کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

سیاست‌های ویژه برای فروش محصولات پژو

کدخبر:۲۲۴۴۴چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۲۶۶۲۵۸ بازدید

سال 94 را به جرات می‌توان یکی از بدترین سال‌های صنعت خودروی ایران دانست. سالی که دولت دست به دامن تزریق تسهیلات به بازار ...
سیاست‌های ویژه برای فروش محصولات پژو

سال 94 را به جرات می‌توان یکی از بدترین سال‌های صنعت خودروی ایران دانست. سالی که دولت دست به دامن تزریق تسهیلات به بازار شد تا شاید بتواند خودروهای در انبار مانده خودروسازان را به فروش برساند.

اما در همین سال بد، با اجرایی شدن برجام، قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک ایران خودرو و پژوی فرانسه نیز به امضا رسید که نوید ورود خودروهای جدید اما در سگمنت قیمتی بالای 60 میلیون تومان را به بازار ایران می‌داد.

به گزارش ایران جیب به نقل از فرصت امروز ، مصطفی خان‌کرمی، معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو می‌گوید که این شرکت برای فروش این محصولات سیاست‌های ویژه‌ای را اتخاذ خواهد کرد. با او درباره شرایط گذشته و آتی بازار خودرو و برنامه‌های ایران‌خودرو برای فروش محصولات پژو گفت‌وگو کرده‌ایم.

فروش ایران‌خودرو در سال 94 نسبت به سال گذشته چقدر کاهش داشت؟
سال 94 فروش شرکت 498 هزار دستگاه بود که نسبت به فروش سال 93 حدود 21درصد کاهش داشت و این کاهش به تبع برنامه شرکت در خصوص تکالیف ابلاغی مدیریت ارشد و از آن مهم‌تر افزایش کیفیت محصولات و همچنین شرایط بازار بود. لازم به ذکر است جو روانی ایجاد شده از فضای مذاکرات در فروردین 94 و همچنین مرحله دوم مذاکرات در تابستان 94 زمینه رکود اقتصادی کشور به خصوص در صنعت و حوزه خودرو را فراهم ساخت ولی شرکت با اتخاذ سیاست‌های مناسب توانست با کمترین مشکل ادامه مناسب وضعیت تولید و البته رشد کیفی محصولات را محقق سازد.

البته در نیمه دوم سال مشارکت دولت در اجرای طرح‌های محرک رشد اقتصادی کشور نیز شرایط مناسبی برای بخش وسیعی از مشتریان که امکان خرید محصول را نداشتند و همچنین برای حوزه صنعت خودرو فراهم ساخت.

اگر تزریق وام 25 میلیونی نبود فکر می‌کنید سرنوشت بازار در سال 94 چگونه رقم می‌خورد و تاثیر این وام بر فروش ایران خودرو به چه میزان بود؟
همان‌گونه که گفته شد وام 25میلیونی در درجه اول، ایجاد تحرک در بازار و بخش‌های پیشروی اقتصاد را دنبال می‌کرد که این هدف در بخش خودرو محقق شد. ولی رقم فروش ناشی از این طرح فقط 12 درصد از کل فروش سال 94 بود که اگرچه تأثیر مثبتی هم در بخش تقاضا و هم عرضه داشت ولی رقم قابل توجهی نبود که بتوان کل عملکرد صنعت خودرو در سال 94 را به آن گره زد.

به هر حال در سال گذشته اگر چه برنامه تولید به نسبت سال قبل بنا بر ملاحظات مختلف کاهش یافت ولی با وجود تولید روزانه در پایان سال 94 از روزی 2400 دستگاه فراتر رفت ولی کل محصولات تولیدی شرکت در پایان سال به فروش رسید و رقم موجودی پایان سال کل سایت‌های تولیدی به رقم بی‌سابقه 3700 دستگاه رسید که آن هم به دلیل محدودیت ترافیکی پایان سال و عدم امکان حمل و تحویل خودرو در روزهای پایانی سال بود. علاوه بر اینکه از این تعداد بخش عمده‌ای تاکسی بود که به منظور تامین تقاضای قرارداد فی‌مابین و انتظار برای انجام فرآیند اسقاط، بانک و... از محل توافق‌نامه 90هزار دستگاهی در نظر گرفته شده بود.

شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو در سال جاری موافقت کرده، به اعتقاد شما بازار کشش افزایش قیمت را دارد؟
موضوع تعیین قیمت یکی از مباحثی است که همواره مدنظر شرکت‌های خودروسازی بوده است و مطالبات آنها با توجه به هزینه‌های تولید محصول و شرایط رقابت موجود در بازار است. قاعدتا این مصوبه اگرچه به‌طور کامل منطبق بر خواست شرکت‌های خودروسازی نبوده است ولی از آنجا که در راستای منطقی شدن شرایط بازار است، آغاز فرآیند میمون و مبارکی است.

اگر چه باید گفت این افزایش قیمت‌ها لزوما یکباره و یکجا اجرایی نخواهد شد و همان‌گونه که پیش از این گفته‌ایم اگر موضوع قیمت به خودروسازان سپرده شود آنها متناسب با هزینه‌ها و شرایط بازار عکس‌العمل نشان خواهند داد. طبیعی است اگر بدون توجه به شرایط بازار هر محصول و نوع مشتریان و شرایط زمان و محیط، قیمت‌ها یکباره افزایش یابد احتمالا بازار دچار سردرگمی خواهد شد.

وزارت صنعت، رشد 35 درصدی تولید خودرو را برای سال 95 برنامه‌ریزی کرده است. باتوجه به شرایطی که بر بازار حاکم است گمان می‌کنید بازار کشش فروش این میزان خودرو را داشته باشد؟
رشد پیش‌بینی شده قابل تحقق خواهد بود، اگر اتفاقات خاصی پیش نیاید. فروش این میزان خودرو به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود مشروط به اینکه پیش نیازها و پیش‌شرط‌های لازم در همه حوزه‌ها فراهم شود. برای تحقق رشد اقتصادی، حرکت متوازن همه بخش‌های اقتصادی ضروری است. اگر حمایت‌های مالی و بانکی، تسهیل شرایط گمرکی و همچنین شرایط صادرات، حذف قوانین دست وپاگیر و... فراهم شود امکان تحقق رشد فراتر از این هم وجود خواهد داشت. به‌علاوه رشد 35 درصدی صنعت خودرو منوط به تغییر و تحول در سایر بازارها است و بدون در نظر گرفتن سایر بازارها قابل پیش‌بینی نیست.

آیا ایران خودرو برنامه جدید و متفاوت از همان برنامه‌های کلیشه‌ای فروش برای سال جاری را در نظر دارد؟
ایران خودرو با اتخاذ سیاست‌های پایدار بهبود مستمر کیفیت محصولات و فعالیت‌ها ازهر ابزاری که به منافع سهامداران بینجامد استفاده خواهد کرد و بدیهی است فروش محصولات هدف نهایی ما خواهد بود و در این راه، کلیشه‌ای بودن یا نبودن اهمیتی ندارد. امسال علاوه بر سیاست‌های برنامه‌ریزی شده برای سال95، برنامه‌های جدیدی نظیر جایگزینی خودروهای فرسوده، طرح‌های نوسازی ناوگان تاکسیرانی، استفاده از طرح‌های جدید پیش‌فروش و... در برنامه خواهد بود. لازم به یادآوری است شرکت‌ایران‌خودرو با وجود موجودی بسیار کم فروخته نشده پایان سال گذشته (کمتر از 4000 دستگاه)، درابتدای سال، فروش را بسیار خوب آغاز کرده و متوسط ایجاد تعهد روزانه ما، طی فروردین و اردیبهشت روزانه بالاتر از2700 دستگاه بوده است.

به‌علاوه عرضه محصولات با کیفیت‌تر و مدرن و تنوع محصولات و برنامه‌ریزی برای حضور در تمامی سگمنت‌های موثر و خودروهای دارای آپشن‌های مورد نظر بازار از جمله خودروهای اتوماتیک از برنامه‌های آتی شرکت است. درخصوص فروش محصول جدید شرکت «H30CROSS» نیز باید گفت با استقبال بسیار خوب مردم، طی دو روز 12هزار دستگاه برای زمان تحویل مرداد تا دی‌ماه فروخته شد و باتوجه به تقاضای زیاد موجود در بازار احتمال عرضه مابقی ظرفیت بهمن و اسفند درآینده نزدیک وجود دارد.

محصولات آتی ایران‌خودرو و پژو به ویژه در سگمنت قیمت بالای 60 میلیون تومانی قرار دارند که کمتر از 30 درصد بازار را شامل می‌شود. آیا شما برنامه‌ای برای گسترش این بازار از طریق تسهیل شرایط فروش در نظر دارید؟
شرکت ایران خودرو وقتی مصمم به ورود به یک بازار یا یک بخش خاصی از بازار شود، حتما برای آن برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است. در این محدوده قیمتی، محصولاتی که ارائه می‌کنیم به قدر کافی جذابیت دارد. ولی مسلم است که سیاستگذاری ویژه و خاص در این حوزه اتخاذ خواهد شد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

مسلمان: 1395/2/2209:39:39،
177
25
برنامه ریزی؟؟؟مدیران مونتاژکاران مااگربرنامه ریزی بلدبودندکه الان مونتاژکار نبودند!!!ماشین گران نمیخریم.
میلاد 1223: 1395/2/2211:50:53،
39
107
متاسفانه کمپین شکست خورد و الان بازار خرید خودروی صفر خیلی خوب شده پس ماشین رو راحت میا تونن گرون کنن
h30 رو هوا زدن
مردم: 1395/2/2213:18:03،
44
23
واقعا برای صنعت متلاشی شده خودرو متاسفیم...
وقتی تعرفه برای حمایت از تولید داحل وضع میشه اینها با پرویی تمام میرن دنبال مونتاژ تا تولید داخلی...
اونم به قیمت خودروهای لوکس ، خودروی رده پایین تحویل مردم میدن...
گوش مسولینم انگار با بعضی دریافتی ها بستن...
تعرفه توجیهی نداره ...به شعور مردم توهین نکنین...
مردم تحریم میکنن تا به حقشون برسن...
مهندس: 1395/2/2213:25:08،
42
38
60تومن میدم لیفان ولی پژو نمیگیرم
فرانسویا کم در حق ملتم ظلم نکردن
از خونهای آلوده بگیر تا تحریم سال 90که صنعت خودرو سازی رو تنها گذاشتن
فرهاد: 1395/2/2213:25:54،
41
31
h30 رافقط اونایی تونستن ثبت نام کنن که سرعت بالا داشتن 3 ساعت هم بیشتر باز نبود


بينام: 1395/2/2213:31:57،
59
23
يه ماشين چيني که هنوز وارد بازار نشده به نام H30 Cross رو ملت در عرض نيم ساعت پيش خريد کردند فقط بخاطر اينکه يه نفر تو ايران خودرو گفته احتمالا احتمالا قيمتش 44 تومن باشه. همين ملت هميشه در صحنه دارند حواله 23 ميليوني اين ماشين رو 27 ميليون مي فروشند يعني ظرف يک هفته مي خوان با دلالي 4 تومن کاسب بشن. به اين ملت نون به نرخ روز خور چي ميشه گفت؟
مهدی: 1395/2/2214:56:21،
33
25
بله , وقتی انحصار در واردات و تعرفه خودرو خارجی 3 برابر قیمت واقعی باشد فرغون سازهای جمهوری اسلامی ایران می توانند موتور tu5 ساخت چین را بیش از 90 میلیون با یک تغییر ساده بر روی بدنه 206 و تغییر ظاهر چراخ عقب و جلو بدون هیچگونه استاندارد ایمنی به ملت همیشه در صحنه بفروشند!!!
کوروش: 1395/2/2209:40:55،
120
39
قیمت خودرو در سراشیبی سقوط...
امیر: 1395/2/2209:50:41،
102
28
به قول معروف ،باشه باشه باشه
شما درست میگید
رضا : 1395/2/2209:51:46،
102
25
ایران خودرو هم مانند دولت و مجلس فقط بفکر چپاول جیب مردمند
فرهاد: 1395/2/2209:59:08،
104
26
دوستان !

اشتباه نكنيد !

هدف نهايي كمپين مرگ و نابودي كامل صنعت مونتاژ لگن است

نه بهبود كيفيت و كاهش قيمت

چون اين اهداف در ايران اسلامي دست نيافتني است
رضا رهنما: 1395/2/2210:42:26،
46
16
خودروسازهای خارجی اکه وارد کشور برشکسته شده ما بشوند انها هم بدبخت میشوند امروز (اقتصاد ایران برشکسته کامل است)
9090: 1395/2/2212:38:32،
36
32
( ورشکسته ) لااقل درست بنویسید حالا معنیش را نمیدونید عیب نداره
فرغوني: 1395/2/2210:51:03،
45
25
اوضاع درست بشو نيس.ورشكستگي فرغونسازا با شيب ملايم ادامه داره.

توليد فرغونها كاهش داشته

اگه لگن صفر نخرين تا آخر سال ورشكستن

فقط صفر نخرين تا مافياي فرغون نابود بشه
دلال كوچولو: 1395/2/2210:52:53،
48
26
لگنسازا دارن ورشكست ميشن

لگن صفر بي مشتري مونده

ميخان مردمو مجبور به خريد كنن

ورشكستگي با شيب ملايم

مچكريم
678: 1395/2/2212:13:22،
29
40
برو ببین رنو کپچر تو دو روز اکثر رنگهاش تکمیل ظرفیت شد روی واردات
خودرو با پول مردم 2.5 برابر سود میگیرن بعدشم اکثر مدیرهاش چندین
میلیارد خوردند حالا درش روهم ببندند فقط کارگر بیچاره بدبخت میشه
نباید بخاطر چند نفر دزد چندین هزار نفر بیکار بشن دزدها باید اخراج
بشن
reza: 1395/2/2211:58:56،
35
27
یه آشغاله دیگه ساختند تا جون مردم رو تو جاده ها بگیرند ! تحریم خودروی صفر داخلی فراموش نشه دوستان

جزییات بیشتر : قیمت و مشخصات “ساینا” خودرو جدید سایپا + عکس
reza: 1395/2/2212:22:04،
27
28
یه آشغاله دیگه ساختند تا جون مردم رو تو جاده ها بگیرند ! تحریم خودروی صفر داخلی فراموش نشه دوستان

منتقد: 1395/2/2212:32:47،
28
24
دوستان چرا باز شعار میدین کی خسته میشین از این شعار دادن های الکی.باز کافیه دولت واسه این فرغون های که میگین باز وام بده شمای که میگین تحریم کردیم خرید فرغون صفر فردا توی ثبت نام همین فرغون ها توی اول صف هستید پس از دوستان خواهشمندم الکی شعار ندین چون یک بار به طور کامل این شعار ثابت کردین
mojtaba: 1395/2/2212:36:33،
22
29
ایران جیب چرا از معادل فارسی کلمات استفاده نمیکی »»سگمنت««
امیر: 1395/2/2212:42:31،
30
23
سیاستهای ایران خودرو در سی سال گذشته: مونتاژ خودروهای پژو
بعد از اینکه از خط تولید کنار گذاشته می شوند(نسل پیشین ) ,
ساخت داخل کردن حداکثری قطعات ان خودرو و نگه داشتن خودرو
در خط تولید برای دهه ها , گرانفروشی و......!!
سينا: 1395/2/2212:54:35،
29
23
خدايي اين ميگه ًوام خودرو فقط ١٢ درصد فروش بود و تاثير چنداني نداشت ً ميدونه چي داره ميگه آخه وقتي با كاهش ٢١ درصدي فروش شركت نزديك بود ورشكست بشه اونوقت ١٢ درصد به نظرت كمه. خدايي اين مدير سواد داره؟!!! با توجه به مبلغ بسيار بالاي فروش سالانه، ١٢ درصد مگه كم پوليه. اين درصد افزايش فروش يك تغيير اساسي در فروش سالانه هر بنگاهي ميتونه باشه وبه معني زيرورو كردن وضعيت ايرانخودرو بود
محمد: 1395/2/2214:30:20،
25
22
خب 21 درصد بعلاوه به گفته خودتون 12 درصد میشه یک سوم تولیداتتون پس اگه همین جور پیش بره طی سه سال به امید خدا تولیداتتون صفر میشه تا مردم یه نفس راحتی بکشن
مهدی: 1395/2/2214:49:55،
25
26
بله , وقتی انحصار در واردات و تعرفه خودرو خارجی 3 برابر قیمت واقعی باشد فرغون سازهای جمهوری اسلامی ایران می توانند موتور tu5 ساخت چین را بیش از 90 میلیون با یک تغییر ساده بر روی بدنه 206 و تغییر ظاهر چراخ عقب و جلو بدون هیچگونه استاندارد ایمنی به ملت همیشه در صحنه بفروشند!!!
علی: 1395/2/2220:19:23،
23
27
وام 25 میلیونی خیانتی بود که دولت و حکومت در حق مردم و مملکت کردند.
امیر: 1395/2/2220:24:37،
25
25
مطمئن باشید حداکثر حداکثر تا پنج سال دیگه ایران خودرو یا جمع میشه یا مثل همه دیگر شرکت های خودرو ساز دنیا میشه که بتونه ادامه حیات بده.
اینهایی که الان میگن و میبینید هم فقط دست و پا زدن های زیادی و بازنده واقعی فقط کسایی اند که تو این مدت خودرو گران و اشغال میخرن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل