کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال کاهش شدید میزان نفت مازاد در سال جاری میلادی


کد خبر : ۲۲۵۶۰پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳:۰۹۷۳۲ بازدید

آژانس بین‌المللی انرژی احتمال می‌دهد که میزان نفت اضافی تا پایان سال جاری میلادی به یک ششم حد فعلی برسد. در گزارش این نهاد آمده ...
احتمال کاهش شدید میزان نفت مازاد در سال جاری میلادیاحتمال کاهش شدید میزان نفت مازاد در سال جاری میلادی

آژانس بین‌المللی انرژی احتمال می‌دهد که میزان نفت اضافی تا پایان سال جاری میلادی به یک ششم حد فعلی برسد. در گزارش این نهاد آمده است که تولید نفت ایران در این سال بیش از آنچه انتظار می‌رفت خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود که روز پنج‌شنبه (12 مه / 23 اردیبهشت) منتشر شد اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری میلادی میزان نفت خام اضافی در بازارهای جهانی به یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز خواهد رسید. در گزارش پیشین میزان نفت خام مازاد یک میلیون و 500 بشکه در روز ذکر شده بود. بر اساس آخرین گزارش این نهاد اقتصادی، میزان نفت مازاد تا پایان سال جاری به روزانه 200 هزار بشکه می‌رسد.

آژانس بین‌المللی انرژی علت این روند را افزایش تقاضا از جانب چین و هندوستان و نیز تحولات اخیر در تولید نفت از جانب کانادا و نیجریه اعلام کرده است.

آتش سوزی در ایالت آلبرتای کانادا باعث کاهش میزان تولید نفت خام این کشور شده است. عملیات تروریستی و درگیری‌های مسلحانه در نیجریه نیز بخشی از ترمینال‌های صادرات نفت این کشور را فلج کرده است.

در مقابل، تولید نفت ایران پیوسته افزایش یافته و به 3 میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسیده است. حدود یک میلیون و 800 هزار بشکه برای تولید داخلی در نظر گرفته شده و 2 میلیون بشکه نیز صادر می‌شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان پیشتر تاکید کرده بود که این روند تا رسیدن به میزان پیش از تحریم‌ها ادامه می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها