کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود بازار خودرو، کرکره نمایشگاه داران را پایین میکشد؟


کد خبر : ۲۲۳۱۶سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸:۴۷۲۹۷۱ بازدید

رکود در بازار خودرو و تدوام شرایط حاکم بر آن هر روز باعث تعطیلی تعدادی از نمایشگاه داران خودرو می شود این در حالی است که به گفته فعالان ...
رکود بازار خودرو، کرکره نمایشگاه داران را پایین میکشد؟رکود بازار خودرو، کرکره نمایشگاه داران را پایین میکشد؟

رکود در بازار خودرو و تدوام شرایط حاکم بر آن هر روز باعث تعطیلی تعدادی از نمایشگاه داران خودرو می شود این در حالی است که به گفته فعالان بازار مصوبه شورای رقابت و اعلام رسمی افزایش قیمت برخی از خودروها توسط شرکتها نیز تاثیری بر تحرک در بازار نگذاشته و بلکه موجب افزایش رکود در بازار خودرو نیز شده است.

عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران اظهار داشت : متاسفانه همچنان بازار خودرو با رکود دست و پنجه نرم می کند و از ابتدای سال تا کنون هیچ گونه تحرکی در بازار خودرو ایجاد نشده است.

غلامحسین قاسمیان اظهار داشت : هر چند با تعیین تکلیف قیمت ها توسط شورای رقابت ، متقاضیان خرید از بلاتکلیفی خارج شدند با این وجود امیدی به روزهای آتی بازار خودرو نیست و بعید است در هفته های آینده نیز شاهد تغییری در بازار خودرو باشیم.

وی گفت :  جو موجود و رکود شدید در بازار خودرو موجب تعطیلی بخشی از فعالان و نمایشگاه داران خودرو تهران شده است.

وی اظهار داشت : متاسفانه علاوه بر رکود ، پرداخت مالیات های سنگین و ارزش افزوده در وضعیت کنونی بازار مشکلات زیادی را برای نمایشگاه داران ایجاد کرده است به طوری که هر روز شاهد تعطیلی و تغییر شغل تعدادی از فعالان در این صنف هستیم.

وی افزود : انتظار می رود دولت و وزارت دارایی نسبت به وضعیت کنونی فعالان در این صنف توجهی نماید در شرایطی که عملا معامله و خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد چگونه یک واحد صنفی می تواند مالیات و 9 درصد ارزش افزوده را پرداخت کند ؟

وی اظهار داشت : البته رایزنی ها برای رفع مشکل مالیات نمایشگاه داران توسط اتحادیه ادامه دارد تا این مشکل برطرف شود.


ساماندهی نمایشگاه داران فاقد پروانه کسب در تهران

وی همچنین از ساماندهی نمایشگاه داران فاقد پروانه کسب در تهران خبر داد و گفت : در شرایطی که کمتر از 3 هزار نمایشگاه قافد مجوز و پروانه کسب مشغول فعالیت هستند اتحادیه نمایشگاه داران به منظور جلوگیری از کلاه برداری و هر گونه فعالیت غیر قانونی در این بخش در نظر دارد نسبت به شناسایی و ساماندهی این نمایشگاههای اقدام کند. وی افزود : به مردم توصیه می شود صرفا به نمایشگاههای دارای پروانه کسب مراجعه و خرید نمایند.


تثبیت قیمت خودرو در بازار

این فعال بازار خودرو همچنین با اشاره به تثبیت قیمت خودرو در بازار تصریح کرد :  قیمت خودرو در بازار خودروهای داخلی ثابت و با قیمت کارخانه برابری می کند.

قاسمیان با توجه به رکود در بازار وارداتی ها نیز گفت : البته رکود در بازار وارداتی ها تاثیری بر قیمت ها در این بخش نگذاشته ضمن اینکه هر گونه تغییر قیمت در این بخش وابستگی زیادی به نرخ درهم و دلار دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها