کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در بازار جهانی 8 دلار کاهش یافت


کد خبر : ۲۲۵۷دوشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵:۰۷۲۰۷۰ بازدید

به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا امروز 8 دلار کاهش یافت و به 1239 دلار در هر اونس رسید.

 با توجه به نگرانی سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در این هفته که می تواند سرنخ هایی از زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو را به دست بدهد، قیمت طلا امروز کاهش یافت.

انتشار آمارهای مختلف اقتصادی آمریکا اعم از آمار فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی، تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم و شاخص میزان خرید بخش تولید در این هفته، می تواند چشم انداز روشن تری از میزان تقویت اقتصاد آمریکا به ناظران بدهد.ترمیم قوی اقتصاد آمریکا می تواند فدرال رزرو را به آغاز تعدیل سیاست پولی اش متقاعد کند و موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شود. نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا در روزهای 17 و 18 دسامبر برگزار خواهد شد و ممکن است در این نشست سرنوشت سیاست محرک اقتصادی مشخص شود.یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر بازار طلا در توکیو گفت: «من انتظار تغییر زیادی در قیمت ها را تا شروع سال جدید ندارم.» وی افزود، اما انتشار آمار میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا می تواند موجب ایجاد تغییراتی در قیمت ها شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 8 دلار کاهش به 1242 دلار رسید. طلا ماه نوامبر را با 5.4 درصد کاهش قیمت که بیشترین کاهش قیمت ماهیانه از ماه ژوئن تاکنون بود، به اتمام رساند.قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل کاهش بی سابقه سرمایه صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا و روانه شدن سرمایه ها به سمت بازار بورس، بیش از یک چهارم کاهش یافته است.تقاضای فیزیکی در سطح پایین قیمت ها افزایش یافته، اما این افزایش در حد افزایش اوایل امسال نبوده است.ایکه میزو افزود، اگر قیمت ها به زیر 1240 دلار برسد، ممکن است میزان تقاضا مجددا افزایش قابل توجهی را شاهد باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها