کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پلاک ویژه، فقط برای جانبازان بالای 50 درصد جانبازی است


کد خبر : ۲۲۲۱۷شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳:۴۰۷۶۸۵ بازدید

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اجرای طرح پلاک ویژه را طرحی برای کاهش مشکلات ترددی جانبازان دانست و ...
پلاک ویژه، فقط برای جانبازان بالای 50 درصد جانبازی استپلاک ویژه، فقط برای جانبازان بالای 50 درصد جانبازی است

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اجرای طرح پلاک ویژه را طرحی برای کاهش مشکلات ترددی جانبازان دانست و گفت: این طرح اکنون فقط برای جانبازان بالای 50 درصد جانبازی است.

محمود تبریزی با اشاره به طرح سئوالات و برخی ابهامات از سوی جانبازان پیرامون طرح پلاک ویژه جانبازان، ضمن تقدیر از مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی برای توجه به رفع مشکلات جانبازان و معلولان افزود: طرح پلاک ویژه جانبازان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان بهزیستی بمنظور کاهش مشکلات ترددی جانبازان 50 درصد و بالاتر و معلولان دچار مشکلات جسمی و حرکتی طراحی شد.

وی ادامه داد: قبل از شروع واگذاری پلاک ویژه، جلساتی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و راهنمایی و رانندگی پیرامون شکل و طرح پلاک ویژه برگزار و نظرات بنیاد و همچنین جانبازان مبنی بر لزوم وجود تفاوت محسوس نظیر اختصاص کد، طرح و یا رنگی خاص در پلاک ویژه جانبازان مطرح شد و مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نظرات پلیس راهنمایی و رانندگی درباره این طرح، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مورد نظر پلیس راهنمایی و رانندگی درباره آرم ویلچر بود که این آرم یک نماد بین‌المللی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مردم و مسافران خارجی شناخته‌ شده است.

تبریزی افزود: موضوع دیگر مورد نظر راهنمایی و رانندگی، ایجاد امکان بهره‌مندی اقشار یاد شده از خدمات و تسهیلات ویژه، قابل ‌شناسایی بودن خودرو توسط ماموران راهنمایی و رانندگی و گروه‌های انتظامی و امدادی و پیشگیری از سوء استفاده از تسهیلات ویژه جانبازان و معلولان بود. همچنین لزوم مشخص کردن افرادی که با شرایط ویژه جسمی و حرکتی رانندگی می‌کنند از دیگر نکات مدنظر پلیس راهنمایی و رانندگی بود. با توجه به این شرایط، پلیس راهنمایی و رانندگی بمنظور آگاهی رانندگان دیگر از شرایط و محدودیت‌ های رانندگی این افراد و رعایت شرایط لازم، طرح کنونی پلاک ویژه جانبازان و معلولان را مصوب و به مرحله اجرا درآورد.

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین تاکید کرد: با این‌ وجود در پلاک ویژه جانبازان و معلولین تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که برای ماموران راهنمایی و رانندگی قابل تشخیص است.

تبریزی خاطرنشان کرد: موضوع پلاک ویژه برای آن دسته از جانبازان معزز بین 25 تا 49 درصدی که با نظر کمیسیون پزشکی بنیاد دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند در دست پیگیری است و به‌ محض حصول نتیجه اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

براساس آمار بنیاد شهید، شمار جانبازان کشور 546 هزار و 108 نفر است که از این تعداد 320 هزار و 528 نفر جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) به شمار می آیند و 225 هزار و 580 نفر (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها