کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
نیسان
تاپیک شاپ

مقایسه قیمت خودروهای سایپا در ایران و بازارهای صادراتی

کدخبر:۲۲۳۰۶یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۲۶۵۱۷۹ بازدید

دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در سال های گذشته و باهدف تحقق استراتژی های صادراتی خود برای حضور و نفوذ در بازارهای جدید صادراتی ...

دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در سال های گذشته و باهدف تحقق استراتژی های صادراتی خود برای حضور و نفوذ در بازارهای جدید صادراتی، اقدام به تنوع بخشی و توسعه سبد محصولات خود در بازارهای هدف کرده اند.

czm6lyzjjzxt42u1dho.jpg

به گزارش ایران جیب به نقل از ایرنا، هرچند دو خودروساز بزرگ کشور در این سالها برنامه های صادراتی خود را ادامه داده اند اما مساله مهم در این زمینه قیمت خودروهای صادراتی است که در چند سال گذشته همواره مورد توجه مسئولان و افکار عمومی جامعه قرار گرفته و آنها را نسبت به فعالیت های شرکت های خودروساز در این زمینه کنجکاو کرده است.

نکته اساسی در این میان ضرورت تلاش خودروسازان برای افزایش توان رقابتی شان در بازارهای صادراتی و در قالب افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات است.

یکی از ارکان اصلی این موضوع بهره مندی از کمک‌های دولتی و ایجاد مشوق‌های هدفمند از سوی دولت است که از جمله این سیاست های تشویقی می توان به معافیت خودروهای صادراتی از هزینه های شماره گذاری، بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین استرداد حقوق و عوارض گمرکی پرداخت شده توسط خودروسازان برای واردات قطعات مورد نیاز در پروسه تولید و تکمیل خودروها، اشاره کرد.

دیگر عامل موثر در ارائه محصولات متناسب با نیاز مشتریان، استفاده از تکنولوژی های جدید و همچنین انعطاف در تولید و امکان استفاده از برخی قطعات ارزانتر و نصب آپشن های کمتر و با حاشیه سود مناسب، توسط خودروسازان است.

در همین زمینه خودروی تیبا نیز به عنوان یک محصول ایرانی، پس از کسب استانداردهای لازم و بازاریابی فراوان، وارد بازارهای کشورهای خارجی شده است.

براساس اعلام سایپا، این خودرو که پیش از این در بازارهای خارجی همچون عراق، سوریه، مصر، الجزایر و عرضه شده است، شرایط استانداردی کشورهای حوزه آسیای میانه همچون آذربایجان، روسیه و اکراین را برآورده کرده و مجوز حضور در این بازارها را نیز بدست آورده است.

گزارش سایپا از مقایسه قیمت فروش خودروی تیبا در بازار ایران و برخی از بازارهای هدف صادرات نشان می دهد که نرخ آن در داخل کشور نسبت به هفت کشوری که تیبا صادر می شود، ارزانتر است.

به طور نمونه خودروی تیبا مدل ۲۰۱۶ در بازار جمهوری آذربایجان با آپشن‌های «ایربگ راننده و سرنشین، ترمز ای.بی.اس، فرمان هیدرولیک و کولر» به قیمت ۸ هزار و ۶۰۰ دلار، در لبنان ۹ هزار و ۲۰۰ دلار و در الجزایر هفت هزار و ۵۰۰ دلار به فروش می رسد در حالی که در کشورمان به نرخ ۶ هزار و ۹۰۰ دلار به فروش می رسد.

همچنین قیمت این خودرو با آپشن‌های فرمان هیدرولیک و کولر در اکراین هفت هزار و ۵۰۰ دلار، مصر هشت هزار و ۷۵۰ دلار، عراق هفت هزار و ۵۰۰ دلار و سوریه هفت هزار دلار است.

با این حال، حذف هزینه های شماره گذاری، بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین استرداد حقوق و عوارض گمرکی، به عنوان سیاست های تشویقی دولت برای صادرکنندگان سبب کاهش حدود ۲۵ درصدی قیمت تیبا در بازاهای صادراتی نسبت به بازار داخل شده است. در واقع دولت تسهیلاتی را برای خودروسازان در نظر گرفته که شرکت‌های خودروساز با استفاده از آنها، قیمت محصولات صادراتی خود را کاهش دهند. پرداخت این هزینه‌ها در قیمت تمام‌ شده خودروهای تولید داخل لحاظ شده است، حال آنکه خودروهای صادراتی از پرداخت چنین هزینه‌هایی معاف بوده و توان رقابت را در بازارهای خارجی بدست می آورند.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
X22
نگین خودرو

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

آسایشگاه خیریه
سکه ثامن
کلینیک دی
جار میزنم
تورآنتالیا