کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

پیش‌بینی قیمت جدید دنا و تندر اتوماتیک پس از آزادسازی

کدخبر:۲۲۳۸۵سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۴۷۱۱۵۶۲ بازدید

کارشناسان معتقدند قیمت رسمی و بازار دو خودروی دنا و تندر 90 اتوماتیک که از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج ...

کارشناسان معتقدند قیمت رسمی و بازار دو خودروی دنا و تندر 90 اتوماتیک که از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شده‌اند، افزایش نخواهد یافت.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، در این زمینه رییس شورای رقابت اظهار کرد: در جلسه‌ بیستم اردیبهشت ماه شورای رقابت دو خودروی تندر 90 اتوماتیک و دنا از حوزه قیمت‌گذاری این شورا خارج شدند.

رضا شیوا خاطرنشان کرد: منتقدان به دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت می‌گویند اگر این دستور‌العمل وجود نداشته باشد قیمت‌ها پایین می‌آید، ولی در حال حاضر قیمت این دو خودرو آزاد شده است و در بازار رقیب قیمتی دارند و می‌توانند با خودروهای دیگر رقابت کنند.

در این شرایط این پرسش پیش آمده که قیمت دو خودروی تندر 90 اتوماتیک و دنا پس از آزادسازی چه تغییری خواهد کرد؟ در این زمینه یک فعال بازار خودرو گفت: با توجه به رکود بازار و همچنین با توجه به اینکه هم تندر 90 اتوماتیک و هم دنا دارای چند خودروی رقیب در بازار هستند مطمئنا قیمت این محصولات در بازار تغییری نخواهد کرد.

پورحسنی ادامه داد: ایران خودرو نیز احتمالا قیمت این دو خودرو را افزایش نخواهد داد زیرا تندر 90 اتوماتیک هم‌اکنون دارای رقبایی همچون ساندرو اتوماتیک، برلیانس اتوماتیک، جک اتوماتیک و آریو اتوماتیک است.

وی افزود: خودروی دنا نیز دارای رقبایی همچون پرشیا، پارس تندر، آریو، جک، وولیکس و ام‌وی‌ام است بنابراین در صورتی‌که ایران خودرو قیمت دنا و تندر اتومات را افزایش دهد مصرف‌کنندگان اقدام به خرید از رقبای این این شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازار خودرو کشش هیچ افزایش قیمتی را ندارد و شرکت‌های خودروساز نیز خودشان به خوبی به این واقعیت واقف هستند.

در همین رابطه دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز به ایسنا گفت: قیمت‌گذاری دستوری خودرو به مانعی برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تبدیل شده است زیرا خودروسازان خارجی اعلام کرده‌اند وقتی خودرویی تولید می‌کنند باید امکان تعیین قیمتش را هم داشته باشند.

احمد نعمت‌بخش ادامه داد:‌ علاوه بر آن اگر خودروساز به صورت غیر منطقی قیمت محصولاتش را افزایش دهد مردم این محصولات را خریداری نکرده و دیگر خودروهای رقیب را خریداری خواهند کرد.

وی اظهار کرد:‌ خودروسازان تلاش می‌کنند در صورت آزادسازی قیمت خودرو و خروج شورای رقابت از این حوزه با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها حتی‌المقدور قیمت‌ها را افزایش ندهند.

در حال حاضر قیمت دنا در کارخانه 42 میلیون و 600 هزار تومان و در بازار آزاد 43 میلیون و 400 هزار تومان است. تندر اتوماتیک نیز در کارخانه 47 میلیون و 350 هزار تومان و در بازار آزاد 49 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مجتبی: 1395/2/2117:07:46،
109
39
با تشکر از کارخونه های خودرو سازی.واقعا اگه تندر90 را بخواهند گران کنند می کنند. و اب از اب هم تکان نمی خورد .پس ممنون هستیم از شما که گران نکردین بیشتر .مرسی
رضا: 1395/2/2118:08:32،
71
125
من نمیگم دنا ماشین خوبیه با اینکه الان یک ساله دارم ازش خیلی راضی هستم در مقایسه با 206 سمند و 405 و پرشیا که داشتم به نظرم قیمت همه ماشینا الان بالاست و نباید افزایش پیدا کنه بدون تعصب با توجه به دردسری که رو ماشینای قبلیم داشتم دنا ماشین بی آزاریه
فاشیست: 1395/2/2118:24:00،
145
36
"" نه خرید نه وام فقط کمپین تحریم """تا زمین گیر کردن انحصارگرایان ضد مردم که دستشون به خون مردم الوده است
مسافرکش: 1395/2/2118:24:05،
81
31
اگه همه اینا با هم گرونکنن چی ؟
2 تا کارخونه که بیشتر نیست با هم صحبت میکنن 20 درصد بکشن روش
این چه رقابتی میشه اونوقت
دروغه محض: 1395/2/2119:10:42،
62
36
اقا اينا دروغ ميگن بنگاه شهر ما دنا التماس ميكنن بهت ٤١ بدن هيشكي نميخره،اصلا معامله ماشين صفر وجود نداره
علی: 1395/2/2121:02:22،
56
33
دوستان این یه حقه است، لطفا اطلاع رسانی کنید.
دو تا ماشین کم تیراژ و کم خواستار رو از شورای رفاقت خارج میکنن، چند ماه میگذره و بعد میگن دیدید که گرون نشد!
با همین ترفند قیمت بقیه رو هم آزاد میکنن.
علی: 1395/2/2117:15:35،
48
103
امیدوارم قیمت تندر اتومات خیلی افزایش پیدا نکنه تا تنها گزینه اتوماتیک با کیفیت تو رنج ارزان از دسترس خارج نشه.... تو سایت خبرخودرو یک مقاله در موردش هست که گیربکسش ZF آلمان و تا دو دنده هم می تونه معکوس بکشه و با اینکه موتور 142 نیوتن متر تحمل این گیربکس 245 نیوتن متره یعنی ایراد فنی بهم نخواهد زد
محسن: 1395/2/2118:24:22،
81
39
تو خودت از خداته که گرون بشه چون داری . وداری تعریفشا میکنی . چه آدمای جالبی هستیم ما ایرانیا
سعید: 1395/2/2117:22:50،
47
29
آرررررره راست میگه افزایش قیمت نداریم
چون کیفیت خودروهامون روز به روز دارن بهتر میشن
چهره و امکاناتشم مدام در حال تغییر
پول اینارو میکشن رو ماشین
وگرنه اینا غیر از خدمت کاره دیگه ای بلد نیستن!!!
جیمی: 1395/2/2117:23:39،
53
29
کجا رقیب دارن!.!؟؟ ،رقباشون رو هم خود همین کاخونه خودشون داره تولید میکنه! ، حرفتون رو روراست بزنید و مردم رو مثل خودتو فرض نکنید، بگید خیلی نرم داریم به سمتی حرکت میکنیم که مردم همین آشغالا رو با دو برابر قیمت فعلی بخرند و هیچ کسی هم موی دماغشون نشه، جلوی واردات رو هم که گرفتید در نتیجه مردم بدبخت هیچ راهی جز خریدن به قیمت کذایی شما ندارن، مردم هم که دیگه هر بلایی سرشون بیاد صداشون در نمی آد، پس با تمام وجود بکنید پوست این ملت مظلوم و بی زبونو
امید: 1395/2/2117:41:14،
43
28
اگه بررسی کنید خواهید دید به اسم آزاد کردن قیمت خودرو، سال 91و 92قیمت خودروهایی مثل مگان و مزدا رو یکماهه دو برابر کردن..الان هم خودرو وارد بازار نمیکنن و جو روانی راه میندازن تا قیمت بالا بره..ما سالهاست با این نقشه ها اشناییم..ما باید هوشیار باشیم و تحریم رو ادامه بدیم تا شکست زورگویان..
ارش: 1395/2/2117:44:06،
32
29
خودروها ی با ظاهر قدیمی و استاندارد یورو 4 افزایش قیمت داشته باشه؟
دانگ فنگ: 1395/2/2117:46:45،
51
61
من کلی جستجو در مورد H30CROSS دنده اتوماتيك انجام دادم که کلا از روی سیتروئن س4 هاچبک مدل 2005 کپی برداری و از بلتفورم اون
استفاده شده حتی موتور 1.6 کاملا یکی هست و از نظر اپشن و ظاهرو طراحی داخلی و اتاق از ال نود اتوماتیک خیلی سر تره احتمالا بازار اتوماتیک در رنج 45 میلبون را بگیره با اینکه قدرت موتور و وزن یکی هست و امکانات خوبی نظیر سانروف/دوربین عقب داره باز هم 3 میلیون ارزونتره ال نود اتوماتیک اصلا جا برای گرون شدن نداره
من خودم جای ال نود H30CROSS را انتخاب کردم
میلاد: 1395/2/2119:00:30،
46
43


موتورش tu5 ایرانیزه شدست
خود این یعنی افتضاح یعنی موتور از استاندارد خارج شده و بعضی قطعات با کاربرد مشابه جایگزین شدن ، برای همینه از سال 92 به بعد tu5 دیگه مثل قبل نیست


غیر از این هم موتور اصلی این ماشین کپی من دراوری چیز دیگری هست ولی ایرانخودرو فقط بدنه رو قرار داد بسته

اینا یعنی افتضاح در افتضاح

حالا اتفاق بدتر اینه این بدنه با موتور سازگار نیست ، وزن اتاق زیاده ، خودرو تست ایمنی اروپا رو نداره

تندر هرچی باشه همه چیزش استاندارده و امتحان خودش رو پس داده

باريكلا: 1395/2/2119:12:41،
43
34
افرين به شما ولي يكي اسم ماشينتو پرسيد روت ميشه بگي دنگ فنگ؟؟؟ اگه ٤ تا مثل تو ماشين نخرن اينا ورشكست ميشن،ولي متاسفانه از اين ٤ تاها مثل شما تو اين مملكت زياده
اراکی: 1395/2/2120:21:18،
45
30
هیچکدام ارزش قیمت ارائه شده را ندارند(نه ال 90 و نه اچ سی کراس).... فقط ملت جو گیر عزیز ایران.... اشتیاق دارن به دنده اتومات و دوربین عقب و سان روف.... حالا هر آشغالی باشه ارزونتر باشه.... همه می خرن.................
اراکی: 1395/2/2120:23:18،
45
33
یارو (دلال آشکار) رفته 23 تومن پیش داده برا خودرویی که حتی ندیده ...حالا ظرف چند روز ...حواله می فروشه 27 تومن!!!....بشین تا ازت بخرن. ....(مراجعه کنید با آگهی های سایت باما و ایران جیب....)
پژمان: 1395/2/2212:14:45،
25
36
آقا شما كه روت نميشه اسم دانگ فنگ بياري نخر.قيمت اين خودرو (45 ميليون) از خود چين (47 ميليون) و دبي (51 ميليون) (كه عوارض گمركي ندارن) ارزونتره. حتي اگر لگن سازهاي داخلي ورشكست بشن و جمع بشن. فرض محال عوارض كمرگ رو هم صفر كنن فرض محال قيمت دلار هم نره بالا باز اين خودرو در ايران قيمت رقابتي داره.
سالي حدقل يك ميليون خودرو نو در داخل فروش ميره اگر متوسط قيمت خودرو 15000 دلار در نظر بگير م ارز مورد نياز 15 ميليارد دلار ميشه كه بيش از درآمد نفتي كشوره. پس با اجازتون در اون صورت اونوقت اينقدر قيمت دلار ميره بالا (شايد تا 20 هزار تومان) كه دورباره قيمت خودرو وارداتي معادل همين حال ميشه. پس تنها راه افزايش قدرت اقتصادي و افزايش ارزش پول ملي كه به واسطه رونق اقتصادي و سياست درست بدست مياد كه در ايران اسلامي محاله.
امیر: 1395/2/2118:42:53،
51
36
واقعیت این است که قیمت این دو خودرو بایستی زیر سی میلیون تومان باشد و نه بیشتر. دلیل انهم کیفیت پایین و عدم طراحی مناسب برای دنا و نبود امکانات مناسب و طراحی زشت تندر.
هر کس هم که بیشتر هزینه کند برای خرید این دو خودرو به
خودش و بقیه مردم جفا کرده.
وحید یوسفی: 1395/2/2119:36:23،
29
41
دیدید گفتم.
که افزایش نخواهد یافت.
حالا هی منفی دادید.
امير: 1395/2/2120:32:00،
26
58
به نظرم يكي از بهترين ماشيناي توليد داخل سورن با موتور ef7 هستش هر كي داره ازش راضيه... دوستان اگه كسي داره و قصد فروش داره بنده خريدارم ترجيحا مدل ٩٤؟؟؟؟
انجمن: 1395/2/2200:30:37،
30
28
فعلا که دنا 50 درصد افت تولید داشته طی سال گذشته و جاری
آزاد سازیش که دیگه خط تولیدش رو میکشه زیر 35 درصد...
نیما: 1395/2/2202:26:57،
38
31
خیلی خنده داره کسی بخواد دنا رو با پرشیا مقایسه کنه بابا بسه دیگه حداقل اگه جفتشون موتورشون به قول شما مال 30 سال پیش حداقل توی دنا میرزه به اون پرشیا.همون کوروز کنترلش به کل پرشیا میرزه من نمیدونم انگار پرشیا بنزه!! فرقشونم که با پرشیا سال 2 تومن...اگه راجب گرون بودن ماشین بخوایم صحبت کنیم همه ماشینا گرونن.ما با این پول باید ماشین خارجی سوار بشیم اما خوب الان که اینجوری نیست ما داریم به نسبت ماشینای ایران خودرو میگیم دنا خوبه حد اقلش جدید تر از پرشیاست..ملت و بزاری 800 سال سوار پرشیا میشن چون خدمات پس از فروش داره حالا انگار دنا مال آلمان!!! یه جوری میگن دنا خدمات نداره انگار دنا مال جنرال موتور...به نسبت دنا از پرشیا و ماشینای هم قیمت واقعا بهتره..پشتش بشینید بد نظر بدید لطفا.
آرش66: 1395/2/2208:42:19،
29
30
دنا همون پلتفرم 405 سی سال پیش هست. با موتور من درآوری پرخرج، با قطعات چین و هند و البته مانیتور و کروز کنترل اصل چین. اگر ملت همه دست به دست هم بدن و خودروهای داخلی رو نخرند، مسئولین هم به فکر تغییر و بهبود می افتند وگرنه هیچ خبری نمیشه و تا سالهای سال، همون 405 و پارس تولید میشه و انواع و اقسام خودروهای من درآوردی بی ریخت با پلتفرم تکراری 405 و 206 مرتبن تولید میشن. از ماست که بر ماست.
رضا: 1395/2/2208:57:34،
36
35
اولا پارس سال 36 تومنه و گران ترين پارس ، پارس tu5 كه 39 تومن معامله ميشه
من هم پارس tu5 داشتم و هم دنا
مزاياي پارس tu5 :
1- صداي كم موتور مخصوصا در سرعت هاي متوسط و بالا
2- امكانات خوب با توجه به قيمت
3- فضاي مناسب كابين و صندوق عقب
معايب:
1- داشبورد خشك
2-صداي اتاق كه در مدلهاي 94 و 95 كمتر شده
3-شتاب كمتر در سربالايي ها البته با ظرفيت كامل
مزاياي دنا:
1- تفاوت به لحاظ ظاهري(مثلابه روز تر)
2- امكانات اضافه تر نسبت به پارس tu5 مثل كروز ، مونيتور و نشيمن صندلي برقي(پارس tu5 فقط پشت صندلي برقي داره)
كه تفاوتش در حد 2 ميليونه
معايب:
1- صداي موتور داخل اتاق زياده
2- فضاي داخلي كوچكتره مخصوصا براي راننده و سرنشينان عقب
3-جانمايي بد تنظيمات صندلي
4-خدمات پس از فروش ضعيفتر
5- گراني قطعات
کیان: 1395/2/2207:51:05،
37
32
اگه راست میگن اجازه ورود خودرو خارجی رو بدون عوارض بدن بعدش ببینن کی بابت این لگنها پول میده .
Saeed: 1395/2/2209:38:21،
26
28
چطوره که تندر و دنا رقابتی اعلام میشن؛ ولی مثلا پراید غیر رقابتی.
میشه بفرمایند که پراید تو کدوم زمینه بی رقیبه؟
امار کشته ؟
مسعود: 1395/2/2209:54:15،
35
39
دوستان آیا دنا بخرم یا نخرم؟

دنا خوبه ++++++
دنا بده - - - - - - -
1234567: 1395/2/2211:38:48،
35
26
قيمتشو بكنين 100 ميليون تا كلا ورشكست بشن جمعش كنن بره همه راحت شيم

اين فرغونها تكراري شده

خسته شديم

تحريم خريد فرغون صفر ادامه داره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل