کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حراج اتومبیل موفق‌ تر از حراج آثار هنری


کد خبر : ۲۲۵۳۶پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۵۱۴۱۰ بازدید

کریستی و ساتبیز دو بنگاه تجارت آثار هنری و حراج‌خانه‌هایی با شهرت جهانی هستند.

به گزارش فرصت امروز ، ساتبیز یک بنگاه چند ملیتی آمریکایی است که در بیش از 40 کشور دنیا فعالیت دارد. بنگاه حراجی کریستی هم در حدود 40 کشور دنیا مثل فرانسه، نیویورک، انگلستان، چین، سنگاپور،‌ ژاپن، روسیه و... دارای دفاتر فعال است. در گزارش سال 2015 همین مرکز از عملکرد سالانه بنگاه‌های حراجی نتیجه عجیب و غریبی حاصل شده است. سال 2015 هیچ‌کدام از حراجی‌های کریستی و ساتبیز در رتبه‌های اول و دوم لیست گزارش قرار ندارند. همچنین خبری هم از حراجی‌های معروف دیگر مثل Artcurial و  Piasa در این لیست نیست. سال گذشته بنگاه کریستی مهم‌ترین معامله حراجی را انجام داد.

یک نقاشی در دفتر فرانسه کریستی به حراج گذاشته شد و توسط یک چینی به قیمت 5میلیون‌و 800هزار یورو خریداری شد. با این حال به گزارش دفتر فروش حراجی‌ها در فرانسه، گروه حراجی Pinault با گردش مالی 180میلیون یورویی مدال برنز رده‌بندی بزرگ‌ترین حراج‌خانه‌های سال 2015 را به خود اختصاص داد. اما در رتبه اول و دوم این لیست هیچ‌کدام از حراجی‌های کریستی، ساتبیز یا پیازا قرار ندارند. رتبه اول این رده‌بندی را بنگاهVP Auto با 285 میلیون یورو گردش مالی و رتبه دوم را بنگاه BC Auto با گردشی برابر با 280میلیون یورو اشغال کرده‌اند.

هرچند که هنر پایه و اساس بیشتر این حراجی‌هاست،‌ اما کسب‌و‌کاری سود آور‌تر از نقاشی، مجسمه و تاریخ به این حراجی‌ها وارد شده است. این کسب‌و‌کار جدید و سودآور، بخش خریدوفروش اتومبیل در حراجی‌هاست که در حال حاضر 1میلیارد و 27میلیون یورو را مجموعا در حراجی‌ها به خود اختصاص داده که نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش داشته است. از 15 بنگاه که نا‌م‌شان در اول لیست آمده است، 9 بنگاه مخصوص خریدوفروش و حراج اتومبیل‌های مختلف هستند.

امروزه این بخش با افزایش فروش 15درصدی نسبت به سال گذشته بخشی پویا و فعال در زمینه حراجی‌های مختلف است. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که بخش حراجی اتومبیل سال آینده به مراتب سهم بیشتری را از مجموع‌فروش آثار هنری و کالا‌های دیگر به خود اختصاص خواهد داد. البته فکر نکنید که منظور از حراجی اتومبیل، خودروی Hotchkiss  قبل از جنگ، یک دستگاه جگوار تاریخی یا یک فرمول یک با پرستیژ است، شبیه همان فراری که چند ماه پیش 32میلیون یورو در بنگاه  Artcurial به فروش رسید، بلکه منظور اتومبیل‌های معمولی پژو سیتروئن، رنو یا مرسدس است، شبیه همان خودرو‌های عادی که در خیابان‌ها می‌بینیم.

چه عاملی این رشد را توجیه می‌کند؟
دو عامل فروش خودرو‌ها را در حراجی‌ها توجیه می‌کنند: نخستین فاکتور، قوانین مالیاتی و قانون اساسی کشور‌ها برای فروش عمومی است. این عمل باعث می‌شود فروش اشیای هنری مثل مجسمه‌ها و نقاشی‌ها در لندن و نیویورک افزایش داشته باشد. این کشور‌ها قوانین مناسب‌تری برای فروش آثار هنری دارند.

به‌عنوان دومین عامل می‌توان گفت خود کسانی که در فروش اتومبیل‌ها در حراجی‌ها دست دارند، از این فروش‌ها سود می‌برند. متخصصان حراجی اتومبیل از فروش خودرو‌ها در بنگاه‌های حراجی سود زیادی به دست می‌آورند. اما اصلی‌ترین گردش مالی بنگاه‌های حراجی مربوط به فروش خودرو‌های اکازیون است.

برای شرکت‌هایی که به دلیل رکود اقتصادی مجبور به تجدید ناوگان‌های خود هستند، یکی از بهترین راه‌ها فروش خودروهای تولیدی در بنگاه‌های حراجی است. برای مثال لیست اتومبیل‌هایی که در یک روز در سایت BC Auto به حراجی گذاشته شدند، عبارتند از: 611 دستگاه رنو، 389 دستگاه پژو، 370 دستگاه سیتروئن، 209 دستگاه بی‌ام‌و حدود هزار دستگاه مرسدس بنز.

این بنگاه‌های تجارت و حراج اتومبیل دارای سایت‌هایی هستند که می‌توانند این تعداد خودرو را در آنها نگهداری کنند. در واقع باید ‌دارای فضای مناسبی برای ذخیره وسایل نقلیه باشند. جایی که بتوانند خودرو‌ها را ارزیابی کنند و برای فروش در معرض نمایش عموم بگذارند.

قیمت این خودرو‌ها در حراجی 10 تا 20درصد کمتر از قیمت معمولی آنهاست، البته با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها. خریدوفروش فیزیکی این خودرو‌ها در پارکینگ‌های حراجی نشان‌دهنده حتی یک‌دهم از گردش مالی این بنگاه‌ها هم نیست. اصلی‌ترین معاملات این حراجی‌ها از طریق اینترنت انجام می‌شود. این دو بنگاه حراجی اتومبیل امکاناتی را از جمله حمل و انتقال خودرو در محل خریدار ارائه می‌دهند تا مشتریان خریدی راحت و بی‌دردسر داشته باشند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها