کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فراخوان 50 میلیون خودروی ژاپنی به دلیل نقص فنی


کد خبر : ۲۲۳۲۹دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۵۱۵۰۱ بازدید

به دنبال بروز مشكل در كیسه های هوای ساخت موسسه «تاكاتا» ژاپن، شركت خودروسازی هوندا 50 میلیون خودرو را به تعمیرگاه ها باز می گرداند.
فراخوان 50 میلیون خودروی ژاپنی به دلیل نقص فنیفراخوان 50 میلیون خودروی ژاپنی به دلیل نقص فنی

این اقدام در واقع بزرگترین فراخوان خودروهای یك شركت ژاپنی به دلیل نقص فنی محسوب می شود و عمده آن مربوط به 20 میلیون خودرو هوندا است كه در آمریكا به فروش رسیده است.

این كیسه های هوا در صورتی كه خودرو دچار سانحه شود موادی را به سمت بیرون پرت می كند كه می تواند جان راننده و دیگر سرنشینان را به خطر بیندازد.

روزنامه «نیكی» ژاپن گزارش كرده كه برخی از حوادثی كه برای این خودروها رخ داده است نشان می دهد در صورت تركیدن كیسه ها می تواند برای سرنشینان خودرو مرگبار باشد.

در آمریكا به این شركت و تمامی موسسات تابعه آن دستور داده شده است فورا خودروها را از سطح خیابان ها جمع آوری كرده و مشكل كیسه های هوا با مواد انفجاری و میكربی آن را حل كنند. با این وصف شركت هوندا اعلام كرده است كه تمامی خودروها را كه شامل 50 میلیون دستگاه می شود در آسیا و اقیانوسیه، ‌اروپا و آمریكای لاتین فرا خواهد خواند. انتظار می رود كه بسیاری از شركت های دیگری كه از این كیسه های هوا در خودروها نصب كرده اند مجبور به تعویض آنها شوند.

روزنامه می نویسد كه این یك فاجعه تجاری برای شركت خودروسازی هوندا محسوب می شود و هزینه این جمع آوری و تعمیر خودروها بالغ بر یك میلیارد و 870 میلیون دلار خواهد بود.

شركت تاكاتا كه فروشنده این كیسه های هوا است از سوی دولت آمریكا دستوری برای جمع آوری نزدیك به 40 میلیون كیسه هوای نصب شده بر روی خودروها دریافت كرده است. بیشترین آمار مرگ و میر نیز مربوط به آمریكا بوده و اكنون اعلام شده كه در حوادث رانندگی پس از تركیدن این كیسه های هوا در مالزی هم دو نفر در یك هفته گذشته جانشان را از دست داده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها