کاملاً از LED ساخته شده‌اند و این خودرو مجهز به نمایشگر Head Up Display می‌باشد که اطلاعات مورد نیاز راننده در هنگام رانندگی را در جلوی چشمانش به نمایش می‌گذارد. در نهایت رنو تالیزمان مجهز به فناوری Multi-Sense رنو است که مسئول کنترل سیستم 4Control، دمپینگ فعال، فرمان، موتور و جعبه‌دنده خودرو می‌باشد و علاوه بر این‌ها در تعیین نور محیط، صدای موتور و ابزارهای خودرو دخالت دارد.


قیمت و شرایط بازار

هنوز هیچ خبر رسمی از اینکه کدام تریم از تالیزمان و با چه قیمتی وارد ایران خواهد شد اعلام نشده است. اما با توجه به وضعیت بازار و رقبا، انتظار می‌رود که این خودرو برچسب قیمتی زیر 200 میلیون تومان را بر خود ببیند. بدین ترتیب رنو تالیزمان به طور مستقیم در برابر برادران محبوب کره‌ای یعنی سوناتا و اپتیما و تویوتا کمری قرار می‌گیرد.
 

crspd4l3sx78fjzjmhck.jpg

تالیزمان در خود اروپا در دو نسخه سدان و استیت(استیشن واگن) عرضه می شود و در آنجا رنو تمام تمرکز خود را به شکست رقبایی چون فولکس‌واگن پاسات، فورد موندئو، پژو 508، سیتروئن C5، اشکودا سوپرب و اوپل اینزیگنیا معطوف کرده است. از طرف دیگر تویوتا کمری و هیوندای سوناتا در اروپا به فروش نمی‌رسند و کیا اپتیما نیز فروش قابل‌ملاحظه‌ای را در اروپا تجربه نمی‌کند. این در حالی است که هیچ یک از رقبایی اروپایی تالیزمان در کشور ما عرضه قابل توجهی ندارند و در عوض خودروهایی که اساساً رقیب تالیزمان محسوب نمی‌شوند، در کشور ما در برابر آن صف‌آرایی کرده‌اند.


نتیجه‌گیری

حال پس از این صحبت‌ها آیا منظور ما را از این جمله که “رنو تالیزمان بهترین خودروی کلاس خود است” را متوجه شدید؟ طراحی داخلی و خارجی و جنس متریال به‌کاررفته در تالیزمان موجب تحسین منتقدین شده و پیشرانه کم‌مصرف ولی قدرتمند آن یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیاست. از طرف دیگر فضای داخلی و راحتی کابین تالیزمان یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است و از تجهیزاتی بهره می‌برد که معمولاً در یک کلاس بالاتر باید به دنبال آن باشیم. در نتیجه می‌توانیم اعلام کنیم که اگر به دنبال یک خودروی با پرستیژ و جذاب هستید که کیفیت رانندگی و هندلینگی در حد استانداردهای اروپایی به شما هدیه کند و بالاترین سطح امکانات و تجهیزات را در کلاس خود داشته باشد، باید منتظر ورود تالیزمان به کشورمان باشید. چندی پیش، هنگامی که با دوستی در مورد تالیزمان صحبت می‌کردم، به من گفت که “چه کسی در حضور سوناتا، اپتیما و کمری به سراغ یک رنو می‌رود؟”. پاسخ من به این سؤال این است: “کسی که بجای حرف‌های دلالان، به دنبال لذت رانندگی باشد که در هیچ‌کدام از خودروهای آسیایی امکان تجربه مشابه آن را ندارد!”

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

روحاني: 1395/2/2506:52:21،
187
133
اگه حدود ٢٠٠ ميليون قيمت بخوره به هيچ عنوان موفق نخواهد بود.قبول كردنش سخته كسي ٢٠٠ تومن پاي اين ماشين بده
روحانی: 1395/2/2510:26:12،
97
62
این دوستانی که پا به پا دارن منفی میدن 200 میلیون رو میدن!!! خدا رو شکر اینقد آدم متمول داریم!!!
علی: 1395/2/2510:26:35،
122
47
من 3 سال رنو مگان داشتم. اونم با اصرار دوستان و تردید زیاد خریدم و به الانترا و سراتو ترجیحش دادم. انصافا یه سر و گردن از هر دو سر بود و باعث شد 3 سال داشته باشمش. بعد اون هم رفتم سراغ اپتیما. 2 ماه بیشتر نتونستم نگش دارم. و باز رفتم سراغ یه رنو دیگه: لتیتود. فقط میتونم بگم محشره.
حامد: 1395/2/2510:28:50،
41
85
از کنار(نیم رخ) خیلی شبیه اپتیما های جدیده ولی داخلش زیاد جذاب نیست
متین: 1395/2/2511:53:31،
55
28
دوست عزیز وقتی شما می فرمایید 200 تومان پای این ماشین یعنی اینکه اپتیما و سوناتا میا رزن!!!!!!!!!
عباس آقا: 1395/2/2512:05:27،
45
23
با اين قيمت يه سر و گردن از اپتيما و سوناتا سره از هر لحاظ ...

البته بسيار بعيده كه رنو اين ماشينو زير ٢٠٠ميليون تو ايران عرضه كنه چون ميشه هم قيمت رنو سفران و با اسن شرايط فروش رنو سفران تقريبا غير ممكن خواهد بود مگه اينكه بسيار ارزون تر از ١٨٨ميليون بشه ...
روحانی: 1395/2/2512:25:19،
38
28
جناب متین نمیدونم از کجای حرف من نتیجه گرفتید که اپتیما و سوناتا میارزن؟!!این دو خودرو که نام بردید حداکثر در ایران صفر کیلومترشون 120 تا 130 میلیون میارزن.ما راجع به رنو حرف میزنیم ولی این مدل رنو هم بشتر از 140 در بازار ایران نمیارزد.
نیما: 1395/2/2513:16:25،
42
27
فکر کنم یا طراح رنو رو عوض کردن یا خدا شفاش داده !

بلاخره یه طرح قابل قبول و به روز از رنو دیدیم
شرایط واقعی بازار : 1395/2/2514:17:10،
27
38
رنو برای اینکه بازار ا با خودش آشتی بده چاره ای جز قیمت گذاری حوالی 170 میلیون نداره وگرنه کسی که بخواهد بالاتر از این قیمت ماشین بخرد سراغ برندهای معروف ژاپنی و کره ای میرود
reza: 1395/2/2517:04:57،
28
7
قبول کردنش خیلی راحت تر از خریدن suvچینی با قیمت 198 میلیون هست
بهتر از اون ماشین های بی کیفیت چینی هست
امکانات خوب موتور عالی طراحی زیبا کیفیت عالی
لطفا با پشتوانه علمی یا تجربی حرف بزنید نه الکی
ریز بین: 1395/2/2506:54:58،
90
120
واقعا برای طراحی داشبوردش متاسفام
خشایار: 1395/2/2511:34:50،
46
44
چه خبره 200 میلیون قبلا که گفتید قراره 170 میلیون قیمت بخوره، من اگه قرار باشه 200 تومن پول بدم میرم سانتافه 2016 نیو فیس میخرم نه اینو،
فرزاد : 1395/2/2515:28:43،
32
36
تو ساخت موتور تالیزمان از تکنولوژی موتورهای فرمول1 رنو استفاده شده که در متن بالا بهش اشاره نشده، این ماشین کاندیدای بهترین ماشین خانوادگی 2016هست
ماشین سنج : 1395/2/2814:57:17،
19
22
طراحی بیرون فوق العاده است .به داخل که میرسیم یه مونیتور بزرگ که بگیم کاربری خدارو داره ولی از لحاظ زیبا شناسی میون خطوط مواج داشبورد مثل اعلامیه فوت میمونه.من اعتقاد دارم داخل ماشین برای حال کردن خودته و قیافه ظاهریش برای مردمه.موتور هم تو ایران یه شتاب اولیه زیر 100 خوب بده تمومه .نیازی به تویین توربو با این جاده ها و رانندگی هموطنان عزیزمان نیست.
پژمان: 1395/2/2507:11:42،
69
69
فقط میخوام بدونم ماشینی که وارد نشده از کجا فهمیدید متریال داخلی کیفیت بالایی داره یا پایین. مقاله هاتون گاهی اوقات واقعا آماتور و در حد یک اگهی تبلیغاتی هستن. لطفا چاپ کنید.
علی: 1395/2/2509:16:23،
48
30
به نظر شما اگر تبلیغ مثلا سوناتا را می کرد باز هم چنین جمله ای را می گفتی؟؟؟؟؟؟!!!
صابر : 1395/2/2509:57:56،
50
30
پژمان عزیز وارد نشده تولید که شده،میشه رفت اون ور و دید،آره عزیز
قثظش: 1395/2/2507:40:24،
71
84
جه مانیتور بی قواره ای
رنو همیشه تو طراحی ضعیف بوده
حسین: 1395/2/2507:53:37،
76
37
یکی از دوستان که از فرانسه برگشته بود از این ماشین خیلی تعریف می کرد فکر میکنم با ورود به ایران جزو پر فروش های کلاس خودش بشه ،البته با قیمت زیر 190.
خودم: 1395/2/2507:55:39،
54
36
بله پیکانه ایران هم خیلی قبل تر از کره یی ها شروع کرد ولی ما کجا کره کجا .چه ربطی به دیر شروع کردن داره.ضمنا هی ماشین هایی 200 میلیونی تبلیغ کنید مردم بیچاره ایران ( که در یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا زندگی میکنن) لنگ کار و مخارج اولیه زندگین .
حسین: 1395/2/2509:08:04،
32
23
پیکان ده سال پس از تولیدش مسیرش عوض شد!!!!!!
پرهام : 1395/2/2507:57:01،
71
27
متاسفانه همه در ایران اسم رنو را که می‌شنوند یاد ال نود می افتند، گرچه همین ال نود هم فعلا نماد کیفیت ما شده، ولی این ماشین سطح تکنولوژی را نشون میده،امیدوارم یک روزی همه بتونن از این نوع ماشین ها سوار شن
م.ن: 1395/2/2508:02:46،
42
82
“چه کسی در حضور سوناتا، اپتیما و کمری به سراغ یک رنو می‌رود؟”. پاسخ من به این سؤال این است: “کسی که بجای حرف‌های دلالان، به دنبال لذت رانندگی باشد که در هیچ‌کدام از خودروهای آسیایی امکان تجربه مشابه آن را ندارد!”

نزدیک 7 ساله که هر سال تویوتا کمری با اختلاف بهترین خودرو سگمنت خودشه لابد اینم دلال ها میگن

البته تبلیغ خودرو در ایرانجیب عجیب نیست
مجله ماشین: 1395/2/2511:57:39،
37
30
کی گفته کمری سالها بهترینه؟
amirhosein: 1395/2/2508:07:43،
54
28
ما کجا هستیم اینا کجان،کار کردن با بعضی از آپشن هاش دوره میخواد،فقط امیدوارم فولش را وارد کنند
احمد : 1395/2/2508:33:11،
64
30
من در سفری که به ترکیه داشتم تالیزمان را دیدم، دوستان بدون اغراق یکی از بهترین ماشین ها چه از نظر فنی و چه از نظر طراحیست
مهندس: 1395/2/2508:36:23،
38
54
وای چقدر بهترین بهترین کردی، حالم بد شد. بیشتر شبیه یک پیام بازرگانیه تا یک متن فنی و منصفانه. پس با این همه باید همه رقبای دنیا در این کلاس خط تولیدشون را جمع کنند
بنده خدا: 1395/2/2508:38:27،
49
46
سلام!
در خوب بودن شیک و با امکانات بودن شکی نیست!
ولی چند موضوع بغرنج هستند:
1- آیا نمایندگی میتونه 150000 کیلومتر گارانتی موتور بده!
2- اصلا با پیچیدگی موتور و امکانات این ماشین نمایندگی از عهده تعمیرات بر میاد!
3- قیمت زیر 200 میلیون!!!!!! نویسنده محترم این ماشین کمتر 230 میلیون نخواهد بود و دوباره مشتریهای خاص فقط خواهد داشت!
منی که تو تهیه 80 میلیون موندم 200 میلیونم کجا بود اگر هم داشتم باز هم کمری را ول نمی کنم با موتور بدون پیچیدگی خاص و مناسب آب و هوای خودمان برم موتور توین توربو بگیرم!
امید: 1395/2/2509:07:12،
43
26
دوست عزیز کمری هیبرید تکنولوژیش از این پیشرفته تر است و همین ایرتویا که خدمات رنو را میده اونو هم بر عهده گرفته پس چرا راجع به اون چیزی نمی گی
بیژن: 1395/2/2509:59:18،
46
26
شما که تو تهیه 80 میلیون موندی, اصلا چرا درباره ماشین 200 میلیونی نظر میدی؟
بنده خدا: 1395/2/2512:05:43،
26
26
امید جان گفتم کمری نگفتم کمری هیبرید!!!!
عمو بیژن چرا بهت برخورده !!!زبان حال اکثر مردم ایران گفتم عمو جان
خدا را شکر من به اندازه خودم دارم و راضیم!
saeed: 1395/2/2508:42:52،
76
23
دوستانی که بعدا سوار میشن یه بوق هم برا ما بزنن
مبارکه
امین: 1395/2/2508:55:58،
42
25
چه عجب بلاخره یه طراحی مدرن از رنو
amin: 1395/2/2508:59:25،
44
41
من مکانیک خودرو هستم.طبق تجاربی که دارم ماشین های ژاپنی بهترین هماهنگی رو برای منطقه ما دارند با کمترین استهلاک و کمترین مصرف سوخت. کاشکی مدیران ما برای قرارداد های خودرو با ژاپنی ها مذاکره کنند
TOYOTA COROLLA 2015: 1395/2/2509:32:16،
35
27
ظاهرش که زیباست،،انشالاه باطنشم زیبا باشه.
آرش66: 1395/2/2509:47:37،
28
48
رقیب جدی این خودرو در داخل ایران، لیفان 820 خواهد بود.
افشین: 1395/2/2510:00:34،
22
41
شما دارید برای نگین خودرو تبلیغ می کنید! واقعیت اینست که ماشین های ژاپنی بهترین ماشین های دنیا هستند و هیچ ارتباطی هم به اینکه کی کی بچه بوده و اون یکی تازه به دنیا نیومده ندارد!، از طراحی بی روح داخل این ماشین می شه به طراحی سایر بخش هایش پی برد، طراحی داشبورد که به خوش آمدن انسان ها بر می گردد و طراحی نرم و خلاق باشد در این خودرو نیست در نتیجه سایر بخش هایش هم از سایر رقبا عقب تر هست،
امیرحسین: 1395/2/2511:14:25،
26
46
باشکوه وجذاب!!!!!آنهم برای یک خودروی فرانسوی.نه جان برادر بهش نمیاد.
نه که ماشین بدی باشه.ولی در سطح تویوتا و فولکس واگن و ماشینهای کره ای نیست.کیفیت خودرو که به سال تاسیس کارخانه نیست جان برادر.ماشین های فرانسوی کیفیت خوبی در حد محصولات زاپنی و کره ای دارند اما جذابیت و لوکس بودن آنها را ندارند.حتی در مقابل هموطن خود پژو هم از لحاظ طراحی عقبتر هستند/
سامرند: 1395/2/2511:39:07،
27
37
یک کمی که خوندم از اون همه تعریف بیخود و زدن تو سر رقبا حالم به هم خورد. نتونستم تا آخرش رو بخونم. ایران جیب از این مقاله های آبکی که افراد متعصب می نویسند استفاده نکن. بذار مقاله هات حالت کارشناسی داشته باشه نه تبلیغ فروش
داود: 1395/2/2512:14:20،
31
28
اگر راجع به کره ایها بنویسه سه بار مطلب را می خونی و به همه دوستات شیر می کنی
ن: 1395/2/2512:22:39،
29
31
اره واقعا راست ميگه الان همه تو امريكا دارن كمري و هوندا شون رو ميفروشن ميرن تاليزمان ميخرن!!!!
خخخخخخخ
محمد: 1395/2/2513:10:19،
27
26
اکثر اقایونی که دارن میگن این خوب نیست تو تهران یا مناطقی زندگی میکنن که جز منطقه ازاد نیست ولی اگه تو منطقه ازاد تشریف بیارن راحت فرق ماشینهای اروپایی رو با کره ای میفهمند از نظر کیفیت و ابهت ماشین های اروپایی یه سر و گردن از کره ای بالا هستن فقط تنها مزیت ماشین های کره ای تامین قطعات راحت تر هست شما رنوی رومانی یا پژو 405 ایرانی رو از حساب نسل جدید این ماشین ها جدا کنید
Aria: 1395/2/2513:43:35،
24
21
تعرفه هاي گمركي ظالمانه باعث شده ماشيني كه در بازارهاي آزاد دنيا حداكثر 80 ميليون قيمتشه در داخل كشور بالاي 200 تومن قيمت داشته باشه.
ايكاش تعرفه ها و عوارضي كه باعث ميشه قيمت خودرو 110% بيش از مقدار واقعيش باشه برداشته بشه تا مجبور نباشيم بجاي كمري هيبريد يا رنو تاليزمان ، ليفان 820 يا تيوولي بخريم.
Xx: 1395/2/2513:48:45،
19
40
این موتور با این فشار بوست بالا سه سوت میاد پایین میگی نه بخر امتحان کن 1600 سی سی 200 اسب !
رضا: 1395/2/2514:37:09،
30
26

یعنی با چه منطقی به این نتیجه رسیدید؟!!

از چه اعداد و ارقامی؟ از آلیاژهای موتور این ماشین خبر دارید؟!! ساختار بلورش و واکاوی کردید؟!!!

جلل الخالق
مرحبا: 1395/2/2515:35:34،
26
25
مهندساي اونجا مثل شما تو ايران درس نخوندن كه نهايتا تو ازمايشگاهاتون موتور پيكان باز كردين
شروین: 1395/2/3118:31:19،
17
23
آخه عزیز من
برادر من این چه حرفیه که میزنی
هر موتوری که توسعه داده میشه ماهها امتحان پس میده ...
امتحان طولانی و سفت و سخت
بعد شما ندیده و نشناخته میای میگی ....
اروپا مثل ایران بی در و پیکر نیست
سعید: 1395/2/2513:52:31،
31
25
محشره.کیفیت در این خودرو موج میزنه.ولی نکته مسخره اینه که در کشور ما مردم به جای خرید رنو تویوتا وهوندا ومیتسو و...میرن اسباب بازی پلاستیکی های کره را میخرن.کلی هم ذوق میکنن فکر میکنن بنز سوارن..جای تاسفه
علی م: 1395/2/2514:13:47،
21
31
همه جای دنیا محصولات داچیای رومانی با علامت و نام داچیا عرضه میشه و فقط تو ایران کارخانجات شریف ، راستگو ، متعهد و ... ایران خودرو و سایپا هستند که به جای داچیا علامت رنو چسبانده و به اسم رنو به مصرف کننده بی نوا قالب میکنند .

یک سئوال از دوستان عزیز : رنو در طراحی جدید داشبورد انواع خودروهای خود از پنلهای تبلتی استفاده میکند ، با توجه به اینکه اکثر مونیتورهای سیستم های صوتی در سایر خودروها در گرمای جنوب و سرمای زمستان استانهای کوهستانی کشورمان با مشکل مواجه میشوند ، دوستان عزیزی که از این پنلهای تبلتی استفاده کرده اند آیا در شرایط دمای بالا و بسیار پایین مشکل داشته اند یا نه ؟
مسعود: 1395/2/2515:01:22،
26
23
با دیدن این خودرو بدجوری جادو شدم . الان اتاق داره دور سرم می چرخه
شاهین: 1395/2/2516:01:19،
31
24
رنو واقعا محشره.از سال 88 ، مگان مونتاژ مدل 88 دارم.با اینکه آپشنای غیر ضروریش واقعا کمه ولی استهلاک بسیار پایین و راحتی فوق العاده و نرمی و آسایشی که دارم بخدا هیچکدوم از آسیایی ها حتی تویوتا و هیوندا ندارن.(اکثر برندهارو داشتم).عید نوروز امسال از چابهار، یکسره و بدون توقف بسمت آنتالیا رفتیم.(4200کیلومتر).4روز تمام بدون توقف رسیدیم آنتالیا.3نفر بودیم.هر کدوم پیوسته 14 ساعت رانندگی کردیم.توقفهامون در حد 6بار بنزین زدن و تشریفات مرزی و گمرکی بود.بدون کوچکترین خستگی و یا مشکل فنی---- و در کنار مصرف سوخت پایین
بهزاد تحریم: 1395/2/2517:59:29،
27
27
به هر حال رنو با سابقه فعالیت خیلی زیادش قطعاً با تجاربی که بدست آورده به نظر من میتونه ماشینای خوبی بسازه. فقط ممکنه از نظر قیافه طراحی خوبی نداشته باشن (که البته اونم به سلیقه افراد بستگس داره) ولی از نظر کیفیت تا حالا ثابت شده که ماشینای خیلی خوبی هستن. نمونش مگان و ال نود.
arash: 1395/2/2600:02:29،
28
22
خوب تبلیغاتی برای رنو میکنید
فرهاد: 1395/2/2809:28:24،
21
27
ماشين زيباييه شكي نيست اما با هر بار ديدن اين ماشين ياد ال نود مكعبي ميفتم..كاش اين آرمو عوض ميشد ترررررررررر ميزنه به شكل ماشين
ابراهیم: 1395/2/2902:10:43،
23
23
قیمت این خودرو در فرانسه بسته به آپشن ها و سوخت مصرفیش بین 27 تا40هزار یورو قیمت گذاری شده.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل