کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دوپینگ ایران برای زیمنس آلمان


کد خبر : ۲۲۱۹۱جمعه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷:۰۹۱۹۴۹ بازدید

به نظر می‌رسد اصلاحات ساختاری سال‌های اخیر در بهبودی شرایط شرکت زیمنس آلمان نتیجه‌بخش بوده‌اند. احیای قراردادهای قدیمی و امضای ...
دوپینگ ایران برای زیمنس آلماندوپینگ ایران برای زیمنس آلمان

به نظر می‌رسد اصلاحات ساختاری سال‌های اخیر در بهبودی شرایط شرکت زیمنس آلمان نتیجه‌بخش بوده‌اند. احیای قراردادهای قدیمی و امضای قراردادهای جدید با ایران هم در شکل‌گیری این شرایط مؤثر بوده‌اند.

سیاست‌های جو کِزِر که از اوت 2013 ریاست هیئت مدیره شرکت تکنولوژی زیمنس آلمان را بر عهده دارد، به نظر کارساز بوده‌اند. سال 2016 نخستین سال ریاست اوست که در آن درآمد میلیاردی حاصل از فروش دارایی‌ها عامل اصلی رشد سود نبوده و پیشامد غیرمنتظره‌ای هم سران این شرکت را غافلگیر نکرده است. تازه‌ترین ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که زیمنس به اهداف تعیین‌شده برای سال جاری خواهد رسید.

جو کزر پیش از آن‌که مدیرعامل شود به مدت هفت سال مدیر مالی زیمنس بوده است، در سال 2014 برنامه‌ی اصلاحات خود برای شرکت را معرفی کرد. گسترش اتوماسیون و هوشمندسازی روند تولید و البته فروش برخی از زیرمجموعه‌ها مانند کارخانه‌های تولید لوازم خانگی زیمنس از سرفصل‌های اصلی برنامه‌ی مدیریت جدید هستند. لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و احیای قراردادهای این غول تکنولوژیک آلمان با کشورمان 130 میلیون یورو (0.6 درصد) سود بیشتر عاید زیمنس کرده است؛ عاملی که کارشناسان اقتصادی آن را "دوپینگ ایران" نامیده‌اند.

البته کزر، مدیرعامل زیمنس، معتقد است که در مورد تأثیر ازسرگیری روابط اقتصادی با ایران بر میزان سود زیمنس نباید اغراق کرد. چند قرارداد بزرگ ساخت نیروگاه‌های فسیلی با مصر هم در افزایش سود زیمنس مؤثر بوده‌اند.

کزر مشخص نکرده که این شرکت دقیقا در چه عرصه‌هایی با ایران وارد همکاری خواهد شد و ارزش قراردادها دقیقا چقدر است. آنچه مسلم است، زیمنس فعالیت‌های خود در حوزه انرژی را در ایران از سر خواهد گرفت.

زیمنس اسفندماه گذشته (1394) خبر داده بود که "مپنا" در چارچوب یک موافقت‌نامه با این شرکت، توربین‌های گازی زیمنس را در ایران تولید خواهد کرد. مقام‌های زیمنس در مونیخ گفتند که این همکاری شامل ارسال بیش از 20 توربین گازی و کمپرسورهای مربوط به آنها ظرف ده سال آینده می‌شود.

پیش از سال 2010 که امضای قرارداد میان زیمنس و ایران به دلیل تشدید تحریم‌های بین‌المللی متوقف شد، توربین‌های گازی و بخار، ژنراتورها و برخی دیگر از تجهیزات نیروگاهی زیمنس با همکاری گروه صنعتی مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) در ایران تولید و نصب می‌شدند.

همچنین بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان، اسفندماه گذشته و پس از دیدار با جو کزر، مدیرعامل زیمنس در تهران، گفته بود که ایران با همکاری با زیمنس "قطب ساخت و صادرات تجهیزات فنی" می‌شود.

یک سخنگوی زیمنس در آن زمان اعلام کرد که در حوزه‌ی انرژی، حمل‌ونقل ریلی و مهندسی پزشکی ظرفیت مناسبی برای کار در ایران وجود دارد.

چند هفته پیش از آن زیمنس تایید کرده بود که این شرکت مقدمات همکاری با ایران در حوزه حمل‌ونقل ریلی را فراهم می‌کند. برقی کردن خط راه‌آهن تهران-مشهد، ساخت خط قطار سریع‌السیر تهران− اصفهان و فروش 500 قطار مسافربری به ایران از جمله برنامه‌های مشترک دو طرف اعلام شدند. زیمنس از سال 1868 با ایران همکاری دارد. هیئت‌های اقتصادی آلمانی جزو نخستین هیئت‌هایی بودند که بلافاصله پس از امضای توافقنامه اتمی وین موسوم به "برجام" به ایران سفر کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها