کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قصد شرکت‌های آلمانی برای بلعیدن غول شیمی کشاورزی آمریکا


کد خبر : ۲۲۵۶۱پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳:۴۷۱۵۱۲ بازدید

شایعه خرید شرکت آمریکایی مونسانتو توسط شرکت‌های آلمانی بایر و بی ای اس اف باعث شد که ارزش سهام این غول آمریکایی در زمینه ...
قصد شرکت‌های آلمانی برای بلعیدن غول شیمی کشاورزی آمریکاقصد شرکت‌های آلمانی برای بلعیدن غول شیمی کشاورزی آمریکا

شایعه خرید شرکت آمریکایی مونسانتو توسط شرکت‌های آلمانی "بایر" و "بی ای اس اف" باعث شد که ارزش سهام این غول آمریکایی در زمینه شیمی کشاورزی به شدت افزایش یابد. دو شرکت آلمانی در باره این شایعه سکوت کرده‌اند.

خبرگزاری بلومبرگ روز پنجشنبه (12 مه / 23 اردیبهشت) گزارش داد که شرکت آلمانی بایر مصمم است، شرکت آمریکایی مونسانتو را به قیمت 40 میلیارد دلار بخرد.

به گزارش بلومبرگ، پیش‌تر شرکت آلمانی بی ای اس اف برای این منظور با شرکت آمریکایی مذاکره کرده است. در ماه مارس سال جاری نیز اخباری مبنی بر گفت‌وگوی سه شرکت برای همکاری در زمینه شیمی کشاورزی منتشر شده بود.

مونسانتو که در زمینه شیمی کشاورزی به "غول آمریکایی" شهره است یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات تراریخته جهان به‌شمار می‌رود. این شرکت همچنین در زمینه تولید انواع سموم کشاورزی فعالیت می‌کند. برخی از این سموم، از جمله رانداپ، برای سلامت غذایی و محیط زیست مضر هستند. به همین دلیل مونسانتو در سال‌های اخیر بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.

بایر شرکت داروسازی آلمانی است که در زمینه تولید مواد شیمیایی نیز فعالیت دارد. معروفت‌ترین محصول این شرکت قرص آسپیرین است.

شرکت بی ای اس اف بزرگ‌ترین شرکت شیمایی جهانی به‌شمار می‌رود و در زمینه داروسازی، تولید سموم دفع آفات کشاورزی و همچنین تولید مواد آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند. این شرکت آلمانی در 80 کشور شعبه دارد و حدود 112 هزار نفر را به کار گماشته است. ساعاتی پس از پخش خبر تمایل شرکت‌های آلمانی به خرید مونسانتو توسط بلومبرگ، ارزش سهام این شرکت به شدت بالا رفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها