کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستور ويژه وزير كشور درباره مينو خالقی


کد خبر : ۲۲۳۹۶سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۵۱۲۲۲۲ بازدید

وزارت كشور پيگير موضوع شناسايي عامل يا عاملان انتشار عكس‌هاي خصوصي منتسب به مينو خالقي در فضاي مجازي است. اين اقدام وزارت ...

وزارت كشور پيگير موضوع شناسايي عامل يا عاملان انتشار عكس‌هاي خصوصي منتسب به مينو خالقي در فضاي مجازي است. اين اقدام وزارت كشور در راستاي برنامه‌هايي است كه عبدالرضا رحماني فضلي در ابتداي وزارتش مبني بر دفاع از حقوق شهروندان داده بود و ديروز فرمان اجرايي شدن اين امر صادر شد. ماجرا از آنجا آغاز شد كه چندي پس از ابطال آراي مينو خالقي از سوي شوراي نگهبان برخي درصدد بر آمدند كه دليلي براي اين ابطال بيابند و البته دقيق‌تر اينكه بهانه‌اي براي هجمه به اصلاح‌طلبان يافته بودند. 


nm3hvzdbdfj771f3ygy.jpg


آنها تصاويري را در فضای مجازي منتشر كردند و ادعا نمودند تصاوير غيرمحجبه مينو خالقي است. اين بي‌اخلاقي مورد انتقادات زيادي قرار گرفت و مايه تاسف همگان شد. ديروز خبر رسيد به دنبال انتشار عكس‌هاي خصوصي منتسب به مينو خالقي و پيگيري موضوع از سوي خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي، ناجا ماموريت يافت تا نسبت به رديابي و شناسايي عامل يا عاملان اين حركت غيراخلاقي اقدام كند. يك مقام آگاه در وزارت كشور درباره آخرين اقدامات اين وزارتخانه درباره پرونده تخلف مذكور گفت: وزير كشور در روز سه شنبه مورخ ۱۳/ ۲/ ۹۵ و دقايقي پس از انتشار تصاوير فرد مورد نظر در فضاي مجازي در نامه‌اي به ذوالفقاري معاون امنيتي و انتظامي خود دستور داد در اسرع وقت با همكاري پليس فتا و ديگر نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي، نسبت به شناسايي عامل يا عاملان انتشار تصاوير خصوصي منتسب به خانم مينو خالقي و معرفي آنان به دستگاه قضائی اقدام كند و پليس فتا هم بررسي‌هاي خود را در اين زمينه آغاز كرده است كه نتايج آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 

در متن نامه وزير كشور خطاب به دكتر ذوالفقاري معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور آمده است: «جناب آقاي ذوالفقاري معاون محترم امنيتي و انتظامي نظر به انتشار تصاوير خصوصي منتسب به سركار خانم مينو خالقي، در فضاي مجازي، كه منجر به شكستن حريم خصوصي نامبرده و جريحه‌دار شدن افكار عمومي گرديده است، لازم است ترتيبي اتخاذ فرماييد در اسرع وقت و با همكاري پليس فتا نيروي انتظامي و عنداللزوم با مشاركت ساير نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي، نسبت به رديابي و شناسايي عامل يا عاملين اين اقدام غيرقانوني، غير انساني و مغاير با موازين اسلامي اقدام و پرونده متشكله براي بررسي و برخورد قانوني با مرتكب يا مرتكبين اين امر، بدون فوت وقت در اختيار دستگاه قضائی ذيربط قرار گرفته و نتيجه به اينجانب گزارش شود. عبدالرضا رحماني فضلي-سيزدهم ارديبهشت نود و پنج» گفتني است معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور و دبير شوراي امنيت كشور نيز در همان روز و طي نامه‌اي از سردار اشتري فرمانده نيروي انتظامي خواسته است تا پليس فتا نسبت به شناسايي عاملان، تشكيل پرونده و معرفي مسببان به مراجع قضائی براي تعقيب قانوني اقدام و نتيجه را اعلام نمايد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها