کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

پزشکان به دنبال افزایش تا 30 درصدی تعرفه‌ها

کدخبر:۲۲۱۵۴چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۲۸۲۰۵۵ بازدید

سه ضلع بهداشت و درمان کشور، پس از سه سال آرامش در تعیین تعرفه های درمانی، دوباره بر سر تعرفه گذاری درمان، به چالش ...

سه ضلع بهداشت و درمان کشور، پس از سه سال آرامش در تعیین تعرفه های درمانی، دوباره بر سر تعرفه گذاری درمان، به چالش برخوردند. ماجرا از آنجایی آغاز می شود که وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر به دنبال افزایش 12 درصدی تعرفه های درمانی هستند اما سازمان نظام پزشکی به عنوان نماینده پزشکان افزایش 20 تا 30 درصدی تعرفه های درمانی را مناسب می خوانند.

به گزارش ایران جیب به نقل از خبر آنلاین، دلیل وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر برای افزایش ۱۲ درصدی، این است که در ابتدا بودجه سازمان های بیمه گر در سال ۱۳۹۵ با رشد ۱۲ درصدی مواجه خواهد شد و از آن طرف دیگر، اگر درصدی بالاتر از ۱۲ درصد، تعرفه های درمانی رشد کند، سازمان های بیمه گر با کمبود اعتبارات مواجه می شوند. وزارت بهداشت نیز به دلیل تاثیر رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعرفه های درمانی بر هزینه های درمانی مردم، مخالف این میزان افزایش است.

پزشکان اما دلایل خاصی برای رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعرفه های درمانی دارند. یکی از اصلی ترین علت های زیاده خواهی پزشکان در بحث افزایش تعرفه ها مالیاتی است که دولت از پزشکان دریافت می کنند. تا پیش از سال ۱۳۹۲ به صورت توافقی هر سال ۲۰ درصد به مالیات پزشکان افزوده می شد. اما از سال ۱۳۹۲ با توجه به روز رسانی کتاب تعیین تعرفه های درمانی موسوم به کتاب کالیفرنیا، تعرفه های درمانی برای پزشکان ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. دلیل این بروزرسانی و افزایش قابل توجه این بود که در ابتدا تعرفه های درمانی واقعی شود تا پزشکان از افزایش دلبخواه تعرفه ها اجتناب کنند و پس از آن بساط دریافت زیرمیزی به بهانه ارزان بودن تعرفه ها و مقرون به صرفه نبودن آن برای پزشکان، جمع شود.

پس از آن اتفاق ، مالیات پزشکان نیز افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی به خود دید و حالا پزشکان دغدغه جدیدی برایشان ایجاد شده. چرا که تا پیش از این اگر دلیل زیاده خواهی در افزایش تعرفه های درمانی، مقرون به صرفه نبودن خدمات بود، حالا دغدغه آنها مالیات شده تا با افزایش تعرفه های درمانی، تا حد زیادی ما به التفاوت مالیاتی که قرار است پرداخت کنند، جبران شود.


دولت یازدهم از تجربه تلخ دولت دهم در می گیرد؟

وزارت بهداشت در دولت یازدهم نیز دست به افزایش تعرفه های درمانی زد اما این افزایش منجر به افزایش هزینه های درمانی مردم نشد، حال سوال اینجاست که این اتفاق چگونه رخ داد.

طی سه سال اخیر وزارت بهداشت در دولت یازدهم دست بر روی زخم هایی از نظام سلامت کشور گذاشت، که حل آنها می تواند قدم های بزرگی به نفع مردم باشد. یکی از مهم ترین زخم های نظام سلامت در ایران، سهم بالای مردم از پرداخت هزینه های درمانی است. سهمی که ابتدای سال ۱۳۹۰ همزمان با قدم های ابتدایی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، افزایش یافت از ۵۰ درصد از اواخر دهه ۸۰ به ۶۰ درصد ابتدای سال ۹۰ و ۷۰ درصد پایان سال ۱۳۹۱ رسید.

این سهم بالای مردم در حالی است که طبق برنامه پنجم توسعه تا پایان سال پیش بینی شده، باید سهم مردم به ۳۰ درصد کاهش پیدا می کرد اما این پیش بینی روندی معکوس داشت. با این حال وزارت بهداشت در دولت یازدهم در سال هایی که گذشت، قدمی بسیار مهم و حیاتی در این زمینه برداشت. طرحی که حیات و ممات وزارت بهداشت در دولت روحانی است و تحت عنوان«طرح تحول در نظام سلامت» در میان مردم شناخته شده است. سید حسن قاضی زاده هاشمی اجرای این طرح را از فرودین ۱۳۹۳ کلید زد. او در اولین قدم بیمارستان های دولتی را نشانه گرفت و توانست با ترزیق اعتبارات به این بیمارستان ها، سهم مردم از پرداخت هزینه ها در این بیمارستان ها را به ۱۰ درصد برساند. طرحی که وزارت بهداشت را بیش از سایر وزارتخانه ها در کشور موفق جلوه داد و فاز های بعدی آن طرح نیز یکی پس از دیگری آمدند.
پس از آن وزارت بهداشت در آبان ماه ۱۳۹۳ تعرفه های درمانی را تا 3 برابر افزایش داد، تا با این اقدام در قدم اول بتواند هزینه های تمام شده درمانی را واقعی تر کند و از سوی دیگر بهانه پزشکان برای دریافت زیر میزی را از بین ببرد. همزمان با برنامه ریزی دقیق موفق شده است که با این افزایش سه برابری تعرفه های درمانی نه تنها هزینه های پرداختی مردم افزایش نیابد، بلکه کاهش بالایی نسبت به گذشته داشته باشد.

این فرآیند یعنی افزایش تعرفه ها و عدم دریافت این افزایش از مردم ضلع سوم بهداشت و درمان کشور یعنی سازمان های بیمه گر را با فشار بی سابقه ای مواجه کرده است. به این معنا که این بار بار ناشی از افزایش تعرفه های درمانی نه بر دوش مردم که بر دوش سازمان های بیمه گر خواهد بود. حالا چالش افزایش تعرفه های درمانی، دوباره می تواند سازمان های بیمه گر را دچار چالش کند و از آن طرف دیگر هزینه های درمانی مردم را افزایش دهد. به همین دلیل به نظر می رسد، دولت یازدهم باید از تجربه تلخ دولت دهم استفاده کند.

براساس قانون دولت باید ۱۰ درصد از عواید حاصل از هدفمندی یارانه ها را در اختیار نظام بهداشت و درمان کشور قرار دهد. سهمی که تا کنون تنها ۵۰۰ میلیارد از آن نقد شده است و ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از آن در هاله ای از ابهام است. در دولت دهم این سهم برای وزارت راه رفت و وزارت بهداشت از آن محروم شد و پس از آن مشکلات مالی متعددی را برای این وزارتخانه ایجاد کرد. حالا دولت یازدهم می تواند با اختصاص به موقع این سهم سازمان های بیمه گر از کسری بودجه شکننده خارج کند و مانع افزایش هزینه های درمانی به نفع مردم شود.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

م: 1395/2/1510:04:46،
168
60
اگر نرخ تورم 12% است چرا باید افزایش تعرفه پزشکان بالاتر از نرخ تورم باشد ؟ اکثر پزشکان نرخ تعرفه را رعایت نمی کنند و بالاتر از آن ویزیت و خدمات پزشکی از بیمار دریافت میکنند .
دکتر : 1395/2/1510:21:11،
78
200
وقتی یک کارمند دولت که روزی نیم ساعت کار نمیکنه باید 20 تا 30 درصد افزایش درامد داشته باشه به جز پاداش و دیگر موارد چرا یک دکتر نباید تعرفش را افزایش بده ؟؟؟؟؟؟
کارمند: 1395/2/1510:50:24،
143
67
خیلی از کارمندها مهندسینی هستن که اگر میخواستن برن پزشکی جا برای شما نبود جناب دکتر.
در بهترین دانشگاهها درس خوندن و حالا با نصف حقوق یک پزشک عمومی دارن کار میکنن.
اگه اطرافیان جنابعالی سر کار فقط نیم ساعت کار میکنن این شامل همه کارمندها نمیشه.
خیلی جاها دیدم کارمند حتی اگه 20 دقیقه بره یک صبحانه بخوره ارباب رجوع باهاش دعوا میکنه.
ایرانی: 1395/2/1511:06:33،
129
53
پزشکان محترم دیگر شورشو در اوردن.الان پژشک متخصص تو شهرستان سی هزارتومان ویزیتش هست مگر با درامد عادی مردم همخانی دارد یک کارگر اگر بتواند کار پیدا کند روزی سی هزار تومان حقوقش هست چطور این بنده خدا کارگر فرزن دش بیمارش را به متخصص ببرد.تازه متخصصین ما دارامدشان را با اروپا و امریکا مقایسه میکنن در صورتی که متخصصین ما اکثرا نه همه با این سوادی که دارن در امریکا و اروپا حتی سوپور هم حساب نمیشن بس است این بی عدالتی
به : دکتر: 1395/2/1511:18:17،
91
58
البته کارمندان دولت راندمان بالایی ندارند اما دستمزد بالایی (نسبت به پزشکان) هم ندارند 100 درصد افزایش حقوق یک کارمند از یک درصد افزایش درآمد قشر پزشکان کمتر می باشد . متاسفانه در ایران 99 درصد پزشکان تبدیل به یک قشر متوقع و تاجر مسلک شده اند و تا زمانی که وزارت بهداشت نیز پزشک سالاری است این رویه ادامه دارد. فرایند درمان بیماران فرایندی است که طیف وسیعی از متخصصین و کارشناسان و کاردانان در آن دخیل هستند اما سود آن تنها به جیب قشر پزشکان سرازیر می شود .
پاسخ به دکتر : 1395/2/1511:48:17،
92
62
1- امسال نرخ افزایش حقوق کارمندان و کارگران حدود 12% الی 15 % اعلام شده .
2- اکثر پزشکان برای معاینه بیمار وقت کافی و استاندارد را رعایت نمی کنند .
3- جناب دکتر وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد اگر فلان کارمند کم کاری کرد شما هم باید کم کاری کنید ؟
4- ....................................... بماند .
اصغر: 1395/2/1511:55:56،
85
59
دکتر دکتر گفتیم .... اینا ناشکر شدن ،متاسفانه دولت هم دکترسالاري را رواج میده تاميرسي مطب یک نايلکس دارو می نویسند بیشتر بنفع داروسازها کار میکنن تا بيمار
محمد: 1395/2/1511:58:52،
89
49
کدوم پزشکی درست کار می کنه ؟؟ انصافا ؟؟؟
چندبار شده برای یه بیماری رفتیم تو مطب و بهتر نشدیم که هیچی, بدتر هم شدیم !
طرف توی آلمان اگه یه مریض ویزیت می کنه, 20 دقیقه تا نیم ساعت براش وقت میزاره و تمام جوانب زندگی طرف و عوارض و ... رو تا کوچکترین موارد در میاره بعد میره سراغ راه درمان. اینجا کل ویزیت طرف 3 دقیقه طول نمی کشه, حالا 40 تومن رو حتما می خوان بکنن 55 تومن !!!!
نصيحت: 1395/2/1512:13:43،
71
52
وقتي مريض شدين دكتر نرين اينا درد تون رو خوب ميكنن اما يه كاري باهاتون ميكنن شيش ماه ديگه برا يه درد بزرگ تر برين پيششون همينطوري مشتري دائم خودشون ميكننتون هيچ وقت خوب نميشين بازم دمه دكتر هندي هاي قديم گرم
تويوتا: 1395/2/1512:27:05،
89
97
در ادامه حرف دكتر بايد به دوستان بگم كه :
عزيزي كه ميگي اگه كارمندان بخواستن پزشك بشن و ..... چرت پرت نگو عزيز.
هر كسي نميتونه پزشك بشه عزيز ، اون موقعي كه پزشك پاهاشو شكونده بود و تو بهترين روز هاي جوونيش نشست تو خونه و درس خوند و همه جووونيشو پاي درس داد ، اين عزيزان كارمند مشغول خوش گذارني بودند ،
البته اين چيزي كه گفتم شامل همه نميشه چه عزيزان كارمند چه پزشكان عزيز ولي در مورد بيشترشون صادقه ، خواهشن به پزشكان كم لطفي نكنين ، همين شماها اگه مريض بشين ، دست به دامن پزشكا ميشين ، ببخشيد اگه تند حرف زدم ولي حرفام عين حقيقته .
مردم: 1395/2/1512:37:18،
107
74
پزشکان ایرانی حریص ترین پزشکان دنیا که به بیمار مثل قلک نگاه میکنن!!!!
جواب به کارمند : 1395/2/1512:42:49،
58
54
بنده منظورم کارمند دولته که نیم ساعت کار نمیکنه وگرنه خودم میدونم یک مهندس شرکتی یا کارخونه نصف کارمند دولت درامد و رفاه نداره چه برسه به پزشک؟
حق و صبر: 1395/2/1513:17:50،
49
42
دولت هم فقط جایی که براش سود داره ازش حمایت میکنه
تعرفه ی پزشکا رو بالا میبره تا بتونه درآمد بیشتری از مالیاتشون داشته باشه! این ینی چی؟ یعنی کسب درآمد از یک منبع مطمئن
اون منبع هم چیزی نیست جز جیب بیمار بدبختی که مجبوره پول بده
رفتن به دکتر رو نه میشه تحریم کرد مثل خودرو و نه میشه بیمار نشد!
بیمارها هم که صنف ندارن ازشون حمایت کنه و گیر کردن بین منگنه ی دولت از یک طرف و پزشکان عموما طماع و پول پرست از یک طرف دیگه
اینجا ایران است . . .
پزشک عمومی: 1395/2/1514:29:04،
65
46
دوستان من پزشک عمومی هستم و بنا به شغلم، محل فعالیتم با طیف وسیعی از پزشکان با تخصص های مختلف سروکار دارم و تبعا مستقیم در جریان دارمد های این قشر هستم.

پزشک دارای بورد تخصصی در تخصص های رایج غالبا کمتر از ماهیانه 60 تا 100 میلیون تومان درامد ندارند البته در مورد جراحان (جراحان عمومی، ارتوپد، قلب و عروق، مغز و اعصاب و..) این میزان به مراتب بالاتر است انهایی که با من مراوده و همکاری دارند که تقریبا از همه طیف ها با تخصص های گوناگون هستند و از نظر تعداد هم کثرت بالایی دارند قاطبه درامد ماهیانه 200 میلیون تا 800 میلیون تومان درماه دارند البته معدودی هم هستند که درامد هایشان بیش از یک میلیارد تومان در ماه است. درمورد پزشکان عمومی این رقم بین ماهی 12 میلیون تا 22 میلیون بنا به دانش و موقعیت این عزیران متغیر است. اینها را گفتم چون معتقدم مشکل در درامد پزشکان نیست مشکل درامد کم دیگر اقشار است.

جواد: 1395/2/1514:54:01،
60
43
ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﭘﺰﺷﮏ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺑﺎﺷﺪ
ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﻧﺪ ..
ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﻫﺎ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ
ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭﺣﺸﯽ ﺍﻧﺪ ..
ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻌﻠﻢ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ
ﻣﺮﺩﻣﺶ ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮕﻨﺪ ...
.
" ﺍﻓﻼﻃﻮﻥ "
پاسخ به دکتر: 1395/2/1516:14:13،
45
38
شک دارم دکتر باشی ولی اگر تعرفه های شما پایینه چرا باید شما 100 برابر یه کارمند درآمد داشته باشی ؟
بهنام: 1395/2/1519:38:50،
45
45
دو ریال به حقوق معلم ها اضاف میشه تمام دنیا پر میشه خبرش اما پزشک های میلیارد هر سال ویزیت و ... میره بالا کسی حرف نمیزنه
مردم: 1395/2/1521:36:52،
47
46
مگه پزشکان چ تخم دو زرده ی انداختن همین الان همشون برج ساز و بی اخلاق شدن

چرا کسی به فکر این ظلم مضاعف پزشکان نیست همزمان چهار مریض رو ویزیت میکنند
سحر: 1395/2/1522:52:49،
38
43
ویزیت یک پزشک متخصص 30000 تومن هست مثلا اگر 30 درصد هم اضافه بشه میشود 39000 تومن در برابر یک کوتاهی مودر ارایشگاه یا خرید یک کیلو گوشت یاامثال اینا چیزی به حساب نمیاد ! خرد کردن قشر تحصیل کرده که فعلا بیشتر متوچه پزشکان هست کم کم دامن بقیه را هم میگیره و متاسفانه جز بدبختی بیشتر نتیجه ای نداره !
آرمان : 1395/2/1622:58:57،
35
46
الان همه ميخوان بيان بگن پزشكا فلانن و بيسارن و درآمدشون بيخودي زياده و حرومه و ...
از همه ي دوستان عاجزانه درخواست دارم اگر جزو موارد زير هستن چيزي نگن چون حلال بودن درآمد خودشون بدجوري زير سواله و حق اظهار نظر درباره ي درآمد هيچ قشر ديگري رو ندارن:
بساز و بفروشي كه بدترين جنسا رو به كار ميبره ولي پول جنس درجه ١ رو ميگيره
بنگاه املاكي كه ميدونه خونه اي رو كه داره به مشتري ميفروشه بدترين شرايط رو داره ولي جوري تعريف ميكنه كه انگار بهترين واحد منطقس
بنگاه دار اتومبيلي كه ميدونه ماشينه كاپوت و گلگير و ده جاي ديگش تعويضيه ولي مشتري كه مياد ماشين رو به عنوان بدون رنگ و در حد صفر ميندازه بهش
ميوه فروشي كه روي يه جعبه پرتقال رو درجه ١ ميچينه و زير جعبه هرچي ميوه ي خراب و كپك زدس ميذاره
شيريني فروشي كه جعبه ي شيريني و در جعبه رو با شيريني وزن ميكنه و جعبه ي شيريني رو هم قيمت شيريني ميفروشه
آرمان : 1395/2/1622:59:28،
31
46
بازاري اي كه خريدش مثلا ٢ هزار تومنه و مال هفته ي پيش، روزي كه قيمت جنس ميره بالا همون خريد قبلي رو ٣ براير ميكنه و ميفروشه
دفترخونه داري كه براي نوشتن يك صفحه كاغذ چندين مليون پول ميگيره
كارمند بانكي كه جواب سلام يه مشتريش كه يه جوون ٢٤، ٢٥ سالس و تو حسابش كلا ٥٠٠ هزار تومنه رو نميده ولي اون يكي مشتري كه ٢ ميليارد تو حسابش پول هست رو جلوش تا زانو خم ميشه
راننده تاكسي اي كه تو روزاي باروني فقط دربست سوار ميكنه و پول خون اجدادشو ميگيره از مسافرش
كافي شاپي كه ٢ اسكوپ بستني كه كلا با احتساب ماليات و اجاره و همه چي كلا ٢٠٠٠ تومن بيشتر خرجش نميشه رو ١٥٠٠٠ پول ميگيره واسش
رستوران داري كه خرج غداش ٥٠٠٠ تومن بيشتر نشده ولي ٣٠٠٠٠ تومن ميگيره بابات غداش
پمپ بنزيني كه به جاي ١ ليتر بنزين ٠.٩ ليتر ميريزه تو باك ماشين مردم ولي پولشو كامل ميگيره
آرمان : 1395/2/1623:00:13،
34
43
تعميركاري كه با اينكه ميدونه ماشين مشتريش با ٥٠ هزار تومن درست ميشه ولي ١٠ تا ايراد ديگه ميذاره رو ماشينه و ٢٠٠ هزار تومن ميگيره از صاحب ماشين
لباس فروشي كه رفته آشغالترين جنس چيني رو خريده ولي جلو مشتريش به قرآن و خدا و تمام اجدادش قسم ميخوره كه جنس تركه با سود ١٠ برابر ميفروشه جنساشو
كارمندي كه بايد در روز حداقل ٥، ٦ ساعت كار مفيد كنه ولي كار مفيدش ٢٢ دقيقس ( آمار موثقي كه چند وقت پيش اعلام شد ) و كل روز رو يا داره صبحانه ميخوره يا ناهار يا وقت نمازه ( نماز كلا ١٠ دقيقه زمان ميبره نه ١ ساعت )
كارمند شهرداري اي كه تا يه رشوه ي قلمبه نذاري رو ميزش كارت رو راه نميندازه و موكولت ميكنه به ٦ ماه بعد
پاركباني كه از شلوغي يه منطقه سوء استفاده ميكنه و براي ١٥ دقيقه ٥٠٠٠ تومن ازت ميگيره
توليد كننده ي مواد غذايي اي كه هر آشغالي گيرش بياد رو ميريزه تو مواد توليديش و به خورد مردم ميده
آرمان : 1395/2/1623:00:54،
35
34
موبايل فروشي كه موقع باز كردن جعبه ي آكبند گوشي اي كه ازش خريدي پشت ميزش باتري گوشيتو عوض ميكنه و يه كهنه ميذاره واست، يا كلا گوشي كاركرده رو به جاي نو ميفروشه... و يا قابي كه ٢ هزار تومن خريده رو بهت ميفروشه ٧٠ هزار تومن
كسي كه ميره فرش رو از بافندش كه زحمت اصلي رو كشيده، ١ سال وقت گذاشته و دستاش پينه بسته و سوي چشماش كم شده ٢ مليون تومن ميخره و همون فرش رو مياره تو مغازش ميفروشه ٢٥ مليون
كارگر شركت خودرو سازي داخلي اي كه از روي تنبلي يه پيچ رو درست نميبنده و نبستن همون پيچ باعث ميشه ترمز ماشين خوب عمل نكنه و راننده ي ماشين با ماشين صفر و زن و بچش تو ماشين برن زير تريلي
آرايشگري كه تا ميبينه طرف عروسيشه براي يه آرايشي كه در حالت عادي ١٠٠ تا ٢٠٠ هزار تومن ميگيره بالاي ١ مليون پول ميگيره
لوازم يدكي فروشي كه جنس درجه ٤ چيني رو به عنوان جنس درجه ١ آلماني ميفروشه به مشترياش
آرمان : 1395/2/1623:01:36،
36
40
مبل فروشي كه ميدونه جنس چوب مبلش چقدر آشغاله و ٢ سال ديگه تِلِنگش در ميره ولي به عنوان يه مبل با دوام آنچناني با قيمت ١٠ برابر ميفروشتش
صاحب خودروي تعليم رانندگي اي كه وقت شاگردش رو تو پمپ بنزين ( به بهانه ي ياد دادن بنزين زدن ) ميگيره كه ماشينش كمتر كار كنه و خراب نشه
طلا فروشي كه وقتي ميبينه يكي داره از روي نداري و ناچاري سرويس طلاي زنش رو ميفروشه اونقدر ميزنه تو سر مال تا اون سرويس رو به يك پنجم قيمت بخره و بعد با ٥ برابر قيمت همونو ميفروشه و ...
خيلي خوبه قبل از قضاوت راجع به ديگران يه نگاه به خودمون بندازيم ببينيم خودمون كارمون درسته يا نه؟ خودمون داريم نون حلال در مياريم و ريالي حروم خوري نكرديم تاحالا؟ همه ي اين چيزايي كه بالا گفتم داره تو زندگي روزمرمون اتفاق ميوفته ولي اينا رو بد نميدونيم و درآمد كساني كه سلامتيمونو برميگردونن حروم ميدونيم، فقط يك روز به نبودن پزشكا فكر كنيد
آرمان : 1395/2/1623:02:46،
34
35
شما خونتون رو چقدر پول پاش دادين؟ ٥٠٠ مليون؟ ١ ميليارد؟ ٥ ميليارد؟ ماشينتون؟ ٥٠ مليون؟ ٢٠٠ مليون؟ ٥٠٠ مليون؟ براي خريد اينا به فروشندش چقدر سود دادين؟ براي خونه ٢٠٠ مليون مثلا؟ براي ماشينه ١٠ مليون؟ براي داشتن اينا حاضرين چقدر پول يا سود به فروشندش بدين؟ حالا بگين ببينم قيمت سلامتيتون چنده؟ يه انگشت دستتون چند ميرزه؟ يه چشم راستتون چند؟ قلبتون چند؟ فروشيه؟ ميشه رو اين چيزا قيمت گذاشت؟ ميشه روي سلامتي قيمت گذاشت؟ واسه خريد يه ماشين حاضرين ١٠ مليون به فروشندش سود بدين ولي اگر سلامتيتون از بين رفته باشه حاضر نيستين به كسي كه داره بهتون برش ميگردونه پول بدين و زيادي ميدونين پولي كه ميدين رو. يه كم فكر كنيم، سلامتيمون چند ميرزه واقعا؟
آرمان : 1395/2/1623:03:30،
29
37
تا حالا واسه ماشينتون تعميرگاه رفتين؟ واسه ي ١٠ دقيقه كار رو ماشينتون حدودا چقدر مزد ميگيره؟ اگه ماشيني مثل پرايد ٤٠٥ پرشيا سمند ٢٠٦ باشه حدود ٣٠، ٤٠ هزار تومن، اگه ماشين خارجي درست و حسابي باشه بالاي ٢٠٠، ٣٠٠ هزار تومن... حالا كسي كه تو اون ١٠ دقيقه ويزيت ميخواد سلامتيِ از دست رفتتونو برگردونه براش ٣٠، ٤٠ هزار تومن زياديه، حرومشه، نه؟ سلامتيتون هم قيمت يه تعميرگاه رفتنه؟ يا بايد ارزونتر باشه؟ آره؟ تو مطب دكتر ميشينيد دونه دونه مريضاشو حساب ميكنيد ضرب و تقسيم ميكنيد ببينيد چقدر در مياره، چرا نميريد جلو يه ميوه فروشي بشينيد حساب كتاب كنيد چقدر در مياره؟ چرا جلو حجره ي بازاريا نميريد بشينيد حساب كتاب كنيد؟ راستي يه تعويض روغن چند؟ شنيدم واسه يه سري از ماشينا ٢ مليوني ميشه هزينه ي تعويض روغنش، حالا دكتري كه بخواد مثلا آپانديسي كه داره ميكشتت رو در بياره ٥٠٠ هزار تومن بگيره زياده؟
آرمان : 1395/2/1623:04:26،
35
47
ارزش جونت كمتر از ارزش يه چرخ ماشينته؟
ميري يه بنز ميخري ٥٠٠ مليون و ميدوني كه فروشندش حداقل ١٠٠ مليون سود كرده روش، حالا اون جراحي كه براي درآوردن تومور مغزيت ٢٠ مليون دستمزد ميگيره حرومشه؟ كاري نكرده كه، يه تومور ميخواد در بياره زندگيتو بهت برگردونه، اصلا ارزشي نداره، ماشين و لباس و وسايل خونه خيلي مهمترن و بايد به فروشنده هاشون سود خوبي داد، ولي به اين دكتره نه، كاري نميكنه كه. كدومشون واسه زندگيت واجبترن؟ حياتي ترن؟ ماشين سواري؟ يا زنده بودنت؟ هان؟

يه ايرادي اين وسط هست كه اين هزينه نبايد از مريضا گرفته بشه و دولت و بيمه بايد دستمزد پزشك رو بدن ولي متاسفانه كم كاري بيمه ها باعث شده يه سري افراد با پزشكا لج بشن، چيزي كه در خارج از كشور و كشورهاي متمدن هست، كساني كه مياييد ميگيد امريكا و آلمان و ... درآمد پزشكا كمه، نه دوست عزيز اين خبرا نيس...
آرمان : 1395/2/1623:05:13،
38
39
اونجا پزشك از بيمارش دستمزد بسيار كمي ميگيره ولي بيمه ي اون بيمار ٢٠ برابر اينجا به اون پزشك دستمزد ميده، شما از كسي كه شهروند اونجاس شنيدي كه هزينه هاي درمانش كمه، بله چون شهروند اونجاس و بيمه كامل هزينه ي درمانش رو ميده ولي شما خودت يه سر برو همون كشور بدون بيمه برو دكتر ببين چقدر ازت ميگيره.
من كسي رو ميشناسم كه ١ سال بود رفته بود امريكا و بيمه ي درماني نداشت، براي گذاشتن باتري تو قلبش پاشده بود اومده بود ايران، بهش گفتم امريكا رو ول كردي اومدي اينجا واسه اين جراحي؟ گفت حتي اگر هزينه ي رفت و آمد و چند وقت هتل موندن و بيمارستان ( يكي از گرونترين بيمارستاناي تهران هم خوابيده بود ) رو با هم حساب كنم باز ارزونتر از جراحي بدون بيمه تو امريكا در مياد. يكي از آشناهاي ما براي انجام يه تستي كه دستگاهشو اينجا نداشتن رفت سوئد، تستي كه ٣٠ دقيقه زمانش بود براش در اومد ٣٧ مليون تومن، در حالي كه براي
آرمان : 1395/2/1623:05:45،
31
35
در حالي كه براي شهروندان خودشون تقريبا رايگان بود و بيمه شون هزينه ي كاملشو ميده.
توي هيچ قشري فقط خوب يا فقط بد وجود نداره، بله كاملا قبول دارم كه پزشك بدم داريم، ولي اين درست نيست كه تا يكي بد ديديم همه رو بد بدونيم، خود ما آيا تو شغلمون آدم بد نداريم؟ خوشمون مياد اگر يكي از همكاراي ما كار اشتباهي كرد يا آدم درستي نبود همه ي مردم ما رو هم با اون فرد يكي بدونن؟
علی: 1395/2/1701:29:51،
30
34
بنده پزشک هستم.
بذارید با شما درد دل کنم.
ان روزی که همه قبل کنکور میرفتن ویلا و بدون گواهی نامه ماشین برمیداشتن برای دستی کشیدن من درس خواندم.یک سال کامل درس خواندم.اون روزی که همه شب امتحان نمره میگرفتن و از دانشگاهاه و اساتید با سخنرانی و تحقیق و خواهش نمره میگرفتن من شبو روز درس خواندم که حتی اخر ترم تمام کنم.ان روزی که به وسط تحصیلشان رسیدند و دیگه درساشون اسون شد من درس خواندم.چعارماه تمام برای امتحان علوم پایه درس خواندم.
ان روزی که انها با اردو و شبا با دوستا میرفتن بیرون درس خواندم.ان روزی که با سعی تمام بنده تا صبح کشیک بودم انها خواب بودند که مبادا صبح چشم هایشان درد بگیرد از کم خوابی.
من پزشک هستم.من برای تمام خوشی هایی که در جوانی موقعش بود و نکردم ناراحت هستم ولی مجبور بودم درس بخوانم.اگر حقم این نیست میان سالیم را کمی مرفه تر زندگی کنم خواهش میکنم دلیل قانع کننده بیارید
nino: 1395/2/1723:00:15،
38
43
دوست عزیر برادر کسی منکر درس خوندن بچه های پزشکی نیست چرا شما ها نمی فهمید مشکل اینه که گرو های دیگه ای که به همین اندازه درس خوندن پولی 1/20 شما در نمیارن.... مشکل اینه .... بعد هم همه دزد شما هم باید دزدی کنی.... وقتی نخبه ترین جوون های ایرانی به جای اینکه بیان توی مملکتشون کاری کنن پا میشن میرن تو کشور ای دیگه جز موفق ترینشون تو رشته های مهندسی هستن این یعنی چی...؟ چرا کادر های درمانی که بلد نیستن یه انژیو کت بزارن میمونن با تموم بی سوادی ... مشکل اینه ایا یک لیسانس پرستاری دانشگاه ازاد باید 3 تومن بگیره ماهی یه دکتری مهندسی شریف هم باید 1.5 ... ایا غیر از اینه که بودجه مملکت به سمت کادر درمان رفته.... اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید.....
واقع بین: 1395/2/1510:26:46،
90
58
چند نکته:
1- کتاب کالیفرنیا تعرفه پزشکان رو در شرایط کاری مشخص و طبق استانداردهای جهانی تعریف میکند ، منتها در ایران فقط تعرفه ها اجرا میشه و کار حرفه ای پزشکان اتفاق نمی افتد
2- وزارت بهداشت به این دلیل که خصلت پزشک سالاری در آن حاکم است این تعرفه رو برای صرفا پزشکان اجرا کرد و سایر کادر درمان با تبعیضات شدید مواجه شدند.
3- بیمه ها درامدشون بیش از اینهاست که در صورت عدم اختصاص بودجه بهشون فشار بیاد منتها قصد ندارند بخش اندکی از پولهایی که از مردم بابت حق بیمه کسر کرده اند را خرج خودشان کنند و تمام کم کاری ها و حتی شکست احتمالی این طرح ناشی از بیمه هاست.
بیمار: 1395/2/1510:34:23،
116
56
خدایا این جماعت مادی گرا را به سزای اعمالشان برسان
فقط پول رو میشناسن هیچی براشون مهم نیست
بر جامی: 1395/2/1510:35:12،
110
64
با این تعرفه ها بسیاری از پزشکان اروپا وامریکا هم تمایل دارند در ایران کار کنند بهتر پزشکی هم جزئ از تجارت جهانی بشه
عارف: 1395/2/1511:39:29،
62
89
سلام احتمالا شما از تعرفه های پزشکی و در امد پزشکها در سایر کشورها خبر ندارید. توی کانادا درامد پزشک خانواده سالی حدود 400 هزار دلاره.تقریبا میشه ماهی 90 میلیون تومان.
امیر: 1395/2/1511:40:08،
58
57
جنابعالی چند تا پزشک خارجی تو کل این مملک میبینی،برعکس آمار مهاجرت پزشکان از مملکت رو برین ملاحظه کنین.
امیر: 1395/2/1522:48:38،
36
45
عارف عزیز همون کانادایی که شما مثال میزنی با توجه به درامد مالیات محاسبه میشه و نسبت ارزش پول و هزینه زندگی هم درنظربگیر.ضمنا اونجا هر کسی نسبت به شغلش مسئولیت داره نه مثل اینجا..... پزشک که جای خود دارد.خدا شکر اینحا که اصلا حوابگو نیستن و خیلی متوقع و ... شدند البته نه تمام پزشکها،ضمنا ایران بهشت پزشکها هستش.شما اما مهاجرت پزشک ها و امار بازگشت پزشک ها چک کنید همه چی مشخص میشه.
محمود: 1395/2/1510:43:58،
68
94
بنده پزشک هستم ومتاسفم برای جو تخریبی که علیه پزشکان راه انداخته اند تا فسادهای اقتصادی وبقیه کمبودهای زندگی مردم ومشکلات چامعه را در زیر جناجال های اینچنینی مخفی کنن.اولا در امدهای میلیاردی که گاها برای پزشکان نام میبرند مختص تعداد انگشت شماری از انان است که جز نوابغ وشاخص های این رشته اند ومعروف به انگشت طلایی های جراحی هستند.دوست بنده جراح اعصابه وتازه تخصص گرفته بتچاور کنید بیمارستان فقط 4 میلیون وپانصد حقوقو بهش میده ودوست دیگرم که استاد دانشگاهه ماهانه فقط یک میلیون وپانصد.بنده هم به عنوان پزشک عمومیوشاغل در کلینیک با شیفت های شب وروز و...نهایتا 3 میلیون درامد ماهانه ام است.مالیت پرداختی من بابت سال 91 مبلغ 600 هزار توامن بود که برای سال 92 درکمال تعجب مبلغ 7میلیون مطالبه کردند واین جدا از مالیات مکسوره از حقوقم توسط کلینیک است
REZA: 1395/2/1512:10:32،
82
59
داداش پدر من پزشکه .... منم متصدی طرح پزشک خانواده تو شهرمون بودم .... وقتی در طرح پزشک خانواده شهری برای پزشکی که مریض رو فقط ارجاع میده به پزشک متخصص ماهی 15 تومن میدن.... وقتی به پزشک طرحی حداقا ماهی 5 تومن میدن.... و البته اون پزشک هم هیچوقت حضور در محل طرح نداره... عزیز دل مردمو گول نزن....می دونید اگه از نظر دزدی و مفت خوری و کارانه بگیری بخوای دزدترین وزارت خونه رو معرفی کنی همین وزارت بهداشت و بعد از اون اموزش و پرورش....و اما پیشنهاد بنده به شما بیا تو شهر ما با مدرک پزشک عموممیت من ماهی 10 تومن تضمینت می کنم... هر وقت خواستی یه ندا بده......در ضمن شما حقوق ثابتتون رو گفتین برمبنای یک شیفت لطفا یه زحمتی بکش مبلغ کارانه رو بگو...
علی: 1395/2/1512:18:08،
75
49
بیخیال برادر من دوست صمیمی من پزشکه داره ماهی 15 تومان میگیره اونم عمومی.
استاد دانشگاه: 1395/2/1512:25:44،
75
56
هیچ جای دنیا درامد یک متخصص بیش از 10 برابر یک استاد دانشگاه نیست! استاد دانشگاه هم سالها درس خونده و شاید در شغلی به مراتب حساس تر از پزشکان باشند،حداقل رشته های مهندسی که این طوره،متاسفانه پزشکان تبدیل به تاجر شده اند و چه تاجران بی رحم و خطرناکی،پزشک سالاری غوغا میکند و مردم به شدت از دست پزشکان ناراحتند،چرا اینقدر اعتراض به مشاغل دیگه وجود نداره؟؟؟؟
متاسفانه عملکرد وزیر بهداشت هم در تعرفه گذاری بی نهایت بد بوده و حالا همه پزشکان رسما تبدیل به غیر پزشک... شده اند.
حمید-پاسخ به محمود: 1395/2/1512:51:25،
62
43
من رفیقم پرستاره ماهی 3-4 تومن میگیره اونوقت میگی 3 میلیون میگیری؟!! واقعا حقوق تویه این بخش خیلی بالاست. البته متخصصین جراحی از این قضیه جداست. اون ها هرچی بگیرند حقشونه
amir1718: 1395/2/1513:23:08،
72
41
در پاسخ به شما جناب پزشک: یک داستان کاملا واقعی که خودم شاهدش بودم
پارسال دست همکلاسی پسرم شکست و بردنش دکتر
700 هزار تومن خواسته بود جناب دکتر و چون مادرش نداشته بود دکتر فرموده بودند که نداری ببرش!
وقتی برگشت مدرسه منم اتفاقا اونجا بودم، همونجا مدیر براش نوشت که تو مدرسه زمین خورده که بیمه شاملش بشه و معلما و چندتا والدین بچه ها نفری 50 هزار تومن گذاشتیم رو هم دادیم به همکارتون!
شما رو نمی دونم شاید استثنا باشین اما پزشکای این مملکت دیگه واقعا شورشو در آوردن . . .
عنایت: 1395/2/1514:14:24،
53
51
اقا رضا برات متاسفم که ففط توهین ودروغ بلدی.کدوم پزشک طرحی ماهی 15 میلیون میگیره؟طرح من همین سه سال قبل بود.دروغ وبی شرمی حدی داره.دروغ نگو .با این دورغ مشخص شد نه خودت پزشکی نه پدرت.مگه مجبوری تا این حد دروغ بگی؟؟؟دوستان عزیز تشریف ببرید از پزشکان طرحی یا سرباز یا امورمالی نظام وظیفه یا معاونت درمان خودتون را پزشک سال اخر معرفی کنید وبپرسید چقدر حقوق میدید ما بیایم براتون کار کنیم.متوجه دروغ های رضا میشید
جواب عنایت از طرف reza: 1395/2/1516:25:37،
37
37
دوست عزیز اولا بنده نگفتم پزشکم گفتم متصدی طرح پزشک خانواده بودم ....دوما پزشک عمومی در طرح تحول نظام سلامت پزشک خانواده شهری 15 تومن می گیره.... سوما گفتم پزشک طرحی 5 تومن می گیره و چهارما سرباز وظیفه جز پزشک طرحی حساب نمیشه و حقوقش مثل همه سرباز وظیفه ها یا یکم بیشتره.... ولی پزشکی که طرحی هست یعنی درسشو تموم کرده داره طرح تعهد وزارت بهداشتشو می گذرونه و مشکل سربازی نداره مثل خانم دکترا و اقایون معاف شده اونها میزان حقوقشون 5 تومن است..... پنجما پدر بنده پزشک است و لزومی ندارم به افراد دروغگویی مثل شما دروغ بگم....دوست عزیز از قدیم گفتن پیش قاضی و ملق بازی .... و البته یک چیزی رو بگم که پول پزشکا در مقابل پولی که کادری های وزارت بهداشت از پزشکای عزیز می تلکن وکارانشون رو می خورن حلال ترین حلال هاست.....و در پایان دوست عزیز باید بگم متاسفانه بنده تموم قوانین رو میدونم دروغ نگو
شاهرودم: 1395/2/1611:04:07،
38
37
دمت گرم رضا
منم مثل خودت ميدونم قوانين
دقيق درست گفتى
ادامه : 1395/2/1510:48:10،
57
71
کسی نیست که از مشکلات حین تحصیل وپس از ان در بین پزشکان بی اطلاع باشد.بنده به عنوان پزشک اجازه ندادم براذرانم به طرف این رشته بیان.هموطنان عزیز اواز دهل شنیدن از دور خوش است.
بنده منکر برخی فساد ها در بین عده معدودی از پزشکان نیستم.البته تمام اصناف چنین افرادی را دارن.انسان خطاکار است.علت رابطه پولی بین بیمار وپزشک است.که باید با بیمه های درمانی این رابطه قطع شود.دولت متولی پرداخت وتضمین حقوق پزشک بشه.
REZA: 1395/2/1512:13:24،
55
63
شما مریض بودی می خواستی تو فک وفامیلت پز بدی خودت فقط دکتری.... دیگه دلیل نمیشه ....اگه شما 7 سال درس خوندی .... بچه های دکتری و فوق سایر رشته ها حداقل 6 سال می خونن اگه شما روز اولی که رفتی سرکار حقوق گرفتی بچه های مهندسی داریم الان 4 سال بیکارن...
REZA: 1395/2/1513:47:02،
45
49
دوست عزیزی که نذاشتی برادرات پزشکی بخونن ..... پدر منم نذاشت من برم تجربی فقط به خاطر دلایل چندر غازی و بی اهمیت .... ولی من دانشجوی ارشد بودم ارشد عمران سازه دانشگاه دولتی ..... امسال درسمو ول کردم چون می دیدم در رشته عمران اینده ای ندارم چون کار ها با یه رانتی تعلق می گیره و کارم بی خیال شدم .... میرم دنبال پروانه ام .... یا از ایران میرم و به کشوری میرم که بتونم شرایط زندگی مناسبی رو برای خودم و اینده ام رو بسازم و در همون جا هم برای ادامه تحصیل اقدام می کنم و یا اینکه برای کنکور پزشکی می خونم تا ثابت کنم به تو به پدرم و افرادی امثال شما که همتون که دانشجویان ریاضی قویترین دانشجو ها هستند بودند و خواهند بود چون فکر می کنند تحلیل می کنند و تصمیم می گیرند و با ازمون خطا عمل نمی کنند .....و کسانی که عقده خود برتر بینی دارند ودیگران را ناتوان می دانند
تويوتا: 1395/2/1516:07:54،
41
42


از كامنتايي كه ميدي و دروغ هايي كه ميگي معلومه ، اخه كدوم مهندسي مياد مسئول طرح پزشك خانواده ميشه ، اين كار كسيه كه حداقل ليسانس مديريت داشته باشه يا پزشك باشه و با مردم در ارتباط باشه ، نه يه مهندس ، البته اگه راست گفته باشي و واقعن

مهندس عمران باشي .

REZA: 1395/2/1522:46:57،
41
39
دوست من خوبه این قدر من شهامت دارم که با اسم خودم کامنت بزارم نه مثل شما که اسمتو از رحمت و عنایت تویوتا و.. تو هر کامنت تغییر دادی....در ضمن بنده لزومی نداره دروغ بگم.... بنده از دوران دانشجویی این کار رو انجام میدادم و بعد از اینکه لیسانسم تموم شد به خاطر نبود شغل مرتبط مجبور شدم این کار رو ادامه بدم ... پس بنده هیچ دروغی نگفتم شما بودینکه با شانتاژ قصد گمراه کردن مردم با توسل به دروغ را داشتین.... اصلا مسئله این نیست که چرا تعرفه پزشکان داره بالا میره مسئله اساسی اینه گه چرا شرایط مملکت به سمتی رفته برای بقیه متخصصین کاری نیست و مجبورن مشاغل جنرال را انتخاب کنند دوست من برادر من عزیز من واقع بین باش ...
sara: 1395/2/1511:10:53،
74
52
آقای دکتر 20 تا 30 درصد شما خوابی یا خودتو به خواب زدی ؟
کجا کارمند30 درصد حقوقش اضافه شده که من کارمند خبر ندارم
12 درصد قای دکتر
واقعا نیم ساعت کار میکنیم ؟ هرچند خدا جای حق نشسته
علی: 1395/2/1511:42:35،
67
52
ایران بهشت پزشکاس چون هیچ جای دنیا اینقد بی حساب کتاب به اینا پول نمیدن واقعا رو دارند چرا من مهندس از دانشگاه علم و صنعت باید یک صدم یک پزشک درآمد داشنه باشم!! در جوامع خارج پولدارای دنیا همه مهندس و صنعتگر هستند تو ایران جهان سومی برعکسه.اینجام چون وجدان ندارن جون مردم دستشونه سو استفاده میکنن اینا با این سطح سواد برن خارج خدمتکار بیمارستانم نمیشن ادعاشونم که دیگه...... ولش کن اصن
siya: 1395/2/1512:30:40،
41
25
اضافه کنن ولی برای تشخیص اشتباه باید جریمه میلیاردی بدن حتی بعد 10 سال
عبدالله: 1395/2/1512:40:23،
56
42
منکر این نیستیم که تعداد معدودی پزشک درست کار در هر شهری وجود داره ولی اغلب پزشکان تو کارهای اقتصادی بویژه بساز و بفروشی هستن و متاسفانه مقیاس همه اموراتشون شده پول . حتی به خودشون هم رحم نمیکنن زندگیشون به همه چیز شبیهه الا زندگی . زن و بچشون هم اونا رو نمیبینن فقط برای جیب وراث دارن خودشونو میکشن و جیب مردمو خالی میکنن
ماهان: 1395/2/1512:45:54،
63
47
فقط دعا کنید که گذرتون به هیچ دکتری نرسه که درمان که نمیشید هیچ بلکه پول تو جیبتون هم از دست میره.
ن ن ن : 1395/2/1513:08:46،
50
43
خوبین شما؟
تا حالا فکر کردین وقتی برق منزلتون قطع میشه یا مثلا گازتون قطع میشه یا لوله آب می ترکه کیا مسئولن و استرس می کشن و شب بیداری تحمل می کنن تا به شما خدمات برسونن.کارشون کم از پزشکها نیست.یا اون مهندس 20 سال سابقه ای که از صبح تا دم غروب زیر آفتاب و باد و خاک تو مسیر خط رفت آمد می کنه ت ابه شما خدمت کنه چقدر درآمد داره؟
پدربزرگ من حین عمل پروستات در یک بیمارستان خصوصی پاش رو سوزوندن.یک سال راه نمی تونست بره،زحمش عفونت کرد و به استخون رسید.1 ماه مداوم آنتی بیوتیک تزریقی مصرف کرد.نزدیک به 18 میلیون تومن از جیب هزینه کرد ضمن اینکه هزینه عمل رو هم تمام و کمال گرفتن و حتی یک دلجوئی ساده هم نکردن.شکایت کردیم و دادگاه تشکیل شد بماند که چه بدرفتاری تو نظام پزشکی با ما کردن.
نهایت 3.2 میلیون تومن دیه+توبیخ مسئول فنی بیمارستان شد رای دادسرا.بعد دوسال هم پرداخت شد.
سعید: 1395/2/1512:48:20،
53
66
کسانی که حقوق وکار خودشون را با پزشک مقایسه میکنن بدونن نه مثل پزشکان مسوولیت جان یک انسان بر عهده اونهاست ونه مثل اونها زحمت کشیده اند ونه سختی کار فعلیشون مثل اونهاست.همین که شب ها بدون دعدغه میخوابید خدا را شکر کنید.خواب مریص بد حال وهزار ویک نوع استرس دیگه ندارید.به لحاط مقایسه درامدی هم عرض کنم کسی که پول بیشتر میخواد وزندگی در ارامش یا باید پدرش مایه دار باشهیا نفوذ ورانت داشته باشه یا از عقل و فکرش استفاده کنه وزحمت بکشه.مورد اخر مربوط به پزشکان میشه.من نمیدونم یه کارمند چطور میاد با مقایسه ساعت کاری نتیجه میگیره حقوقش بایداندازه پزشک باشه اخه؟؟؟؟اون کارمندیهم که میگه حقکقم اصافه نشده دولت بهش ظلم میکنه چرا تقصیر را گردن پزشک میندازه؟؟عدم توانایی مالی مردم در هزینه درمان تقصیر پزشک نیست مقصر سیستم درمان وبیمه ها هستند نخ پزشکان
من: 1395/2/1521:39:21،
30
42
بی ربطه تو تمام دنیا پزشکان همتراز باقی دارندگان مدرک دکترا هستن نشون به این نشون که هیچ دکتر ایرانی مهاجرت نمیکنه
امیر: 1395/2/1609:52:22،
33
38
پزشک ها در تمام دنیا مسئول جان مردم هستن نه فقط ایران،تو ایران فقط پزشک ها پررو و پر ادعا شدن،جون به ی پول باداروده رسیدن خیلی چیزها رو دیگه رعایت نمیکنن.هر دکتری هم که از این مملکت رفته پشیمون برگشته.چون اینجا واسشون بهشته،خارج از کشور ازشون حساب کتاب میکشن مثل اینحا نیست که.....
سعید: 1395/2/1512:50:05،
44
48
هیچ پرسیده اید چرا تامین تجتماعی پولدارترین سازمانه وچرا هزینه بیمهما را خرج خودمون نمیکنه؟چرا تیم فوتبال وپتروشیمی میخره واختلاس میکنه وهزار یک گند کاری دیگه؟؟ایا مقصر پزشکه یا سیستم؟؟بندگان خدا ملت را میندازن به جون هم تا مشکلات اصلی وریشه فساد را فراموش کنید
ن ن ن : 1395/2/1512:54:28،
42
39
متاسفانه در این مملکت تناسبات از بین رفته.درسته که یک پزشک باید سالها تحصیل کنه تا بتونه تخصص بگیره اما در مقابل مگر یک دکتری تخصصی عمران یا مکانیک نباید همون مقدار تحصیل کنه؟
در آمد یک متخصص رو با یک دکتری عمران مقایسه کنید.
من دکتری عمران دارم و در شرکت خصوصی مشغول هستم امسال فقط 14 درصد افزایش دستمزد داشتم.یعنی همون اندازه که آبدارچی شرکت دستمزدش افزایش پیدا کرده.خب یک پزشک چرا باید 30 درصد افزایش دستمزد داشته باشه؟
چون لابی نظام پزشکی قوی هست.
من عضو نظام مهندسی هم هستم.لطفا یک نگاهی به تعرفه های نظام مهندسی بندازین و ببینین که یک مهندس ناظر بابت نظارت یک ساختمان مسکونی چقدر درآمد داره چقدر مالیات می ده و چه بار مسئولیت سنگینی رو باید قبول کنه و نهایتا اگر کوچکترین حادثه ای رخ بده حاصل تمام زندگیش به باد می ره.
متاسفانه باج دادن به پزشکان تبدیل به امری عادی شده.
ن ن ن : 1395/2/1512:58:07،
51
40
دوستی هم که فرمودن تعداد معدودی پزشکان نخبه هستن که درآمدهای میلیاردی دارن.حرف شما قبول.اما شما مقایسه کنین با نخبگان سایر رشته ها.مگر در رشته های مهندسی یا علوم پایه ما نخبه های قدر نداریم.آیا از درآمدشون خبر دارین؟
آیا اونها هم صاحب درآمدهای میلیاردی هستن.آیا استاد بازنشسته ای که علم آب و هیدرولیک این مملکت مدیون تحقیقات و پژوهشهای ایشون هست درآمد سالیانه چند میلیاردی داره یا نهایتا با حقوق ماهیانه چند میلیونی یه استاد دانشگاه زندگی می کنه.
این بی عدالتی ها داره به یک روال تبدیل میشه و همین خطرناکه.
بابا: 1395/2/1513:03:37،
56
41
من پزشک سراغ دارم با تخصص رادیولوژی ماهی 300 میلیون درآمد داره بخدا این پزشکا رحم ندارن چقدر طمعکارن به فکر جیب مردمم نیستن اون کارگری که 1 میلیون حقوق میگیره از کجا برای یک ویزیت ساده 50000 تومن بیاره بعد میگن چرا مردم خوددرمانی میکنن
علی : 1395/2/1513:37:21،
41
34
ظلم را کسانی در حق مردم کردند که کتاب تعرفه برای بهداشت و درمان درست کردند همانند فهرست بهای سازمان برنامه . متاسفم که این قشر از خود مغرور به نرخ امریکا دریافت میکنند و ده برابر کمتر به نرخ ایران هزینه دارن. در امریکا همان دفتر دار پزشک ساعتی 9 دلار یعنی روزی 72 دلار که 250 هزاز تومان میشود حقوق میگیرد . ولی کدام منشی دکتر در ایران در ماه 700هزار تومان حد اقل قانون کار را میگیرد
سینا: 1395/2/1513:49:32،
41
51
اولا اینا از حصودیتونه که میگید
بعدم ی پزشک عمومی کجا درامد داره انقد زیاد شده
تا حالا چند شب شده نخابید با ی ادم داغون سر و کله بزنید
من 12 شب کشیک دارم کلینیک ماهی 6 تومن در میارم فقط از رو شنیده هاتون
کدومتون تو طرحتون که سربازیمونه ماهی 150 تومان تو 26.27 سالگی میگیرید
پاسخ به سینا: 1395/2/1515:29:05،
39
41
عزیز سر شما بی کلاه مونده ، برس تا از غفله عقب نموندی.....
خیلی از شاغل کشیک شب کاری دارن.. پرستار و پلیس پ شرکت نفت و هواپیمایی و ............
فقط شما باید چپت پر باشه؟
دلارام: 1395/2/1522:10:56،
35
39
مشکل اینجاست که پزشکان فقط خودشونو میبینن
منم پرستار اتاق عمل هستم
پاب پای دکتر متخصص جراح دارم خدمات میدم،فقط تفاوت اینکه ایشون تشخیص میدن وکارای کلیدی روانجام میدن، کارای مسخره ک وظیفه ما نیست رومیندازن رو دوش ما،اگرم اشتباهی رخ بده، دست همه پزشکا تو یه کاسست و پشت بقیه خالی...
منکر زحمت کسب دانششون نیستم
اماچرا انقدر فاصله حقوقی، چراپزشکان باید انقدر خودشون رو درزمین خدا ببینند که اجازه بدن با بقیه مردم هر رفتار ناشایستی بکنن،همه ادم هستیم و از یک خلقت.
این تفاوت حقوق بابت زحمت و دانش باید معقول باشه
کجا دنیا دکتر ۲۰ میلیون فقط کارانه میگیره، پرستار باتجربه با شیفت اضافه و...با ۲ ۳ تومن تموم میشه! تازه اگر دولت حقوقشو بده!
خدا باعثوبانی این بی عدالتی ها رو هدایت کنه.
باید فرهنگ جامعه رو نسبت ب دکترا بالا ببریم ک مردم انقدر تا کمر جلو دکتر دولا نشن. دکترم یکیه مثل منو شما، آدم...
سينا: 1395/2/1514:00:11،
33
49
دوستان اگه تو چند سال اخير دقت كرده باشين خصوصا ٩٠-٩٣ هزينه ها حدود ٢٠٠-٣٠٠ درصد رشدداشته ولي تعرفه هاي پزشكي زير صد درصد اضافه شده وقتي تعرفه هر شغلي متناسب با هزينه ها بالا نره طبعا كيفيت خدمات كاهش پيدا ميكنه من كه با افزايش تعرفه نه ٣٠ بلكه حدود ٢٠ درصد موافقم تا جبران هزينه ها رو متعادل تر كنه
مهران: 1395/2/1514:21:23،
47
42
در تمام دنیا از جمله آمریکای جهانخوار تفاوت درآمد درشغلهای مختلف معقول و منطقی است. مثلا اگر یک پزشک سالی صد هزار دلار درآمد دارد، یک معلم معمولی هم سالی هفتاد هزار درآمد دارد. اما در ایران همان معلم به زور سالی ده میلیون درآمد دارد در حالیکه همان پزشک به راحتی درآمدش به پانصد میلیون تومان هم می رسد یعنی 50 برابر. ببینید چقدر فاصله طبقاتی وجود دارد/ به نظر اینجانب تعرفه و دستمزد پزشکان گرامی تا ده سال آینده هم اگر تغییر نکند بازهم این شغل دارای درآمد بسیار بالایی نسبت به بقیه جامعه خواهد داشت. همچنین اهمیت کار و شغل یک معلم برای پرورش و ترقی یک جامعه به مراتب از یک پزشک بالاتر است./
دکتر: 1395/2/1517:11:33،
38
41
مهران عزیز اگر مردم نمی تونن حقشون رو بگیرن مقصر ما هستیم..بله با نظر شما موافقم..ولی اگر دولت بخواد مثل بقیه با قشر پزشک برخورد کنه به خاطر موقعیت های موجود همه مهاجرت می کنن دلیلی برای موندن نیست وقتی که حتی مردم خودت هم باهات مشکل دارن..اونوقته که بحران پیش میاد عزیز من..
سينا : 1395/2/1514:21:38،
42
58
خيلي از مهندسا هم هستن درآمد ميلياردي و خيلي بالاتر از پزشك دارن فقط پزشكا تو ديدن
ن ن ن : 1395/2/1516:43:43،
35
38
عزیز من اون مهدسی که شما منظورتونه درآمدش از راهی به غیر از تخصصشه.الان بحث ما تخصصیه .خب یه پزشک می تونه بره یه دستگاه ام.آر.آی خفن وارد کنه ماهی چند صد میلیون درآمد به دست بیاره.این بحثش با اون پزشکی که فقط تو حرفه خودش کار می کنه متفاوته.در مورد کشیک شب و...هم ک هآقای سینا گفتن یا حقوق سربازی.خیلی از فوق لیسانسه ها یا بالاتر در رشته های مهندسی در شرایط سخت تر با حقوق کمتر خدمت کردن.چه منتی به سر مردم می گذارین.یا مهندسینی که می رن تو مهدن در جاهای دورافتاده با درآمد کم کار می کنن مگه انسان نیستن؟؟حرف ما اینه اگر قراره یه پزشک متخصص مثلا ماهی 20 میلیون تومن درآمد داشته باشه،یه دکتری رشته مهندسی هم باید حداقل 15 تومن درآمد داشته باشه،یه لیسانسه معمولی هم باید 7-8 تومن داشته باشه تا تناسب حفظ بشه نه اینکه پزشک 20 تومن،دکتری مهندسی 4-5 تومن،لیسانسه 1-2 تومن.
علی: 1395/2/1514:33:55،
44
54
جو گرفتشون درس درس خوندیم درس خوندیم مگه بقیه کمتر خوندن مگه فوق لیسانس یا دکترا مهندسی کمتر که نخوندن بیشترم خوندن کارشونم سختتره.تو بیمارستان واسه خودشون عشق و حال میکنن کلی هم پول میگیرن تعهدم میگیرن اگه کشتیمت به مامربوط نیست!!تفاوت کار مهندسا با پزشکا اینه که مهندسا تا 50 سال بعدم مسِول کاری که میکنن هستن ولی پزشکا آدمم بکشن هیچی
مهندس: 1395/2/1516:50:39،
33
44
آخه كدوم مهندس ناظري واقعا نظارت ميكنه فقط يه مهر ميزنن چه خصوصي چه نظارت بر پيمانكاريهاي دولتي. اگه پزشكا ده درصدشون كار درست رو انجام ندن مهندسا نود درصدشون اصلا كاري انجام نميدن و هيچ مسئوليتي هم ندارن خودتون و وجدانتون اگه اينجوري نيست منفي بدين
پویا: 1395/2/1519:57:35،
35
48
بله ما دکترها درس خوندیم توی دانشگاه معتبر و با رتبه ی تاپ.
نه مثل دکترای مهندسی تو دانشگاههای پولی و سر کوچه ای و با مدرک کیلویی
بهنام: 1395/2/1516:01:07،
38
38
من تو ایران حدود17 سا ل بعنوان مهندس کار کردم کارمم تعمیر ونصبرو ساخت دستگاههای مختلف بود حقوق من در بهترین شرایظ 10در صد یک پزشک نبود حالا یکسا ل کانادا هستم الان حقوق من 60 درصد یک پزشک تاره یکسال هم سابقه کار ندارم تازه پزشک 1000برابر ایران مسئولیت داره
هم وطن: 1395/2/1516:21:47،
35
34
دوستان اینجا نه امریکاست نه اروپاست و نه افغانستان و ... اینجا ایران است یه کارگر ساده در کانادا 20 هزار دلار در سال درامدشه، پزشکان عزیز شما چقدر از خود راضی هستین که خودتون رو با پزشکان آمریکا مقایسه میکنید اما از درآمد قشر ضعیف جامعه هیچ خبری ندارین. اینجانب به عنوان استادیار دانشگاه از فارغ التحصیل دکتری علوم پایه ماهیانه 4 میلیون تومان میگیرم اونوفت یه پزشک محترم به 30 40 100 و اند میلیون تومان راضی نیست خدایا عاقبت این پزشکان عزیز (با این حرص و طمع تمام نشدنی آنها) و ما را بخیر کن.
حهان: 1395/2/1516:36:40،
37
35
به نظر بنده تعرقه های پزشکان بسیار بالا رفته و نباید تا سالها تعرفه پزشکی بالا رود و دولت و مجلس و مردم و بیمه ها در مقابل زیاده خواهی نظام پزشکی و پزشکان ایستادگی کنند.
پزشک: 1395/2/1516:47:48،
40
45
من از اینکه وارد این رشته شدم واقعا پشیمون هستم چون بی مهری و قدر نشناسی اینمردم حالم رو به هم می زنه..کدوم از شما وقتی فقط 20 سالتون بوده کشیکهای 36 میدادید..کدوم از شما توی جوونی و دوران دانشجویی شاهد مرگ هایی بودید کهتا یک هفته نتونید بخوابید و بهداشت روحیتون از دست بدبد..کدوم ازشما مجبور بودید تا صبح بالای سر پیرمرد و پیر زن هایی باشد که حتی بچه هاشون میارن بیمارستان و ولشون می کنن... کسی از شما معنی کشیدن مایع شکم فرد مبتلا به ایدز رومی فهمه؟ بیمار هپاتیت سی رو چطور.. بعد از 8 سال منتقل کنن روستاهایی که هیچ کدوم از شما حاضر نیستید بش فکر کنید..من توی درمانگاهی که بودم از هر 10 تامریض 3 تا پول ویزیت نداشتن واسشون مهر میکردیم تا رایگان بشه..کمتر از 5 تا مریض در روز نبود که حتی داروهاشون رو حساب نکنیم.. بعد آدمایی مثل شما دلیل بد بختی وسرخوردگیاتون رو آرامش پزشکا بعد از 40 سال میدونید
دکتر: 1395/2/1516:56:02،
42
39
برادر عزیز ما که کاری به شما نداریم ..درس خوندین برید حقتون رو بگیرید به پزشکا چه مربوطه..جهت اطلاع باید خدمتتون بگم بنده بعد از 5 سال کار توی این کشور متوجه شدن مردنی که نمیتونن حق خودشون رو بگیرن انتظار دارن تو هم حقتو نگیری..مهندسی عمران توی هر دهکوره ای دانشگاه داره فارغال تحصیل میکنه تقصیر پزشکه..من توی ایران ماهانه 20 میلیون درآمد دارم و انگار از ارث پدر هموطنان عزیز دارم برمیدارم...جالبه که همسایه ی من کارمند معمولی بانک هست و به قول خودش از توی پزشک بیشتر در میآرم..در ضمن بنده بعد از اقدام برای رفتن کشور نروژ با طبابت من موافقت کرده..با حقوق 6 برابری در ایران..با مردمی خالی از عقده های لاینحل و قدر شناس..
دلارام: 1395/2/1522:25:33،
34
44
کسی نگفت ب شما ندن
گفتیم وقتی کشور با کمبود بودجه روبرو هست
و مردم کارمندی ک با خرید نون شب دست و پنجه نرم میکنن و دولت میگوید پول و بودجه نداریم حقوقشون رو اضافه کنیم، خزانه ها خالیه و...
پزشکانی هستن که با حقوق ۱۰ ها میلیونی هنوز هم قانع نیستن
باید اهم و فی اهم کرد! کارمندان این سززمین مثل خاک میمونن، همه جا هستن و صدایی از انها میست، اما اگر نباشن هم هیچ درخت و ابادی ای بنیان نخواهد شد.
حقوق ها تقسیم شود، اگر دکتر ها کمی ناراضی هستن، اون کارگر معدن در شرایط سخت که به هیچ وجه نمیتواند پس اندازی داشته باشد ، اصلا راضی نیست، این موقع بهتر است اگر قراره دکتر ماهی ۲۰ تومن بگیرد، ماهی ۱۸ تومن بگیرد، کارگر به جای ۸۰۰ تومن، ۲ تومن بگیرد حداقل. خودتان اگر بعد از دیدن ان همه زخم و مریض سنگ دل نشدید، قضاوت کنید.
به سلامت ، اتفاقا انهایی که قانع نیستند و ماندند، این وضع را پیش اوردند...
دکتر: 1395/2/1517:00:38،
36
33
وقتی که کشور های دیگه قدر رو می دونن با پرداخت های 10 برابری در ایران ...اگر درآمد ها کمتر از این باشه همه ی پزشکا مهاجرت می کنند..همین سال 93 فقط 1500 پزشک ایرانی جذب بیمارستان های کشور های آمریکای شمالی شدند..
دلارام: 1395/2/1522:32:54،
36
51
اتفاقا اون کشور ها حقوق کارگران و پرستارانشون هم بالاتر از ایرانه، شما فقط حقوق خودت رو نگاه نکن
مشکل برای همست، کل ایران جز پزشکان (کمتر) حقوقشون خیلیی پایین تر از استاندار جهانیه.
اما در این بین فقط صدای پزشکان رسا و مشخصه...
ما هم هرچی میگیم صدامون ب جایی نمیرسه، مشکل شما و امثال شما نیست
مشکل نظامیه که به شماها انثدر بال و پر میده...
طبیب: 1395/2/1517:05:35،
39
44
این آدم ها همینجورین..یادم میاد پسر جوانی رو که تصادف کرده بود با پارگی طحال وسط تعطیلات نوروز ساعت 3 صبح با یک عمل 3 ساعته از مرگ نجات دادیم..بعد از یک هفته همون پ دری که قبل از عمل به ما می گفت اول خدا بعد شما به خاطر 600 هزار تومن پولی که هزینه بیمارستان و داروهاش بود و به ما ربطی نداشت اومده بود مطب و می گفت آقای دکتر فکر می کنید این پول ها حلاله که شما در میارید.. اینجا ایرانه و سرزمین تناقض ها و بی مهری ها
مخابراتی: 1395/2/1612:06:25،
36
39
من خودم پزشکی رو داشتم که زنگ میزد که آقا من دکتر مملکتم و شما باید کار منو زود تر راه بندازین و ... هی از این مامور سیمبان بد میگفت که بیسوادن و کار نمی کنن. گفتم جناب دکتر شما هم اگه مثل اون ماهی 700 می گرفتی بیشتر از این کار نمی کردی. در ثانی شما هم برای من هیچ فرقی با بقیه مردم نداری و باید منتظر باشی تا با روال عادی کارت انجام بشه. حالا هر چقدر هم می خوای لابی کن و برو اینو ببین و اونو ببین و بگو که من دکترم. حالا دیگه حناتون برای مردم رنگی نداره. مثل اون شاهزاده نارسیس شدین که تو آب خودشو دید و عاشق چهره خودش شد. برین با خودشیفتگی خودتون حال کنین. مردم چنین دیدی ندارن و دارین از جامعه طرد میشین
دکتر: 1395/2/1517:07:31،
31
50
این بحث ها و به وجود اومدن این فضا ها و رابطه بین مردم و پزشکان به ضرر مردم خواهد شد..بالاخره آخر همین مردم دست به دامن پزشکا هستن برای عزیزاشون..
پزشک: 1395/2/1517:30:46،
35
42
آیا نویسنده مقاله صاحب نظر و مطلع است که بخود اجازه میدهد در بحث مالی و کاری گروهی تخصصی از کلمه زیاده خواهی استفاده میکند؟
آیا اینگونه نظر دادن در مورد قشری که در مشکلات ،حلال آلام میشوند ،نشانگر قدرشناسی و درک جایگاه علمی و فرهنگی جامعه است؟
سری به کشورهای دیگر بزنید و هزینه ها ،سهولت دسترسی به خدمات و
شان مشاغل را مقایسه فرمایید.
همین بس که در هزینه خانوار ایرانی که از خدمات دولتی استفاده میکنند،مخارج درمان تقریبا لحاظ نمیشود.
ناشکری سبب از دست دادن نعمت است.
امیر: 1395/2/1517:34:34،
38
51
واقعا چه کامنتهای جالبی,چه ملتی!دستشون به هر چی نمی رسه کمبوداشونو رو سرش خراب میکنن,یه بار نوبت ورزشکاراست بدوبیراه بشنون یبار نوبت هنرپیشه ها پیجشون پر از فحش بشه ,یبار یه بچه پولدار تصادف میکنه اظهار شادی میکنن یه بار دکترا.آخه یه سوال اگه مثلا حقوق دکترا نصف بشه چی به شماها میرسه ,ملت هیچوقت نمیخوان خودشون بالا برن تمام سعیشونو میکنن دیگران رو له کنن,بلکه گوشه ای از عقده هاشونو خالی کنن.یه چیز دیگه شما که خودتونو اینقدر میکشین که دکترا اینجورین اگه توانشو دارین بفرمایین بخونیین کی جلوتون گرفته ,اگه ندارین بیخود با قشری که تواناییشون از شما بالاتره خودتونو مقایسه میکنین.قرار نیست هنرمندا و فوتبالیستا و دکترا تاوان راحت طلبی و ناتوانی شماها روبدن.
رضا: 1395/2/1518:54:38،
39
42
نه اینکه پزشکا کم مشتری دارند یا قشر ضعیفی هستند!اول هر سال تعرفه اونا زیاد میشه.
صدرحمت به دکترهای بلاد کفر!
دلارام: 1395/2/1519:20:22،
41
39
من به شخصه دلخور نیستم چرا حقوق اینا بالا بره
دلخوریم از اینکه جامعه داره تو بی پولی و فقر دست و پا میزنه، کارگرا پول ندارن نون شب بخورن، دکترا فکر اینن بیشتر تر تر بگیرن
بر کسانی ک دستی در جامعه درمانی دارن حقوق کلان و اعتماد ب نفس کاذب پزشکان و بی انصافی برخی از اونها پوشیده نیست
متاسفانه از بس کی ما از پایین به اونها نگاه کردیم، خیلی بالا رفتن
دور و بر من پر از دانشجویانیه که میخواستن پزشکی قبول شن و نشدن، حالا با یه حسرتی به اینترن ها و رزیدنت و... نگاه میکنن و غبطه میخورن
خانه از پایبست ویران است، ما یادمون رفته همه ادمیم و اگر تفاوتی هست از لطف خداست.
ای کاش در حکومت اسلامی، قوانین اسلامی و نه، حتی قوانین فرانسه و امریکایی عادلانه اجرا میشد.
اگر قرار ب افزایش حقوقه، برای کارگران و مستحقان باید افزایش بیابد، نه جیب چون بانک ها...
مهندس: 1395/2/1520:33:09،
40
40
ببینید همه باید به این نکته برسن که اگه هر صنف و شغلی درآمد نجومی داشته باشه حالا حتی اون شغل مزخرف ترین شغل دنیا باشه مثل قوتبال که بنظر شخصی من اینطوره صاحب اون شغل برای اینکه منافعش تو اون هست آسمون رو به ریسمون می بافه که آقا من آنم که رستم یلی بود در سیستان و ... مشکل از وزیر هم نیست که طرف همکارای خودشو میگیره. مشکل از دولته که چراغ سبز نشون داده. هیچ جای دنیا این نیست.دلیلش چیه شما بگین.
رامتین: 1395/2/1520:41:37،
49
59
کلی خندیدم از حرف یکی از دوستان با نام "کارمند". آخه مرد حسابی اگه تو عرضه داشتی که پژشکی قبول میشدی نه اینکه یه لیسانس بیخود بدون هیچ زحمت گرفتی و کارمند شدی. الان برو جو کنکور سراسری را ببین که چطور مردم برای بچه هاشون دارن سرمایه گذاری میکنن که پزشکی قبول شن. بشدت رقابت در پزشکی سخته. همین الان هر رشته ای غیر از پزشکی بخوای (همه دوستان چه کوچیک چه پیر) صندلی خالی در دانشگاه دولتی (نه دانشگاههای تاپ) بدون کنکور وجود داره اما برای پزشکی امسال 600هزار نفر رقابت کردند که کلا3000نفر قبول میشند. (یعنی نیم درصد). درآمد میلیونیشون نوش جونشون. بسیار زحمت باید بکشی تا پزشک یا متخصص و یا فوق تخصص گرفت. رسیدن به فوق تخصص بسیار بسیار طاقت فرساست عزیزم. کارمند را با این قشر مقایسه میکنی!!!!
مهندس: 1395/2/1522:59:38،
44
42
بیا بهت بین کارمندا دکتراها از دانشگاه های سراسری تهران رو نشون بدم البته تعدادشون کمه چون اکثرشون میرن خارج. مملکت ما که مهندس و صنعت نمی خواد. مملکت ما فقط یه طبیب و حکیم کتاب حفظ کن می خواد که مریضای بدبخت و فقیر جامعه رو بچاپه. بذار اون بچه باهوش که ریاضیش خوب بود بره خارج و گوشی هوشمند و خودرو هیبریدی و ... بسازه تا وارد کشور بشه و برسه بدست دکتری که درس خونده ولی اونقدری باهوش نیست که اینها رو بفهمه. چون سواد استدلالی نداره. چون ریاضی نخونده. البته منظورم ریاضی دانشگاهه نه دودوتا چهارتای دبیرستان. می دونم سخته که این حرفا رو درک کنی
سينا: 1395/2/1608:54:17،
38
50
دوستاني كه فكر ميكنن درآمد پزشكان غيرمنصفانه بالاست در حقيقت ارزش سلامتي خودشون رو پايين ميدونن مثلا جراحي كه سرطان معده خود يا يكي از عزيزانتون رو درمان ميكنه آيا واقعا با پول ميشه براش قيمت گذاشت و ميشه با هيچ يك از كارهاي مهندسين عزيز برابر يا اصلا قابل مقايسه دونست. استاد دانشگاهي كه ميگه من هم استادم چرا درآمدم كمتر از اساتيد پزشكيه اولا اگه پزشكان فقط مثل شما تدرس كنن كه حقوقشون كاملا برابر با شماست ولي اونا در كنار تدريس كار هم ميكنن مثلا متخصص زناني كه علاوه بر تدريس ماهي حداقل ده سرطان تخمدان عمل و درمان ميكنه و درآمد اضافه براي اون مركز دانشگاهي داره و بالاتر از اون دهها بيمار و خونوادهاشونو از عذاب و ناراحتي آزاد ميكنه نبايد دهها برابر شما كه غير از تدريس هيچ كاري نميكني حقوق داشته باشه شماهم مطمئنا اگه كار اضافه اي انجام بدي پولشو خواهي گرفت.
سينا: 1395/2/1609:15:07،
29
46
پزشك هايي كه كار خصوصي ميكنن هم درآمدشون متناسب با ميزان زحمت و تعداد بيمارانيه كه درمان ميكنن و اون كسي كه از صبح ميره و نصف شب برميگرده و شب هم يا كشيك يا آنكاله و به قول خيليهاتون اصلا زندگي نداره درامد بالطبع بالاتر از اون پزشكيه كه مراجعين كمتري داره و همچنين از مهندسين عزيزي كه كارشون كمتره ويا كارمندي كه صبح ميره ظهر مياد كنار خونوادش زندگيشو ميكنه بيشتر در مياره. مهندسي كه فعاله و پيمانكاري يا ساخت و ساز و..... انجام ميده از مهندسي كه كار اداري داره يا حداكثر استاد دانشگاهه خيلي بيشتر در مياره. در ضمن يه متخصص حداقل ١٢ تا ١٣ سال درس ميخونه كه از اين سالها ٧-٨ سالش همراه با كشيكهاي شبانه روزيه كه عملا دوبرابرميشه وزماني كه صرف كرده ١٩-٢٠ سال ميشه ولي دكتري ساير رشته ها ٩-١٠ سال پس اين كجا و آن كجا. پس خواهشا با افرادي كه جوونيشونو صرف تحصيل و عمرشونو صرف سلامت شما ميكنن منصفتر باشيد
مردم: 1395/2/1611:52:53،
31
43
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. هرسال حقوق همه قشر ها با توجه به تورم افزای پیدا می کنه ولی مال دکترای پر ادعا با نرخ خودشون. این وضع نمی تونه دووم داشته باشه
رامتین: 1395/2/1610:36:59،
27
47
جناب "مهندس" باز هم بهت خندیدم. من دانشجوی دکترای مهندسی صنایع دانشگاه تهران هستم و بورسیه هیات علمی. خداشاهده شماره تماس بده مدرکمو برات بفرستم. تو به من مهندسی یاد نده. به شدت مسخرست که تو به من که لیسانس شریف خوندم اینا رو داری میگی. اما خانمم متخصصه و زحمتی که اون کشیده 10 برابر من و 1000 برابر توی نوعی است.
مهندس: 1395/2/1617:56:28،
35
37
شاید تو خودتو از خانومت کمتر می دونی ولی ما خودمون و علممونو کم نمی دونیم که هیچ بیشتر از همه دکترای پر مدعای توخالی می دونیم. بخودت مربوطه و برای بقیه نسخه نپیچ. رشتتم کاملا میشناسم نمی خواد بگی
ن ن ن: 1395/2/1615:46:06،
36
41
دوستان پزشک یه جوری صحبت می کنی و منت بر سر مردم می گذارن انکار از آسمون اومدن.عزیز من گفتن نداره بنده رتبه 130 کنکور سراسری رشته ریاضی بودم/رتبه 98 کنکور ارشد و دکتری هم با نمرات عالی.پس مطمئنا می تونستم برم سراغ رشته پزشکی ولی نرفتم چون با روحیاتم سازگار نبود.حالا اگه شما رفتی و سختی کشیدی خوب انتخاب خودت بوده مردم نباید جوابگو باشن.اگه شما شب بیداری و کشیک و مناطق محروم و...داشتی منم داشتم.3 نصف شب تو سرمای وحشتناک پای کار وایسادن،تو گرمای بالای 50 درجه کویر نقشه برداری کردن،6 ماه تو منطقه ای که آب آشامیدنی به سختی گیر میومد و....همه در زمانی برای من پیش اومد که فقط 24 تا 27 سالم بود.هر رشته ای سختی های خودش رو داره اما دلیل نمی شه منت بر سر مردم گذاشت.چرا شما یه پزشک باید درآمد چند ده میلیونی داشته باشه و بنده با این سابقه تحصیلی و حرفه ای به زور چند میلیون تومن.
ن ن ن: 1395/2/1615:57:44،
39
42
اون دوستی هم که فرمودن مهندسین ناظر نظارت نمی کنن.باید عرض کنم چه نظارت بکنن و چه نکنن بابت مسئولیتشون باید جوابگو باشن.چند تا مهندس ناظر می خواین مثال بزنم که به خاطر قصور کارفرما و یا پیمانکار ساختمون یا زد و بند پشت رده الان گوشه زندونن یا کل زندگیشون به باد رفته.شما وقتی بدونی که یه مهندس ناظر بابت حق نظارت یه ساختمون مسکونی تو تهران که مثلا 15 میلیارد تومن ارزش داره رقمی زیر 15 میلیون تومن اون هم در طول دوسال می گیره.در حالی که مسئولیتش در قبال اون 15 میلیارد+جون انسانهاست.حالا همون ساختمون احتمالا یک نگهبان داره (احتمالا از اتباع افغان) که حداقل تو این دوسال 24 الی 30 میلیون تومن درآمد داشته.در سالهای گذشته که قیمت مسکن تو تهران بیش از 300 درصد افزایش پیدا کرده دستمزد یک مهندس ناظر زیر 50 درصد رشد کرده.
کاملا گویای عمق تبعیض بی جامعه پزشکی و جامعه مهندسینه.
REZA: 1395/2/1623:44:41،
37
45
درود افرین هزار تا لایک داری.......

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
جزئیات کامل بخشنامه فروش خودروی جدید برلیانس کراس C3 منتشر شد - مرداد 96
زمان واریز و برداشت یارانه مرداد ماه 96 اعلام شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
آغاز دور جدید پیش فروش خودروی دنا پلاس از سوی ایران خودرو - مرداد 96
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
کاهش چراغ خاموش نرخ سود در بانک‌ها
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار ایران
رنو کوئید بهتر است یا سایپا کوئیک؟
اولین عکس‌های واضح از آیفون 8 را ببینید
معرفی سریع‌ترین خودروی موجود در ایران
اولين نمونه از خودروی JAC J4 وارد ایران شد
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما