کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

مشتری جدید پیش روی آزادراه تهران – شمال

کدخبر:۲۲۱۱۲سه شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۳۱۲۸۰۶ بازدید

آزادراهی که برای سال‌هایی طولانی نه به خود روی پیمانکاران فعل می دید و نه منابع مالی جدیدی برای پیشرفت و تکمیل کار دریافت ...
مشتری جدید پیش روی آزادراه تهران – شمال

آزادراهی که برای سال‌هایی طولانی نه به خود روی پیمانکاران فعل می دید و نه منابع مالی جدیدی برای پیشرفت و تکمیل کار دریافت می‌کرد، این روزها شرایطی کاملا متفاوت را تجربه می‌کند. شرایطی که در دل آن نه تنها سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی با محوریت پیمانکاران داخلی پیش می‌رود که حتی سرمایه گذاران خارجی نیز طرح هایی متنوع برای آن ارائه می‌کنند.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، پس از سال‌ها درجا زدن و نامشخص بودن وضعیت کارگاهی آزادراه تهران – شمال، در طول ماه‌های گذشته وزارت راه بار دیگر با بنیاد مستضعفان به عنوان متصدی اصلی قطعه نخست این راه به تفاهم رسید تا این بار با کنار زدن پیمان‌کار چینی، با استفاده از چند پیمان‌کار ایرانی کار به پیش رود.

چند ماه پس از نهایی شدن این تصمیم که به نظر می‌رسد گره گشا شده و تا فروردین ماه سال 96 به افتتاح قطعه نخست این راه تاریخی منجر خواهد شد، حالا نوبت آن رسیده تا بار دیگر توجه سرمایه گذاران خارجی به این سمت جلب شود.

هیئت اقتصادی همراه رییس جمهور کره جنوبی که پس از سال‌ها به تهران سفر کرده، در چارچوب مذاکرات خود با وزیر راه و شهرسازی ایران، پیشنهادی ارائه کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان به ورود و سرمایه گذاری کره‌ای ها در بخش‌های باقی مانده این آزادراه امید داشت.

هرچند به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها روی پیشنهاد خود از قبل کار کرده‌اند اما مطرح کردن این طرح بدون مقدمه باعث شده مقامات ایرانی هرگونه تصمیم در این رابطه را به بررسی‌های بیشتر و مذاکرات آینده منوط کنند.

پیگیری های خبرنگار ایسنا از وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد، این موضوع در دستور کار مذاکرات ایران و کره جنوبی قرار نداشته و در حال حاضر دو طرف روی سه سند همکاری ریلی و دریایی کار می‌کنند و بحث درباره آزاد راه تهران – شمال موضوعی بوده که کره‌ای ها بدون مقدمه و از سوی خود مطرح کرده اند.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در پاسخ به این درخواست اعلام کرده است که هرگونه تصمیم در این رابطه به برگزاری جلسات کارشناسی احتیاج دارد که شاید در آینده بتوان روی آنها حساب کرد.

با توجه به نهایی شدن برنامه ریزی‌ها برای تکمیل قطعه نخست این آزادراه‌ در ماه های آینده و اعلام امادگی بنیاد مستضعفان برای ساخت و مشارکت در قطعات دو و سه این آزادراه مشخص نیست آیا ادامه کار باز هم حضور سرمایه گذاران خارجی احتیاج دارد یا می‌توان روی توان داخلی در این رابطه حساب کرد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

منتقد ادبی: 1395/2/1411:07:14،
43
15
مگه قراره بفروشن که نوشتی مشتری؟ نونخور جدید مینوشتی بهتر بود
راما: 1395/2/1411:11:39،
75
17
هرچه قراردادهای جدید تنظیم بشه امکان درامدها و اختلاس های پنهانی و... بیشتره مگه نه اگه مسئول دلسوزی داشتیم چند دهه قبل این پروژه ملی افتتاح شده بود ...خدا رحمت کند کسی که با دست خالی تونل کندوان را ساخت.
علی: 1395/2/1411:20:46،
47
22
بابا صلوات بفرستین آخه توان داخلی کجا بود.وقتی نمیتونیم زور که نیست. 30 ساله قطعه 1 و 4 رو زدیم. اگه پروژه بازم دست ما باشه 30 سال دیگه قطعه 2 و 3 تموم میشه
ن کنید : 1395/2/1411:25:44،
37
9
بابا گناه دارند این کره ای ها بگذارید یه نونی هم این بد بختها از بغل این بزرگراه تاریخی بخورند.انشااله تمام میشه چقدر عجله دارید یکی دو قرن در مقایسه با تاریخ طولانی این کشور که چیزی نیست صبر داشته باشید.
محمد: 1395/2/1411:32:04،
42
18
عزیزم توان داخلی هیچ مشکلی برای ساخت این آزادراه با بهترین کیفیت نداره. مهندس عمران راه با سواد کم نداریم توی مملکت.
مدیریت داخلی مشکله که فقط به دنبال بخور بخوره و بس.
amir: 1395/2/1411:49:00،
35
21
چینیا این جوری کار کردن تحویل دادن واای اگه دسته ایرانی بیوفته کلا تموم نمیشه اخرم نمیتونن این جادرو درس کنن فقط حرف میزنن عمل نمیکنن !!!
:(
بهزاد تحریم: 1395/2/1412:30:30،
32
15
سرنوشت این اتوبان و ورزشگاه نقش جهان بهم گره خورده.
دلواپس: 1395/2/1412:40:28،
28
9
هنوز جیبهای خالی زیادی هست که باید پر بشه چرا به دست شما کره ای ها بدهند
هنوز حداقل 50 سال دیگه باید بالای این پروژه نون بخورن
شاکی: 1395/2/1414:32:10،
26
17
به نظر تون چینی ها به این راحتی کنار میرن . اینا حتما برای این راحت کنار رفتن کیسه دوختن
mahdi: 1395/2/1414:47:52،
25
22
دایی من تو این پروژه مهندس ناظر شرکت انگلیسی بود...اون گفت این پروژه هیچ وقت افتتاح نخواهد شد.
حسن: 1395/2/1421:43:49،
23
11
شركت دوو كره اي نيست سهام ان مال شركت جنرال موتورز امريكاست پس امدنش ممنوع مثل ماشين هاي امريكايي
مجید: 1395/6/1109:43:32،
15
3
ببینیم آقای آخوندی میتونی کاری کنی که کره ای ها بیان و جون هزاران نفرو که قراره تو تصادفات بمیرنو نجات بدی و تبدیل به یه قهرمان ملی بشی .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما