کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد بازبینی دستورالعمل واردات خودرو به کجا رسید؟


کد خبر : ۲۲۲۵۹یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۴۷۱۷۷۴ بازدید

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به پیشنهاد بازبینی دستورالعمل واردات خودرو اظهار داشت : آنچه که در ارتباط با پیشنهاد انجمن ...
پیشنهاد بازبینی دستورالعمل واردات خودرو به کجا رسید؟پیشنهاد بازبینی دستورالعمل واردات خودرو به کجا رسید؟

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به پیشنهاد بازبینی دستورالعمل واردات خودرو اظهار داشت : آنچه که در ارتباط با پیشنهاد انجمن واردکنندگان در سال گذشته مطرح گردید، تغییر معیار لوکس بودن خودرو و تبدیل آن از حجم موتور به ارزش دلاری است چرا که معتقدیم همانند سایر کشورها  تشخیص کالای لوکس ، قیمت کالا و ارزش آن است.

فرهاد احتشام زاده افزود : در این راستا انجمن واردکنندگان پیشنهادات مختلفی را مطرح نمود و بررسی های مختلفی در این زمینه صورت گرفت و همچنان معتقدیم که معیار تشخیص خودرو لوکس ، تعربف اشتباهی است و این تعریف نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود : حجم موتور و یا مشخصات فنی خودرو لزوما نشان دهنده  لوکس بودن خودرو نیست همان گونه که در تمام دنیا معیار لوکس بودن  یک کالا وخدمات، ارزش خودرو و یا هزینه آن است.

وی همچنین در خصوص تثبیت تعرفه واردات خودرو در سال جاری گفت : هدفی که در سالهای گذشته مشخص گردیده بود کاهش میزان تعرفه واردات خودرو به صورت پلکانی در طول سالهای متوالی بود در حالی که امروز عدم کاهش میزان تعرفه و به عبارتی حفظ آن به نوعی دور شدن از سیاست های گذشته است .

وی تصریح کرد : ثبات تعرفه واردات خودرو نشان از حرکت در مسیر سیاست های گذشته و تدوین شده نیست و باعث می شود که خودرو وارداتی کماکان با  توجه به تعرفه و هزینه ای غیر تعرفه ای که در این زمینه پرداخت می شود به عنوان یک کالای گران قیمت برای عموم مردم قابل دسترس باشد و کالایی نباشد که به قیمت واقعی قابلیت عرضه به بازار را داشته باشند.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین به وضعیت بازار خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت :  رکودی که در بازار خودرو وجود دارد بیشتر به جهت افت تقاضاست چنانچه میزان فروش در بازار به واسطه تسهیلاتی که  سال گذشته برای مشتریان در نظر گرفته شد موجب رونق در بازار گردید ضمن اینکه امروز نیز بازار خودروهای وارداتی به جهت تسهیلات فروشی  که در قالب اقساط بلند مدت و کاهش میزان پیش پرداخت ها توسط واردکنندگان در نظر گرفته شده مشوق های خوبی برای خرید  مشتریان است. 

احتشام زاده افزود : خوشبختانه هم  اکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رونق بهتری در بازار خودرو هستیم  و این ناشی از برطرف شدن جو روانی اشتباه و حاکم بر بازار است که انتظار خاصی را از این بازار در شرایط پس از تحریم داشتند  که طبیعتا با  توجه به  برنامه هایی که در دولت در نظر گرفته شده و بر مبنای آن حرکت می شود این انتظار روانی برطرف شده و به واقعیتی که در آن هستیم نزدیک تر شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها