کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استقبال 700 نفر از 117 هزار مسکن مهر فاقد متقاضی


کد خبر : ۲۲۳۴۲دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳:۴۷۲۵۴۶ بازدید

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز ثبت نام و فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی گزارشها از استقبال اندک مردم از این واحدها می‌دهد، طوری که ...
استقبال 700 نفر از 117 هزار مسکن مهر فاقد متقاضیاستقبال 700 نفر از 117 هزار مسکن مهر فاقد متقاضی

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز ثبت نام و فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی گزارشها از استقبال اندک مردم از این واحدها می‌دهد، طوری که از 117 هزار واحد مورد اشاره تنها برای 700 واحد آن مشتری پیدا شده است.

دستورالعمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به تمامی استان‌های کشور اواخر سال گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و مقرر شد، واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در تمام شهرها به قیمت تمام شده در بازار آزاد به متقاضیان واگذار شود.

در این دستورالعمل اعلام شد که اولویت واگذاری این واحدها ابتدا با متقاضیانی است که شرایط چهارگانه مسکن مهر را داشته باشند و در صورت وجود واحد مسکونی فراتر از تقاضای واجدان شرایط، این واحدها به افراد مجرد یا مالک هم فروخته می‌شود، تمام ادارات کل راه و شهرسازی (در مورد شهرهای 25 هزار نفر جمعیت و بالاتر)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (در مورد شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت) و شرکت عمران شهر جدید محل وقوع ملک (درمورد شهرهای جدید) در سراسر استان‌ها موظفند، حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ صدور این دستورالعمل، واحدهای طرح مسکن مهر ساخته شده یا در دست احداث فاقد متقاضی واجد شرایط را با ذکر تعداد واحد، نام پروژه، شهر محل وقوع ملک، حدود میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، مبلغ برآوردی تقریبی آورده متقاضی تعیین و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی (سایت اینترنتی) مربوط برای اطلاع عموم اعلام کرده و همزمان نسبت به درج یک نوبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار (محلی یا سراسری) به منظور اطلاع رسانی برای مراجعه متقاضیان به پایگاه اطلاع رسانی (سایت اینترنتی) مربوطه اقدام کنند.


3 دلیل عدم استقبال از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی

اما 3 دلیل برای عدم استقبال متقاضیان از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی متصور می شود، یکی از این دلایل را باید نحوه و عدم اطلاع رسانی مناسب در رسانه ها دانست.

افتتاح حساب به شیوه موجود و به نام متقاضی در بانک عامل و پرداخت سهم‌آورده وی حسب مورد به میزان حداقل 50 درصد مبلغ تقریبی آورده نقدی (ظرف مدت 7 روز از تاریخ اعلام ) و پرداخت مابقی آن در موعد مقرر با رعایت قوانین و مقررات مربوطه الزامی است.

به نظر می رسد عدم اطلاع رسانی از سوی دستگاه‌های ذیربط باعث شده تا عملا دست های پشت پرده به فکر حراج و فروش آزاد واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی باشند.

این واحدهای فاقد متقاضی در شهرهایی واقع شده که بسیاری از مردم در ان هیچ اطلاعی از ورود به سایت ثبت نام ندارند و اگر هم داشته باشند توانایی و تبحر ورود به این سایت را ندارند.

گفته می شود واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در سلفچگان، پرند، شیرین شهر، رامین، بینالود، لنگرود، هشتگرد ، کهنوج و دهلران واقع شده‌اند.

دلیل دوم بعد از ناآگاهی و بی اطلاعی مردم ، آماده نبودن این واحدهای مسکونی است.یعنی بسیاری از این واحدها پیشرفت فیزیکی زیر 60 درصد دارند.

اما نکته مهم که حائز اهمیت است رکود بخش مسکن است که باعث شده متقاضیان کمی از این طرح دولت استقبال کنند.

گزارش خبرنگار فارس حاکی از این است که از 117 هزار واحد مسکونی فاقد متقاضی تنها 700 نفر برای این واحدها ثبت نام کرده‌اند.


مدیر عامل پرند: 7000 واحد را در سایت شهرهای جدید اطلاع‌رسانی کرده‌ایم

چندی پیش علی‌اکبر طاهری مدیر عامل شهر جدید پرند با اعلام اینکه در شهر پرند هفت هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود دارد گفته بود که از طریق رسانه‌ها آگهی فروش این واحدها اعلام شده و آن را طبق دستور العمل ابلاغی در سایت شرکت عمران و بهسازی شهر جدید پرند قرار دادیم، تا متقاضیان نام‌نویسی کنند و پروژه آنان مشخص شود.

طاهری تاکید کرد: قیمت مسکن مهر فاقد متقاضی را هم بررسی و قیمت نهایی را اعلام کردیم. ‌برخی طرح‌های فاقد متقاضی 30 تا 70 درصد تکمیل و با تسهیلات بانکی ساخته شده است و با ثبت نام و تکمیل واریزی طرح کامل خواهد شد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها