کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

احتمال ترکیدن تایر خودرو بعد از 70 هزار کیلومتر

کدخبر:۲۲۳۷۷سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۳۳۴۷۷۰ بازدید

یک کارشناس در حوزه تایر خودرو می گوید عمر مفید یک تایر اتومبیل سواری پس از هر 60 تا 70 هزار کیلومتر به پایان می رسد و در صورتی که تعویض ...
احتمال ترکیدن تایر خودرو بعد از 70 هزار کیلومتر

یک کارشناس در حوزه تایر خودرو می گوید عمر مفید یک تایر اتومبیل سواری پس از هر 60 تا 70 هزار کیلومتر به پایان می رسد و در صورتی که تعویض نشود به احتمال فراوان در هنگام حرکت خودرو منهدم می شود.

علیرضا شعفی با بیان این مطلب افزود: در بهترین حالت اگر از تایر به درستی نگهداری شود و در معرض آفتاب و باران قرار نگیرد می تواند پنج سال کار کند البته قبل از اینکه تایر جدیدی خریداری شود باید به طور حتم به اعدادی که روی تایر حک شده است توجه شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: البته مهمترین بحث نحوه کار کردن با تایر است چرا که عوامل متعددی می توانند موجب خرابی یا سلامت یک تایر باشند اما یکی از مهمترین مولفه ها در خصوص تایر خودرو نحوه رانندگی با خودرو است که اگر صحیح نباشد قدر مسلم موجب می شود تایر خودرو زودتر از موعد مقرر خراب شود.

شعفی به موارد رانندگی های نادرست که در خرابی تایر خودرو تاثیر دارند اشاره و عنوان کرد: پیچیدن در سرعت بالا، ویراژ دادن، لایی کشیدن، کشیدن ترمز دستی در هنگام سرعت، ترمز های تیز و بی موقع و همچنین رد کردن دست اندازها با سرعت زیاد از عوامل موثر انسانی در به پایان رسیدن زودتر از موعد عمر یک تایر هستند.

وی همچنین به عمر طبیعی یک تایر گریزی زد و افزود: اگر به طور طبیعی یک تایر بعد از 60 تا 70 هزار کیلومتر کارکرد تعویض نشود احتمال ترکیدن تایر خودرو به بالای ۹۵ درصد می رسد. البته باید توجه داشت اگر تایری نو باشد اما استفاده نشده باشد یا اصطلاحا انبار خوابی داشته باشد و فردی ناآگاهانه اقدام به خریدن آن کنید باز هم امکان ترکیدن تایر در هنگام رانندگی وجود دارد.

وی در پایان یک پیشنهاد سازنده در رابطه با عمر بالای لاستیک داد و به رانندگان خودرو تاکید کرد دست کم برای حفظ جان خود هم که شده بعد از هر ۲۰ هزار کیلومتر رانندگی محل قرار گرفتن تایرها را عوض کنند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

امیر: 1395/2/2112:57:47،
39
165
خودرو 405 دارم با 80000 کیلومتر کارکرد انهم با لاستیکهای بارز
فابریک و همین چند روز پیش هم از مسافرت برگشتم.بخاطر اینکه
عاج خوبی دارد نسبت به تعویض انها اقدام نکردم.
پاسخ: 1395/2/2113:14:17،
50
75
تایرهای ایرانی باید بین بیست و پنج هزار تا سی هزار تعویض شود مخصوصا یزد تایر
...: 1395/2/2113:14:46،
45
99
لاستیکای ایرانی بهتر از کره ای هاست الکی پول به خارجی ندین مگر آلمان یا ژاپن با پول لاستیک کره ای میشه دو تا لاستیک خرید با کیفیت بیشتر از کره ای ها
علی: 1395/2/2113:23:18،
122
34
خوشا به حالت که خودروی 400 و 5 داری با لاستیک های مزخرف بارز. همین روزها خداوند میامرزدت
مولیانیان: 1395/2/2113:32:43،
49
15
با سلام - بهتره که هرچه سریعتر نسبت به تعویض لاستیکها اقدام کنید. توجه کنید الان در فصل گرم سال قرار میگیریم و یکی از عوامل ترکیدگی لاستیکها میتونه گرمای زیاد هوا و سطح داغ آسفالت باشه...
کوکی: 1395/2/2114:09:13،
69
15
با سلام خدمت همه حضرات.
شاید یکمی بی ربط باشه.ولی چند وقت پیش مطلبی عنوان شده بود در خصوص گیربکس های اتوماتیک.ماشین بنده موقعی که دنده رو از رو N به روی D میذاشتم با اولین گاز صدای تقه خیلی بدی از ماشین شنیده میشد.اولش فکر کردم از گیربکسه.چند تا مکانیک بردم ، اون ها هم گفتن از گیربکس ماشینه.ولی امروز اتفاقی پیش جلوبندی کارم رفتم.گفت دسته موتور پایین ماشین آزاده.چون موتور ماشین بزرگ و سنگین بود موقع گاز دادن به اطراف برخورد میکرد و صدای بدی میداد، موقع ترمز هم صدای جیر جیر میومد که بخاطر حرکت موتور به سمت جلو بود.با درست کردن دست موتور زیر تمام این مشکلات رفع شد.این مطلب رو نوشتم که دوستانی که به همچین موردی برخورد کردن وحشت نکنن.
علی: 1395/2/2115:02:22،
28
56
لاستیک های خارجی نسبت به لاستیک های ایرانی هیچ مزیتی نداره ،فقط به خاطر سود بهتره لاستیک خارجی این تفکر ایجاد شده
البته نظرم کلی بود نه اینکه هر لاستیک خارجی از هر برند ایرانی بدتر باشه
مهدی: 1395/2/2117:03:12،
27
50
206 مدل 80 دارم 87 هزار تا کارکرده هنوز لاستیکا خودش روشه هنوز نترکیده به نظرتون عوضش کنم یا هیفه؟

هیفه ++++++
عوضش کنم--------
007: 1395/2/2118:05:19،
26
18
لاستیک بارز آشغاله
زیر ماشینم هنوز 50% نشده بود سیم زد
در حالی که رینگ و جلوبندی مشکلی نداشت
پاسخ به مهدی: 1395/2/2118:24:58،
26
15
به نظرم عوضش کن.وگرنه خدایی نکرده یکوقت دیدی لاستیک و ماشین و خودت با هم ترکیدید.خیلی وقته ماشین ایرانی ندارم.ولی به نظرم در نبود میشلن لبستیک کومهوگزینه خوبی برای رینگ 14هستش.برای پراید هم هانکوک
پاسخ به مهدی: 1395/2/2119:19:20،
28
11
نه مهدی جون چرا عوض کنی !
لاستیکی که 15 ساااااال کارکرده و نترکیده رو نگهدار تا دو سه سال دیگه هم با همین ماشین کلا از رده خارجش کن ولی تو کتاب گینس هم ثبت کن ...
امین: 1395/2/2120:04:54،
21
13
اقای امیر خان!
بخاطر 700 تومن ماشینتو به فنا نده! یکی از مهمترین عوامل به صدا افتادن اتاق لاستیک ایرانی است. از بس سخت هستند که نه سابیده می شن و نه ضربه رو جذب می کنند. اشغال به تمام معنا!
حامد: 1395/2/2209:32:18،
15
13
منتظره چی هستی دادش که لاستیکیتو عوض نمیکنی ..عجل؟؟؟؟؟؟
شاکی: 1395/2/2113:01:52،
31
11
ممنونم من عمرمو مدیون شمام
م: 1395/2/2113:04:54،
87
17
اگه احتمال ترکیدن لاستیکهایی که کارکرد بالای 60-70 هزار دارن 95 درصد باشه روزی حداقل 1 میلیون لاستیک باید تو این مملکت بترکه! خیلی بد بینانه آمار داده آقای کارشناس.
MOHSEN: 1395/2/2113:40:01،
41
15
خوب شما هروقت ترکید عوض کنید،بالاخره پول لاستیک مهم تر از جونتونه!
دلواپس به دردبخور!: 1395/2/2113:09:27،
33
16
علاوه بر تاریخ تولید-لاستیک انباری- وآفتاب و نحوه ی رانندگی و کیلومتر وتنظیم باد که متن گزارش اشاره شد. از همممه مهمتر:جنس لاستیکه(ایرانی نخرید درسته100تومن ارزونتره ولی جلوبندی وخشکی ماشین ولاستیک از بغلها باد میکنه وترک ریز برمیداره و حساب کنید یه جورائی خارجی-نه چینی- ارزونتره در نهایت.تازه ریسک ترکیدن وتصادف وقطع نخاع و... حساب نکردم قطعا خارجی ارزونتره(فقط صد تومن رو نبینید).
پولدارید میشلن بخرید یه کم ارزونتر فقط هانکوک و رودستون دنبال جنگولک بازی و جنس ارزون تر چینی وایرانی همم نباشید
...: 1395/2/2113:43:03،
20
40
هانکوک و رودستون با بارز فرقی نداره ولی میشلن خیلی بهتره
هانکوک و بقیه کره ای هابه قیمتشون نمیرزن
نوید: 1395/2/2118:38:09،
19
14
لاستیک ایرانی داشتم سر 60000 تا عاجش رفت. بعد کره ای خریدم الان 100000 تا باش رفتم هنوز عاج داره. به نظرم کره ای با صرفه تره . البته منظم جلو عقب و عوض کردم و مرتب تنظیم باد
@: 1395/2/2113:18:50،
85
23
206 تيپ 5 دارم مدل 85 تا حالا لاستيکاشو عوض نکردم 75 کارکرده به نظرتون عوض کنم ... مقاله رو خوندم ترسيدم :(

عوض کنم +++++
عوض نکنم فعلآ ----

درست رانندگی میکنم اهل لايي هم نيستم
واويلااااا: 1395/2/2114:01:01،
29
13
١٠ ساله زير ماشين تاريخش ديگه گذشته كه هيچي از اين به هر اتفاقي هم بيوفته مسؤليتش با شخص خودته،چون از الان به اين قضيه علم پيدا كردي و از خطرش آگاه شدي،برو تعويض عزيزم،بدو
دلواپس به دربخور!: 1395/2/2114:07:52،
29
15
ربطی به لائی و... نداره داداش.شما آزاد راه با 120تا مستقیم داری میری یهو لاستیک جلوت بترکه چیکار میخوای بکنی؟
حداقل لاستیک جلو هارو عوض کن چون جلو بترکه ماشین جمع نمیشه(ماشین یه بنده خدائی لاستیکش ترکیده بود خانمش قطع نخاع شده بود).
هانکوک کره بنداز اگه دست وبالت خالیه بارز بنداز ولی همون هانکوک بنداز. 130-40گرونتره ولی ارزشش رو داره.
رضا: 1395/2/2115:08:14،
28
11
ارتباطی به نوع رانندگی نداره. این لاستیک تاریخ انقضاش تموم شده و فاسد به حساب میاد. هرچه قدر هم که عاج داشته باشه و ظاهرا خوب به نظر بیاد اما فاسد شده و با رسیدن فصل گرما هر لحظه امکان ترکیدن و به وجود آمدن حادثه ناگوار هست.
@: 1395/2/2115:40:38،
32
15
ممنون از دوستان که منو راهنمايي کردين ...

فکر مي کردم چون ماشين کم راه رفته فعلآ جا داره ...

ولی خوب به خاطر 300 400 تومن نميشه ريسک کرد ...

من: 1395/2/2113:19:21،
49
12
كارشناسي در راستاي منافع لاستيك سازان

٩٥ درصد يعني از هر ١٠٠ خودرو با اين شرايط ٩٥ تركيدن اتفاق ميافتد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

توهين به شعور مخاطب كافي نيست؟؟؟؟
كارشناس عزيز يا كار چاق كن عزيز
!: 1395/2/2114:08:13،
19
10
بحث در مورد لاستيكاي ايراني درسته و بعد از سه سال احتمال دو پوسته شدن و تركيدگي زياده،واسه خارجيا هم بعد از پنج سال احتمال خطر داره
z: 1395/2/2113:29:47،
46
32
تنها ماشینی که لاستیک چه نو باشه چه کهنه مدام در حال چپ کردنه النوده.هیچ چیز جلودارش نیست ناکردار.تمایل زیادی به حرکات موزون داره.باید ۴دورشو مثل جرمی کلارکسون اهن جوش بدن به ماشین چرخ بزارن زیره اهناش.مثل کمکیا دوچرخه ها قدیم که برا بچها میبستن تا نیفته
مهدی: 1395/2/2113:30:39،
32
9
دوستان توجه کنید جدای از عمر لاستیک یک عامل مهم در ترکیدگی لاستیک ، فشار باد غیر استانداردی است که در این مغازه های تعویض لاستیک و روغن انجام می دهند. این افراد هم اندازه باد را درست نمی دانند و هم گیج هایشان درست نشان نمی دهد بنابراین خودتان یک درجه باد بگیرید و از راهنمای خودروی خود اندازه دقیق باد لاستیک ها را کنترل کنید. هم عمر لاستیک خودرو بیشتر می شود و هم ایمنی بیشتر و هم پایداری خودرو بهتر و هم مصرف سوخت کمتر می شود.
بهرام: 1395/2/2114:45:45،
30
38
تا حالا چند تا ال نود دیدی که چپ کرده ؟
چرا الکی حرف مفت می زنی در ست یک مقدار سر پیچ ها بخا طر ابعادش در سرعت بالا کنترلش سخته ولی اگر مثل ادم رانندگی کنی و یک لاستیک پهن تر از کارخونه بندازی هیچی نمی شه
على آباد: 1395/2/2113:36:22،
36
13
اين اتفاق براى من افتاد،ولى خداراشكر لاستيك عقب تركيدوبه خير كذشت
محسن: 1395/2/2114:05:00،
27
13
لاستيك دانلوپ ژاپني زير ياريس ١٢٠ هزار كيلومتر بدون هيچ مشكلي كار كرد و ديگه ترسيدم بيشتر باهاش برم و عوضشون كردم
محسن: 1395/2/2116:05:55،
18
14
لاستيك تو دنيا فقط ميلشن مثل قلبت صاف بشه بازم كار ميكنه
مهدی: 1395/2/2116:12:49،
19
14
کویر 205 فاق 65 زیر سمند پایه گاز سوز، 100هزار تا کار کرده تو یکسال و نیم، تاریخ روی تایر هم اواسط 2014

مدام تو جاده هستم و گاهی شیطون گولم میزنه تا 160 هم پر میکنم و دست انداز رو با 120 رد میکنم

لایی کش نیستم و باد لاستیک هام 33 جلو 35 عقب نمیذارم بیشتر بشه، اما کمتر باهاش که میرم، ماشین کند میشه و شتابگیریش عذاب آور حتی 2 شماره کمتر، یعنی 31-35

به نظرتون وقت عوض کردنشه؟

هنوز 60 - 50 درصد آج داره و لبه توی لاستیک، صاف شده

ممنون از نظراتتون

در ضمن، آخرش نفهمیدم چه لاستیکی خوبه، از بس نظرات ضد و نقیضه
عبدالله: 1395/2/2117:39:30،
29
13
آره دیگه برادر عوضش کن.

نمیخوای که بندازی دور . همونم میفروشی میدی یه بدبخت بیچاره استفاده میکنه تا وقتی بترکه و خدا بیامرزش !
در عوض خودت سالم میمونی

راستی زیادم شیطونی نکن. شنیدی که کار یه دفعه میشه ؟
اصلا تو شوماخر. یهو یه ناشی میزنه داغون میشی کاکو
مسافرکش: 1395/2/2314:33:42،
10
9
میشلن
نشد دانلوپ
نشد ایرانی بخر ولی زودتر عوض کن روی 60-70 تا
سعید: 1395/2/2117:24:21،
22
16
ال نود 88 e1 دارم از صفر دست خودم بوده تا الان لاستیک هانکوک 205 زیرش بود و 170000 کیلومتر با هاش رفتم هر لاستیک فروشی میرم تعجب میکنه البته دیگه ترک های ریز توش خیلی زیاده و باید تعویض شه.....
امین: 1395/2/2122:28:27،
12
13
توی سایت میشلن اگه برید در مورد لاستیک ایجوری مگیه
کل ماشین روی چهارتا کف دست که منظورش اون قسمتی از لاستیک که روی زمین هست قرار میگیرد پس اگه به خودتون و ماشینتون اهمیت میدید سعی کنید از لاستیک با کیفیت والبته تعویض به موقع نه تا زمانی که صاف بشه

این هم بگم آوایی که میگن لاستیک بارز کافی وقتی نو هست یه نگاه بهش بندازی میبینی اون اضافه قالبش روش هست که نشوند دهنده کیفیت پایین هست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل