کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

فیات تیپو جدید، چاشنی اروپایی شرکت ایران‌خودرو

کدخبر:۲۲۵۰۳چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹:۵۸۱۱۹۰۴ بازدید

مدتی است که در برخی از رسانه‌های چاپی و نیز سایت‌های خبری، مطالب گوناگونی درباره مذاکره میان ایران‌خودرو و شرکت فیات – کرایسلر درج ...
فیات تیپو جدید، چاشنی اروپایی شرکت ایران‌خودرو

پدال- مدتی است که در برخی از رسانه‌های چاپی و نیز سایت‌های خبری، مطالب گوناگونی درباره مذاکره میان ایران‌خودرو و شرکت فیات – کرایسلر درج شده و می‌شود، گویا محور اصلی این مذاکرات درزمینهٔ مونتاژ جدیدترین نسخه فیات، یعنی تیپو، می‌باشد. 

ریشه‌های فیات تیپو (TIPO) به سال 1988 میلادی باز می‌گردد، هنگامی که برای نخستین بار، هاچ‌بکی بدین نام پا به عرصه وجود نهاد، این مدل تا سال 1995 میلادی در مدار تولید بود. شاید مهم‌ترین ویژگی این مدل به مکان تولید آن مرتبط بود، مکانی که در آن دوران، از پیشرفته‌ترین و خودکارترین واحدهای صنعتی در دنیا به شمار می‌رفت. این واحد صنعتی که مجتمع عظیم کازینو (CASSINO) نام دارد، در ناحیه جنوبی استان رم ایتالیا واقع شده و تنها در سال 1992 میلادی، تعداد 409 عدد ربات صنعتی در آن مشغول به کار و 50 درصد از مونتاژ نهایی ” تیپو” را هم عهده‌دار بودند، رقمی که حتی در قیاس با زمانه فعلی نیز، بسی شگفت‌آور است. نکته جالب آنکه، تمامی این ربات‌ها هم ساخته بخش COMAU فیات بود. در حال حاضر، برخی از محصولات شرکت آلفارومئو من‌جمله جولیتا، در این واحد تولید می‌شوند. به خاطر دارم که در یک شرکت‌های معروف داخلی که نامش محفوظ باد! تعداد کل ربات‌های آماده‌به‌کار، کمتر از 20 دستگاه بود و گاهی مواقع نیمی از آن‌ها به دلیل نبود تعمیرکار تخصصی در داخل کشور، ماه‌های متمادی در حال خواب ناز و استراحت بودند. بگذریم!

اما نسل جدید تیپو، برخلاف اولی، سرزمین مادری خود را ترک گفته و این بار، به‌طور انحصاری فقط در کشور ترکیه و توسط شرکت توفاش آن به تولید می‌رسد. این خودرو که با نام‌های فیات اگیا (AGEA) در ترکیه و دوج نئون در مکزیک عرضه می‌شود، برای نخستین بار، در شهر استانبول رونمایی شد و فروش آن نیز در بازار این کشور از ماه اکتبر همان سال آغاز گردید. بدنه فیات تیپو/اگیا و یا دوج نئون، ابتدابه‌ساکن توسط مرکز طراحی فیات طراحی شد و سپس توسط شرکت توفاش ترکیه تکوین و توسعه یافت. ضمن اینکه، این خودرو بر مبنای پلت‌فرم جهانی فیات به نام SCCS PLATFORM ساخته می‌شود، این پلت‌فرم که با همکاری اپل از جنرال‌موتورز و کمپانی فیات ایتالیا تکوین یافته، در شرکت جنرال‌موتورز به نام GM GAMMA خوانده می‌شود و هم‌اکنون، در خودروهایی همچون شورولت سونیک و ترکس به کار می‌رود. از لحاظ ظاهری، فیات تیپو در سه گونه متفاوت از بدنه اعم از سدان، هاچ‌بک و استیشن واگن به تولید می‌رسد.

در حال حاضر، فیات تیپو/اگیا با چند پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی این خودرو، شامل نسخه 1.4 لیتری با توانی معادل 95 اسب بخار، نسخه 1.4 لیتری توربو با سوخت دوگانه‌سوز (بنزین و CNG) با توانی معادل 120 اسب بخار،1.6 لیتری دوگانه‌سوز (بنزین و اتانول) با توان معادل 110 اسب بخار و نیز 1.3 و 1.6 لیتری توربو دیزل با توان‌هایی به ترتیب معادل 95 و 120 اسب بخار است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گزینه‌های متفاوتی از گیربکس، ازجمله 5 و 6 سرعته دستی و نیز 6 سرعته اتوماتیک و 6 سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم کلاچ دوبل، عرضه می‌شود.

چندی پیش، سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا نسخه‌ای دیزلی از این خودرو مورد تست و بررسی خود قرار دارد که در سطور ذیل برگردان متنش را مرور می‌کنید.
نخستین رانندگی با یک سدان اقتصادی، خودرویی که در زمان ورود به نمایشگاه‌های بریتانیا می‌تواند سد راه اشکودا رپید گردد.
 

xbdnf1owsb40p60ofwlj.jpg


داوری کل

امتیاز این خودرو: 3 از 5

هاچ‌بک خانوادگی ” قیمت‌شکنی” که فیات عرضه می‌کند، بزرگ‌ترین ضربه را از این لحاظ به رقبای خود در زمین بازی‌شان خواهد زد.تیپو در جایی موفق شد که مدل براوو نتوانست. تنها همین بس که این خودرو از رانندگی متوسطی برخوردار و کیفیت کابین آن عالی نیست، ولی در عوض، از نمای ظاهری خوبی بهره می‌برد و از فضای داخلی جاداری هم برخوردار است، ضمن اینکه با قیمت‌های فوق‌العاده پایینی استارت می‌خورد که به نظر می‌آید که ارزش پرداخت مناسبی را واجد باشد. با این حال، برای قضاوت قطعی دراین‌باره تا حضور مدل هاچ‌بک آن در بازار منتظر می‌مانیم.
 

0bzvv0xb7ori6h1t74nq.jpg

فیات در چند سال گذشته، موفقیت بزرگی را با ارائه خودروهای رده کوچک خود در بازار اروپا کسب نمود، به‌ویژه مدل شهری 500 که از چند سال پیش تاکنون بین فروشندگان بریتانیایی دست‌به‌دست می‌شود؛ اما کلاس‌های بزرگتر آن من‌جمله خودروهای سگمنت C ثابت نمودند که مهره سخت‌تری جهت شکست خوردن در بازار هستند.

در گذشته، برند ایتالیایی (فیات) دو مدل را به بازار عرضه نمود، براوو و پس از آن استیلو، دو خودرویی که سعی نمودند که ضربات متعددی را به نزدیکی جایگاه لیدرهای این کلاس، من‌جمله فورد فوکوس وارد نمایند. پس از آن، فیات قصد نمود که دفتر برندی همچون داچیا را ورق زند و در این مورد تنها چنین می‌توان گفت ” اگر نمی‌توانید آن‌ها را شکست دهید، به قیمت پایین‌تری از آن‌ها بفروشید” و بدین‌سان بود که خودروی باارزشی (ارزش محوری) همچون تیپو، به‌تازگی روانه بازار گردید.
 

4kejvjlfh1isg7np722.jpg


نام تیپو، برای آخرین بار، در اوایل دهه نود میلادی، بر روی مدل هاچ‌بک خانوادگی جعبه‌ای شکل فیات مشاهده شد؛ اما در واقع، برای نخستین بار، این نام یک قرن پیش توسط این برند به کار می‌رفت. در مقابل، در برخی از بازارها، ازجمله ترکیه که این خودرو در آن ساخته می‌شود، شما نشان “AEGEA” را بر پشت آن خواهید یافت. در بریتانیا نیز همچون مابقی اروپا، از نام تیپو استفاده خواهد شد اما نه برای سدان چهار دربی که در تصویر ملاحظه می‌کنید.
 

iqws9t8uyxransamr2r.jpg


ما تنها مدل‌های 5 درب هاچ‌بک و نیز استیشن تیپو را در بازار بریتانیا خواهیم یافت(هر دو مدل در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2016 به نمایش درآمدند) و بازار سدان کوچک هم در اینجا نقش حاشیه‌ای را ایفاء خواهد کرد. البته بازارهای دیگر، حق انتخاب هر سه گزینه از بدنه را خواهند داشت. بنا به گفته مدیران فیات، خودروهای فرمان – چپ تیپو در میانه سال 2016 میلادی، روانه بازار خواهند شد، ولی تبدیل آن به نسخه‌ای با فرمان – راست با تأخیر توأم خواهد بود و این بدان معناست که تا ماه سپتامبر سال 2016 میلادی هم قادر به رانندگی با نسخه‌ای از آن نخواهیم بود.

فیات تیپو از همان آغاز، به هیئت یک خودروی سدان طراحی شد و این امر درست برخلاف بسیاری از رقبای آن است که در ابتدا به‌صورت مدلی هاچ‌بک ماهیت وجودی یافته و سپس به اشکال متفاوتی از بدنه مبدل شدند. شواهد هم گویای وجود تناسبات ماهرانه‌ای در بدنه این خودروست و آن‌طور که به ما گفته شد، انتظار می‌رود که نسخه هاچ‌بک و استیشن تیپو نیز از ناحیه درب عقب به سمت جلو، از طراحی یکسانی با نسخه سدان برخوردار باشند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تغییرات بین اشکال بدنه در حداقل آن خواهد بود؛ و فیات مشتاق است که به این نکته اشاره کند که تیپو از لحاظ طراحی یک اثر هنری است و نه یک مدل شلوغ و درهم‌وبرهم.
 

q3vkmbfsf7qgw4r7a23i.jpg

نمای ظاهری خودروهایی همچون اشکودا رپید، اشاره و رجوعی به رقبای اصلی خود دارد. با این حال، قطعاً تیپو از نمای ظاهری بهتری برخوردار است که این امر را تا حدی مدیون نمای جذاب و گیرای ناحیه جلو و نیز، خطوط متمایز و تیز چراغ‌های عقب خود است. بهای این خودرو با یک رقم پایین و جذابی معادل 12/500 یورو در ایتالیا استارت می‌خورد، اما ارقام مربوط به بازار بریتانیا هنوز منتظر تأیید هستند. با این حال، مدیران فیات این اطمینان را به ما داده‌اند که این خودرو به لحاظ قیمت ” شگفتی بازار” خواهد بود.

توضیح:

در حال حاضر، طبق مندرجات وب‌سایت شرکت فیات، قیمت نسخه سدان این خودرو از 14,500 یورو و نسخه استیشن آن از 12,750 یورو استارت می‌خورد.
 

Fiat Tipo 2016

گرچه نمای ظاهری تیپو، تمهیدات صرفه‌جویانه‌ای را که در آن به کار رفته، فاش و آشکار نمی‌سازد؛ اما داخل کابین آن جایی است که این امر تا اندازه‌ای در آن هویدا می‌شود. فرمان و برخی کلیدها، از فیات 500 به عاریت گرفته شده و کیفیتشان نیز در حد رضایت‌بخشی احساس می‌شود، اما در بخش پایینی داشبورد و درب‌ها، شما پلاستیک‌های سخت و زبری را می‌یابید و نیز شاهد حضور بافتی ناخوشایند که حسی از ارزانی را القاء می‌کند، خواهید بود. با این وجود، این خودرو از تجهیزات خوبی بهره می‌برد و تمامی مدل‌های آن از سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، صفحه نمایش لمسی 5 اینچی (Uconnect) و نیز اتصالات بلوتوث بهره می‌برند. مشخصات خودروهای وارده به بازار بریتانیا نیز احتمالاً مشابه این خواهد بود.
 

Fiat Tipo 2016

ضمن اینکه، شما فضای زیادی را هم در این کابین دریافت خواهید نمود. با طولی معادل 4530 میلی‌متر، این خودرو 275 میلی‌متر بلندتر از فولکس‌واگن گلف است و فضای پای وسیعی هم برای سرنشینان عقب آن وجود دارد. با آنکه سقف شیب‌دار این خودرو، اندکی از فضای سر را تحلیل برده است ولی کماکان فضا برای جاگیری سهل و آسان دو سرنشین با قامتی بیش از 6 فوت (اندکی بیش از 180 سانتی‌متر) در پشت سر راننده وجود دارد. همان‌گونه که از یک خودروی سدان انتظار می‌رود، صندوق عقب آن دارای ظرفیت شایان توجهی به میزان 520 لیتر است، گرچه در هنگام تبدیل این خودرو به نسخه هاچ‌بک، کمی از این حجم کاسته خواهد شد.
 

Fiat Tipo 2016

خودروی مورد تست‌مان، از همان پیشرانه نام‌آشنای 1.6 لیتری مولتی جت بهره می‌برد، پیشرانه‌ای که توان خروجی آن معادل 118 اسب بخار است. در عین حال، یک گزینه 1.3 لیتری دیزلی هم با توانی معادل 94 اسب بخار هم موجود است که میزان گاز خروجی آن معادل 98 G/KM است. گو اینکه پیشرانه‌های تنفس طبیعی 1.4 و 1.6 لیتری بنزینی هم عرضه خواهند شد، اما در این میان، پیشرانه توربو مولتی ایر در این خودرو نصب نخواهد شد زیرا از لحاظ مهندسی به نظر می‌آید که انجام چنین عملی برای این سگمنت از بازار بی‌فایده است. برای نشان دادن شواهدی از صرفه‌جویی در هزینه‌ها در این خودرو، می‌توان به مکانیزم سیستم تعلیق عقب آن اشاره داشت که تنها از یک محور پیچشی ساده بهره می‌برد.
 

Fiat-Tipo-2016-15

Fiat-Tipo-2016-17

بر روی جاده، این امری واضح است که تیپو با ذهنیت یک خودروی نرم تکوین یافته است اما در عین حال، در پردست‌اندازترین جاده‌های شهر تورین، شاهد برخی صداها از سیستم تعلیق آن بوده‌ایم؛ اما دستکم، در این عرصه هم به حد کافی خوب ظاهر شد. با این خودرو به سرعت وارد یک پیچ شدیم و میزان بادی رول (تکان بدنه) در آن در حد قابل‌ملاحظه‌ای بود. با آنکه فرمان آن سبک است ولی از فقدان حس کافی رنج می‌برد. در نهایت می‌توان گفت که این خودرو از دینامیک رانندگی خوبی برخوردار است، ولی نه در حد و اندازه‌های فورد فوکوس.
 

Fiat Tipo 2016

پیشرانه 1.6 لیتری دیزلی این خودرو، نسخه‌ای رضایت‌بخش است. با وجود آنکه، به میزان قابل توجهی تأخیر (شتاب) در دنده‌های پایین آن مشاهده می‌شود، اما زمانی که دور موتور از رقم 3000 بالاتر می‌رود، خودرو کاملاً رام و تحت اختیار است و در عین حال، از کشش خوبی هم بهره می‌برد. در این میان، میزان خروجی گاز دی اکسید کربن (CO2) در این خودرو معادل 110 G/KM است که از این لحاظ، به سهولت مغلوب خودروی فورد فوکوس 1.5 TDCI 120 می‌شود.
 

Fiat Tipo 2016

توضیح: فروش انواع نسخه‌های فیات تیپو از ماه سپتامبر 2016 میلادی (مهرماه سال جاری) در بازار بریتانیا آغاز خواهد شد.
 


مشخصات فنی فیات تیپو

نسخه 1.6 لیتری دیزلی
حجم موتور: 1598 سی‌سی
توان: 118 اسب بخار در 3750 دور در دقیقه
گشتاور: 320 نیوتن‌متر در 1750 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 9.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 199 کیلومتر بر ساعت

پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی
حجم موتور: 1598 سی‌سی
توان: 110 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 152 نیوتن‌متر در 4500 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 11.2 ثانیه
حداکثر سرعت: 192 کیلومتر بر ساعت

سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات، فنرهای مارپیچی
سیستم فنربندی عقب: نیمه‌مستقل، محور پیچشی، فنرهای مارپیچی
نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکی
نوع گیربکس‌های مورد استفاده: 5 و 6 سرعته دستی – 6 سرعته اتوماتیک
شعاع چرخش خودرو: 11 متر
ضریب آئرودینامیک بدنه: 0.29

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: 4532/1792/1497 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2636 میلی‌متر
وزن خالص: 1270 کیلوگرم (1.6 لیتری دیزلی) – 1205 کیلوگرم (1.6 لیتری بنزینی)
اندازه تایرهای جلو و عقب: 205/65 R 15 (1.6 لیتری بنزینی)
گنجایش صندوق عقب: 520 لیتر
ظرفیت باک بنزین: 45 لیتر

ایمنی
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم کنترل پایداری (ESC)
سیستم کنترل ایستایی در تپه و سراشیبی (HILL START ASSIST)
سیستم کنترل لغزش (TRACTION CONTROL)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
و…

تجهیزات رفاهی (مدل فول)
آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن
صفحه نمایشگر لمسی به سایز 5 اینچ
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
نمایشگر 3.5 اینچی TFT برای پنل ابزارها
سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)
استراحتگاه دست برای سرنشینان جلو
استراحتگاه دست برای سرنشینان عقب به همراه جالیوانی
آینه داخلی دید عقب از جنس الکتروکرومیک
حسگر باران (در برف‌پاک‌کن‌ها)
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
دستگیره‌های بیرونی درب از جنس کروم
فرمان چندمنظوره
سیستم اطلاعات – سرگرمی Uconnect با قابلیت پخش MP3 + پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث
مه‌شکن‌های جلو و عقب
رینگ‌های آلومینیمی
و…

قیمت
در ایتالیا: 12,750 یورو (نسخه هاچ‌بک) و 14,500 یورو (نسخه سدان)

همراه مکانیک



دیدگاه ها

احسان: 1395/2/2220:24:56،
87
44
کی ایران میاد؟
xvm: 1395/2/2223:24:49،
60
72
الان دوباره دوستان شروع میکنن به غر زدن! تا کی غر میزنین؟؟؟ ماشاالله !
قالتاق خودرو: 1395/2/2301:08:27،
41
38
با این قیمتای کیلویی و غیر معمول ملامت زباد فیات!
متين: 1395/2/2303:06:36،
65
36
وقتي مدل جديدش تو اورپا بياد وخط توليد قالب هاي دستگاه بخوان جمع كنن ورميدارن
مدل قديمي شو ميدن ايران مثل سراتو سايپا يا سوزكي ويتارا ي ايران خودرو كه ٣نسل قبل شو دارن توليد ميكنن
درمورد پژو هاي كه در اينده مي خواد تو ايران خودرو توليد شه قرار همين اتفاق بيفته مدل هاي كه٥سال پيش توليد مي شد ديگه از رده توليد شركت خارج مي خواد بشه رو قرار ايران بصورت سهم ٧٠به ٣٠ مونتاژ كنه. يعني ٧٠٪‏قطعات رو فرانسه توليد كنه٣٠٪‏
ايران
سامان: 1395/2/2308:24:01،
62
51
از اين كره ايها با اين قيمتها فضايي بهتره
مثلا اگه قيمتش حدود 60 باشه نسبت به قيمتش خيلي خيلي از اپتيما و ... بهتره
po: 1395/2/2309:17:18،
63
38
دستمزد نظافت چی در ایتالیا:1100 یورو در ماه
معلم و مهندس 2800 یورو در ماه
یعنی یک نظافتچی حدودا حقوق 13 ماهش و یک معلم و یا مهندس حقوق 5 ماهش رو اگر یکجا بده میشه قیمت سدان این ماشین. و در کشور عزیزمون حقوق 13 ماهه یک نظافتچی و حقوق 5 ماه یک مهندس به ترتیب برابر با 6300000 و 10000000 تومان است. و با فرض اعمال گمرک و مالیات بر قیمت این ماشین قیمتی حدود 90 میلیون در ایران خواهد باشت که می شه نتیجه گرفت. قدرت خرید یک مهنوس و معلم ایرانی یک نهمه یک مهندس ایتالیایی است. پس با نوشتن قیمت خودرو در ایتالیا ذهن مردم رو آماده قیمت بالای این خودرو نفرمایید.
HAMID: 1395/2/2314:17:02،
31
45
اگه با موتور 1.6 توربو بیاد 90 تومن میرزه درحد مزدا3 و سراتو هست
14 یورو با 20 میلیون حکومت و 10 تومن خودرو ساز 90 تومن تقریبا میشه
reza: 1395/2/2220:30:16،
128
46
این ماشین تو ترکیه مثل پراید خودمون میمونه، همه خیابونا پر شده
مهندس: 1395/2/2222:59:26،
36
79
پراید؟ میفهمی چی رو داری با چی مقایسه میکنی؟
بیرنگ: 1395/2/2220:53:51،
70
50
دوستانی که در خارج از کشور فیات داشتند آیا فیات هنوز مثل فیات های قبل از انقلاب ملقب به سرطان است. در آن دوران نسبت به پیکان و هیلمن و ژیان و داتسن و تویوتا و...کیفیت نازل و لوازم یدکی کمی داشت. کلا مشتری اول و آخرش خودت بودی. الان اگه کسی اطلاعات دقیقی داره لطفا نظر بده.
مجيد: 1395/2/2302:32:06،
47
38
سلام دوست عزيز
من تركيه زندگى ميكنم خوشبختانه فيات اون روزهاى گذشته رو طى كرده و الآن به ابر قدرتى در صنعت خودرو تبديل شده و خودروهاى فوق العاده كم هزينه و مصرف پايين سوخت توليد ميكنه
من خودم دو ساله كه فيات مدل ٥٠٠ ايكس دارم و هيچ مشكلى نداشتم تا به حال
محسن : 1395/2/2311:46:03،
32
37
برند فیات گزینه بسیار خوبی برای مناطق معتدل و سردسیره برای منطق گرمسیر و خشک مناسب نیست
ایرانی اصیل: 1395/2/2312:28:47،
44
37
همین الان داشتم تلویزیون ترکیه رو نگاه میکردم (ntv)فیات بزرگتر از این تقریبا کراس اورومدل 2016قیمتش سی هزار لیریعنی سی وشش میلیون تومن خودشم اقساط بیست ماهه بدون بهره متوجه هستید !!!!
نیما اصلی: 1395/2/2221:01:49،
47
47
چنگی که به دل میزنه ولی خوب رو قیمت 60 اگه اتوماتشو بزارن میشه تحملش کرد دیگه همینه ته زورشون قیاته چند سال پیش یادمه زمانی که فیات بود این شعرو براش گذاشته بودن
فیات گازو ... و دنده فیات بشقاب پرنده فیات بیچاره کننده
صابر: 1395/2/2221:11:20،
56
41
حداقل قیمت بیاد ۵۰ میلیون رو شاخشه
Ali jj: 1395/2/2223:34:05،
51
36
حداقل رو خوب اومدی اما زیر صد میلیون نیست
asa: 1395/2/2315:28:22،
31
42
30 میلیون بیشتر نمیرزه!
اونایی که از ماشین سر در میارن حرفمو با در نظر گرفتن تموم مشخضاتش تایید میکنن
پاسخ به asa: 1395/2/2317:57:44،
32
36
حالت خوبه! الان پژو 405 فرغون خودرو بالای 30 تومنه،بعد تو انتظار داری ماشین روز اروپا رو بهت بدن 30 میلیون! زیاد حساب نکردی؟!
سامان: 1395/2/2221:14:08،
54
35
ماشین خوبیه
ولی مطمئن نیستم که محصولات خوب رو بیارن اینجا
ناشناس: 1395/2/2221:16:53،
57
36
عجب مدل هاچ بک ارزون تر از مدل سدان هستش. تو ایران برعکس می شه
ebi: 1395/2/2221:18:42،
50
35
زیباست ولی چه فایده قیمت میزنن خدا تمن.اینا تنها دریچه های فررار از ورشکستگی خودرو سازای داخلین
م: 1395/2/2221:32:55،
45
34
کمتر از 70 نخواهد بود.
حجت: 1395/2/2221:38:08،
60
43
کاش فیات و رنو و اشکودا و فولکس بیان از دست این اسباب بازیهای کره ای راحت بشیم.
بابک : 1395/2/2315:09:37،
38
32
دوست عزبز شما هر موقع پولت یرای خرید یک ماشین 100 الی 200 ملیونی اماده شد اون موقع کره ای شو نخر هر جی دوست داشتی بخر .

ماشین های کره ای نه اینکه بهترین هستن ولی به دلایل زیادی در خیلی از کشور ها از جمله امریکا بازار فروش خوبی دارن و در برخی مدلها رانکشون از ماشین های تولید امریکا بالاتر هست .

کسانی که از ماشین هیجی نمیدونن میان اینجا و فقط از روی تعصب کشورهای مختلف رو تحلیل میکنن نه با برند کاری دارن نه با کیفیت نسبت به قیمت ! منظورم اینه که نام یک کشور همیشه تضمین کننده بدی یا خوبی برند تولید شده در اون کشور نیست !
وهر محصوله البته معتبر و شناخته شده ای رقبا و معایب و مزایای خودش رو داره و در ضمن اعتبار برند ها در زمانهای مختلف متغیر هست.

و همیشه مطلق نیست .اینقدر تعصبی به کشورها نگاه نکنید ! دنیا خیلی تغییر کرده


...: 1395/2/2221:55:15،
46
65
قابل توجة دوستانی که اسم خودرو فرانسه ای میشه میگه خوب نیست کشورى نامرده اسم آلمان میشه میگه از این بهتر است چرا آلمان اسم کره میشه میگه ژاپن بهتره اسم ژاپن میشه میگه خوبه اما گرونه اسم چین میشه غش میکنه اسم امریکا میشه میگه باید در خواب ببینم تحریمیم و از همه مهم تر اسم ایران میشه میگه نخرین ارزون میشه حالا دوست عزیز ایتالیا اومده این چی! حتما میخوای بگی من فیات دوست ندارم لامبرگینی میخوام ...
ای دوست حدود دو سالی هست میگی نخرین ارزون میشه حالا چی روشی داری درست شه یا باید بشه بیست سال دیگه بعد بگی من که کاری نکردم انشاالله پسرم راهم را ادامه بده پسرت هم بگه نخرین ارزون میشه !!!
ای دوست راهی بیاب ن بگی نخرین ارزون میشه
عباس: 1395/2/2222:56:59،
54
39
خودت فهمیدی چی نوشتی؟
محمد: 1395/2/2222:01:57،
62
34
و در ایران فرغون برابر 100 میلیون تومان با موتور tu5 شک نکنید
مهدي: 1395/2/2222:03:49،
48
35
خو حالا كه چي بياد ايران نصف اپشنهاش رو برميدارن و قيمت ٧٥ميليون ميدن
ali: 1395/2/2222:05:45،
44
36
هم قيمته هيونداي النترا هست.پس بياد ميشه 130ميليون
دهه شصتی: 1395/2/2222:07:25،
44
35
داچیا لوگان مدل 2016 رقیب این ماشین هست با همین قیمت و امکانات در داخل هم رقیب سراتو دنده دستی 1600 سی سی مونتاژ سایبا
مهندس: 1395/2/2222:31:55،
63
34
من حاضرم 50 میلیون روی این ماشین پول بدم
امیر: 1395/2/2223:16:50،
39
36
به جا فیات و چینی و فرانسوی برید با تویوتا قرار داد ببندین .دوستان تویوتاهای قدیم بش میگفتن تویوتا عراقی.بعضی نمونه هاش سانروف هم داشت.سوار شید یعنی حاظرم به جرات بگم ماشین تا ۱۰۰تومن نمونش نیست تو این مملکت.اا ماشین مال ۳۰سال پیشه سوار شید تا متوجهه بشید چطور تویوتا دنیا رو گرفت با ماشیناش .
یا حتی به جا این چینیهای بی نام نشان تا محدوده قیمتی ۴۰یا ۵۰ تومن برن سمت دوو اسپیرو یا سی یلو سگش میرزه به چینی
Ali: 1395/2/2300:14:26،
40
32
من از ظاهر ماشین خیلی خوشم اومده!! انگار دقیقن همونه که من میخوام،یه خودرو اقتصادی زیبا،که روح داره طراحیش،نه مثل ال۹۰ بی روح و زمخت و نچسب!!
من حاضرم برای مدل اتومات تا ۷۵ میلیون پرداخت کنم،با توجه به شرایط فعلی بازار ایران بعید میدونم بیاد اگر هم بیاد زیر ۷۵ قیمت نمیخوره! به قول دوستمون وقتی سراتو دنده با آپشن پیکان رو ۷۶ میفروشن دیگه چه توقعی میشه داشت!!!
من خیلی خوشم اومده قبلن هم خبراشو دنبال میکردم!
اما تیتر این خبرو که دیدم خیلی ذوق کردم ، با ولع و عجله شروع کردم به خوندن! ولی مثل خیلی خبر های دیگه که تیتر و اصل خبر با هم تفاوت دارند اینم فقط ترجمه یک مقاله خارجی بیش نبود!! همش دنبال ایران و ایرانخودرو و... میگشتم ولی دریغ...
در کل مفید بود بیشتر آشنا شدم با تیپو ،امیدوارم زود بیاد تا من یکیشو بخرم!!
دعا کنید زودتر بیاد،من فکر میکنم اگه قیمت عاقلانه روش بذارن فروشش خوب باشه
طمع زياد: 1395/2/2310:14:32،
36
37
دلت خوشه ها،شما خودت داري ميگي سراتو با ترمز كاسه اي دارن به ملت ميندازن ٧٥ تومن بعد اينو كه خودرو روز اروپاست بهت ميدن ٧٠ تومن،حداقل قيمت ١٠٠ تومن هستش،مرد حسابي اين جپاولگرا ليفان ٨٢٠ ننه مرده چيتي رو دارن ٨٥ ميندازن بعد ماشين ايتاليارو بهت ميدن ٧٥ تومن؟؟؟ اخه مگه از طمع و دزدي اينا بي خبري
ارام: 1395/2/2402:07:04،
36
35
سراتو دنده رو اول کار 69 میدادند ( که تازه برا اونایی که سود مشارکت هم گرفته بودند زیر 67 در اومده بود )
شرکت همچین دید فروش داره دندون طمعش رو بیشتر تو گوشت مصرف کننده فرو کرد ) 75 میلیون ) بعد که بازارش خوابید روش نشد دوباره بیاره زیر 70 چون اونوقت باید مابه التفاوت برمیگرداند به انهایی که گران فروخته بود بنابراین رو آورد به قسطی فروختن
اگه مردم متحد بودند و گول قسط رو نمیخوردند الان سراتوی سایپا مثل چانگان 10 الی 15 میلیون ارزان میشد کما اینکه بدلیل سود زیاد سایپا 40 میلیون وام بدون بهره در دوسال همان 10 میلیون میشود یعنی 80 اتومات و 65 دنده
درنظر داشته باشید مبلغ پیش پرداخت شما به سایپا همان برگشت اصل پول به سایپای جیب بر میباشد و اون 40 تومان سود مه ظرف دوسال وصول میکند وگرنه عاشق کسی نیست که بهره صفر ماشین بدهد
رضا : 1395/2/2300:44:11،
36
36
دنده هم هست40تومن می ارزه
سينا: 1395/2/2301:47:17،
39
40
آخه چرا يك خودرو با توان بالاتر از ١٥٠ اسب بخار توليد نميكنن تمام ماشينهايي كه شركت هاي خودرو ساز داخل با خارجي ها قرارداد توليدشو بستن زير ١٢٠ اسب بخاره كه تو مايه هاي همون پارس و ال نودو دنا و كپچرو پژو ٢٠٠٨ و غيره اس
007: 1395/2/2308:35:15،
42
34
چون خیلی ها جنبه قدرت و سرعت ماشین رو ندارن
طرف با پراید 60 الاغ بی بخار میخواد 160 کیلومتر سرعت بره
بعد بیاد یه ماشین 150 اسبی سوار بشه حتما میخواد 250 تا سرعت بره
پوریا: 1395/2/2309:11:39،
39
38
طوری از محصول فیات صحبت می کنند انگار می خواهند اکورد یا کمری مونتاژ کنند!!!سابقه ایرانخودرو نشان می دهد خودروهای درجه
دو دنیا را انتخاب می کند و به قیمت خودروی لوکس به مردم غالب
می کند!!
اقتصاد: 1395/2/2309:30:35،
40
42
تنها راه نجات مردم، حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی هوا، بستن قرارداد با شرکت تویوتاست. مسولان ما میتونن با بستن قرارداد با این غول خودروسازی خودروهای روز دنیا (هیبریدی) رو با کمترین قیمت در داخل کشور و به دست مهندسی خودمون مونتاژ و در سطح بالاتر بسازند.نه ارزی از کشور خارج ميشه نه نیاز به واردکننده خودرو داریم و نه دلالی ميمونه.اونا خط تولید و مونتاژ رو واسه ما میزنند ما هم در عوض بهشون مواد اولیه ميديم(آهن،فولاد،مس و...).تو رو خدا حیف نیست که این همه معادن و نیروی انسانی صرف ساخت چیزی بشه که در جهان هیچ ارزشی نداره.ما با این کار میتوانیم محصولات تویوتا رو به عراق، افغانستان و... صادر بکنیم. این پروسه 5الی 6 سال طول میکشد. باور کنین بهترین راه حل همينه.ژاپنی ها به شدت از این طرح استقبال می کنند.اونا با مواد اولیه خودمون و نیروی کار داخل تویوتا تولید می کنند.آیا مسولان نمی دانند یا......
امیر: 1395/2/2312:51:01،
35
40
هر که دارد یک فیات .... خانه ای بفروشدو بگزارد روی خرج فیات


فیات............مرمت زیاد
پاسخ به امیر: 1395/2/2317:44:45،
36
42
هنوز این ماشین به بازار نیومده که اظهار فضل می کنی. البته خوب می دونم دردتون چیه،شما اصولا با هر ماشین خارجی جدیدی که بخواد توی ایران مونتاژ بشه مخالفید،اصلا با خارجی ها به این علت مخالفیند!چون رانت خوارید و خارجی ها رقیبتون هستند و با وجود خارجی ها نمی تونید هر کاری رو دلتون خواست بکنین و هر آشغالی رو تحویل ملت بدین.خیلی دلم می خواد که ایران خودرو و سایپا رو دربست به دار و دسته شما تحویل بدهند تا ببینیم شماها چه گلی روی سر مردم می زنین! شماها دردتون درد مردم نیست! با دولت مشکل دارین نه خود ماشین های آشغال.الان هم چند روزی است که بر علیه فیات جبهه گیری می کنین،قبلا بر علیه پژو و سیتروئن جبهه گیری می کردین.طرفدار تویوتا هم نیستید و دروغ می گید،قسم می خورم که دروغ می گید!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل