کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جان سختِ دوزیست / فیلم


کد خبر : ۲۲۲۷۸یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۲۵۴۶۸۵ بازدید

زمانی خواهد رسید که دنیا رو به پایان خواهد بود. تعدادی از مهندسان روسی با توجه به این حقیقت، با هدف ساخت وسیله ای برای مقابله با خطرات ...
جان سختِ دوزیست / فیلمجان سختِ دوزیست / فیلم

زمانی خواهد رسید که دنیا رو به پایان خواهد بود. تعدادی از مهندسان روسی با توجه به این حقیقت، با هدف ساخت وسیله ای برای مقابله با خطرات احتمالی دوران یاد شده، گرد هم آمدند. نتیجه تلاش های این گروه، ساخت Sherp بود؛ خودرویی عجیب که تمامی موانع را به چالش می‌کشد. این خودرو با داشتن چرخ هایی بسیار بزرگ و بدنه ای با ابعاد عجیب، شباهت بسیار زیادی به اسباب بازی های دوران کودکی مان دارد. نام این خودرو از نام طراح روسی آن یعنی "شرب ATV " گرفته شده است. با ما همراه باشید تا این هیولا را بیشتر بشناسیم.

1 . همه جا رو

این خودروی قدرتمند با داشتن دو صندلی و قلب تپنده دیزلی و تایرهای خود باد شونده اش (inflating-self) آماده است تا با آن چهار تکه لاستیک که در گوشه ها جای گرفته اند، به هرجایی که اراده کنید برود، فرقی ندارد برف باشد یا یخ، گِل باشد یا شن. این هیولا از موانعی تا 60 سانتیمتر ارتفاع عبور میکند و حتی به کمک یک سیستم اسکید استیر، میتواند حول محور چرخ های خود بپیچد که آن را به جالب ترین خودروی شبیه به تانک این اواخر بدل میسازد.

2 . هیولایی دوزیست

Sherp وقتی جذابتر می شود که در حال راندن روی دریاچه یخی باشیم و در لحظه ای یخ زیر خودرو ترک بردارد و ما ترس تمام وجودمان را بگیرد. نه دیگر جای ترس نیست چون Sherp نه تنها با چهار چرخ غول آسا همانند قایقی روی آب شناور میماند، بلکه چرخ ها می توانند همانند پارو نیز عمل کنند. یعنی شما را به سمت جلو یا عقب هدایت کنند، دیگر چه می خواهید بهتر از این؟

3. سبک و پرقدرت

Sherp به سرسختی معنایی تازه بخشیده، او مستقیم از میان جنگل به پیش میرود و هر چیزی را زیر چرخ های خود درهم میشکند. در یک کلام اگر علاقه ای به جاده ندارید، Sherp را برای شما ساخته اند. جالب است بدانید که پیشرانه این خودرو را بر عهده یک موتور دیزلی کوچک 1.5 لیتری کوچک با 44 اسب بخار نیرو گذاشته اند، Sherp ،با وزنی تقریبا برابر با تویوتا کرولا (1360 کیلوگرم)، با سرعتی معادل 45 کیلومتر بر ساعت بر روی زمین به پیش میرود. هنگام شنا کردن این سرعت به شش کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد. با پر کردن باک 60 لیتری این خودرو میتوان یک روز کامل از رانندگی با آن لذت برد. لازم به ذکر است که در این خودرو باک‌های اضافی دیگری نیز برای ماجراجویی های طولانی تر در نظر گرفته شده اند.

4. قیمت

شما می توانید این هیولا را با تمام قابلیت هایش با پرداخت مبلغی کمتر از 70هزار دلار در اختیار داشته باشید. البته قیمت نسخه فول آپشن Sherp به همراه یک تریلر، در حدود 100 هزار دلار در نظر گرفته شده است .

* هفته نامه ایران خودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها