کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی


کد خبر : ۲۲۰۹۶سه شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵:۱۱۱۳۹۰ بازدید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور روز پر مصوبه‌ای ...

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور روز پر مصوبه‌ای را پشت سر گذاشتند.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایران، با تصویب نمایندگان مردم در خانه ملت به‌کارگیری مجدد بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد. براساس ماده الحاقی 24 این لایحه، هرگونه به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات، بازخرید یا بازنشسته‌ شده یا می‌شوند به‌استثنای مقامات، اعضای هیأت علمی، ایثارگران، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر در دستگاه‌های اجرایی یا دارای ردیف یا هر دستگاهی که به‌نحوی از انحا از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع است و همچنین هرگونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان به افراد بازنشسته و بازخرید توسط دستگاه‌های مذکور ممنوع است. همه قوانین و مقررات عام مغایر این حکم به‌استثنای ماده(41) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده(95) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(91) قانون استخدام کشوری مصوب 31/3/1345 لغو می‌شود.


تعیین شروط تخفیف و بخشودگی در عوارض شهرداری‌ها

نمایندگان مردم در خانه ملت تخفیف و بخشودگی در عوارض و حقوق شهرداری‌ها را منوط به تأمین منابع در بودجه عمومی سنواتی دانستند. همچنین نمایندگان مجلس نیروی انتظامی را مکلف به ایجاد بانک هویت ژنتیکی و اثر انگشت ایرانیان و اتباع خارجی کردند.


دولت موظف به تهیه لایحه سند جامع سبک زندگی شد

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی مواد الحاقی تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور دولت را موظف کردند که لایحه سند جامع سبک زندگی اسلامی –ایرانی راتنظیم کند. گفتنی است در ماده الحاقی 9 آمده است: دولت موظف است لایحه سند جامع سبک زندگی اسلامی- ایرانی را با لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی نظیر الگوی مصرف، ترویج روحیه مشارکت و فرهنگ تعاون و رقابت سالم بین مردم، قناعت و صرفه‌جویی و احترام به کسب و کار حلال، احترام به قانون، تفریحات و اوقات فراغت سالم، ترویج سختکوشی و ساده‌زیستی متناسب با آموزه‌های اسلامی تا پایان سال اول ابلاغ این قانون تهیه و با رعایت موارد زیر به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید:

1- حمایت، پشتیبانی و تأمین اعتبار و ایجاد سازوکار لازم در اجرای سند
2- گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی ایرانی و اجرای آن در تعامل با رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب
3- پایش مستمر وضعیت سبک زندگی اسلامی- ایرانی براساس شاخص‌های مصوب و ارائه گزارش سالانه به هیأت وزیران
4- واسپاری و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی در اجرای سند.


درج اسامی محصولات وارداتی دارویی در سامانه رهگیری

نمایندگان مردم در خانه ملت، سازمان‌هایی که اقدام به واردات تجاری کالاهای دارویی و بهداشتی و غذایی می‌کنند را مکلف به ثبت اسامی محصولات وارداتی در سامانه رهگیری وزارت بهداشت و درمان کردند.


سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) تعطیل رسمی شد

نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند تا آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) به عنوان تعطیل رسمی انتخاب شود.
براین اساس در ماده الحاقی 38 آمده است؛ هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) به‌عنوان تعطیل رسمی تعیین می‌شود. همچنین نمایندگان مجلس دولت را موظف کردند تا از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به استمرار پرداخت مستمری والدین شهید فوت شده دارای فرزند معلول اقدام نمایند.  


تعیین امتیازات شغل و فوق‌العاده‌های ایثارگران 70 درصد و بالاتر

نمایندگان مردم در خانه ملت امتیازات شغل و فوق‌العاده‌های ایثارگران ۷۰ درصد و بالاتر را تعیین کردند. براساس ماده الحاقی25 لایحه مذکور؛ تعیین و اعمال امتیازات شغل و شاغل و فوق‌العاده‌های مربوط به ایثارگران (جانبازان، آزادگان، رزمندگان و فرزندان شهید و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر) و اجرای سایر احکام قانون مدیریت خدمات کشوری درمورد آنان باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که دریافتی آنان بابت ایثارگری کاهش نداشته و امتیازات قانونی نظیر عدم نیاز به شرکت در آزمون‌های استخدامی و شرط سنی و تحصیلی کماکان اجرا و اعمال شود. همچنین در مصوبه‌ای دیگر نمایندگان مجلس دولت را مجاز به اعطای تابعیت ایرانی به خانواده شهدای غیرایرانی ۸ سال دفاع مقدس یا پس از آن کردند. ضمناً نمایندگان وزارت کار را مکلف به شناسایی اقشار آسیب‌پذیر و اختصاص بودجه سنواتی به آنها کردند. مصوبه دیگر مجلس درباره نحوه نقل و انتقال سوابق پرداختی حق بیمه یا کسور بازنشستگی بود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها