کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طرح فروش اعتباری کالا تأثیری در رفع رکود نداشت


کد خبر : ۲۲۳۳۰دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰۳۸۹ بازدید

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه طرح فروش اعتباری کالا با مشکلات متعدد روبرو شده و هیچ تأثیری در رفع رکود نداشته ...

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه طرح فروش اعتباری کالا با مشکلات متعدد روبرو شده و هیچ تأثیری در رفع رکود نداشته است، گفت: هیچ پولی به حساب تولیدکنندگان واریز نشده است.

به گزارش ایران جیب، محمدرضا فریوری در گفت‌ و گو با فارس اظهار داشت: شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی حتی یک تراکنش نیز بابت فروش اعتباری کالا با تسهیلات بانکی نداشته‌اند، به جز یکی از شرکت‌ها که البته طبق اعلام آنها نیز تراکنش صورت گرفته ولی پولی به حساب تولیدکننده واریز نشده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فروش اعتباری کالا تاکنون تأثیری در شرایط شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی و کاهش انباشت کالای آنها نداشته است، گفت: ظاهراً پورت‌های فروش کالا با مشکلاتی روبه‌رو است و به خوبی عمل نمی‌کند که تصمیمات بانک مرکزی نیز بر این مشکلات اضافه کرده است.

فریوری ادامه داد: برخی تولیدکنندگان می‌گویند پول کالا یک هفته بعد از انجام تراکنش به حساب تولیدکننده واریز خواهد شد،اما تا آن زمان، تولیدکننده نمی‌داند که چه خریدی صورت گرفته تا کالای مشابه را جایگزین کند.

وی با بیان اینکه انجام تراکنش برای فروش اعتباری کالا با اشکالات فنی متعددی روبرو است،‌ اظهار داشت: بانک مرکزی همکاری لازم برای برطرف کردن این اشکالات را انجام نداده و تاکنون آثار محسوسی از اجرای این طرح مشاهده نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال جاری اتفاقی در جهت رفع رکود از بازار لوازم خانگی افتاده است؟ گفت: هنوز شاهد تغییر جدی در این زمینه نیستیم و تا زمانی که سود بانکی به طور چشمگیری بالاتر از نرخ تورم باشد، رکود همچنان وجود خواهد داشت و در این وضعیت سیاست‌های انقباضی بودجه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

به گفته عضو انجمن لوازم خانگی، هم اکنون تنها یک سوم ظرفیت کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی فعال است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم دستیابی به اقتصاد مقاومتی و کنترل واردات کالاهای مشابه تولید داخل، گفت: یکی از راهکارهای مؤثر برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی این است که حداقل برای یک یا دو سال از ورود کالاهای مشابه تولید داخل جلوگیری شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها