کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

کدام خودروی داخلی رقابتی است؟

کدخبر:۲۲۳۰۹دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹:۱۴۲۵۴۱ بازدید

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به مصوبه اخیر شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی ...

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به مصوبه اخیر شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی بی‌کیفیت و گران هستند بنابراین قیمت آنها نباید آزاد شود.

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای رقابت اعلام کند کدام خودروی داخلی در شرایط رقابتی تولید و عرضه‌ می‌شود که می‌خواهد قیمت‌گذاری آنها را آزاد کند.

وی با بیان اینکه همه امکانات در اختیار خودروسازان داخلی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ یک از خودروهای داخلی با شرایط رقابتی تولید و عرضه نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: شورای رقابت بر چه اساسی مدعی است که برخی خودروهای داخلی در شرایط رقابتی عرضه می‌شوند آن هم وقتی که حدود 90 درصد بازار خودرو در اختیار ایران خودرو و سایپا است.

وی افزود: علاوه بر آن وقتی تعرفه‌ و عوارض بالایی از خودروهای وارداتی اخذ می‌شود عملا به معنای انحصاری بودن فرایند تولید و عرضه خودرو در کشور است.

امینی با بیان اینکه شورای رقابت به جای صدور مصوبه برای آزادسازی قیمت خودرو به وظایف ذاتی‌اش عمل کند، تصریح کرد: وظیفه شورای رقابت برداشتن انحصار از فرایند تولید و عرضه خودرو است نه اینکه به بهانه واهی رقابتی بودن، قیمت خودروهای داخلی را آزاد کند.

به گزارش ایسنا، اخیرا شورای رقابت مصوب کرد که "برای حداکثر سازی توان رقابت در بازار خودرو، هر خودرویی که با توجه به تعرفه‌های وارداتی و خودروهای جایگزین در کلاس خود از قدرت رقابتی مناسبی برخوردار باشد به تدریج از نظام قیمت‌گذاری خارج می‌شود".

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

حمید: 1395/2/2007:52:54،
52
49
ایشان چه جور کارشناس صنعت خودرو هستندکه از قیمت گذاری خودرو دفاع میکنند ؟
قاعدتا ایشان بایستی مخالف مالیات سنگین وتعرفه بالا و قیمت گذاری دولتی باشند این سه عامل باعث شکست صنعت خودرو خواهد شد.
کارگر و معلم: 1395/2/2008:59:12،
57
18
خدا وکیلی جوک قرن نگید

مثلا شما به من بگید کدوم خودرو داخلی با شاسی بلند جدید هوندا که در هند با قیمت 39 میلیون تومن فروخته میشه قابل رقابته؟؟؟؟؟؟؟؟

مشخصات شاسی بلند هوندا 7 نفره گیربکش 6 سرعته موتور مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا

کدوم سمند یا بچه ناقص ش دنا نکنه ال لگن یا پراید و پژو 30 سال قبل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد: 1395/2/2009:13:41،
29
25
نگرفتی چی گفته دوباره بخون
ادمک: 1395/2/2018:49:17،
22
30
خدا ازسر تقصیر سایپانگذره...ولا یکی ازاشنایان ما بعداز3ساعت ک پراید132روتحویل گرفت تسمه زدواسیب موتورزد..سایپا..سیرجان...مسولین سایپاروازکجاپیداکنیم ..شهرسیرجان..
صابر: 1395/2/2008:00:03،
49
11
مثلا دنا با هیوندا ای ۲۰ یا سراتو سایپا هم قیمت بشه بعد کدوم آدم عاقلی میره دنا بخره من باشم اگر پول داشته باشم میرم وارداتی می خرم نه دیگه دنا
مهدی: 1395/2/2008:18:39،
32
69
ما که یه عمره داریم ماشین های شتر گاو پلنگ سوار میشیم، موتور پیکان، بدنه پژو، صندلی ژیان، آینه بغل فراری .....

اما یه پیشنهاد کاملا جدی

1- اتاق در حد مگان با وزن نهایی ماکزیمم 1500 کیلو
2- موتور ef7 گاز سوز توربو، 170 اسب بخاری
3- مخزن نسل 4 (بسیار سبک) با ظرفیت گنجایش 40 کیلو گاز حداقل (یک بار سوختگیری، 1000 کیلومتر پیمایش تو جاده تضمینی)
4- جایگذاری مناسب این مخزن (برای آزاد سازی فضای صندوق و ایرانی ها مسافرت باز)
5- دنده اتومات cvt
6- رینگ و لاستیک 17 اینچی
7- آپشن در حد دنا (بیشترش به خرج خود مصرف کننده، اما امکان پذیر باشه)
8- گارانتی 5 ساله یا 100 هزار کیلومتر پیمایش
9- قیمت ماکزیموم 60 میلیون

اونوقت هیچ ماشینی تا 100 میلیون قدرت رقابت با این ماشین رو نداره و تا سالها پر فروش ترین میشه، سطح آلایندگیش هم مادرزاد یورو 5 هست

ایرانخودرو، تو میتونی، اگه دزدا بذارن
امیر: 1395/2/2008:19:40،
51
18
شما می گویید کدام خودروی داخلی رقابتی است ولی مردم سئوال
مهم تری دارند و ان اینکه کدام خودروی داخلی استاندارد است!!؟
خودروهایی که هر روز تولید می شوند که فقط اشتغال زایی ایجاد
کنند نه اسایش و امنیت برای مصرف کننده دارند و مصرف سوخت بالا
و کیفیت پایین از مشخصه های بارز انها هستند!!
مجید: 1395/2/2008:49:24،
43
26
شورای رفاقت با خودروفروشان درپیتی عزیزم نه رقابت
سی: 1395/2/2009:06:44،
32
30
خودروهائی که اکثر قطعاتش توسط آشنایان و شرکتهای نعمت زاده و جهانگیری ساخته میشوند قابل رقابت هستند در دنیا مخصوصا در اصفهان
حرف حساب !: 1395/2/2010:01:13،
28
18
خودرو بايد استاندارد باشد و ايمن و حافظ محيط زيست و مشتري مداري را در الويت قرار دهد و همواره خودويي ميتواند محبوب و جذاب باشد كه تعهد را بر هر كاري در ارجحيت قرار دهد نكات فوق خواسته عموم مردم است و با وجود دو خودرو سازي كه هر ساله از كيفيت محصولاتش كاسته شده و بي تعهدي را ارائه محصولاتش قرار داده است و فروش را ملاك خود ميداند نمي تواند در بازار داخلي موفق بماند .

پس به اين نكته توجه كنيد كه فروش آغاز يك معامله نيست آغاز يك تعهد است و بايد به تعهد خود پايبند بود .
موافقم +++++
مخالفم ----------
استاد: 1395/2/2111:47:09،
15
31
چون ربطی ب این موضوع نداشت مخالفم
حمید: 1395/2/2010:47:09،
33
8
به نظرم آخرش آزاد میکنن، اینا هم همش فیلمشونه. تا بوده این بوده، یه شایعه بعدم اتفاق. مردم خودشون تصمیم بگیرن بخرن یا نه، من طرف این کارم. خدارو شکر یه تعداد به این نتیجه رسیدن، بقیه هم هر طوری راحتن.
درد دل: 1395/2/2011:36:32،
20
34
فرغونسازي اگه با همين فرمون پيش بره تا آخر سال قطعا ورشكسته

مردم از قيمتهاي جهاني آگاه شدن و پول مفت بابت فرغون قديمي نميدن

تعرفه واردات عادلانه بشه(حدود 10 درصد) و قيمت فرغونهاي داخلي نصف و كيفيتش بالا بره

كليد بايد مشكل ماشين رو حل كنه وگرنه راي نمياره
زاپاتا: 1395/2/2011:38:35،
23
30
ديگه از فرغوناي وطني خسته شديم

ماشين چيني هم كيفيت نداره

خودرو با برند معتبر با قيمت جهاني بدون تعرفه ميخريم

فرغونسازي محكوم به ورشكستگيه...نفسهاي آخره

همه فرغونسازا به التماس افتادن و افت توليد دارن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار